معرفی موزه‌های مشهور و متفاوت چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی موزه‌های مشهور و متفاوت چین

چین کشوری است پر از مفاخر و آثار غنی. برای دیدن فرهنگ و هنر این کشور باستانی، بهتر است در سفرتان با تور چین سری به موزه‌های مختلف آن بزنید. برخی از این موزه‌ها به صورت عموم در لیست‌ جاذبه‌های گردشگری قرار می‌گیرند و شما در تورهای یک روزه خود از آنها بازدید خواهید کرد. علاوه بر آنها چند موزه متفاوت در چین را به شما معرفی می‌کنیم که در هنر و تاریخ این کشور نقش به سزایی داشته‌اند.

 

موزه ماشین تحریر در شانگهای

یکی از متفاوت‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های چین در شهر شانگهای قرار گرفته است که به عنوان سومین موزه ماشین تحریر در جهان پس از بریتانیا و لوزان شناخته می‌شود. در این موزه حدود ۳۰۰ ماشین تحریر که محصولاتی از سال ۱۸۰۹ به بعد هستند، در ۳۲ برند مختلف با ۱۴ زبان از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده، ایتالیا و دیگر کشورها نگهداری می‌شود.

 

۶ آبشار دیدنی چین که باید از آن‌ها بازدید کنید

موزه هنرهای مردم در شانگهای

برای دیدن آثار نفیس و هنر چین در گذشته، موزه‌های بسیار پر طرفداری در سرتاسر این کشور وجود دارد که یکی از موزه‌های غنی در آن، موزه هنر شانگهای است. این موزه نشان دهنده هنرهای مردم در چین باستان و یکی از پر بازدیدترین موزه‌های کشور است که بزرگ‌ترین مجموعه هنری و مردمی چین را از زمان باستان تا به حال نگهداری کرده و به نمایش عموم گذاشته است. ساختمان این موزه در ۵ طبقه، مساحتی حدود ۴۰ هزار متر مربع و ارتفاعی حدود ۳۰ متری دارد. این ساختمان شکل مربع و یک صفحه گرد است که تمثیلی از زمین مربعی و آسمان دایره‌ای شکل از دیدگاه چینی‌ها دارد. در موزه هنر مردم شانگهای نزدیک به ۱۲۰ هزار اثر وجود دارد. این آثار شامل مهر و موم‌های تاریخی چینی، خوشنویسی، مسکوکات و فلزهای با ارزش چینی در دوره مختلف تاریخی ، ظروفی از جنس مفرغ، سرامیک، آهن، سفال ، مبلمان سنتی و نقاشی است. موزه هنرهای مردم در میدان پیپل People’s Square در محله هانگپوی شانگهای قرار گرفته است.

موزه پایتخت پکن Beijing Capital Museum

موزه پایتخت پکن با طراحی منحصر به فردش، مجموعه بزرگی از آثار فرهنگی و اشیاء تاریخی چین را نگهداری می‌کند. این موزه با امکانات نمایشی و تکنولوژی بالایی که دارد از پر بازدیدکننده‌ترین موزه‌های مورد علاقه گردشگرانی است که به چین سفر می‌کنند. موزه پایتخت علاوه بر ۵ طبقه، ۲ طبقه دیگر در زیر زمین دارد و مساحتی بالای ۶۰ هزار متر مربع دارد. این موزه به خاطر اشیای برنزی، ظروف چینی، آثار خطاطی و مجسمه‌های بودایی بسیار مشهور است. برخی از آثار موجود در این موزه مربوط به دوره نوسنگی هستند. لوح سنگی امپراتور Qian Long یکی از گنجینه‌های ارزشمندی است که در موزه پکن در نمایش عموم قرار گرفته است.

 

شلوغ‌ترین نقاط چین در کجا و چه زمان‌هایی هستند

موزه صنعت ریلی چین

موزه راه آهن چین یک موزه ملی است که یک نمایشگاه مهم برای حفاظت از میراث صنعت راه آهن در چین و نشان دادن تکنولوژی و ساخت و ساز راه آهن به شمار می‌رود. در این موزه می‌توانید اولین موتور بخار چین، لوکوموتیوهایی با موتورهای گازی و موتورهای الکتریکی چینی را ببینید. این موزه در جنوب شرقی برج Qianmen در رو به روی میدان تیانانمن قرار گرفته است.

موزه ملی ابریشم چین

بزرگ‌ترین موزه ابریشم جهان در چین قرار گرفته که در نزدیکی دریاچه غربی هانگژو واقع شده است. این موزه با مساحتی در حدود پنجاه هزار متر مربع در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد. در این موزه نمایشگاه‌هایی همچون خیاطی و صنایع دستی ابریشم برگزار می‌شود. هدف موزه ملی ابریشم چین تحقیق و حفظ اقلام نساجی چینی و نمایش تاریخ و فرهنگ ابریشم چینی است. همچنین موزه ابریشم سوژو یکی دیگر از موزه‌های تاریخ ابریشم در سوژو است که تاریخچه تولید ابریشم و گلدوزی سوژوی چینی را نشان می‌دهد. در این موزه نمایشگاه آجرهای قدیمی، الگوهای ابریشم باستانی و مدرن برپا می‌شود. موزه ابریشم دارای یک اتاق پر از کرم ابریشم زنده است که در حال خوردن برگ توت فرنگی هستند.

 

در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

موزه هنر چین

موزه هنر چین که به عنوان کاخ هنر چین نیز شناخته شده است، در یکی از ساختمان‌های مشهور با نام پاویلیون چین China Pavilion قرار گرفته است. این کاخ بزرگترین گالری هنری آسیا به شمار می‌رود. آثار هنرمندان مشهور چینی و متعلق به توسعه فرهنگی شانگهای در سالیان طولانی در این موزه جمع‌آوری و نگهداری شده است.

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران