معرفی بهترین پارک‌های آبی ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی بهترین پارک‌های آبی ایران

چند سالی است که تب ساخت پارک‌های آبی بزرگ و مدرن در دنیا به اوج خود رسیده و همه فهمیده‌اند که یک پارک مملو از بازی‌های آبی، تا چه حد می‌تواند لذت‌بخش و عالی باشد. اگر با پارک‌های آبی ایرانی آشنایی نداشته باشید، احتمالا انتظاراتتان از چنین پارک‌هایی در کشورمان پایین است، اما در پایان این مقاله متوجه خواهید شد که چه پارک‌های فوق‌العاده‌ای در ایران هستند که بعضی‌هایشیان در برخی پارامترها، جزو بهترین‌ها در دنیا محسوب می‌شوند.

پس با این پیش‌زمینه، بگذارید نگاهی بندازیم به بهترین پارک‌های آبی ایران.

 

پارک آبی اُوپارک (تهران)

شاید بتوان اُوپارک را بهترین پارک آبی در ایران به شمار آورد. جایی با ۵۵۰۰ متر مربع زیربنا که بازی‌های متنوعی دارد و عملکردی در حد پارک‌های آبی خوب منطقه را رعایت کرده است. به غیر از بازی‌های ریز و درشت زیادی که برای سنین مختلف در این پارک در نظر گرفته شده است، ۱۹ سرسره‌ی آبی عالی نیز در آن وجود دارد که تنوعی عالی را به اُوپارک داده است. این مکان دارای یک جزیره مخصوصا کودکان زیر ۱۶ سال بوده و در میان سواری‌هایش می‌توانید چیزهای همچون آکوا لوپ، رالی شیب، رودخانه خروشان و حتی استخر موج را نیز در اُوپارک تجربه کنید. بانوان و آقایان می‌توانند در روزهای مختلف به پارک آبی مراجعه کنند.

 

بهترین تفریح‌های کیش برای سالمندان

آدرس: کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران- کرج، رو به روی ایستگاه مترو گرمدره، خیابان شهدا

 

سرزمین موج های آبی (مشهد)

سرزمین موج‌های آبی یکی از اولین‌ها و البته معروف‌ترین پارک‌های آبی در مشهد است که در سال ۱۳۸۶ و در بنایی به وسعت ۲۳ هزار متر مربع ساخته شده است. بخش اصلی پارک که به صورت سرپوشیده است، ۸۵۰۰ متر وسعت داشته و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در منطقه محسوب می‌شود. این مکان عالی که در تور مشهد حتما باید سری به آن‌جا بزنید، بازی‌های متنوعی از جمله سرسره‌های پر سرعت و پر پیچ و خم را برایتان تهیه دیده و کودکان نیز فضایی مخصوص به خود را خواهند داشت. آقایان و خانم‌ها هر کدام فضای مخصوص به خود را دارند و می‌توانند همه روزه به این پارک مراجعه نمایند.

آدرس: مشهد، بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱

 

پارک آبی آب و تاب (قم)

آب و تاب، اولین پارک آبی قم است که توانسته بخشی از کمبودهای این شهر در زمینه‌ی مراکز تفریحی را جبران کند. این مجموعه به گفته‌ی سازندگانش، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه بوده و برای ساخت آن ۵ سال زمان صرف شده است. با این که آب و تاب یک پارک آبی بسیار عالی با امکاناتی خیلی خوب است، اما نباید آن را تنها یک پارک آبی به حساب آورد. زیرا این مکان دارای آب نماهای مختلف، ۳۷ آلاچیق، بزرگ‌ترین باغ رستوران ایران، باز‌ی‌های واقعیت مجازی، بخش‌هایی برای عکاسی و بسیاری چیزهای دیگر است که آن را به مجموعه‌ای تفریحی بدل کرده است. با این حال اگر تنها به بخش پارک آبی دقت کنیم، خواهید دید که این مکان دارای چندین استرخ مختلف، رودخانه‌ آرام، استخر موج مصنوعی، ۷ سرسره و تونل آبی بزرگ مخصوص بزرگسالان، چندین سرسره مخصوص کودکان و خیلی چیزهای دیگر است که باعث شده تا ما آن را در لیست برترین پارک‌های آبی ایران بیاوریم.

 

۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

آدرس: قم- بلوار غدیر- بوستان غدیر

 

پارک آبی اوشن (کیش)

تور کیش یکی از پرطرفدارترین سفرهای برای تعطیلات خانواده‌های ایرانی است. به همین خاطر مراکز تفریحی کیش از اهمیت زیادی برخوردارند و پارک آبی اوشن نیز یکی از بهترین‌های آن‌هاست که ماهانه هزاران نفر از آن استفاده می‌کنند. البته با توجه به آب و هوای گرم‌سیری کیش، اوشن از معدود پارک‌های آبی بزرگ ایران است که به صورت روباز ساخته شده و با یک طراحی زیبا و بازی‌های متنوع، توانسته از معروف‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها نیز باشد.بزرگی و همچنین شکل قرار گیری پارک به گونه‌ای است که حتی بانوان نیز به راحتی می‌توانند در روزهای مخصوص به خود به صورت آزادانه از فضای روباز پارک استفاه کنند، مخصوصا این که بر فراز این پارک نیز منطقه پرواز ممنوع اعلا شده است. استخر مخصوص کودکان، بازی‌های هیجان انگیز برای بزرگسالان و بازی‌های مدرنی همچون آکوا لوپ یا گرداب چیزهایی هستند که پارک آبی اوشن را به مکانی در استانداردهای جهانی بدل کرده‌اند.

آدرس: کیش- جاده جهان- تم پارک آبی اوشن

 

پارک آبی ایرانیان (مشهد)

پارک آبی ایرانیان بر خلاف موج‌های آبی، از جدیدترین پارک‌های آبی به حساب می‌آید که طراح آن یک شرکت کانادیی است که طراحی پارک‌های آبی متعددی در دنیا از جمله سیام پارک اسپانیا را به عهده داشته است. فضای باز پارک آبی سرپوشیده ایرانیان باعث شده تا سواری‌هایی همچون سرسره‌های پیچی ۲۵ متری در آن احداث شده و بازی‌های هیجان انگیزی در آن تهیه دیده شود. البته در کنار استخر موج و اسکی روی آب و سرسره‌های بزرگ، بازی‌های آرامش بخشی  و همچنین بخش‌های مخصوص کودکان نیز در پارک آبی ایرانیان وجود دارد. این مجموعه دارای چندین بخش مختلف از جمله سالن ورزش، اسپا و سالن ماساژ، حمام ترکی، رستوران، کافی شاپ و حتی بخش‌های خارج از پارک آبی همچون شاتل فضایی ،سورتمه وحشت و سینمای ۵ بعدی نیز هست.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش

آدرس: مشهد- بلوار حجاب- نبش حجاب ۸

 

پارک آبی آبسار (اصفهان)

آخرین انتخابی که ما در لیستمان داریم، بهترین و بزرگ‌ترین پارک آبی اصفخان است که بعضی بازی‌های آن در کشور نظیر ندارد. قبل از هر چیز باید به طراحی بسیار زیبای این مجموعه اشاره کرد. اما در ادامه شما با چندین استخر مختلف مواجه و بخش‌های مخصوص کودکان مواجه خواهید بود و می‌توانید در کنار انواع سرسره‌های آبی، بازی‌هایی همچون سقوط آزاد را نیز تجربه نمایید. این مجموعه نیز دارای سونا، جکوزی، رستوران، کافه و امکانات کامل رفاهی است.

آدرس: اصفهان- سپاهان شهر - بلوار شاهد

۱۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران