تفریح در بهترین پارک‌های آبی کشور

جاذبه‌های گردشگری داخلی
تفریح در بهترین پارک‌های آبی کشور

شنا و به عبارتی آ‌ب بازی کوچک و بزرگ ندارد و همه از بودن کنار سواحل و شنا در دریا و استخر لذت می‌برند. تا همین چندی پیش مردم مجبور بودند برای شنا و تفریح به شهرهای ساحلی و یا استخرهای بعضا کوچک و محدود محل زندگی‌شان برند. اما با روی کار آمدن مجموعه‌های سرپوشیده تفریحی اوضاع کاملا عوض شد. طی چند سال اخیر این مجموعه‌های آبی رشد کردند و بر تعدادشان افزوده شد. حالا در تمام طول سال می‌توان آب تنی کرد و با دوستان و یا خانواده به تفریح پرداخت.

 

کرج، پارک آبی آریا موج البرز

این مجموعه آبی که احتمالا در طول سفر جاده‌ای به تهران آن را دیده‌اید در استان البزر و مرکز آن یعنی کرج واقع شده است. این پارک آبی سرپوشیده که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد برای تمامی سنین، بزرگسالان و کودکان وسایل بازی و سرگرمی ارائه می‌دهد. از امکانات این مجموعه آبی جذاب می‌توان به سرسره آبی، رودخانه خروشان، سونا خشک، سونا بخار، آب درمانی و همچنین استخر شنا اشاره کرد. اگر کاملا مبتدی هستید و شنا بلد نیستید اصلا نگران نباشد حتی کلاس‌های آموزش شنا نیز در اینجا برگزار می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. این مجموعه تا ۱۵۰ نفر ظرفیت پذیرش بازدیدکننده دارد. شما با تهیه بلیط نهایتا می‌توانید ۱:۳۰ ساعت در مجموعه بمانید و تفریح کنید.

 

هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی در کیش

آدرس: استان البرز؛ فردیس، سه راه حافظیه، پیچ دهکده در انتهای کوچه احمدی

 

تهران، پارک آبی اُپارک

تهران پر از جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده است که عملا کار شما را در انتخاب آن‌ها سخت می‌کند. اما یکی از جاهایی که باید به آن سربزنید بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده تهران است که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد. اُپارک با ۵۵ هزار متر مربع مساحتی که دارد نه تنها بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده تهران بلکه بزرگ‌ترین پارک آن کل کشور است. شما در این مجموعه تفریحی به ۱۴ سرسره مهیج و هولناک مخصوص بزرگسالان، مجموعه الوپیا یا جزیره کودکان، استخر موج سونامی، رودخانه خروشان و همچنین سایر خدمات با استانداردهای بین المللی دسترسی خواهید داشت.

آدرس: اتوبان تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان؛ بلوار کوهک (شهید پوری) انتهای خیابان شمیم

 

قم، پارک آبی آب و تاب

پارک آبی آب و تاب در قم با ۳۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی خاورمیانه محسوب می‌شود. از مهم‌ترین امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به سالن پارک آبی حلزونی، دریاچه مصنوعی، سرسره سقوط آزاد، ۷ سرسره برای بزرگسالان، ۵ سرسره برای کودکان و همچنین استخر موج سواری اشاره کرد. شما می‌توانید در این مجموعه به رستوران بروید و چیزی بخورید و یا در کافه آن به تنقلات و انواع نوشیدنی‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

معرفی پارک آبی هیجان‌انگیز اوشن کیش

مشهد، پارک آبی سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد بزرگ‌ترین پارک سرپوشید آسیا و خاورمیانه محسوب می‌شود. تا قبل از افتتاح این سالن، مجموعه آبی پکن به عنوان بزرگ‌ترین سالن آبی سرپوشیده آسیا محسوب می‌شد. شما در این مجموعه به طیفی از وسایل هیجان‌انگیز تفریحی مثل سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان استفاده کنید. در سفر با تور مشهد رفتن به این مجموعه بی‌نظیر را از دست ندهید.

مشهد، پارک آبی ایرانیان

این پارک آبی که از جدید‌ترین امکانات تفریحی مشهد محسوب می‌شود و یکی از بهترین پارک‌های آبی مشهد است، وسایل تفریحی و هیجانی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که عاشق‌شان می‌شوید. اگر درباره شرکت کانادایی White Water Park تحقیق کنید می‌بینید که طراح و سازنده بسیاری از پارک‌های آبی دنیا و همچنین شرکت اسپانیایی و SIAM PARK در اسپانیا، از همکاران این پروژه بوده‌اند. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به این موارد شامل سرسره‌های پیچی به طول ۲۵ متر، چاله فضای، سرسره‌های آهسته،، سرسره های سرعتی، سرسره‌های رنگین کمان، رودخانه خروشان، استخر موج، اسکی روی آب، سونا خشک و بخار، سرسره کودک، جکوزی، حوضچه آب سرد، کافی شاپ و رستوران، سالن بدنسازی، اتاق ماساژ، سینما ۵ بعدی، حمام ترکی، شاتل فضایی و همچنین سورتمه وحشت اشاره کرد.

 

تبریز، ائل گلی

تبریز یکی از کلان‌شهرهای برجسته کشور است که جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. یکی از جاهایی که می‌توانید برای تفریح و خوش گذرانی روی آن حساب کنید پارک ائل گلی است. این مجموعه بزرگ و مدرن امکانات و ویژگی‌هایی همچون استخر موج های بلند، رودخانه ای به طول ۱۷۰ متر، دو استخر کودک برای سنین ۳ تا ۷ سال و ۷ تا ۱۲ سال، سونا، جکوزی، مه سرد، رعد و برق، پرده بارانی در ورودی تونل، استخر موج سواری و تونل وحشت را ارائه می‌دهد. با رفتن به این پارک روزی فوق‌العاده و به یادماندنی را در طی سفر به تبریز تجربه خواهید کرد.

 

معرفی ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی که در کیش

۱۰ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران