بهترین رستورانهای غذای دریایی در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
بهترین رستورانهای غذای دریایی در ایران

بهترین رستوران های غذای دریایی ایران، در سرو انواع مختلف ماهی و سایر موجودات دریایی نظیر میگو و خرچنگ تخصص دارند. بدون شک شهرهای ساحلی در شمال و جنوب، با دسترسی به تازه‌ترین صیدهای روزانه و محلی، بیش از سایر مناطق کشور در ارائه این غذاهای لذیذ تبحر دارند و سفر شکم گردی جذابی را برای علاقمندان به این گزینه‌ها رقم می‌زنند. هر چند برخی دیگر از شهرها و مناطق کشور نظیر اصفهان و شیراز نیز، در سرو بهترین غذاهای دریایی ادعا دارند.

 

رستوران میر مهنا در کیش

سفر مجازی شکم گردی خود به بهترین رستوران های غذای دریایی ایران را از سفر با تور کیش و رستوران میر مهنا شروع می‌کنیم. این کافه رستوران ساحلی، فضای لاکچری، مدرن و زیبا و چشم اندازی جذاب به خلیج فارس را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد و از بهترین رستوران‌های غذای دریایی در کیش است.

منو، انواع غذاهای دریایی و ایرانی محلی و کباب را با کیفیت بالا شامل می‌شود و دسرهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا، کامل کننده‌هایی عالی در کنار وعده‌های غذایی به شمار می‌آیند. در این میان کباب یونانی ماهی شوریده، قلیه ماهی، قلیه میگو و شیشلیک بیش از سایرین محبوبیت دارند. از طرفی شب هنگام، اجرای موسیقی زنده به لذت حضور در این مکان می‌افزاید. در ضمن پارکینگ اختصاصی، برای مهمانانی که با خودروی شخصی تردد می‌کنند فراهم است.

آدرس: نوار ساحلی کیش، خیابان فردوسی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز

عکس: takhfif-kishgardi.com

 

رستوران هواری در کیش

این رستوران دریایی ایران نیز در جزیره کیش واقع شده و اولین رستوران دریایی در این خطه به شمار می‌آید. این مکان، توسط افراد بومی جزیره اداره می‌شود و منویی از غذاهای محلی جنوب کشور را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. در این میان، پیش غذای سوپ ماهی نیز بسیار لذیذ است. اما غذای ویژه سرآشپز، "هواری" است و نام رستوران نیز از نام این غذا الهام گرفته شده است. این غذا با تلفیق ماهی، میگو، برنج و ادویه زیاد تهیه و طبخ می‌شود.

اما این تمام ماجرا نیست! زیرا در این رستوران، انواع دیگری از غذاهای دریایی نظیر سمبوسه میگو، دوپیازه میگو، پاکورا، قلیه ماهی، قلیه میگو، استیک ماهی و ماهی شکم‌پر نیز بسیار پرطرفدارند. علاقمندان به فست فود و غذاهای سوخاری نیز، در این رستوران ناامید نخواهند شد.

در نهایت این غذاکده که در فاصله چند دقیقه‌ای از خلیج فارس واقع شده، فضایی دنج و آرامش بخش را همراه با دکوراسیون ومدرن و زیبا به مهمانانش هدیه می‌دهد.

آدرس: شهرک صدف، میدان گلستان، روبروی مسجد امام حسن مجتبی(ع)

 

بهترین رستوران‌های شاندیز مشهد

عکس: alibaba.ir

 

رستوران حاج غفور در قشم

در ادامه آشنایی با بهترین رستوران های غذای دریایی ایران، در سفر با تور قشم سری هم می‌زنیم به رستوران حاج غفور. این غذاکده بسیار پرطرفدار که به ارائه غذاهای اصیل دریایی تند جنوب کشور اهتمام می‌ورزد، محبوبیت بالایی در میان مردمان محلی  گردشگران تور قشم دارد.

در ضمن اگر غذای تند و پرادویه دوست ندارید، می‌توانید در هنگام سفارش درخواست کنید غذایتان با طعم‌های ملایم‌تر تهیه شود. گفتنی است قلیه ماهی و خوراک میگو، از پرطرفدارترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. قیمت‌ها متناسب با کیفیت خدمات و خوراکی‌ها بوده و فضای خانگی و آرامش بخش، به لذت حضور در این مکان دامن می‌زنند.

آدرس: جزیره قشم، بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

عکس: alibaba.ir

 

رستوران الوند در قشم

این بوفه رستوران دریایی ایرانی سلف سرویس، از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه، خانوادگی و یا جلسات کاری به شمار می‌آید و از محبوب‌ترین رستوران‌های قشم محسوب می‌شود. این فضای شیک، مدرن و لاکچری، منویی غنی از غذاهای دریایی نظیر خوراک کوسه، خوراک پودینی کوسه، شاه میگوی سوخاری و غیره را ارائه می‌دهد. بعلاوه می‌توانید از سایر گزینه‌های ایرانی اصیل، نظیر کباب‌ها نیز برخوردار شوید.

بعلاوه این رستوران که در هتل الوند واقع شده، از موقعیت مکانی عالی بهره مند بوده و دسترسی مناسبی به مرکز شهر و مراکز خرید دارد. در ضمن قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما کیفیت خدمات و غذاهای لذیذ این امر را جبران می‌کنند.

آدرس: جزیره قشم، شهر قشم، بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا، نبش خیابان الهیه، هتل الوند قشم

 

محبوب‌ترین رستوران‌های کیش از نظر مردم

عکس: karnaval.ir

 

رستوران سولو در مشهد

در سفر با تور مشهد، توصیه می‌کنیم از این رستوران دریایی ایرانی نیز دیدن کنید که در سرو غذاهای دریایی تازه و باکیفیت تبحر دارد. خصوصا میگو سوخاری و قیمه ماهی در اینجا پیشنهاد می‌شوند. در ضمن غذاها، همراه با سس‌های بسیار خوشمزه ای سرو می‌شوند.

خدمات تماشایی پرسنل حرفه‌ای و دلسوز، محیط زیبا، موقعیت مکانی عالی در یکی از مناطق مرفه شهر و دسترسی آسان به پارک خورشید، از دیگر مشخصه‌های این مکان مفرح و به یادماندنی به شمار می‌آیند. بعلاوه اینجا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های خصوصی نظیر سالگردها و تولدها محسوب می‌شود. در صورت تمایل، می‌توانید از فضای باز رستوران در حیاط پشتی ساختمان نیز، برای صرف خوراکی‌ها و استنشاق هوای تازه بهره مند گردید.

آدرس: مشهد مقدس، خیابان هاشمیه، هاشمیه ۲۸، پلاک ۸۰

عکس: neshan.org

 

رستوران کشتی در رامسر

از دیگر بهترین رستوران های غذای دریایی ایران، می‌توان به این رستوران خلاقانه اشاره کرد. این غذاکده که از نمای بیرونی شبیه کشتی و فضای داخلی همراه با المان‌های چوبی برخوردار است. این محیط، فضای دریا و کشتی را برای مخاطبانش تداعی می‌کند خصوصا با وجود یک آکواریوم، لنگر کشتی و مجسمه‌های ناخدا.

جالب است بدانید پرسنل نیز با لباس‌هایی شبیه ملوانان، خدماتی تماشایی و ارزشمند را ارائه می‌دهند. اجرای موسیقی زنده، به جذابیت این فضای خاطره انگیز می‌افزاید. ضمن اینکه می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز رستوران استفاده کرده و خورد و خوراک مفرحی را تجربه کنید. بعلاوه پارکینگ نیز، برای مهمانان فراهم است.

از طرفی، منو نیز بسیار غنی بوده و انواع گزینه‌های دریایی، محلی و کبابی را می‌توانید نوش جان کنید. در این میان ماهی قزل آلا، طرفداران بیشتری را به سوی خود می‌کشاند.

آدرس: مازندران، رامسر جاده رامسر، خیابان یاسمن

 

بهترین رستوران‌های فست فود در مشهد

عکس: neshan.org

 

رستوران شکم‌ الملوک در رشت

اگر در سفر به خطه شمال دوست دارید از فضایی لوکس و مشهور برای شکم گردی برخوردار شوید، حتما به این رستوران دریایی ایرانی بیایید که در هتل ۵ ستاره کادوس رشت واقع شده است. می‌توانید از میز و صندلی‌های  فضای عمومی برای صرف خوراکی‌هایتان برخوردار شوید و در عین حال، از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید. اما در صورتی که به دنبال فضای خصوصی می‌گردید، می‌توانید در یکی از کلبه‌های این رستوران، دورهمی‌های خاطره انگیزی را همراه عزیزانتان تجربه کنید. و در عین حال باید گفت این غذاکده پرطرفدار، معمولا شلوغ است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبلا از مراجعه، حتما میز رزرو کنید.  و اما منو...

باید گفت منو بسیار متنوع بوده و انواع غذاهای محلی گیلانی، غذاهای اصیل ایرانی نظیر کباب‌ها، پیتزاهای امریکایی و اروپایی و سایر فست فودها را شامل می‌شود. هرچند غذاهای دریایی نیز، در اینجا بسیار پرطرفدارند. در کنار اینها، می‌توانید از صرف دسرهای لذیذ و نوشیدنی‌های گوارا و سالادهای خوشمزه  لذت ببرید.

آدرس: رشت، بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس

عکس: behtarino.com

 

رستوران سنتی نقش ‌جهان در اصفهان

این رستوران که در حوالی میدان نقش جهان واقع شده، با فضای اینستاگرامی و مجلل و بزرگ همراه دیوارهای آیینه کاری و سقف مقرنس به استقبال مهمانانش می‌آید. در این فضای سنتی با مجموعه‌ای از تخت‌های راحت، انواع غذاهای سنتی و اصیل نظیر بریانی، کباب و نان سنتی و شیشلیک از مهمانان پذیرایی می‌شود. ضمن اینکه بعنوان یک رستوران دریایی ایرانی، گزینه‌های جذابی همچون خوراک ماهی کبابی را بدون استفاده از روغن طبخ کرده و یک غذای رژیمی را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف‌الله

عکس: jabama.com

 

رستوران شرزه در شیراز

این رستوران دریایی ایرانی، در حوالی بازار وکیل و حمام وکیل و هتل زندیه واقع شده و در شمار قدیمی‌ترین و مشهورترین رستوران‌های شیراز محسوب می‌شود. این فضای سنتی که حسی نوستالژیک را به مخاطبانش القا می‌کند، در عین حال با اجرای موسیقی زنده، ساعاتی مفرح را برای آنها رقم می‌زند.

منو بسیار جذاب بوده و انواع گزینه‌هایی دریایی و اصیل را شامل می‌شود از جمله: ماهی کباب، باقالی پلو با ماهیچه، کباب لاری، کشک بادمجان و سالاد شیرازی. گفتنی است در کنار این غذاهای لذیذ، نان‌های داغ و تازه‌ای سرو می‌شوند که در خود رستوران طبخ شده‌اند.

آدرس: خیابان زند، خیابان مسجد وکیل

 

هیجان و لذت بر فراز آسمان در رستوران هوایی مشهد

عکس: balad.ir

 

رستوران بلوچ در چابهار

در انتهای گشت و گذار در میان بهترین رستوران های غذای دریایی ایران، به این  غذاکده می‌رسیم که انواع غذاهای محلی نظیر کرایی ماهی، میگو بندری با برنج، بریانی ماهی و دال سبزیجات با کباب ماهی شیر را با قیمت‌هایی مناسب و دورچین‌های زیبا سرو می‌کند. این فضای ساده و راحت، تا ۳۰ بامداد به ارائه خدمات و غذاهای خوشمزه اشتغال دارد و ساعاتی مفرح را برای دورهمی‌های خانوادگی رقم می‌زند.

آدرس: چابهار، بلوار امام، روبروی پمپ بنزین

عکس: snapptrip.com 

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران