زیباترین جاذبه‌های طبیعی چین (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری چین
زیباترین جاذبه‌های طبیعی چین (قسمت اول)

با توجه به اینکه چین کشوری بزرگ و پهناور است و محدوده وسیعی از خشکی را شامل می‌شود، جای تعجبی نخواهد بود اگر لیست طولانی از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده باشد. به این صورت که در شمال، جنوب، شرق و غرب چین کوه‌ها، رودخانه‌ها، درختان، بیابان‌ها، سنگ‌ها، ماسه‌ها و گزینه‌های طبیعی متعدد دیگری وجود دارند که هر کدام به نوع خود می‌توانند در جذب گردشگران به بازدید از آن‌ها کافی باشند. به طوری که اغلب آن‌ها همچون تصویری زیبا از یک کارت پستال بینندگان را به وجد در می‌آورد. چنانچه شما نیز شیفته مناظر زیبا و خاص طبیعت هستید و از طرفی تصمیم خود را برای همراه شدن با تور چین گرفته‌اید، بهتر است مطالب این مقاله را از دست ندهید. چرا که در این نوشته به بررسی زیباترین جاذبه‌های طبیعی چین پرداخته‌ایم.

 

ژانگی دانژیا - کوه های رنگین کمان چین

اولین مورد از جاذبه‌های طبیعی چین که شهرت جهانی داشته و می‌توانید تصاویری از آن را در بسیاری از صفحات دنیای مجازی ببینید ژانگی دانژیا (Zhangye Danxia)، نام دارد. ژانگی دانژیا که به کوه های رنگین کمان چین شهرت دارند از ماسه‌سنگ‌های قرمز رنگ تشکیل شده و ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند. طبق گفته زمین‌شناسان این کوه‌ها در نتیجه هوازدگی و فرسایش مواد معدنی ایجاد شده و شکلی عجیب و غریب را تشکیل داده‌اند.

توصیه می‌کنیم اگر تصمیم به بازدید از مناظر این تپه‌‌های رنگارنگ در سفر به چین گرفتید در یک روز روز آفتابی آن را انجام دهید. چرا که این تپه‌ها زیر نور خورشید جلوه‌ای زیباتر پیدا کرده و هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کنند. علاوه بر این، انکسار نور خورشید، رنگ‌هایی مانند زرد و آبی را به آن‌ها اضافه کرده و این مکان را با یک پالت غول‌پیکر، به‌ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید تبدیل می‌کند. از همین رو در بین عموم مردم به کوه‌های رنگارنگ یا کوه‌های رنگین کمان ملقب شده‌اند.  

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های آوریل تا اکتبر
  • مدت بازدید: ۴ تا ۵ ساعت
  • آدرس: 28km (17mi) west of Zhangye Downtown, Gansu Province
  • نحوه دسترسی: با اتوبوس به منطقه دیدنی Qicai Danxia در ایستگاه راه‌آهن ژانگیه غربی بروید. هزینه بلیط یک طرفه ۱۰ یوان بوده و مدت زمان آن حدود ۵۰ دقیقه است.

 

پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی – با مناظری از فیلم آواتار در چین

مورد بعدی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چین مربوط به فضایی خاص و دوست داشتنی از پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی (Zhangjiajie National Forest Park) است. پارک جنگلی ملی Zhangjiajie یک نقطه عطف طبیعی در چین بوده و به خاطر هزاران تپه شیب‌دار، پوشش گیاهی سرسبز و آبشارهای زیبایی که دارد معروف است. توجه داشته باشید که هرگز نباید بعد از بارندگی در آنجا حضور داشته باشید. چرا که زمین لغزنده بوده و مه غلیظی کل فضا را در بر می‌گیرد که اجازه تماشای زیبایی‌های طبیعی اطراف را نخواهید داشت. البته از نظر بسیاری از گردشگران تماشای تپه‌ها و دره‌های پوشیده از مه بسیار جالب بوده و تجربه‌ای متفاوت به حساب می‌آید.

در میان تمامی این صحبت‌ها جا دارد که به فیلم آواتار اشاره کنیم که اغلب صحنه‌های آن در این پارک جنگلی فیلم‌برداری شده‌اند. پس اگر از عاشقان فیلم آواتار هستید بازدید از این منطقه حس و حال متفاوتی را در شما ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در پارک جنگلی ژانگجیاجی فرصت لذت بردن از آن را خواهید داشت تله‌کابین سواری است. چرا که با سوار شدن به تله کابین شاهد منظره‌ای مسحور کننده از تپه‌ها و صخره‌ها با شکل‌های مختلف خواهید بود.  

  • بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر
  • مدت بازدید: ۲ تا ۳ روز
  • آدرس: Zhangjiajie City, Hunan Province; 20km (12mi) north of downtown
  • نحوه دسترسی: از طریق اتوبوس از ایستگاه مرکزی Zhangjiajie به آنجا بروید. هزینه آن ۱۳ یوان بوده و حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

معرفی زیباترین جزایر چین

 

سه دره رودخانه یانگتسه – برای تماشای عظمت آب‌های مواج و کوه‌های بلند چین

قطعا یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی که بازدید از آن به تمامی مسافران تور چین واجب است، سه دره رودخانه یانگتسه (Three Gorges of Yangtze River) نام دارد. این زیبایی طبیعی چین بین Yichang و Chongqing  در مرکز چین قرار داشته و به لطف سه دره، به ترتیب، تنگه کوتانگ، تنگه وو و دره زیلینگ، مناظر بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از این منطقه از سفر دریایی غافل نشوید. چرا که بهترین راه برای کشف زیبایی‌های این شگفتی طبیعت همراه شدن با سفرهای دریایی آنجا است. به طوری که در طی آن گردشگران می‌توانند از آب روان، صخره‌های شیب‌دار و گیاهان سرسبز در هر دو ساحل لذت ببرند. همچنین در طول مسیر، گردشگران می‌توانند برای بازدید از بسیاری از آثار فرهنگی مانند معابد باستانی و پیاده‌روها به ساحل بروند.

  • بهترین زمان برای بازدید: از اوایل ماه مارس تا نوامبر
  • مدت بازدید: ۴ تا ۵ روز
  • آدرس: Between Chongqing City and Yichang City
  • نحوه دسترسی: در چونگ کینگ، کشتی کروز رودخانه یانگ تسه معمولاً از اسکله چائوتیانمن حرکت می‌کند که باید سوار آن شوید.

 

رودخانه لی – تکه‌ای از بهشت در چین

رودخانه لی (Li River) شناخته شده‌ترین جاذبه در منطقه گویلین (Guilin) چین است که در استان گوانگشی قرار گرفته و امروزه در بین توریست‌های داخلی و خارجی به شهرت بالایی دست یافته است. این مکان به قدری زیبا است که بسیاری از بازدیدکننده‌ها آن را تکه‌ای از بهشت می‌دانند. اطراف این رودخانه با کوه‌های سبز، غارهای اسرارآمیز، صخره‌های عجیب و غریب، دریاچه‌های بدون انتها و آبشارهای زیبا پوشیده شده و همه این موارد در کنار یکدیگر جلوه‌ای بسیار زیبا و دیدنی از آن را به وجود آورده‌اند. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌هایی که در بازدید از رودخانه لی شاهد آن خواهید بود، می‌توان به تپه خرطوم فیل (Elephant Trunk Hill) و دره گاو (Ox Gorge) اشاره کرد. بهترین راه دسترسی به این منطقه برای لذت بردن از مناظر طبیعی چین همراه شدن با سفر دریایی از گویلین به یانگ شوو است.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های آوریل تا اکتبر
  • مدت بازدید: یک روز
  • آدرس: Run through Guilin City all the way to Yangshuo, Guangxi Province
  • نحوه دسترسی: از خط ویژه کوهستان موپان سوار اتوبوس شهری شده و در ایستگاه اسکله کوه موپان، جایی که کشتی کروز به حرکت در می‌آید، پیاده شوید.

 

برترین مقاصد ساحلی چین

 

کوه هوانگشان - زیباترین کوه در چین

نمی‌توان در مورد زیباترین جاذبه‌های طبیعی چین صحبت کرد اما نامی از کوه هوانگشان (Huangshan Mountain) به میان نیاورد. این منطقه زیبا که به کوه زرد نیز شهرت دارد در طول نسل‌ها یکی از مناطق الهام بخش برای شاعران چینی بوده است. هوانگشان از چهار کوه عجیب، درختان کاج‌ خاص، سنگ‌های منحصر به فرد، دریایی از ابرها و چشمه‌های آب‌گرم تشکیل شده و بازدید از آن برای هر گردشگری تجربه‌ای به یادماندنی از سفر به چین خواهد بود. موضوع بسیار مهمی که سبب جذب توریست‌های بیشتری به آن شده، امکان دسترسی به ارتفاعات از طریق تله کابین است که مناظر زیبایی از فضای اطراف را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از بازدیدکننده‌های از دور ترکیب سنگ‌ها و مناظر را شبیه به ماهی در حال جهش، میمون چمباتمه زده یا خروس در حال زوزه زدن می‌دانند. ناگفته نماند که یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این مکان فصل زمستان است. چرا که در زمستان، زمانی که همه چیز در یخبندان یا برف پوشیده شده است، کوه Huangshan بهترین مناظر طبیعی چین را برای گردشگران تور چین به ارمغان می‌آورد.

  • بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال
  • مدت بازدید: دو روز
  • آدرس: Huangshan City, Anhui Province; 45km (28mi) north of downtown
  • نحوه بازدید: با اتوبوس به منطقه منظره کوه Huangshan در ایستگاه راه آهن شمالی Huangshan بروید. هزینه آن تقریبا ۲۰ یوان بوده و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

 

جیوژایگو – منطقه‌ای با بیش از صد دریاچه رنگارنگ در چین

هر چه تمامی جاذبه‌های طبیعی چین از تنوع و تفاوت منحصر به فردی برخوردار هستند اما در این میان یکی از خاص‌ترین و زیباترین آن‌ها جیوژایگو (Jiuzhaigou) نام دارد. چرا که این زیبایی طبیعی چینی قرار است شما را با دریاچه‌های رنگارنگ متعدد تحت تاثیر قرار دهد. به طوری که شکست نور خورشید و رسوبات داخل دریاچه به رنگ‌های سبز زمردی، آبی یاقوت کبود، قرمز گلگون و زرد تغییر می‌کند. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند در سفر به این منطقه با آداب و رسوم تبتی نیز آشنا شده و تجربه‌های جدیدی را کسب کنند.  

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های آوریل تا نوامبر
  • مدت بازدید: ۳ الی ۵ روز
  • آدرس: 280km (175mi) north of Chengdu City, Sichuan Province
  • نحوه دسترسی: در ایستگاه اتوبوس جاده چونکسی، ایستگاه اتوبوس خیابان جینلی، ایستگاه اتوبوس Xinnanmen یا ایستگاه اتوبوس کاخ فرهنگی در چنگدو مسیر جیوژایگو را در پیش بگیرید. هزینه این سفر بین ۱۵۰ الی ۱۶۰ یوان چین بوده و تقریبا ۹ ساعت طول می‌کشد.

 

جذاب‌ترین کارها در سفر به شانگهای

 

ذخیره‌گاه طبیعی کاناس – برای آشنایی با آداب و رسوم عشایری در چین

به عنوان آخرین مورد توصیه می‌کنیم اگر در سفر گردشگری خود به چین فرصت کافی داشتید، حتما به بازدید از ذخیره‌گاه طبیعی کاناس (Kanas Nature Reserve) بروید. کاناس در زبان مغولی به معنای زیبا، غنی و مرموز است. با دیدن دریاچه کاناس که یخچال‌های طبیعی را در خود جای داده و از طرفی علفزارهای وسیعی که با جنگل توس ترکیب شده‌اند را به نمایش می‌گذارد، توضیحات مربوط به این ذخیره گاه طبیعی در چین را بسیار مناسب خواهید دانست. اگر قصد بازدید از این مکان را دارید ماه‌های ژوئن و سپتامبر بهترین گزینه برای شما خواهند بود. چرا که در ماه ژوئن، کاناس با گل‌های لاله زرد، زنبق بنفش، میوسوتیس آبی و سایر گل‌های رنگارنگ تزئین شده و در ماه سپتامبر، عکاسان عاشق منظره‌هایی از درختان کاج، توس و صنوبر که در کنار دریاچه به رنگ‌های قرمز و زرد در می‌آیند خواهند شد.

  • بهترین زمان برای بازدید: ماه‌های ژوئن تا اکتبر
  • مدت بازدید: ۳ الی ۵ روز
  • آدرس: Burqin County, Altay Prefecture, Xinjiang Province
  • نحوه دسترسی: با یک پرواز به فرودگاه بورقین کاناس رفته و سپس با اتوبوس شاتل فرودگاه به منطقه حفاظت شده کاناس بروید.

 

راهنمای کامل اسکی در چین

 

در صورتی که ایده بازدید از جاذبه‌های خاص و زیبای طبیعی در تور چین برای شما جذاب بود توصیه می‌کنیم مطالعه مطالب قسمت دوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

 

منبع

۰۸ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران