عجایب ۷ گانه طبیعی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
عجایب ۷ گانه طبیعی چین

چین کشوری پهناور است که از نظر زیست محیطی، تنوع چشم گیری دارد. در چنین کشوری، بدون شک مراکز طبیعی چشم گیری وجود دارد که گردشگران تور چین و حتی ورزشکاران را از گوشه گوشه جهان به این نقطه از آسیا می‌کشاند. اما ۷ عجایب طبیعی در چین وجود دارد که شما با سفر به این کشور، می‌‌توانید برخی از آن‌ها را ببینید و جنبه‌ای متفاوت به سفرهایتان ببخشید.

 

ژانگ جیاجی، ستون‌های سنگی معلق

پارک ملی جنگلی ژانگ جیاجی به واقع یک شگفتی طبیعی در جهان به حساب می‌آید. جدا از زیبایی‌های جنگل‌های این پارک ملی، صخره‌های سنگی ۲۰۰ متری که از دل جنگل به آسمان رفته‌اند، تصویری شگفت انگیز را می‌سازند، مخصوصا اگر در روزهای مه آلود به این مکان بروید و با دیدن این صخره‌های سنگی غول پیکر، تصور کنید که آن‌ها در هوا معلق هستند. این جا همان مکانی است که فیلم معروف آواتار فیلم‌برداری شده و از آن‌ برای به تصویر کشیدن یک دنیای بیگانه استفاده شده است. تور‌های طبیعت گردی، دوچرخه‌سواری در بخش‌های توریستی و بانجی جامپینگ، از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این محل تجربه کنید.

رودخانه لی، مروارید زیبای گولین

وقتی صحبت از مناظر زیبای طبیعی در چین به میان می‌آید، بدون شک رودخانه لی در آن لیست باید باشد. کم‌تر جایی در جهان را خواهید دید که چنین نقاط زیبایی با تپه‌های آهکی سرسبزی داشته باشد. برای دیدن این رودخانه زیبا می‌توانید با کروزهای گردشگری به دل رودخانه زده و مسیر ۸۳ کیلومتری بین گولین تا یانگشو را طی نمایید. این سفر دریایی از جمله محبوب‌ترین فعالیت‌های این چنینی است که گردشگران در تور چین به انجام می‌رسانند.

 

همه چیز درباره سفر تجاری به چین

کوه اورست، بلند‌ترین کوه جهان

کوه اورست جدا از منظره‌ی درخشانی که بعضی بخش‌های چین بخشیده، بلندترین کوه جهان نیز به شمار می‌آید و حتما باید در لیست عجایب ۷ گانه طبیعی این کشور باشد. کوه‌نوردان متعددی از گوشه گوشه جهان به تبت می‌آیند تا راه خود را برای صعود به این قله طی کنند و به بالاترین نقطه‌ای برسند که بدون هیچ وسیله‌ای در زمین، می‌توان به آن دست پیدا کرد.

دره Tiger Leaping Gorge، زیبایی خیره کننده

این دره در مسیر رودخانه یانگ تسه واقع شده و به شهر لیجیانگ نزدیک است. Tiger Leaping Gorge یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان محسوب می‌شود و عجیب این که از نظر پهنا بسیار نازک است. طول این دره ۱۶ کیلومتر و عمق آن به ۴ کیلومتر می‌رسد و به واسطه‌ی عبور رودخانه، تصویری شگفت‌انگیز را در این محل ساخته است. برای دیدن این محل می‌توان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد، اما خیلی از گردشگران ترجیح می‌دهند تا با تورهای طبیعت گردی، مسیری را به صورت یک یا دو روزه در میان جنگل‌های اطراف طی کنند و سپس به این محل برسند.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

دره جیوژایگو، رنگین کمانی که انگار از دل قصه‌ها بیرون آمده

این مکان یک پارک ملی به حساب می‌آید و خیلی‌ها آن را به خاطر استخر طبیعی بسیار معروفش می‌شناسند، اما این محل بسیار بیشتر از یک استخر شگفت‌انگیز است و تنوع گیاهی و جانوری آن، به شکلی حیرت آور شما را شیفته خود خواهد کرد. بهترین زمان برای رفتن به این محل که ۲ تا ۳ هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد، پاییز خواهد بود. زمانی که درختان دره جیوژایگو‌ به چندین و چند رنگ در آمده و رنگین کمانی از رنگ‌های پاییزی را شکل می‌دهند. به هیچ وجه این تصویر قابل توصیف نیست و شما در سفر به چین، باید به این محل بروید تا واقعیت آن‌جا را بهتر درک نمایید.

یارلونگ سانگپو، زیبا اما دور از نظرها

یکی دیگر از عجایب طبیعی چین، یارلونگ سانگپو است که از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های تبت محسوب شده اما کم‌تر گردشگری برای دیدنش اقدام می‌کند. البته این مهم به خاطر سختی مسیر رفتن به آن‌جا نیز هست، اما مطمئن باشید، زحمتی که می‌کشید، بدون پاداش نخواهد ماند. بهترین زمان برای بازدید از این محل، بهار و تابستان است، زمانی که تپه‌ها سرسبز بوده و پهنه‌ی آبی پر آب و شما امکان قایق سواری در آب را نیز داشته باشید.

رودخانه کیانتانگ، امواج مسحور کننده

رودخانه کیانتانگ یکی از جاهای متفاوت در چین محسوب می‌شود که به خاطر امواج عجیب و شگفت‌انگیزش معروف است. جایی که به خاطر امواج دوره‌ای اقیانوس، موج‌هایی به این شکل تولید می‌کند و باعث می‌شود که هزاران هزار گردشگر، برای دیدن آن‌ها، به این گوشه از چین سفر کنند. در واقع هر ساله فستیوالی در اواسط پاییز شکل می‌گیرد که مصادف است با زمان بلندترین امواج رودخانه کیانتانگ، فستیوالی که دو هفته به طول انجامیده و شما می‌توانید این امواج شگفت‌انگیز را از نزدیک تماشا کنید. البته خیلی هم نزدیک شدن به لبه‌ی پل کار عاقلانه‌ای نیست، چون ارتفاع بعضی از این موج‌ها به بیش از ۹ متر می‌رسد.

 

پیاده‌روی بر روی دیوار چین

۰۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران