اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین

جاذبه‌های گردشگری چین
اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین

چین سرزمینی شگفت انگیز است که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد، مهم و البته متنوعی در خود دارد. وجود دیوار بزرگ چین یا شهر ممنوعه، چندین معبد مهم و سواحل دیدنی، مراکز توریستی مدرن و خاص و خیلی چیزهای دیگر، باعث می‌شود تا تور چین یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی جهان لقب بگیرد. در این میان اما یک سری جاذبه‌های گردشگری شاخص و مهم در چین وجود دار که همه این کشور را به آن‌ها می‌شناسند و این مقاله نیز، دقیقا به مرور همان‌ها اختصاص دارد.

 

دیوار بزرگ چین (Great Wall)

بزرگ‌ترین دیوار جهان نه تنها از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین بلکه از مهم‌ترین‌ها در کل دنیا به حساب می‌آید. دیواری عظیم که ساخت آن به ۲۳۰۰ سال قبل بر می‌گردد و سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از آن به چین سفر می‌کنند. دیوار چین از چندین شهر مختلف رد می‌شود اما اکثر گردشگران در سفر به پکن به دیدن این محل می‌روند.

شهر ممنوعه پکن، چین (Forbidden City)

شهر ممنوعه پکن نیز مثل دیوار بزرگ، از جاذبه‌های گردشگری مهمی در جهان به حساب می‌آید که خیلی‌ها آرزوی دیدن آن را دارند. این شهر که در سال ۱۴۲۰ میلادی در دوره‌ی مینگ ساخته شده، بزرگ‌ترین قصر پادشاهی در جهان به شمار می‌رود. این قصر همچون شهری بزرگ است که بخش‌های مختلفی داشته و حتی می‌توان ساختمان‌هایی با معماری کشورهای مختلف از جمله ایرانی را در آن‌جا مشاهده کرد.

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

میدان تیان آنمن پکن، چین (Tiananmen Square)

فارغ از ابنیه امپراطوری که قبل از دوران نوین چین رقم خورده، میدان تیان آنمن از جمله جاذبه‌هایی است که بعد از انقلاب و به وجود آمدن ساختار کمونیستی در چین خلق شده است. این میدان بسیار بزرگ یکی از جاذبه‌های مهم شهر به حساب می‌آید و به خاطر اتفاقات تاریخی که در آن‌جا رخ داده، در جهان شناخته شده است. متاسفانه شهرت این میدان در واقع به خاطر اتفاقات تلخی است که باعث مرگ چندین تظاهر کننده در آن‌جا شده است.

معبد بهشت پکن، چین (Temple of Heaven)

معبد بهشت پکن، جایی است که پادشاهان دوره‌ی مینگ، مراسم مذهبی مختص به خود را در آن‌جا برپا می‌کردند. بنای اصلی به همان شکل حفظ شده و در سال ۱۹۸۸ پارکی بزرگ نیز در آن‌جا ساخته شد تا به زیبایی این مکان اضافه کند. این معبد در زبان چینی به اسم تیانتان یا همان بهشت شناخته می‌شود.‌

کاخ تابستانی پکن، چین (Summer Palace)

کاخ‌های تابستانی و به طور کل، جاذبه‌های تاریخی پکن تمامی ندارند و یکی دیگر از مهم‌ترین‌ِ آن‌ها، کاخه تابستانی یا همان کاخ ییهیوان است که نه تنها خود بنا، بلکه باغ رویایی اطراف آن نیز به خوبی حفظ شده است. شاید باورتان نشود اما برای بازدید از کاخ تابستانی پکن، تقریبا به یک روز کامل احتیاج خواهید داشت تا از بخش‌های مختلف از جمله کاخ‌ها، بخش‌های مختلف باغ و خیلی جاهای دیگر بازدید کرده و همچنین در فضای دل‌انگیزش به عکاسی بپردازید.

 

برج مروارید شرق نماد باشکوه شانگهای

باغ یو شانگهای، چین (Yu Garden)

گفتن از پکن تمامی ندارد و اگر می‌خواستیم به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های چین در پکن بپردازیم، احتمالا به دیگر شهرها نمی‌رسیدیم. اما یکی از جاهای بسیار مهم در چین، باغ یو است در دوره‌ی مینگ ساخته شده بود و عمر آن به بیش از ۴۰۰ سال می‌گذارد. این مکان به هنر کنده کاری، گیاهانی خاصی که در آن برپرش یافته و زیبایی باورنکردنی‌اش معهروف است. همچنین بازاری نیز در همان نزدیکی قرار گرفته که می‌توانید از آن‌جا نیز بازدید به عمل آورید.

محله باند در شانگهای، چین (The Bund)

باند یا وایتان یک منطقه زیبای بندری در شانگهای است که از بسیاری جهات، از نمادهای شهر و از جذاب‌ترین نقاط به آن به حساب می‌آید. هم از نظر زیبایی این محل فوق‌العاده جذاب بوده و هم این که بسیاری از رستوران‌های برتر شانگهای و هتل‌ها ۵ ستاره در آن‌‌جا قرار گرفته‌اند. خیلی از آن‌ها که به شانگهای سفر می‌کنند، مستقیما در اولین زمان ممکن به سراغ باند می‌روند.

خیابان نانجینگ شانگهای، چین (Nanjing Road)

خیابان نانجینگ شهرتی جهانی دارد و این شهرت را به خاطر معماری مدرن ساختمان‌هایش، انبوه فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری و البته شلوغی بی حد و حصر آن است. البته خیلی اوقات که ما از خیابان نانجینگ به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری ایده‌آل اسم می‌بریم، منظورمان بخش شرقی این خیابان است که حال و هوایی شبیه به میدان تایمز نیویورک دارد. کل این خیابان ۶ کیلومتر بوده و چندین مرکز خرید لوکس و پاساژهای مهم شانگهای در آن‌جا قرار گرفته‌اند.

 

جذاب‌ترین کارها در تور چین

موزه و مقبره امپراطور کینشیهوانگ در ژیان، چین (Emperor Qinshihuang's Mausoleum)

این مکان در لفظ به هشتمین شگفتی تاریخی دنیا شهرت دارد اما چه چیزی بابت چنین شهرتی شده است؟ این محل جایی است که جنگجویان تراکوتا از مقبره‌ی امپراطور کینشیهوانگ محافظت می‌کنند. ارتشی از سربازان سفالی که در اندازه‌ی انسان‌های واقعی درست شده‌اند و یکی از سورئال‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های تاریخی را می‌سازند. ارتش سفالین چین فاصله‌ی چندانی از مرکز ژیان ندارد و خیلی راحت از طریق این شهر، می‌‌توانید از آن‌جا دیدن نمایید.

مقبره‌های دوره مینگ در منطقه چانگپینگ، چین  (Ming Dynasty Tombs)

این مکان که همان طور که از اسمش پیداست در دوره مینگ درست شده، مجموعه‌ای از مقبره‌های افراد مهم و پادشاهان این دوران بوده که به خوبی از آن نگهداری و به یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی چین بدل شده. این مکان فاصله‌ی چندانی از پکن نداشته و در سفر به چین اگر به پایتخت بروید، خیلی راحت می‌توانید از این محل بازدید به عمل آورید. البته پیشنهاد می‌کنیم، اگر به این محل رفتید، حتما از راهنماهای موجود بهره ببرید تا خیلی راحت‌تر و در زمان کم‌تری بتوانید از آن‌جا بازدید کنید. این مکان بسیار بزرگ بوده و معماری آن به گونه‌ای است که ممکن است در آن سردرگم شوید.

پارک ملی دره جیوژای در سیشوان، چین (Jiuzhai Valley National Park)

پارک‌های ملی چین تعدادشان زیاد است و بازدید از هر کدام آن‌ها، می‌تواند آرزوی هر طبیعت گردی باشد. در میان آن‌ها پارک ملی دره جیوژای بسیار معروف‌تر بوده و یکی از نمادهای مهم طبیعی در چین به حساب می‌آید. این پارک ملی بزرگ دیدنی‌های همچون چندین دریاچه زیبا، آبشارهای جادویی، مناطق جنگلی فوق‌العاده جذاب، انواع حیوانات و گونه‌های متنوع پرنده را در خود جا ی داده است. وجود ۱۱۴ دریاچه مختلف از جمله دریاچه معروف پاندا، چیزی نیست که در هر کشوری بتوانید نمونه‌ی آن را پیدا کنید. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دره جیوژای نیز، هنگام پاییز است، وقتی درختان این پارک به رنگ‌های مختلف در آمده و تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازند.

 

بازدید از ۷ پایتخت باستانی در چین

خانه اپرا گوانجو، چین (Guangzhou Opera House)

مهم‌ترین سالن اپرا در چین، خانه اپرا گوانجو است که تنها به عنوان یک سالن باشکوه شناخته می‌شود، بلکه طراحی آن به دست زاها حدید، خود یک نماد شهری فوق‌العاده را در این شهر به وجود آورده که خیلی از گردشگران تور چین تنها برای دیدن خود بنا به آن‌جا می‌آیند. زاها حدید اولین زنی بود که در سال ۲۰۱۰ و به خاطر طراحی همین بنا، جایزه جایزه پریتزکر را به دست آورد. البته اگر زمان کافی داشتید، حتما در نمایش‌های این محل شرکت کنید که بزرگ‌ترین سالن اپرای کل چین نیز به حساب می‌آید.

رودخانه یانگتسه، چین (Yangtze River)

مگر کسی هست که این رودخانه‌ی بسیار معروف را نشناسد؟ رودخانه‌ای که ۶۳۰۰ کیلومتر طول داشته و از شهرهای بسیار زیادی می‌گذرد و در نقاط مختلف چین می‌توان به دیدنش رفت. اگر می‌خواهید یک بازدید توریستی از رودخانه یانگتسه داشته باشید، پیشنهاد ما این است که در لیجیان به دیدن آن‌جا بروید و از این م حل کوهستانی، مناظر زیبایی از رودخانه را به تماشا بنشینید. بخش میانی رودخانه از چونگکیگ تا ییچانگ نیز برای کروزهای مسافرتی مناسب بوده و یک سفر دلچسب آبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مرکز نگهداری پانداها دوجیانگیان، چین (Dujiangyan Panda Base)

پانداها نماد چین به حساب می‌آیند. این حیوانات که تا مرز انقراض پیش رفتند به خاطر طرح‌های حمایتی ویژه‌ای که کشور چین برای احیای جمعیت آن‌ها در نظر گرفت، حالا از این خطر رها شده و تعدادشان روز به روز در حال رشد است. مهم‌ترین مرکز نگهداری این حیوانات زیبا نیز در دوجیانگیان وجود داشته که هم یک مرکز نگهداری و هم مرکزی آموزشی است و توریست‌ها نیز می‌توانند از آن‌جا بازدید به عمل آورند. دیدن این پانداهای بزرگ و بامزه، تجربه‌ای نیز که در همه جای دنیا بتوان آن را به دست آورد، مخصوصا که این پانداها در محیط باز زندگی می‌کنند.

 

بهترین کلاب‌های شبانه پکن

غار رید فلوت گویلین، چین (Reed Flute Cave)

رید فلوت یکی از معروف‌ترین غارهای توریستی جهان است که در گویلین واقع شده. گویلینی که مملو از شگفتی‌های این چنینی است و هزاران کلمه نیز برای شرح زیبایی‌هایش کافی نیست. این غار زیبایی منحصر به فردی دارد که با نورپردازی خاص در سال‌های اخیر، به زیبایی آن اضافه شده است. غار رید فلوت بسیار بزرگ است و تنها بخشی از آن برای بازدید عموم باز بوده و البته همان بخش‌ها نیز فوق‌العاده جذاب هستند و اصلا هم کوچک به نظر نمی‌آیند. برای بازدید این مکان حداقل به ۱.۵ تا ۲ ساعت زمان احتیاج دارید.

کوه هوا در هوایین، چین (Mount Hua)

این کوه معروف در ۱۲۰ کیلومتری ژیان قرار دارد و مکانی مهم از نظر مذهبی برای خود چینی و جایی دیدنی برای عموم ب هحساب می‌آید. در ارتفاع ۲۱۵۴ متری از سطح زمین، در کوه هوا معبدی قرار گرفته که جزو شگفتی‌های این کشور به حساب می‌آید. مسیری برای بازدید توریست‌های تور چین در نظر گرفته شده و خیلی راحت می‌توانید آن‌جا را پیدا کنید اما خب این مسیر نسبتا طولانی، سر بالایی بوده و برای همه خیلی راحت نخواهد بود. البته دیدنی‌های این منطقه فراتر از این معبد بوده و بسیاری جاذبه‌های دیگر در کوه هوا وجود دارد.

 

بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

منبع

۲۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران