آشنایی با ۱۷ جاذبه گردشگری هنگ کنگ

جاذبه‌های گردشگری چین
آشنایی با ۱۷ جاذبه گردشگری هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ که به خاطر ساحل زیبا و بندر ویکتوریا منحصر به فرد خود شهرت دارد، مکانی جذاب برای بازدید است. مسافران تور چین می‌توانند در طول سفر خود از جاذبه‌های گردشگری متنوعی دیدن کرده و از تفریحات سرگرم‌کننده متنوعی لذت ببرند. هنگ کنگ که زمانی مستعمره بریتانیا بود، امروزه ترکیبی بسیار زیبا از فرهنگ‌های مختلفی را در سبک‌های معماری و ... خود به نمایش می‌گذارد. پس اگر قصد گشت و گذار در خیابان‌های شلوغ هنگ کنگ را برای کشف این شهر دارید در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از سفر شما را با جاذبه‌ها و دیدنی‌ترین قسمت‌های این شهر زیبا آشنا کنیم.

 

۱۷. اوشن پارک (Ocean Park)

اوشن پارک یک روز عالی برای همه اعضای خانواده، از کوچک تا بزرگ را در تور هنگ کنگ برای شما رقم خواهد زد. این مکان یک پارک موضوعی حیوانات و پارک تفریحی است که همگی در یک مجموعه قرار گرفته‌اند. اوشن پارک هنگ کنگ اولین بار در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد و از همان سال‌ها توانست به مکانی محبوب و پرطرفدار در بین مردم تبدیل شود. پانداهای غول پیکر، اورکاها، دلفین‌ها و غیره بخشی از حیواناتی هستند که می‌توان در این مکان پیدا کرد. علاوه بر آن بهتر است به قسمت جنگل‌های بارانی پارک رفته و با رپیدز سواری لحظات بسیار سرگرم کننده‌ای را برای خود رقم بزنید. البته این تنها گوشه‌ای از تجهیزات سواری در اوشن پارک بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از وسیله‌های هیجان انگیز بیشتری لذت ببرند.

 

۶ تفاوت مهم هنگ کنگ با شهرهایی همچون پکن و شانگهای در چین

 

۱۶. معبد ونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)

معبد وونگ تای سین که در شمال منطقه کولون واقع شده، یک معبد دوست داشتنی تائویستی است که به ونگ جاودانه بزرگ تقدیم کرده‌اند. ونگ جاودانه خدایی می‌باشد که به خاطر قدرت شفابخشش شهرت دارد. با معماری سنتی چینی، ستون‌های قرمز، سقف طلایی و تالارهای زیبا معبد وونگ تای سین به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده‌ است. در این بازدید می‌توانید پرتره بزرگی از کنفوسیوس را که به نمایش گذاشته شده است، دیدن کنید. فال کائو سیم در این معبد بسیار رایج است و بسیاری از عبادت‌کنندگان برای درخواست پاسخ از اوراکل مقدس کسیر این معبد را در پیش می‌گیرند.

 

۱۵. معبد من مو (Man Mo Temple)

قدیمی‌ترین معبد در هنگ کنگ، من مو نام دارد که تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۴۷ باز می‌گردد. امروزه این معبد به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری هنگ کنگ تبدیل شده است. همچنین عبادت‌کنندگان به اینجا می‌آیند تا به خدای ادبیات (من) و خدای رزمی (مو) ادای احترام کنند. معبد من موی، مکانی آرام و بسیار دنج است که برای کمی استراحت و رسیدن به آرامش عالی است. اگر در حوالی این معبد هستید حتما کمی توقف کنید که بازدید از آن قطعا ارزش دارد.

 

۱۴. تفرجگاه شرقی تسیم شا تسوئی (Tsim Sha Tsui East)

پیاده‌روی در امتداد تفرجگاه شرقی Tsim Sha Tsui تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که در سفر به هنگ کنگ هرگز نباید از دست داد. این مکان بی‌نظیر منظره‌ای خیره‌کننده از افق هنگ‌کنگ را به نمایش می‌گذارد و همین دلیل اصلی جذب توریست‌ها به خود است. در حین قدم زدن در آن از برج ساعت تاریخی، مرکز فرهنگی هنگ کنگ و موزه فضایی هنگ کنگ عبور خواهید کرد. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی در این حوالی وجود دارند که می‌توانید در آنها توقف و کمی استراحت کنید. این تفرجگاه در شب، زمانی که خط افق هنگ کنگ به طور چشمگیری در برابر آسمان خودنمایی می‌کند و در ساعت ۲۰:۰۰، سمفونی خیره کننده نورها، آسمان شب را با لیزرهای هماهنگ و نورافکن‌ها روشن می‌کند، بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

 

۶ تفاوت مهم هنگ کنگ با شهرهایی همچون پکن و شانگهای

 

۱۳. اسکای ۱۰۰ (Sky100)

در صدمین طبقه مرکز تجارت بین المللی هنگ کنگ منظره‌ای پانوراما از کل شهر به چشم می‌خورد و این آن را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر تبدیل کرده است. این مکان که Sky100 نام دارد دارای یک کافه لوکس و بی‌نظیر می‌باشد که علاقه‌مندان می‌توانند در حین تماشای مناظر، از خوردن یا نوشیدن، غذاهای لذیذ منو لذت ببرند. چنانچه تصمیم خود را برای بازدید از اسکای ۱۰۰ گرفته‌اید توصیه می‌کنیم در ساعات شب به آنجا بروید. چرا که مناظر پانورامای شب از زیبایی و شکوه دو چندانی برخوردار می‌باشد.

 

۱۲. سای کونگ (Sai Kung)

اگر می خواهید کمی از فضای شلوغ شهر هنگ کنگ فرار کنید، این شهر ساحلی جاذبه‌های دوست داشتنی و آرامی را برای شما عرضه خواهد کرد. یکی از این مکان‌های خاص سای کونگ نام دارد. سای کونگ که منطقه‌ای کوچک در هنگ کنگ است، با فعالیت‌های زیادی مانند قایقرانی، غواصی، حمام آفتاب، پارتی‌های شبانه و ... انتخابی عالی برای سرگرمی شما در یک روز کامل خواهد بود.

 

۱۱. معبد ده هزار بودا (Ten Thousand Buddhas Temple)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری محبوب در هنگ کنگ معبد ده هزار بودا است. در این صومعه که حدود ۱۳۰۰۰ بودا قرار دارد یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها از نظر گردشگران است. به طوری که در حین بازدید قطعا تحت تأثیر مناظر شگفت‌انگیز آن قرار خواهید گرفت. مسیر رفتن به معبد بودایی اولین بار در سال ۱۹۵۷ تکمیل شد.به طوری که مسیر دستیابی به آن به صورت پیاده‌روی بوده و در طول مسیر مناظر زیبا و همچنین ۵۰۰ مجسمه طلایی از بودا قرار دارد. به طوری که در طول مسیر به هر سمتی که نگاه کنید با یک بودا روبرو خواهید شد. این صومعه که در دهکده پای تو (Pai Tau) واقع شده است، به دلیل معماری خارق‌العاده، مکان‌های دیدنی در میان تپه‌ها و مجموعه بی‌پایان بودا، قطعا ارزش دیدن را دارد.

 

راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

 

۱۰. پارک هنگ کنگ (Hong Kong Park)

اگر به دنبال مکانی آرام برای استراحت پس از یک روز پر هیجان از گشت و گذار هستید، پارک هنگ کنگ مکان مناسبی برای شما خواهد بود. در میان آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های منظره‌سازی‌شده و باغ‌های صخره‌ای پارک منظره طبیعی بسیار جذابی را برای عرضه به نمایش می‌گذارد. همچنین در مرکز این پارک زیبا دو دریاچه دوست‌داشتنی نیز وجود داردکه جذابیت آن را دوچندان کرده است. بسیاری از مردم محلی برای تمرین تای چی یا استراحت در فضای سبز این پارک را در هنگ کنگ انتخاب می‌کنند. این پارک که مکانی آرام است، شامل مرکز هنرهای تجسمی هنگ کنگ، موزه چای خوری و یک کافه کوچک نیز می‌باشد.

 

۹. پشت اژدها (Dragon's Back)

این خط الراس خوش منظره در هنگ کنگ یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های مسیر پیاده روی است که شما را از میان پنج پارک روستایی عبور می‌دهد. دوستداران طبیعت، با رفتن به این مکان می‌توانند از طبیعت زیبای حومه شهر نهایت لذت را ببرند. دراگون بک در پارک کانتری شک او (Shek O Country Park) واقع شده و منظره زیبایی از قله Shek O را به نمایش می‌گذارد. همچنین در اینجا می‌توانید از تماشای منظره سواحل، خلیج‌ها و تپه‌های اطراف لذت ببرید. پیاده روی در مسیر دراگون بک به شما این احساس را خواهد داد که گویا میلیون‌ها مایل از خیابان‌های شلوغ هنگ کنگ فاصله دارید.

 

۱۱ مورد از جذاب‌ترین تفریحات چین

 

۸. موزه تاریخ هنگ کنگ (Hong Kong Museum of History)

قطعا در بین جاذبه‌های گردشگری هنگ کنگ نام چند موزه نیز به چشم می‌خورد که یکی از بهترین آن‌ها، موزه تاریخ هنگ کنگ است. این موزه جذاب برای سفری در تاریخ غنی و میراث فرهنگی هنگ کنگ مکان بسیار مناسبی است. این مجموعه گسترده بر تاریخ طبیعی، قوم نگاری و باستان شناسی تمرکز دارد و نمایشگاه‌های آن بقایای باقی مانده از حدود بیش از ۴۰۰ میلیون سال پیش را به نمایش می‌گذارند. اقلامی که در این موزه می‌توانید مشاهده کنید عبارتند از: لباس‌های محلی، کنده کاری‌های باستانی و فسیل‌های چند صد ساله. موزه تاریخ هنگ کنگ هم جنبه سرگرم کننده و هم جنبه آموزشی دارد و شما را به سفری طوفانی در اعصار می‌برد.

 

۷. میدان مسابقه هپی ولی (Happy Valley Racecourse)

بازدید از میدان مسابقه هپی ولی بسیار مفرح بوده و در سفر به هنگ کنگ قطعا ارزش دیدن را دارد. ناگفته نماند که بسیاری از بومیان برای قمار به این مکان می‌آیند. البته مراسم‌های قمار همراه با مهمانی‌های باشکوهی می‌باشد که مردم با لباس‌های باشکوه مسیر میدان مسابقه هپی ولی را در پیش می‌گیرند. میدان مسابقه هپی ولی اولین بار در سال ۱۸۴۶ افتتاح شد. مراسم اصلی در چهارشنبه شب‌ها در آن برگزار می‌شود و جمعیت عظیمی از مردم محلی و گردشگران برای سرگرمی، شرط بندی و همچنین تماشای مسابقه به آنجا می‌روند.

 

۶. دیزنی لند هنگ کنگ (Hong Kong Disneyland)

حتی اگر کودکی به همراه ندارید توصیه می‌کنیم حتما رد سفر به هنگ کنگ سری به دیزنی لند آن بزنید. این مجموعه دومین دیزنی لند آسیا می‌باشد که در جزیره لانتائو واقع شده است و تفریحات و جاذبه‌های تفریحی فراوانی را ارائه می‌دهد. دیزنی لند هنگ کنگ اولین بار در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. در این مکان هفت منطقه موضوعی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که می‌توانند به تماشای آن‌ها بروند. نکته جالب اینکه در طراحی این دیزنی لند فرهنگ چینی و اصول فنگ شویی رعایت شده است. از جمله نکات برجسته این مکان می‌توان قلعه باشکوه زیبای خفته، ترن هوایی هیجان‌انگیز اسپیس مانتین و کاراکترهای محبوب دیزنی مانند میکی موس و پلوتو را نام برد.

 

۵. تراموا پیک (Peak Tram)

تراموا پیک برای اولین بار در سال ۱۸۸۸ افتتاح شد. از همان سال بومیان و گردشگران از آن برای سفر به قسمت‌های بالای جزیره هنگ کنگ استفاده می‌کنند. این مسیر دارای چشم‌اندازهای فوق‌العاده از خط افق هنگ کنگ و بندر ویکتوریا می‌باشد که قطعا ارزش تماشا دارد. به طوری که امروزه سوار شدن بر این فونیکولار به خودی خود یک جاذبه محبوب در هنگ کنگ محسوب می‌شود. راه آهن فونیکولار که شما را مستقیماً به قله‌ای در پارک ویکتوریا می‌برد، یک وسیله حمل و نقل دوست داشتنی برای تماشای مناظر باورنکردنی شهر است.

 

بازدید از ۶ موزه و گالری هنری مهم شانگهای

 

۴. صومعه چی لین و باغ نان لیان (Chi Lin Nunnery & Nan Lian Garden)

صومعه چی لین با نمایش برخی از معماری‌های شگفت انگیز سلسله تانگ، بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین باغ‌های شگفت‌انگیز نان لیان در مقابل آن قرار گرفته‌اند و پناهگاهی آرام و دور از خیابان‌های شلوغ هنگ‌کنگ را به نمایش می‌گذارند. این معبد دیدنی شامل شانزده سالن زیبا، خانه مجسمه‌ها و کنده‌کاری‌های خیره کننده مانند بودای طلایی ساکیامونی و گوانین (الهه رحمت) می‌باشد. از طرفی دیگر باغ نان لیان مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن زمان بوده و کاملا مکمل معماری سنتی معبد، برج ناقوس و کتابخانه آن است که در سال ۱۹۳۴ تأسیس شد.

 

۳. مجسمه بودا تیان تان (Tian Tan Buddha Statue)

بودای تیان تان که در جزیره لانتائو در غرب هنگ کنگ قرار دارد، از دیگر جاذبه‌های گردشگری هنگ کنگ است و به دلیل اندازه عظیمش اغلب به عنوان "بودای بزرگ" شناخته می‌شود. مجسمه برنزی که در سال ۱۹۹۳ تکمیل شد، به طرز چشمگیری در بالای تپه‌ای با درختان اطراف آن قرار گرفته است. گفته می‌شود این مکان و مجسمه بودای بزرگ نماد رابطه‌ای هماهنگ بین بشر با دنیای طبیعی است. این مجسمه سنگین با وزن بیش از ۲۵۰ تن یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب بوده که تماشای مناظر لذت بخش از ارتفاعات جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

 

۲. استار فری (Star Ferry)

استار فری اولین بار در سال ۱۸۸۸ افتتاح شد و بدون اغراق می‌توان گفت که یکی از دیدنی‌ترین کشتی‌‌های سواری در جهان است. کشتی‌ها که بخشی از شبکه حمل ‌و نقل عمومی شهر هستند، مردم محلی و گردشگران را بین کولون و جزیره هنگ کنگ جابه‌جا می‌کنند. در میان تمامی این کشتی‌ها استار فری جذابیتی بسیار بیشتر نسبت به همه آن‌‌ها دارد. عبور از بندر ویکتوریا با کشتی یک خاطره به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. به خصوص در سفر شبانه شاهد چشم‌اندازی بسیار زیبا از آسمان خراش‌ها و دریا در یک قاب خواهید بود.

 

آشنایی با وسایل نقلیه عمومی در چین

 

۱. قله ویکتوریا (Victoria Peak)

معروف‌ترین و بهترین جاذبه گردشگری هنگ کنگ قلعه ویکتوریا نام دارد. این پارک که به افتخار ملکه ویکتوریا نامگذاری شده، در شمال جزیره هنگ کنگ قرار گرفته است. مناظر خیره کننده از قله، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل کرده است. برای رسیدن به قله ویکتوریا در هنگ کنگ، بازدیدکنندگان می‌توانند یکی از شیب‌دارترین فونیکولارهای جهان یعنی پیک تراموا را معرفی کردیم، سوار شوند و از منظره پانوراما زیبا لذت ببرند. در پارک ویکتوریا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از مردم محلی برای بازی فوتبال و بسکتبال یا شنا و تمرین تای چی به بزرگترین پارک عمومی هنگ کنگ می‌روند. این پارک که مکانی آرام است، در طول سال میزبان رویدادهای متعددی است که بدون شک نمایشگاه سال نو قمری محبوب‌ترین آنها می‌باشد. زیرا آتش بازی‌های فراوانی در سراسر شهر برپا می‌شوند و منظره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم می‌زنند.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران