آشنایی با دیدنی‌ترین کلیساهای چین

جاذبه‌های گردشگری چین
آشنایی با دیدنی‌ترین کلیساهای چین

بسیاری از گردشگران، چین را با معابد باشکوه آن می‌شناسند. اما باید بگوییم که جاذبه‌های گردشگری چین چیزی فراتر از معابد بوده و توریست‌ها فرصت بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی متعدد دیگری به خصوص کلیساها را نیز خواهند داشت. جالب است بدانید که مسیحیت در چین سابقه طولانی دارد. بنابراین چه به عنوان یک بنای تاریخی و چه به عنوان یک مکان مذهبی، کلیساهای چین با معماری و عظمتی که دارند هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود خواهند کرد. چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر با تور چین هستید، خواندن مطالب این مقاله خالی از لطف نخواهد بود. چرا که در این نوشته سعی کرده‌ایم دیدنی‌ترین کلیساهای چین را گرد‌آوری و معرفی کنیم.

 

کلیسای سنت جوزف پکن، چین (St. Joseph's Church Beijing, North China)

مقاله خود را با معرفی کلیسای سنت جوزف چین واقع در شهر پکن آغاز می‌کنیم. این کلیسای جذاب و دیدنی در مرکز پکن واقع شده و گردشگران در تور چین از هر نقطه شهر امکان دسترسی آسانی به آن خواهند داشت. در بازدید از این کلیسا شما فرصت گشت و گذار در خیابان وانگ فوجینگ را نیز خواهید داشت. این خیابان مکانی مناسب برای سرگرم شدن و خرید کردن در چین است. کلیسای سنت جوزف به عنوان کلیسای جامع شرقی نیز شناخته می‌شود و یکی از زیباترین ساختمان‌های کلیسا در کل چین است. بنابراین اگر قصد بازدید از تنها یک کلیسا را در چین داشته باشید، آن جایی نخواهد بود به جز کلیسای سنت جوزف پکن.

این کلیسا به سبک رمانسک ساخته شده و تاریخ ساخت آن به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. البته ساختار فعلی آن در سال ۱۹۰۴ ساخته شده، در حالی که ساختار اصلی آن به سال ۱۶۵۵ برمی‌گردد. از همین رو بسیاری آن را دومین کلیسای قدیمی پکن می‌دانند. جالب است بدانید که کلیسای سنت جوزف یکی از چهار کلیسای اسقف کاتولیک رومی پکن است.

 

آشنایی با مهم‌ترین معابد چین

  • آدرس: Beijing, North China

 

کلیسای جامع ایماکولات کونسپشن پکن، چین (Cathedral of the Immaculate Conception Beijing, North China)

مورد بعدی از دیدنی‌ترین کلیساهای چین، کلیسای جامع ایماکولات کونسپشن نام دارد. این کلیسا که با نام کلیسای Xuanwumen نیز شناخته می‌شود، یک بنای تاریخی متعلق به کاتولیک رومی است. همچنین این قدیمی‌ترین کلیسا در پکن است. به طوری که پایه اصلی آن در سال ۱۶۰۵ ساخته شده که ساختمان فعلی آن به سبک باروک طراحی و در سال ۱۹۰۴ بنا شده است. چنانچه به مکان‌های مذهبی علاقه داشته و به دنبال بازدید از یک بنای تاریخی هستید، کلیسای Cathedral of the Immaculate Conception تمامی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

  • آدرس: Beijing, North China

 

کلیسای ناجی پکن، چین (Church of the Saviour Beijing, North China)

کلیسای ناجی که به آن کلیسای شمالی نیز گفته می‌شود، در منطقه شیچنگ واقع شده و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن به حساب می‌آید. گفته می‌شود این کلیسا در ابتدا توسط یسوعیان در سال ۱۷۰۳ در نزدیکی Zhongnanhai (ساختمان‌های دولتی در میدان تیان آنمن) تأسیس شد. اما بعدها به دستور امپراتور مجبور شد به منطقه مناسب نقل مکان کند تا فضایی در نزدیکی شهر ممنوعه برای سکونت ایجاد کند. این کلیسا علاوه بر اینکه مکانی مذهبی برای عبادت مسیحی‌ها است، دفتر اسقف پکن نیز در آن قرار دارد.

 

زیباترین کاخ‌های تاریخی در چین

  • آدرس: Beijing, North China

 

کلیسای جامع سنت جان هنگ کنگ، چین (St. John's Cathedral Hong Kong, South China)

در شهر زیبای هنگ کنگ کلیسایی به نام کلیسای جامع سنت جان وجود دارد که ساختمان اصلی کلیسای انگلیکن برای اسقف نشینی است. این جایی است که اسقف اعظم هنگ کنگ در آن زندگی می‌کند. به همین دلیلی دارای عظمت و شکوه بسیار زیادی است. بنای این کلیسا به سبک گوتیک انگلیسی در قرن سیزدهم ساخته شده که در زمان ساخت بنا برای کلیساهای جامع بسیار محبوب بود. از دیگر ویژگی‌های این بنا می‌توان به ساختار صلیبی شکل آن اشاره کرد.همچنین دارای یک برج بلند جلویی است که بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند. کلیسای جامع سنت جان هنگ کنگ از بیرون دارای ظاهری بسیار تمیز بوده و درون آن به زیبایی هر چه تمام تزئین شده است.

  • آدرس: Hong Kong, South China

 

کلیسای جامع سنت ایگناتیوس شانگهای، چین (St. Ignatius Cathedral Shanghai, East China)

کلیسای جامع سنت ایگناتیوس مورد بعدی از کلیسا‌هایی است که هر گردشگری باید در سفر با تور چین از آن بازدید کند. این مکان با نام کلیسای جامع Xujiahui نیز شناخته شده و یک کلیسای جامع بزرگ کاتولیک رومی است که در سال ۱۹۰۶ ساخته شد. محوطه کلیسای جامع از یک کتابخانه، یک پرورشگاه، کالج، انتشارات و ایستگاه هواشناسی برخوردار است. فضای داخلی آن نیز وسیع بوده و از محراب‌ها، ستون‌های سنگی، سقف‌های گوتیک، شیشه‌های رنگی، نقاشی‌های شام آخر و صلیب‌های زیبا تشکیل شده است. گردشگرانی که از این کلیسا دیدن می‌کنند، شاهد تاریخ زنده معماری اروپایی در شهر شانگهای چین خواهند بود.

 

چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

  • آدرس: Shanghai, East China

 

کلیسای جامع قلب مقدس گوانگژو، چین (Sacred Heart Cathedral Guangzhou, South China)

اگر بازدید از کلیساهای چین برای شما جذاب بود، بهتر است فرصت رفتن به سمت کلیسای جامع قلب مقدس را در شهر گوانگژو از دست ندهید. این کلیسا در محلی با نام شیشی یا "خانه سنگی" قرار گرفته و یک کلیسای کاتولیک متعلق به جامعه رومی است. در حال حاضر اسقف اعظم کاتولیک رومی گوانگژو در این کلیسا اقامت می‌کند. چنانچه به سبک گوتیک اروپایی علاقه دارید بازدید از این کلیسا واقعا شما را مجذوب خود خواهد کرد. چرا که به سبک زیبای گوتیک اروپایی ساخته شده و ارتفاع برج‌ها ۵۸.۵ متر است. بسیاری از گردشگران فضای این کلیسا را با کلیسای نوتردام پاریس یکسان می‌دانند.

  • آدرس: Guangzhou, South China

 

کلیسای ارتدکس سنت صوفیه هاربین، چین (St. Sofia Orthodox Church Harbin, Northeast China)

از دیگر کلیساهای دیدنی که توجه بسیاری از توریست‌های تور چین را به خود جلب می‌کند، کلیسای ارتدکس سنت صوفیه واقع در هاربین است. این ساختمان به عنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس در شرق دور به حساب آمده و مکانی باشکوه برای بازدید توریست‌های خارجی است. ساختمان این کلیسا جدید بوده و در اوایل قرن بیستم، برای تعداد زیادی از روس‌ها و دیگر مردم ارتدوکس ساکن در اطراف هاربین ساخته شد. سبک ساختمان نئوبیزانسی بوده و با ظاهری متفاوت هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در داخل کلیسا نمایشگاه‌های جالبی از عکس‌های قدیمی وجود دارد که تاریخ هاربین و زندگی روس‌ها در این محدوده را به شیوه‌ای جذاب نشان می‌دهد. کلیسای ارتدکس سنت صوفیه تنها یکی از نمونه‌های نفوذ روسیه در هاربین بوده و شهری است که سالانه در فصل زمستان برای جشنواره برف و یخ مملو از گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی می‌شود.

 

معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

  • آدرس: Harbin, Northeast China

 

کلیسای جامع سنت جوزف تیانجین، چین (St. Joseph Cathedral Tianjin, North China)

کلیسای جامع سنت جوزف در تیانجین، که به عنوان کلیسای کاتولیک Xikai نیز شناخته می‌شود، مورد بعدی از بناهای مذهبی است که بازدید از آن برای بسیاری از توریست‌ها در تور چین می‌تواند جذاب باشد. ساختمان کلیسای جامع سنت جوزف به سبک رومی‌ ساخته شده است. نکته جالب اینکه ساختمان کلیسا توسط فرانسوی‌ها بنا شده و بودجه ساخت آن توسط ناپلئون سوم و سایر اهداکنندگان فرانسوی در سال ۱۹۱۳ با آجرهای وارداتی از فرانسه تامین شد. البته که مثل هر ساختمان دیگری، بنای این کلیسا نیز نتوانسته در طول سال‌ها از رویدادهای تاریخی مختلف و زلزله در امان بماند. از همین رو در دهه ۱۹۸۰ به طور کلی بازسازی شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری و البته زیارتی توسط مسیحیان در تیانجین است.

  • آدرس: Tianjin, North China

 

کلیسای باستانی سنت پل ماکائو، چین (St. Paul's Ruins Macau, South China)

کلیسای باستانی سنت پل که امروزه تنها ویرانه‌هایی از آن باقیمانده یکی دیگر از بناهای مذهبی مسیحی است که امروزه به یک جاذبه گردشگری در کشور چین تبدیل شده است. این کلیسای باستانی در ماکائو قرار داشته و سال ساخت آن به ۱۶۰۲ برمی‌گردد. متأسفانه در سال ۱۸۳۵ آتش سوزی بزرگی در این کلیسا رخ داده و در نتیجه آن قسمت‌های زیادی از بین رفتند. در حال حاضر تنها قسمت جلویی کلیسا با چهار طبقه ستون سالم باقی مانده که گردشگران فرصت بازدید از آن را خواهند داشت. البته ناگفته نماند که خرابه‌های به جا مانده از این کلیسا همچنان زیبا بوده و واقعا ارزش دیدن دارند. علاوه بر آن هنوز یک باغ زیبا در جلوی آن وجود دارد که مجسمه‌های حضرت مریم و افراد مقدس دین مسیحیت در آن قرار دارند. همچنین می‌توانید در بازدید از این کلیسا از نمادهای باغ عدن و مصلوب شدن و همچنین حکاکی‌هایی از فرشتگان و شیطان را تماشا کنید که تک تک آن‌ها از جذابیت بسیار خاصی برخوردار هستند.

 

ماه عسلی رویایی در چین

  • آدرس: Macau, South China

 

کلیسای جامع ایماکولات کونسپشن نانجینگ، چین (Cathedral of the Immaculate Conception Nanjing, South China)

آخرین مورد از دیدنی‌ترین کلیساهای چین که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، کلیسای جامع ایماکولات کونسپشن است. این کلیسا در نانجینگ چین قرار داشته و به عنوان کلیسای جامع جاده سیگو نیز در بین عموم مردم شناخته می‌شود. شواهد نشان می‌دهند که کلیسای جامع ایماکولات کونسپشن در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و توانسته در طول این سال‌ها از آسیب‌ها و بلاهای طبیعی جان سالم به در ببرد. به طوری که سال دقیق ساخت آن به ۱۸۷۰ برمی‌گردد. این بنا به سبک رومی طراحی شده و توسط یک یسوعی فرانسوی ساخته شده است.

  • آدرس: Nanjing, South China

 

منبع

 

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران