معرفی ۱۰ شهر بزرگ و پرجمعیت چین

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی ۱۰ شهر بزرگ و پرجمعیت چین

اگر عاشق شهرهای بزرگ و پرجمعیت هستید و دوست دارید مراکز مدرن و جذاب این شهرها را ببینید، مسلما از سفر با تور چین لذت خواهید برد. کشوری که نه تنها بیشترین جمعیت را در جهان دارد، بلکه شهرهای بزرگ و مدرنش، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی بوده که شما را عاشق خودشان خواهند کرد. اگر می‌خواهید با ۱۰ شهر بزرگ و پرجمعیت چین آشنا شوید، لیست ما را در ادامه دنبال کنید.

ترتیب این لیست بر اساس بزرگی محیط شهری و جمعیت است و تنها مساحت کلی شهر مدنظر نبوده

 

شانگهای

مساحت: ۳۹۰۰۰ کیلومتر مربع

شانگهای بدون شک، شلوغ‌ترین و البته ثروتمندترین شهر چین است. اسم این شهر با تجارت جهانی، فرودگاه‌های شلوغ و مراکز خرید گره خورده و پای گردشگران نیز دنیایی از جاذبه‌های تفریحی را مهیا دارد. این شهر سریع‌ترین سیستم ریلی جهان و همچنین چندین و چند پارک بازی بزرگ نیز دارد که همه به جذابیت‌های آن اضافه می‌کند.

 

۱۰ مرکزخرید معروف شهر شانگهای که می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌ها را از آنها بخرید

شانگهای

پکن

مساحت: ۴۱۰۰ کیلومتر مربع

پایتخت چین پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیست، اما شلوغی بخش‌هایی از آن، گاها حتی از شانگهای نیز بیشتر است. شهری که همه آن را به دیوار بزرگ و شهر ممنوعه می‌شناسند و از جمله مهم‌ترین شهرهای جهان در حوضه گردشگری به حساب می‌آید. البته زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری پکن تنها به این دو مورد ختم نشده و دیدنی‌های خیلی بیشتری در آن برای بازدید موجود است.

پکن

تیانجین

مساحت: ۲۸۰۰ کیلومتر مربع

این بندر زیبا و بزرگ، یکی از قطب‌های تولیدی در چین به حساب می‌آید. با این وجود تاریخ بزرگی نیز پشت این شهر وجود دارد که دلیلش، جایگاه جغرافیایی آن در کنار "کانال بزرگ" و اتصالش به یانگ تسه و رود زرد است. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا، کارخانه‌های خود را در این شهر ساخته‌اند و از طریق دریا آن را به نقاط مختلف دنیا صادر می‌کنند.

تیانجین

شنژن

مساحت: ۱۷۰۰ کیلومتر مربع

شنژن درست بین گوانجو و هنگ کنگ قرار گرفته است. شنژن اگر چه از نظر توریستی، شهری مملو از مسافر است، اما در کنار آن، به خاط داشتن کارخانه‌جات مختلف تولید دستگاه‌های دیجیتال و تکنولوژی‌های روز، از این منظر نیز برای چین بسیار ارزشمند به حساب می‌آید.

 

زیباترین سواحل شنزن چین برای گشت و گذارهای تابستانی

شنژن

گوانجو

مساحت: ۳۸۰۰ کیلومتر مربع

گوانجو یکی دیگر از شهرهای گردشگرپذیر چین است که زیبایی‌های بندری آن مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اما در پس پرده‌ی این جذابیت‌ها و این شلوغی‌ها، گوانجو نیز کارخانه‌جات زیادی دارد که به تولید لباس، لوازم الکترونیک و حتی پلاستیک و اسباب بازی مشغولند. این شهر با توجه به صادرات زیاد، گردشگران متعدد و شرایط کلی که دارد، دارای اقتصادی بزرگ در چین است.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

شنژن

چنگدو

مساحت: ۱۷۰۰ کیلومتر مربع

چنگدو از بزرگ‌ترین شهرهای چین به حساب می‌آید که بخش زیادی از آن شامل کوهستان‌ها و مناطق بزرگ طبیعی می‌شود. یکی از زیباترین شهرهای چین که آرامشی ویژه نسبت به دیگر شهرهای شلوغی که تا این جا به شما معرفی کردیم دارد. البته چنگدو نیز کارخانه‌جات زیادی دارد، اما محبوبیت و معروفیتش به خاطر مرکز نگهداری پانداهاست که در کنار طبیعت زیبا، مهم‌ترین دلیل آمدن گردشگران به چنگدو به حساب می‌آید.

چنگدو

چونگ کینگ

مساحت: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع

چونگ کینگ نیز به خاطر کوهستان‌های مه آلودش معروف است. جایی که می‌توانید سوار کشتی‌های کروز در رودخانه یانگ تسه گردش کنید. فرصت‌های متنوعی برای گردش در طبیعت در چونگ کینگ وجود دارد که شما می‌توانید با تورهای مناسب به دیدنشان بروید.

 

معرفی لوکس‌ترین هتل‌های گوانجو

چونگ کینگ

دونگوان

مساحت: ۱۶۰۰ کیلومتر مربع

اگر چه کم‌تر می‌شود شما اسم دونگوان را بشناسید، اما این شهر که بین گوانجو و شنژن واقع شده است، از بزرگ‌ترین‌ها در زمینه کارخانه‌جات و تولیدات داخلی به حساب می‌آید. بسیاری از این کارخانه‌جات در دهه‌ی اخیر ساخته شده‌اند و دونگوان را به سرعت به یک قطب اقتصادی بدل کرده‌اند.

دونگوان

شنیانگ

مساحت: ۱۵۰۰ کیلومتر مربع

شنیاینگ پایتخت استانو لیائونینگ در شمال شرق چین و همچنین بزرگ‌ترین کلان‌شهر در این منطقه از کشور به حساب می‌آید. التبه جدا از تمام موارد افتصای، این شهر عقبه‌ی تاریخی جالبی دارد و برای مدتی ژاپن آن را تسخیر کرده بود و جمعیت آن نیز تعداد زیادی کره‌ای در خود دارد.

 

۷ غذای خوش‌طعم شانگهای

شنیانگ

ووهان

مساحت: ۱۵۰۰ کیلومتر مربع

ووهان که امروزه در اخبار اسمش را بسیار می‌شنوید، یک شهر بزرگ و بسیار زیبای بندری است که هم مدرن و جذاب است و هم از نظر کارخانه‌جات و شرکت‌ها نیز از اقتصادی خوبی بهره می‌برد. از نکات جالب ووهان با تمام تم غربی که در شهر می‌بینید، تاریخ خاص این شهر است که به واسطه حضور خارجی‌ها از دیرباز در آن پدید آمده.

ووهان

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران