با نمادهای ملی کشور چین آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری چین
با نمادهای ملی کشور چین آشنا شوید

در مجموع کشور چین ۱۱ نماد ملی دارد که هر کدام به نحوی نشانی از این کشور پهناور را به نمایش می‌گذارند. وقتی به چین می‌روید، سرود ملی این کشور و نمادهای کمونیستی تا اژدها و نمادهای ملی-مذهبی را در هر جایی از این سرزمین مشاهده خواهید کرد. پس بد نیست پیش از سفر با تور چین، کمی با این نمادها آشنایی پیدا کنید.

 

۱- پرچم چین

اولین نماد ملی هر کشوری، پرچم آن کشور است و پرچم چین قرمز رنگ است که ۵ ستاره‌ی طلایی روی آن حک شده که یکی نماد کومونیسم و چهار تای دیگر نمادهایی از صدها میلیون مردم این کشور هستند. این پرچم در سال ۱۹۴۹ در میدان تیان آنمن رونمایی شد و از آن پس تا به حال، به عنوان پرچم رسمی جمهوری خلق چین، به جا مانده است.

 

بهترین مقاصد گردشگری چین برای عکاسان

۲- نشان ملی چین

نشان ملی چین نیز همانطور که در عکس زیر می‌بینید با رنگ قرمز مشخص شده که طرح‌ها و حاشیه‌ای طلایی رنگ دارد. پنج ستاره‌ی طلایی بر روی این نشان نیز حک شده است و نشان‌های کارگری هم بر روی آن دیده می‌شود.

۳- سرود ملی چین

سرود ملی جدید جمهوری خلق چین در واقع برداشتی از آهنگی است که در سال ۱۹۳۲ ساخته شده بود. سرودی که با شور و حرارت برای فیلمی نواخته می‌شود و آن را "نای اِر" و "تیان هان" ساخته بودند. بعدها در سال ۱۹۴۹ سرود ملی کنونی کشور با الهام از آهنگ ساخته و دوباره در سال ۱۹۷۸ تغییراتی را به خود دید. در زیر متن سرود ملی را به زبان محلی و همچنین انگلیسی برای شما قید می‌کنیم.

 

بهترین رستوران‌های ایرانی کشور چین

۴- پایه گذار کومونیسم در چین

مائو زدونگ معروف‌ترین شخصیت چینی است. او که در سال ۱۹۴۹ این ایدئولوژی را در چین پایه گذاری کرد برای مدت زیادی به عنوان ریاست آن نیز منصوب شده بود و رهبر معنوی مردم این کشور تا سال ۱۹۷۸ بود، یعنی زمانی که درگذشت. حالا او یکی از نمادهای مهم کشور چین به حساب آمده و در هر گوشه‌ مجسمه‌ای از وی و تندیسی از او را می‌بینید.

۵- گنجینه‌ی ملی چین: پاندای غول پیکر

پاندای غول پیکر چین یکی از دوست داشتنی‌ترین حیوانات دنیاست که برای مدت مدیدی جزو گونه‌های به شدت در معرض خطر انقراض بود. اما این نماد مهم مردم چین، با تلاش‌های فراوانی که در این کشور صورت گرفت، تا حد زیادی از خطر دور مانده است و در جاهای مختلفی از کشور، می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

۶- نماد اسطوره‌ای چین: اژدهای چینی

همیشه و در تمامی دوران‌ها، اژدهای چینی که از نمادهای اصلی مردم این کشور بوده است. موجودات افسانه‌ای که در بسیاری از داستان‌های اسطوره‌ای از آن‌ها نام برده شده است و هنوز هم داستان‌های متعددی حول محور آن‌ها نقل می‌شود. در جشن‌های مختلف شما تندیس‌ها و عروسک‌های بزرگی را در شهر خواهید دید و نمایش‌های متعددی با وجود آن‌ها برگزار می‌شود.

۷- پرنده ملی چین: درنای کاکل‌قرمز

درنای کاکل‌قرمز (Red Crowned Crane) پرنده‌ی ملی چین محسوب می‌شود و نماد جنگی این کشور نیز هست. در بعضی از اسطوره‌های چینی از درنای کاکل‌قرمز به عنوان موجودی دانا و کمک کننده یاد می‌شود. همچنین این پرنده نمادی از جاودانگی نیز به حساب می‌آید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

۸- میوه ملی چین: کیوی

همه‌ی ما روزی در زندگی‌مان کیوی این میوه خوشمزه را خورده‌ایم. خب کیوی میوه‌ی ملی چین نیز محسوب می‌شود که در همه‌ی سوپرمارکت‌های این کشور پیدا می‌شود. دیگر میوه‌ای که نشان چین محسوب می‌شود، جوجوبه است که به نوعی شبیه به زیتون بوده که رنگی قرمز دارد.

۹- گل ملی چین: پائونیا یا گل صد تومانی

پائونیا حالا به عنوان گل ملی چین شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۴ طی یک نظر سنجی، مردم چین این گل را به عنوان محبوب‌ترین گل کشورشان انتخاب کردند. گلی که خواص فراوانی داشته و از آن استفاده‌های زیادی می‌شود.

 

معرفی زیباترین سواحل چین

۱۰- درخت ملی چین: درخت گینکو یا کهن‌دار

درخت گینکو نماد صلح و امیدواری در چین به حساب می‌آید. درختی که راهبان چینی آن را با خود به ژاپن برده و به مردم این کشور نیز معرفی کردند. بعد از فاجعه بمب اتم، چند درخت کهن دار از دل این اتفاق در هیروشیما سالم ماندند و از آن به بعد این درخت در ژاپن نیز نماد زندگی به حساب می‌آید.

۱۱- پول ملی چین

و در نهایت واحد پولی چین یوان (رنمینبی) بوده که با کد CHY شناخته شده و نماد آن ¥ است. هر ده جیائو یک یوان بوده و هر ۱۰ فِن یک جیائو است.

 

موزه شانگهای یکی از موزه‌های معروف چین

۱۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران