با ۸ تم پارک برتر چین آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری چین
با ۸ تم پارک برتر چین آشنا شوید

در این روزها، همچون دیگر کشورهای بزرگ و توریستی جهان، تم‌پارک‌ها در چین نیز، نقشی اسای در جذب گردشگر ایفا می‌کنند. شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه کرده و پارک‌های جذاب و متنوعی در این کشور به فعالیت می‌پردازند. حالا دیگر تنها پارک‌های قدیمی چین نیستند که می‌توانید در آن‌ها به بازی بپردازید و اسم‌هایی همچون یونیورسال یا دیزنی در میانشان به چشم می‌خورند. اگر قصد دارید به صورت خانوادگی به تور چین بروید و به دنبال جاهایی استثنایی در این کشور برای تفریح می‌گردید، ما این ۸ تم پارک جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

Universal Beijing Resort

شرکت فیلم سازی یونیورسال در یک دهه اخیر چندین تم پارک بزرگ در جاهای مختلف دنیا افتتاح کرده که بازی‌هایی حول محور فیلم‌ها و انیمیشن‌های این شرکت دارند. پارک بازی یونیورسال پکن، پنجمین پارک در این سری است که سال ۲۰۲۱ افتتاح شده و در آن‌جا می‌توانید دنیای انیمیشن‌هایی همچون مینیون‌ها، پاندا کونگ فو کار و فیلم‌هایی همچون هری پاتر را تجربه کرده و در دکورهای بزرگ این چنینی عکس بگیرید.

بازی‌های این پارک متنوع و فوق‌العاده بوده و شما سواری با ترنسفورمرزها یا انواع بازی‌های خاص هری پاتری را در آن‌جا تماشا کرده و در نمایش‌های بزرگ شرکت می‌کنید. این پارک در مجموع به ۷ بخش تقسیم می‌شود که شامل دنیای جادوگری هری پاتر، مترو ترنسفورمرها، سرزمین پاندا کونگ فو کار، هالیوود، دنیای آبی، سرزمین مینیون‌ها و پارک ژوراسیک  بوده که آخری با ماکت‌های متحرک و بزرگ دایناسور‌ها، فوق‌العاده جذاب است. این مجموعه همچنین شامل یک اقامتگاه خاص و جالب می‌شود که هزینه‌ی یک شب بودن در آن‌جا از ۱۵۰۰یوان آغاز می‌شود.

 

گردش در پارک تفریحی شیجینگشان پکن

آدرس: Wenjing Subdistrict,[1] Tongzhou District, Beijing

ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۹ شب

قیمت بلیط: از ۴۱۸ یوان

 

دیزنی لند شانگهای

از نظر محبوبیت، دیزنی لند شانگهای اولین در کل چین است. این پارک همانطور که از اسمش پیداست، توسط شرکت دیزنی ساخته شده و دنیایی از شخصیت‌های این شرکت را با بازی‌های فراوان به تصویر میکشد. دنیایی جادویی که خانواده‌های زیادی در طول سفر به چین به آن‌جا رفته تا این فضای جذاب را تماشا کنند.

جذابیت تم پارک دیزنی لند شانگهای، ترکیب کاراکترهای دیزنی و همچنین فیلم‌ها و کارتون‌های این شرکت با بعضی المان‌های چینی است که باعث می‌شود این پارک نسبت به دیگر دیزنی‌ لندها متمایز شود. این مجموعه نیز از بخش مجزا با تم‌های مختلف تشکیل شده که شامل خیابان میکی، باغ‌های رویا پردازی، جزیره ماجراجویی، غار گنج، دنیای فانتزی و دنیای فردا می‌شود. فراموش نکنید که از سواری معروف ترون، کشتی دزدان دریایی و کمپ چالش‌ها هم دیدن کنید. همچنین جشن‌های معروف دیزنی لند و رژه‌های بزرگ نیز در این محل برپاست که با شرکت در آن‌ها خاطره‌ای فراموش نشدنی از این سفر را برای خود ثبت خواهید کرد.

آدرس: 4MV5+945, Pudong, Shanghai

ساعات فعالیت: ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

قیمت بلیط: از ۴۳۵ یوان

 

اوشن پارک هنگ کنگ

اوشن پارک، اولین تم پارک در کلاس جهانی هنگ کنگ بود که با هزینه‌ای بسیار بالا ساخته شده بود. این پارک بازی از دو بخش تشکیل شده که اولین بخش آن دنیای آبی‌ست که شامل ۸ فضا با تم مختلف از جمله حیوانات آسیایی، شهر آکوا، بندر ویسکرها، دنیای حیوانات آبی، ماجراجویی در قطب، سرزمین مجراجویی، جنگل بارانی و کوهستان می‌شود. هر کدام از این بخش‌ها، چندین بازی جذاب در خود دارند که به راحتی یک روز شما را در بر خواهند گرفت.

با این حال در سال‌های اخیر بخش دیگر پارک نیز افتتاح شده که شامل بازی‌های معمول و سواری‌های غیر آبی نیز می‌شود. این پارک در فضایی سرسبز و فوق‌العاده زیبا بنا شده و در جوار دریا است و منظره‌ای زیبا را نیز در بر می‌گیرد. سواری بزرگ و اصلی پارک از آن بالای پارک رد شده و تمامی این منطقه را زیر پای شما قرار می‌دهد و به وسیله‌ی چرخ و فلک بزرگی که در اوشن پارک گنجانده شده نیز، در آرامش می‌توانید این منظره را ببینید. اوشن پارک هنگ کنگ بخش‌ها و ویژگی‌های زیادی دارد که گفتن از همه‌ی آن‌ها در حوصله این نوشته نیست.

 

تم پارک‌ اسمورف‌های دنیا در شانگهای

آدرس: Aberdeen, Hong Kong

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ غروب

قیمت بلیط: از ۲۹۸ دلار هنگ کنگ

 

دیزنی لند هنگ کنگ

این پارک اولین دیزنی لند چین بوده که در نزدیکی فرودگاه هنگ کنگ ساخته شده بود و خیلی از گردشگران از جاهای مختلف چین و آسیا برای بازدید از این مکان به هنگ کنگ سفر می‌کردند. این مکان شاید به بزرگی بعضی دیگر از دیزنی لند‌های جهان نباشد اما با بازی‌های بسیار متنوع، دکورهای جذاب و تمامی آن جشن‌ها و رژه‌های محبوب دیزنی لند، بدون شک از بهترین تم پارک‌های چین به حساب می‌آید.

این پارک نیز بخش‌های مختلفی داشته که در خیلی دیگر از دیزنی لندهای دنیا آن‌ها را مشاهده می‌کنید اما از بهترین فعالیت‌هایی که حتما در این مکان باید امتحان کنید، سواری هایپراسپیس مانتین در تومارولند است که یکی از سریع‌ترین ترن هوایی‌ها در محیط سرپوشیده به حساب می‌آید. فسیتوال شیرشاه و همچنین باغ‌های فانتزی نیز از دیگر بخش‌های جذاب دیزنی لند هنگ کنگ به حساب می‌آیند.

آدرس: Aberdeen, Hong Kong

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ غروب

قیمت بلیط: از ۲۹۸ دلار هنگ کنگ

 

اوشن کینگدام چیملونگ

اگر تو شانگهای را در سفر به چین انتخاب کرده باشید، می‌توانید به تم پارک بسیار بزرگ و جذاب اوشن کینگدام در چیملونگ نیز بروید که تنها نیم ساعت با شانگهای فاصله دارد. این مکان بزرگ‌ترین پارک آبی دنیا به حساب می‌آید و دو برابر اوشن پارک هنگ کنگ است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان نیز در این محل ساخته شده که تعداد بی‌شماری از ماهی‌ها و جانوران آّی در آن‌جا زندگی می‌کنند.

اوشن کینگدام جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و چند مورد از بلندترین رولر کوسترهای جهان در آن‌جا واقع شده‌اند. این پارک نیز از بخش‌هایی با تم‌های مختلف ساخته شده که خیابان اقیانوس، غار دلفین‌ها، آمازون شگفت انگیز، دریا زیبا و ... بعضی از آن‌ها هستند. جدا از بازی‌های متنوع، فضای زیبا و بزرگ و خیلی دیگر از جنبه‌های اشون کینگدام، دکورهای عظیم و جذاب آن‌جاست که شما را شیفته خود خواد کرد. از وال بزرگی که در مرکز پارک واقع شده تا کشتی جذابی که در آب حرکت می‌کند، بعضی از این زیبایی‌ها به شمار می‌روند. همچنین شما می‌توانید از نمایش‌های ۵ بعدی، نمایش دلفین‌ها و آکواریوم کوسه وال‌ها نیز دیدن کنید.

آدرس: 3GWP+VHX, Xiangzhou, Zhuhai, Guangdong Province

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۷ غروب

قیمت بلیط: از ۳۹۵ یوان

 

پارک سافاری چیملونگ

یکی دیگر از جاهایی که در چیملونگ می‌توانید به سراغش بروید، این پارک سافاری بزرگ و هیجان انگیز این شهر است. در این مکان ۵۰۰ گونه‌ی مختلف زندگی می‌کنند که در بخش‌های بزرگ نگهداری شده و خیلی از آن‌ها به صورت آزادانه به زندگی مشغولند. جالب است بدانید که ۲۰ هزار حیوان در حال انقراض از جمله پاندا، کوالاها‌یی خاص و مورچه خواران در آن زندگی می‌کنند.

این پارک به دو بخش بزرگ تقسیم شده که شامل محلی است که توریست‌ها سوار ماشین‌های خود را ن شده و ا زجاهای مختلف دیدن می‌کنند و بخشی دیگر که پیاده باید از ان‌جاها بازدید به عمل آورید. اگر چه خیلی‌ها به شوق دیدن پانداها به این محل می‌روند اما جاذبه‌های پارک سافاری چیملونگ بسیار بیشتر از این حرف‌هاست. اگر به این محل رفتید، حتما سوار تله کابین این محل نیز شده و از آن بالا نمایی زیبا از پارک را تماشا کنید.

 

بهترین پارک ها و فضای سبز شانگهای

آدرس: Guangdong Province, Guangzhou, Panyu District, 105

ساعات فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۶ غروب

قیمت بلیط: از ۳۰۰ یوان

 

هپی ولی پکن

این مکان یکی دیگر از پارک‌های بازی بسیار معروف چین به حساب می‌آید که کارش را در سال 2006 آغاز کرده است. این مجموعه در کل ۴۰ بازی بزرگ شامل ۶ رولر کوستر به همراه چندین بازی کوچک دارد و  در کنار آن‌ها نیز مجموعه‌ای اقامتی ترتیب داده تا اگر دوست داشتید، روزهای سفر خود را در آن‌جا بمانید.

هپی ولی رولر کوسترهایی سریع وبسیار جذاب دارد که از جمله آن می‌توان به F1 اشاره کرد که شبیه به ماشین فورمول یک است و با سرعتی بالا شما را در طول مسیر به حرکت در آورده و در بعضی از بخش‌های مسیر، کاملا برعکس می‌شود.در کنار این سواری‌های هیجان انگیز، کوچک‌ترها نیز بازی‌های مخصوص به خود را دارند و همچنین همه‌ی خانواده می‌توانند از مجموعه سینمایی بزرگ و یا گنبد سینمای ۴ بعدی استفاده کنند. هپی ولی چندین رستوران، بخش‌های خرید و خیلی چیزهای دیگر هم دارد که باعث شده تا به این حد در چین محبوب شود.

آدرس: Jinchan West Road , Chaoyang District, Beijing

ساعات فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

قیمت بلیط: از ۲۹۹ یوان

 

تم پارک سونگچنگ در هانگژو

در آخر به یک تم پارک متفاوت به چین اشاره داشته باشیم که تم پارک سونگچنگ نام دارد و بدون شک جزو بهترین‌ها در این کشور به حساب می‌آید. با این حال در این محل خبری از سواری‌های سریع و بزرگ یا آکواریوم‌های عظیم نیست و رفتن به این مکان، یک تجربه کاملا متفاوت از دیگر مکان‌هایی خواهد بود که در این نوشته به آن اشاره کردیم. پارک سونگچنگ تمِ زمان امپراطوری سونگ را دارد که بین سال‌های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ میلادی در این کشور سلطنت می‌کردند.

شما با رفتن به این مجموعه، تجربه‌ی بودن در دوران قدیم هانگژو را داشته و می‌توانید از فضای دوست داشتنی آن‌جا و همچنین فعالیت‌هایی که برایتان تهیه دیده شده استفاده کنید. هر روزه نمایش‌های مختلف و رژه‌های متنوع در خیابان‌های پارک برگزار می‌شود و بازی‌هایی خاصی نیز هستند که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. یکی از نمایش‌های فوق‌العاده عالی، "داستان عاشقانه‌ی سلسله سانگ" است که یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های تاریخی این چنینی در نوع خود به حساب می‌آید. این مجموعه بسیار بزرگ بوده و ساعت‌ها زمان نیاز دارید تا از بخش‌های مختلف آن‌جا دیدن کنید. همچنین بردن یک دوربین با کیفیت را نیز از یاد نبرده چون در این مکان عکس‌هایی فوق‌العاده می‌توانید ثبت کنید.

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

آدرس: 148 Zhijiang Road, West Lake District, Hangzhou

ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

قیمت بلیط: از ۳۰۰ یوان

۲۸ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 03 خرداد 1401)

نظرات کاربران