پارک ملی جدید چین و بازدید از پانداهای دوست داشتنی

جاذبه‌های گردشگری چین
پارک ملی جدید چین و بازدید از پانداهای دوست داشتنی

پاندا یکی از نمادهای چین محسوب می‌شود و مسئولان این کشور ارزش بسیار زیادی برای این موجودات قائل هستند. برنامه‌های طولانی مدت و بسیار هزینه بر برای نجات این گونه انجام شد و حالا به طور نسبی خطر انقراض آن‌ها برطرف شده است. اما زلزله‌ای که چند سال پیش در سیچوان به وقوع پیوست باعث شد مسئولان چین نگرانی خود را در ارتباط با محیط اصلی زندگی این موجودات ابراز کنند. چاره چه بود؟ ساخت یک پارک ملی جدید و بزرگ برای این موجودات جذاب.

 


پارک ملی پانداهای بزرگ، سه برابر بزرگتر از Yellowstone


با توجه به اینکه نقشه‌های ساخت این پارک نهایی شده، قرار است پارک جدید مساحتی به اندازه ۱۰.۴۷۶ مایل مربع داشته باشد که سه برابر بزرگ‌تر از یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی چین یعنی Yellowstone خواهد بود. بخش زیادی از این پارک ملی در استان سیچوان واقع خواهد شد، جایی که پانداها به صورت آزادانه همین حالا هم زندگی می‌کنند. اما ساخت و سازهای جدید وسعت بیشتری به سرزمین‌های تحت محافظت و البته مراکزی برای نگهداری و مراقبت و البته بازدید عمومی برای این موجودات پدید می‌آورد.
چیزی که برای صنعت گردشگری در این رابطه مهم است، ایجاد ارتباط‌های جدید، دیده شدن بیشتر این موجودات و البته از راه رسیدن موج تازه‌ای از گردشگران تور چین خواهد بود. در زمین‌های جدید بامبوهای بیشتری خواهند بود که غذای اصلی این موجودات هستند و به همین دلیل پیش بینی می‌شود روند تولید مثل آنان نیز افزایش پیدا کرده و به زودی دیگر موجوداتی کم یاب نباشند.

 

پانداهای مشهور چین که گردشگران، فقط برای دیدن آنها می‌آیند

 

 

پارک ملی پاندا

 


سه مکان در طبیعت چین که می‌توانید همین حالا از پانداها دیدن کنید


اما اگر شما هم مثل من نمی‌توانید برای ساخت پارک ملی جدید صبر کنید، باید بدانید که همین حالا هم گردشگران بسیاری به چین می‌روند تا تنها از این حیوانات بامزه دیدن کنند. برای دیدن آن‌ها بهترین راه رفتن به مراکز مهم و اصلی چین است. سه محل مهم برای این کار وجود دارند که یک به یک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم؛

 

 

 پارک ملی پاندا

 


مرکز پاندای Dujiangyan


این مرکز بسیار معروف و پر بازدید در یک ساعتی مرکز سیچوان، چنگدو قرار گرفته است و به خاطر همین راحتی و در دسترس بودن، گردشگران زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. Dujiangyan بهترین تجربه بازدید از پانداها را در تمام مراکز مختلف چین به همراه دارد و همچنین بخش نگهداری از بچه‌های پانداها نیز در این مرکز زبانزد تمام دنیاست تا حدی که آن را بهترین مراقب بچه‌ها در تمام دنیا لقب داده‌اند. گردشگران بر اساس مبالغ و برنامه‌هایی که در آن‌ها شرکت می‌کنند، امکان حضور در کنار مراقبان در کارهای روزمره را خواهند داشت. می‌توانند پانداها را از خواب بیدار کنند، به آن‌ها بامبو بدهند، کمی بازی کنند و کارهایی از این دست را همراهشان انجام دهند. حتما در زمان بازدید صبح زود به محل بازی پانداها بروید که یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در این مرکز محسوب می‌شود.

 

پارک بازی Happy Valley پکن؛ مکانی مفرح و خانوادگی

 

 

 Dujiangyan

 


مرکز پاندای بزرگ Gengda


این مرکز نگهداری از پانداها، جدیدترین مکان در طبیعت چین است که امکان بازدید از این حیوانات را در آن‌ها خواهید داشت. جایی در مناطق طبیعی محافظت شده وولونگ که جایگزین مرکز تحقیقاتی قبلی شده که در زلزله سال ۲۰۰۸ آسیب دید. این مرکز به تازگی شرایط را برای بازدید عمومی فراهم کرده و شما می‌توانید در بخش‌های غذا دهی و بازدید عمومی شرکت کنید، اما بخش‌های آموزشی بسیار جالبی نیز به خاطر ماهیت تحقیقاتی این مرکز برگزار می‌شود که در آن‌ها می‌توانید نکات بسیار جالبی در مورد زندگی این حیوانات بفهمید.

 

 

Dujiangyan

 


مرکز پاندای بزرگ Bifengxia


اگر سیچوان سرزمین پاندها در چین باشد، مرکز پاندایِ Bifengxia روح این سرزمین است. این مکان در ۹۰ مایلی چنگدو و در دره‌ای مملو از زیبایی‌های طبیعی، آبشارهای جذاب و دشت‌های جذاب واقع شده است. این مرکز بزرگ و مجهز، بعد از زلزله، چندین پاندا از جاهای مختلف را نیز در خود جای داد تا آن‌ها بتوانند در طبیعت آزادانه حرکت کرده و در عین حال مراقبت‌های ممکن نیز ازشان به عمل بیاید. شما می‌توانید پانداهای زیبا را جدا از داخل مرکز در مکان‌های محافظت شده ببینید، به آن‌ها غذا دهید و بازی کردنشان را تماشا کنید. تماشای آموزش پانداهای کوچک برای بالا رفتن از درخت‌های این مرکز بزرگ، یکی از مفرح‌ترین فعالیت‌های شما در سفر به این منطقه خواهد بود.

 

معرفی زیباترین پارک‌های ملی چین

 

 

Dujiangyan

۲۲ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران