بازدید از ۷ پایتخت باستانی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بازدید از ۷ پایتخت باستانی در چین

چین کشوری باستانی به حساب می‌آید که تاریخی چند هزار ساله دارد. با پیشرفت این کشور در زمینه سیاست، تمدن و تجارت، چند باری پایتخت این سرزمین پهناور تغییر کرده است. حالا ۷ شهر مهم در چین وجود دارند که پایتخت‌های باستانی این کشور بوده و هر کدام در دوره‌ای مهم از تاریخ، میزبان شخصیت اول سیاست بوده‌اند. شهرهایی زیبا با جاذبه‌های تاریخی متعدد که همین حالا در تور چین نیز می‌توانید به سراغشان رفته و از آن‌ها بازدید به عمل آورید. پایتخت‌های قدیمی چین در نقاط مختلف این کشور پراکنده نیستند و اغلب در شرق آن قرار دارند.

 

پکن

با خدمت به ۶ سلسله مختلف و قدمتی ۳ هزار ساله، پکن ۸۵۰ سال است که پایتخت چین به حساب آمده و مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخی کشور نیز در آن‌جا قرار گرفته‌اند. جاذبه‌های گردشگری پکن آن قدر زیاد است که باید چندین و چند روز در این شهر باشید تا تنها مهم‌ترینِ آن‌ها را ببینید. جاذبه‌هایی همچون دیوار بزرگ و شهر ممنوعه پکن مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. یافته‌های علمی نشان می‌دهد که آغاز سکونت در پکن به اواخر سلسه یان و ۱۰۴۵ سال قبل از میلاد بر می‌گردد و تا اواخر هزاره‌ی اول میلادی به آن‌جا نانجینگ می‌گفتند.

 

۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

دوره‌ی مدرن پکن از سال ۱۹۴۹ آغاز شد، جایی که جمهوری خلق چین شکل گرفت و دوره‌ی امپراطوری در این کشور به سر رسید. با این حال خیلی از ابنیه مهم آن دوران حفظ شدند و حالا به عنوان آهنربایانی بزرگ، گردشگران را از سراسر این کره‌ی خاکی به آن‌جا می‌کشانند. قصر تابستانی پکن، معبد بهشت و مقبره مینگ بعضی دیگر از آثار تاریخی این شهر هستند. البته در حال حاضر پکن یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان بوده که چندین و چند مرکز خرید، خیابان‌های لوکس، تفریحات شبانه، هتل‌های بی‌شمار و امکانات گسترده‌ای را برای مسافران آماده کرده و شرکت‌های بزرگ و نام‌های بین‌المللی در آن‌جا فعالند.

ژیان

ژیان به ۱۳ سلسله خدمت کرده و یکی از مهم‌ترین زادگاه‌های تمدن به حساب می‌آید. این شهر که زمانی چانگ آن خوانده می‌شد، بخشی از لیست ۱۰ پایتخت باستانی جهان از طرف یونسکو بوده و بیشترین زمان را به عنوان پایتخت در میان دیگر شهرهای این کشور خدمت کرده است. ژیان زمانی شرقی‌ترین نقطه از جاده‌ی ابریشم به حساب می‌آمد و در تاریخ ۱۲۰۰ ساله خود به عنوان پایتخت، به عنوان شهر مهمِ تجاری فعالیت می‌کرده است. حالا اما شهرت شهرهای بزرگ تجاری حال حاضر چین، اسم این پایتخت زیبا را زیر سایه برده‌اند.

 

بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

یکی از چیزهایی که امروزه ژیان بیش از باقی چیزها به آن شهرت دارد، حضور ارتش تراکوتا در آن‌جاست. به همین دلیل این شهر را "زادگاه قهرمانان" نیز می‌دانند. ارتش تراکوتا، سربازانی سفالین هستند که در اندازه واقعی ساخته شده و در مقبره اولین امپراطور سلسله کین قرار گرفته‌اند. این مکان چند بنای تاریخی مهم دیگر دارد اما غیر از ارتش تراکوتا که یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین جاذبه‌های تاریخی در دنیاست، دیوارهای تاریخی شهر نیز جالب توجه هستند. همچنین کاخ دامینگونگ نیز از دیگر ابنیه مهم تاریخی ژان محسوب می‌شود.

نانجینگ

نانجینگ در حال حاضر پایتخت استان جیانگسو به شمار می‌رود و کلان‌شهری بزرگ و مدرن در دلتای رودخانه یانگ تسه بوده و تفاوت بسیار زیادی با پایتختی که ۶ سلسله را میزبانی می‌کرده است دارد. نانجینگ برای ۵۰۰ سال پایتخت چین بوده اما دوران آن به زمانه‌ی معروف سه پادشاهی بر می‌گردد و در واقع نانجینگ پایتخت جینایه بوده است. این شهر به واسطه‌ی همین تاریخ پربارش، مملو از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مختلف بوده و چندین و چند بنای تاریخی درخشان دارد که در میان برج‌های سر به فلک کشیده‌، هنوز زیبایی خود را دارند. همچنین با قرار گیری در نزدیکی رودخانه یانگ تسه، نانجینگ دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که آن‌ها را نیز نباید از یاد برد.

 

ماه عسلی رویایی در چین

همان‌طور که گفتیم، نانجینگ چین در حال حاضر شهری مدرن بوده و مرکز علمی و تحصیلی چین به حساب می‌آید و بالاترین رتبه جذب دانشجو بعد پکن را در اختیار دارد. گردشگرانی که با تور چین به نانجینگ می‌روند، می‌توانند از ابنیه تاریخی و مهم همچون معبد کنفسیسو، باغ‌های باستانی، موزه‌ی نانجینگ که ۴۲۰ هزار شیء مختلف در خود دارد، اقامتگاه سابق وانگ و خیلی چیزهای دیگر را از نزدیک ببینند. ارتفاعات نانجینگ بهترین گزینه برای تماشای مناظر کوهستان‌های سرسبز و جنگلی این خطه است و همچنین رودخانه‌های کوچک و زیبایی نیز در اطراف شهر جاری هستند که بهتر است از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

لویانگ

لویانگ یکی دیگر از شهرهای باستانی چین است که مثل ژیان به ۱۳ سلسله به عنوان پایتخت خدمت کرد و در حال حاضر، ۵ میراث جهانی را در خود میزبانی می‌کند. این شهر زیبا در غرب استان هنان و در کنار رودخانه زرد قرار دارد. کانال بزرگ سوی تانگ باعث شده تا زیبایی‌های این شهر باستانی دوچندان شود. وجود محله‌های قدیم با خانه‌هایی به سبک صدها سال پیش و همچنین ابنیه باستانی متعدد، پای چندین فیلم بزرگ چینی را به این جا کشانده است و بعضی از نقاط گردشگری معروف لویانگ را در چندین فیلم مشاهده خواهید کرد.

 

زیباترین نقاط چین از نظر CNN

سلسه ژیا لویانگ را در ۲۱ قرن قبل از میلاد مسیح به عنوان پایتخت انتخاب کردند و در واقع اولین کشوری بودند که چنین کاری را آغاز کردند. اگر در سفر به چین به لویانگ رفتید، جاهای زیادی هستند که می‌توانید در طول اقامتتان به دیدنشان بروید. بازدید از کانال بزرگ، دیدن معبد اسب سفید، گشت و گذار در کوه لائوجون، عکس گرفتن در معبد لینگشان، تماشای تمرینات راهبان در معبد شائولینِ کوه سونگشان و سر زدن به چندین موزه‌ی این شهر از جمله دیگر فعالیت‌هایی هستند که در لویانگ می‌توانید انجام دهید.

کایفنگ

تنها پایتخت باستانی چین که دولت قصد دارد مرکز آن را به همان شکل قدیمی حفظ کند. کایفنگ برای ۸ سلسله مختلف به عنوان پایتخت خدمت کرده و بسیاری از سازه‌های قدیمی و چند صد ساله را می‌توانید در آن‌جا مشاهده کنید. "فستیوال کینگمینگ" نقاشی ۲۵۰۰ ساله‌ای که جزو ۱۰ اثر نقاشی باستانی حفظ شده چین به حساب می‌آید، با الهام از این مکان کشیده شده است. این شهر حدود ۷۰ کلیومتر از ژانگژو فاصله داشته و تاریخ پیدایش آن به ۳ هزار سال پیش برمی‌گردد.

 

خوش‌مزه‌ترین غذاها در بهترین رستوران‌های چین

ابنیه باستانی بسیار زیادی هستند که در این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید اما ورای آن‌ها نیز، کایفنگ جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. رودخانه کایفنگ با زیبایی خاص خود یکی از آن‌هاست. اما اگر به پارک هزاره بروید، می‌توانید از فعالیت‌هایی همچون مبارزه با نیزه سوار بر اسب، دوخت لباس‌های سنتی و کارهایی از این دست بازدید کنید. این پارک با دکور عظیم خود، سعی در بازسازی بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های باستانی دارد و در طول روز، برنامه‌های مختلفی در آن‌جا برگزار می‌شود. همچنین یک فستیوال گل بسیار معروف به نام Chrysanthemum نیز بین اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر در پارک لونگتینگ برگزار می‌شود و در آن‌جا دریایی از گل‌های رنگارنگ را مشاهده کرده و تصویری رویایی را مشاهده خواهید کرد.

آنیانگ

آنیانگ در شمال استان هنان واقع شده و برای ۷ سلسله مختلف پایتخت بوده است. آنیانگ دو سایت باستان شناسی مهم دارد که یکی ویرانه‌های تاریخی یین و دیگری در کنار کانال یونگجی که از مشتقات کانال بزرگ چین است واقع شده. این شهر مدرن در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و یکی از شهرهای گردشگرپذیر در چین به حساب می‌آید که خیلی‌ها برای دیدن جاذبه‌های باستانی آن به این شهر می‌آیند. با این حال زیبایی‌های طبیعی متنوعی نیز در اطراف آنیانگ وجود دارد که سفر به این شهر با تور چین را جذاب‌تر می‌کند.

 

معرفی ۵ هتل منحصر به فرد در چین

اغلب جاذبه‌های تاریخی آنیانگ کمی از مرکز شهر کنونی فاصله دارند. مثل کاخ شانگ که در ۱۶ کیلومتری مرکز شهر واقع شده اما یکی از دیدنی‌های مهم شهر به حساب می‌آید. در مجموع آنیانگ اگر چه از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد اما جاذبه‌های گردشگری اندک آن‌جا و همچنین نداشتن مراکز تفریحی متنوع باعث شده تا خیلی‌ها زحمت سفر به این بخش از چین را نکشند. با این حال سفر به آنیانگ عموما از طرف کسانی انجام می‌شوند که به شهرهای بزرگ رفته و در تورهای دو روزه به دیدن این پایتخت باستانی می‌آیند.

هانگژو

هانگژو تنها برای دو سلسله به عنوان پایتنخت فعال بوده اما یکی از زیباترین شهرهای لیست ما و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در چین به حساب می‌آید. این شهر تنها برای ۲۱۰ سال پایتخت محسوب می‌شده و بخش زیادی از زیبایی‌اش را مدیون دریاچه معروف "غرب" است. در کنار این دریاچه و در گوشه و کنار طبیعت زیبای هانگژو، چندین جاذبه‌ی فرهنگی و تاریخی، معابد زیبا و جاهای دیدنی دیگر واقع شده و همین باعث می‌شود، سفر به این شهر یکی از خاطرات خوش شما از تور چین به حساب بیاید.

 

عجایب ۷ گانه طبیعی چین

اولین چیزی که در هانگژو باید به دیدنش بروید، پل زیبای دریاچه‌ی غربی است. جایی فوق‌العاده زیبا که عکس‌هایی استثنایی را در آن‌جا ثبت خواهید کرد. معبد یو فِی و پاگوداهای لیوهه، لِیفینگ و باوچو نیز از دیگر جاهای دیدنی هانگژو به حساب می‌آیند که اغلب در محیطی جنگلی و زیبا در کنار دریاچه قرار دارند. در ادامه حتما به باغ‌های چای لونگجینگ سری بزنید و از محیط زیبا و سرسبز آن مکان لذت ببرید. با رفتن به خیابان باستانی کینگهفانگ، در تاریخ قدم زده و عکس‌هایی استثنایی برای اینستاگرام خود ثبت کنید. زیبایی‌های هانگژو آن‌قدر زیادند که گفتن از آن‌ها در قالب این نوشته نمی‌گنجد و یکی از جاهایی محسوب می‌شود که بازدید از آن را حتما به مسافران تور چین پیشنهاد می‌کنیم.

۰۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران