بازدید از قله ویکتوریا در هنگ کنگ

جاذبه‌های گردشگری چین
بازدید از قله ویکتوریا در هنگ کنگ

چین مقصد گردشگری برای کسانی است که به دنبال هیجان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوعی هستند. چرا که در این سفر می‌توان به بازدید از بناهای قدیمی، معابد باشکوه، طبیعت و بسیاری موارد دیگر از این قبیل رفت. از جمله جذاب‌ترین این موارد که در این مقاله نیز قصد معرفی آن را داریم قله ویکتوریا است. این قله در شهر هنگ کنگ چین قرار گرفته و سالانه توریست‌های بسیاری به بازدید از این قله رفته و لحظات به یادماندنی را در آنجا سپری می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با قله ویکتوریا و بازدید از آن در تور چین تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

آشنایی با قله ویکتوریا در هنگ کنگ  (Victoria Peak)

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید رفتن به قله ویکتوریا را در سفر به شهر هنگ کنگ چین پیشنهاد می‌دهیم. این مکان در قسمت غربی جزیره هنگ کنگ قرار گرفته است. این قله ارتفاعی در حدود ۵۵۲ متر داشته و مرتفع‌ترین تپه در هنگ کنگ به شمار می‌آید. بلندترین قسمت جزیره هنگ کنگ تای مو شان نام داشته و ارتفاع آن به ۹۵۷ متر می‌رسد. ناگفته نماند که قله ویکتوریا در حال حاضر متعلق به یک مرکز ارتباطات رادیویی می‌باشد. به همین دلیل وارد شدن به بنای واقع شده در نوک قله ممنوع است. اما گردشگران تور چین و علاقه‌مندان می‌توانند به نواحی اطراف قله رفته و از طبیعت زیبا و محیط دنج و آرام آن نهایت لذت را ببرند.

امروزه در اطراف قله ویکتوریا امکانات تفریحی و رفاهی متعددی تعبیه شده است. از جمله این امکانات می‌توان به پارک‌های عمومی و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های این حوالی اشاره کرد. همچنین اراضی مسکونی در این حوالی به چشم می‌خورند که به صورت کاملا لوکس طراحی شده و ارزش بالایی دارند. قله ویکتوریا در بین عموم مردم با نام The Peak نیز شناخته می‌شوند. با رفتن به این منطقه می‌توانید روزی فوق‌العاده در کنار تماشای منظره‌ای زیبا از شهر هنگ کنگ، بندر ویکتوریا، جزیره لما و جزایر اطراف را تماشا کرد.

 

۷ دلیل که شما را برای سفر به چین مشتاق می‌کند

تاریخچه قله ویکتوریا در هنگ کنگ

قله ویکتوریا همواره به دلیل منظره زیبایی که از شهر هنگ کنگ ارائه می‌دهد مورد توجه گردشگران و بومیان منطقه بود. البته اصلی‌ترین دوره برای شناخت بیشتر افراد از این منطقه از شهر به اوایل قرن نوزده میلادی برمی‌گردد. از آن سال‌ها همواره افراد بسیاری مسیر قله ویکتوریا را در پیش گرفته و از تماشای منظره پانوراما شهر و همچنین آب و هوای دلنشین این منطقه لذت می‌بردند. امروزه نیز بعد از گذشتن چند صد سال این مکان محبوبیت خود را از دست نداده و هنوز هم محبوبیت بالایی بین عموم مردم دارد.

در طول تاریخ قله ویکتوریا مورد توجه افراد معروف و برجسته بسیاری نیز واقع شده است. به طوری که سر ریچارد مک دونل (فرماندار ششم هنگ کنگ) اقامتگاه تابستانی در این منطقه برای خود بنا کرده بود. برای حمل و نقل آسان به این قله تراموایی در سال ۱۸۸۸ در آن تعبیه شد. با افتتاح تراموا استقبال برای زندگی در این مکان نیز افزایش یافت. امروزه قله ویکتوریا به مکانی برای زندگی سرمایه‌داران چین تبدیل شده است.

ویژگی‌های قله ویکتوریا در هنگ کنگ

بدون شک آنچه باعث شده تا قله ویکتوریا محبوبیت بسیاری در بین عموم مردم داشته باشد، ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • امکان تماشای نمای فوق‌العاده زیبا از منظره شهر هنگ کنگ در دو زمان روز و شب از فراز قله ویکتوریا
  • وجود تراموا برای بالا و پایین رفتن از قله تراموا که سبب شده حمل و نقل به آن برای گردشگران دشواری چندانی نداشته باشد.
  • کسانی که قصد سوار شدن بر تراموای قله ویکتوریا را داشته باشند می‌توانند کل این مسیر را در ۷ دقیقه بپیمایند. این هفت دقیقه با تماشای منظره‌های زیبای شهر همراه بوده و شما متوجه گذر زمان نخواهید شد.
  • سالانه بالغ بر ۷ میلیون گردشگر به بازدید از این قله در شهر هنگ کنگ می‌روند. بنابراین احتمال منتظر ماندن در صف برای سوار شدن به تراموا دور از انتظار نخواهد بود.
  • رفتن به قله ویکتوریا در تمامی روزهای هفته امکان‌پذیر است. اما اگر دوست دارید در روزی خلوت از آن دیدن کنید بهتر است روز یکشنبه را انتخاب نکنید.

 

۶ سوغاتی بی‌نظیر که باید از چین بخرید

مسیر دستیابی به قله ویکتوریا در هنگ کنگ

همان طور که گفته شد قله ویکتوریا در نیمه غربی جزیره هنگ کنگ واقع شده است. علاقه‌مندان به بازدید از این منطقه می‌توانند از مترو برای دسترسی آسان و البته ارزان استفاده کنند. همچنین اگر در نزدیکی‌های ایستگاه مرکزی اتوبوس در میدان Central Exchange قرار دارید می‌توانید سوار بر اتوبوس شماره ۱۵ شده و در مدت زمانی در حدود ۳۵ دقیقه به قله برسید. شما می‌توانید از هر نقطه شهر هنگ کنگ سوار بر مترو شده و از خروجی D خود را به این ایستگاه اتوبوس برسانید. علاوه بر آن خروجی F مترو نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای این منظور کافی است خود را به خروجی F رسانده و سوار بر اتوبوس شماره ۱ شوید. این مسیر به نسبت مسیر قبلی کوتاه‌تر بوده در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توانید به قله ویکتوریا دست یابید.

۰۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران