معرفی دیزنی لند هنگ کنگ

جاذبه‌های گردشگری چین
معرفی دیزنی لند هنگ کنگ

دیزنی لند هنگ کنگ بدون شک یکی از معروف‌ترین و بهترین تم پارک‌ها یا همان پارک‌های موضوعی در کل آسیاست که با بازی‌های فوق‌العاده عالی و متنوع، فضای کلاسیک کارتون‌های دیزنی و کاراکترهای مختلفی که در آن‌جا حضور دارند، نه تنها خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای بچه‌ها رقم می‌زند، بلکه بزرگ‌ترها را نیز در فضایی شاد غرق خواهد کرد. در این نوشته ما قصد داریم، مروری بر ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف دیزنی لند شهر هنگ کنگ داشته باشیم تا اگر در تور چین، قصد سفر به این شهر را داشتید، حتما سری به این سرزمین جادویی بزنید.

 

در دیزنی لند هنگ کنگ‌ چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در تور چین باید به دیدنش بروید، دیزنی لند بزرگ هنگ کنگ است. پارکی عظیم که دارای قلعه معروف دزنی، بخش‌های مختلف و تمامی ویژگی‌های بهترین پارک‌های دیزنی در جهان بوده و دارای سواری‌ها و بازی‌های بسیار متنوعی است که یک روز فوق‌العاده را برای شما و خانواده‌تان خواهد ساخت. این مجموعه البته در طول سال‌های اخیر یک نوسازی مهم را از سر گذرانده و البته در سال ۲۰۲۳ نیز بخش "جهان یخ زده" به آن اضافه شده است تا همه چیز از قبل هم کامل‌تر شود. همچنین از سال ۲۰۲۰ نیز قلعه این دیزنی لند بزرگ‌تر شده و حالا ۱۴ پرنسس دیزنی در آن‌جا اقامت دارند!

فارغ از کاراکترهای مختلفی که در پارک هستند و این قلعه و پرنسس‌هایش، رژه‌های محبوب دیزنی، فروشگاه‌های مختلف، کافه‌ها و رستوران‌ها و خیلی جاذبه‌های دیگر در آن‌جا هستند که در سفر به هنگ کنگ مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

عکس: yourdisney.asia

 

جاذبه‌های دیزنی لند هنگ کنگ‌

مهم‌ترین بخش از هر تم پارکی، جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. دیزنی لند هنگ کنگ نیز به بخش‌هایی مختلف با تم‌های متنوع تقسیم بندی شده که هر کدام، فضای کارتون‌ها و فیلم‌های دیزنی یا جهان واقعی را دارند. در بدو ورود شما وارد "خیابان اصلی آمریکا" (Main Street USA) خواهید شد که شبیه به فضای آناهایم در کالیفرنیا است و بعضی و مستقیما به قلعه آرزوها ختم می‌شود. جایی که می‌توانید به دیدن پرنسس‌های مختلف بروید و همچنین مکان‌هایی برای گریم بچه‌ها به شکل این پرنسس‌ها نیز آماده شده است. همچنین کلاس‌های آموزش نقاشی نیز در همان جا برپا می‌شود.

منطقه بعدی، فانتزی لند (Fantasyland) بوده که کارناوال‌های دیزنی در آن‌جا برپا می‌شود و در نمایش‌های بزرگ موزیکال، داستان‌های کارتون‌های مختلف را همچون یک کتاب مصور بزرگ به اجرا در می‌آورند. در این خیابان، می‌توانید به دیدنی وینی رفته و از سیندرلا و چندین کاراکتر دیگر نیز دیدن کنید.

 

معروف‌ترین نقاط اینستاگرامی هنگ‌کنگ

عکس: fandom.com

 

تومارولند (Tomorrowland) یکی از بخش‌های پر طرفدار دیزنی لند هنگ کنگ به حساب می‌آید. جایی که بسیاری از فیلم‌های فضایی و علمی تخیلی، دکورها و بازی‌ها خود را دارند و خیلی‌ از بچه‌ها و بزرگ‌ترها برای دیدنی جاذبه‌های مربوط به فیلم‌های جنگ ستارگان یا دیدن ابرقهرمان‌های مارول به آن‌جا می‌روند. ادونچرلند (Adventureland)  در همان نزدیکی است، جایی که خانه درختی تارزان واقع شده و خیلی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های پارک را در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید.

توی استوری لند (Toy Story Land) به خاطر محبوبیت بالای عروسک‌های توی استوری، همیشه جزو محبوب‌ترین مناطق هر دیزنی لندی به حساب می‌آید و همه‌ی بازی‌ها و بخش‌های مختلف آن، دکورهای مربوط به این انیمیشن‌های معروف هستند. اما یکی از مناطق منحصر به فرد که دکور آن در دیزنی لند هنگ کنگ با دیگر پارک‌های این برند متفاوت است، میستیک پوینت (Mystic Point) بوده که به تازگی ساخته شده، دارای یک حالت ماورایی دارد و المان‌هایی از شهر هنگ کنگ درش دیده می‌شود.

بخش‌های بسیار بیشتری در این پارک بزرگ وجود دارند که گفتن از همه‌ی آ‌ن‌ها ممکن نیست. اما فراموش نکنید که غیر از بازی‌های مختلف، رژه‌ها، نمایش‌های موزیکال و کارناوال‌ها مهم‌ترین جاذبه‌های هر دیزنی‌لندی هستند و در دیزنی لند هنگ کنگ نیز به بزرگ‌ترین و بهترین شکل برپا می‌شوند. بهتر است زمان بندی این برنامه‌ها را از ورودی پارک یا از سایت رسمی آن دریافت کنید و همچنین، صبح به آ‌ن‌جا رفته تا مطمئن شوید، زمان کافی تا بعد از ظهر دارید تا از همه‌ جای دیزنی‌لند بازدید نمایید و نمایش‌ها را از دست ندهید.

عکس: scmp.com

 

محبوب‌ترین بازی‌ها و سواری‌های دیزنی لند هنگ کنگ

هر کدام از بخش‌های دیزنی لند، سواری‌ها و بازی‌های مختص به خود را دارند و خب یکی سری بازی‌های کلاسیک و کودکانه، در جاهای مختلف پارک وجود داشته که همگی دارای دکور کارتون‌های دیزنی هستند. اما اگر می‌خواهید، خاص‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های این تم پارک را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما این موارد را مد نظر داشته باشید:

  • The Iron Man Experience: تجربه آیرون من در تومارولند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک بوده که در کنار استفاده از دستگاه‌ها و لباس آیرون من، با استفاده از سنسورهای حرکتی و اضافه شدن واقعیت مجازی، یک سواری عالی را برایتان به همراه دارد.
  • It’s a Small World: یک سواری جذاب برای همه‌ی سنینی که در فضای سرپوشیده پارک و با موزیک جذاب برگزار می‌شود.
  • Jungle River Cruise: در خود پارک یک پهنه‌ی آبی و کانال‌های به هم تنیده درست شده که قایق‌های کوچکی در آن‌ها حرکت می‌کنند. فضای اطراف پارک شبیه به فیلم معروف کروز جنگلی درست شده و شما همراه با یک راهنما، در این مسیر قدم خواهید گذاشت.
  • Toy Soldiers Parachute Drop: اگر به کارتون توی استوری علاقه داشته باشید، حتما سربازهای پلاستیکی این کارتون را یادتان هست. این بازی جذاب در چنین دکوری برگزار شده و در واقع یک بازی رها شدن از برج است که به شکل چتر نجات این سربازها درست شده است.

 

آشنایی با ۱۷ جاذبه گردشگری هنگ کنگ

عکس: hongkongdisneyland.com

 

خرید در دیزنی لند هنگ کنگ

سفر خود به دیزنی لند شهر هنگ کنگ را با حضور در فروشگاه‌های متعدد این پارک بازی بزرگ و خرید اجناس با برند دیزنی کامل کنید. از تهیه اسباب‌ بازی‌های اندی از سری توی استوری تا اکشن فیگورهای مارول و استار وارز و خیلی چیزها برای خرید کردن در دیزنی لند وجود دارند که در فروشگاه‌های مختلف در بخش‌های متفاوتی واقع شده‌اند.

عکس: klook.com

 

کافه و رستوران‌های دیزنی لند هنگ کنگ

همچنین فراموش نکنید که امکان بردن غذا به داخل دیزنی لند را ندارید و حتما باید برای تهیه غذا به رستوران‌ها و کافه‌های این تم پارک مراجعه کنید. حتی این کافه‌های و رستوران‌ها نیز همگی دارای فضایی به شکل کارتون‌ها و فیلم‌های دیزنی هستد. البته تفاوت مهم دیزنی لند هنگ کنگ‌ با دیگر دیزنی‌لندها این است که در میان رستوران‌ها، غذاهای چینی و دسرهای خوشمزه محلی را نیز پیدا خواهید کرد.

عکس: hongkongdisneyland.com

 

آدرس، قیمت بلیط و ساعات کار دیزنی لند هنگ کنگ

پارک دیزنی لند کمی از مرکز شهر دور است اما انواع وسایل نقلیه برای رفتن به آن‌جا آماده شده است. اتوبوس‌های مختلفی شما را از فرودگاه یا دیگر نقاط شهر به آن‌جا می‌برند و همچنین از طریق قطارهای MTR نیز می‌توانید به آن‌جا برسید. دیزنی لند دارای یک ایستگاه اختصاصی است که به راحتی می‌توانید از طریق آن، مسیر خود را پیدا کنید. همچنین تاکسی‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی نیز شما را به آن‌جا خواهند برد.

بلیط ورودی به این پارک، شکل‌ها و قیمت‌های مختلف دارد. بلیط یک روزه کامل برای یک نفر، ۱۰۳ دلار است. همچنین اگر بلیط‌های ۱۳۰ دلاری را بخرید، از ماندن در بعضی از صف‌ها برای انجام بازی‌ها معاف می‌شوید.

آدرس: جزیره لانتائو (Lantau Island)

 

بازدید از قله ویکتوریا در هنگ کنگ

عکس: travelweekly-asia.com

 

نکات پایانی درباره دیزنی لند هنگ کنگ

  • به هیچ وجه در روزهای شلوغ پارک برنامه رفتن به آن‌جا را نریزید. روزهایی مثل کریسمس، هفته طلایی چین یا تعطیلات مدارس این مکان را به جایی بسیار شلوغ و سرسام آور با صف‌های طولانی بدل می‌کند.
  • حتما بلیط خود را از پیش خریداری کنید، اگر امکان این کار را ندارید با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید
  • پیشنهاد می‌کنیم، برنامه موبایلی دیزنی لند هنگ کنگ را از قبل نصب کنید تا محل بازی‌ها، زمان برگزاری کارناوال‌ها و ... را از روی این برنامه دنبال نمایید

عکس: thetravelintern.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۱ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران