برترین مقاصد ساحلی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
برترین مقاصد ساحلی چین

وقتی که صحبت از سفر با تور چین می‌شود، بازدید از دیوار بزرگ چین و همچنین معابد باشکوه آن به عنوان اولین تفریحات در این کشور به ذهن می رسند. اما باید بگوییم که سفر به کشور پهناور چین چیزی فراتر از جاذبه‌ها تاریخی آن بوده و گردشگران می‌توانند از طبیعت بکر و به خصوص سواحل زیبای آن نیز لذت ببرند. از همین رو سفر به این سرزمین دیدنی برای کسانی که دوست دارند بازدید از آثار تاریخی و همچنین تفریحات ساحلی را به صورت همزمان تجربه کنند شدیدا توصیه می‌شود. خط ساحلی چین حدود ۱۸۰۰۰ کیلومتر امتداد داشته و سواحل زیبای زیادی برای تفریح مسافران در آن وجود دارد. چنانچه ایده سفر به مقاصد ساحلی چین برای شما نیز جذاب است برای آشنایی بیشتر با آن‌ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

خلیج یالونگ، چین (Yalong Bay, China)

خلیج یالونگ که با عنوان هاوایی شرق شناخته می‌شود، بهترین سواحل چین را در خود جای داده است. آب دریا در این محدوده بسیار تمیز و شفاف بوده و ساحل آن از شن و ماسه نرم تشکیل شده است. البته از آنجایی که خلیج یالونگ بسیار زیبا است در بین گردشگران نیز شهرت بسیار زیادی دارد. از همین رو در فصل‌های توریستی همیشه شلوغ بوده و برای مسافرانی که قصد لذت بردن از تفریحات آبی را دارند، اقامت در هتل‌هایی با سواحل اختصاصی توصیه می‌شود. محدوده خلیج یالونگ دارای شرایط آب و هوایی گرمسیری بوده و از همین رو مکانی عالی برای فرار از سرمای زمستان با میانگین دمای ۲۳ درجه سانتی گراد در ماه‌ ژانویه است. به منظور دسترسی به خلیج یالونگ از پکن باید پروازی در حدود ۵ ساعت و سپس رانندگی ۴۰ دقیقه‌ای با تاکسی داشته باشید.

  • آدرس: سانیا در جزیره هاینان (Sanya on Hainan Island)
  • ویژگی‌ها: این مکان دارای ساحل شنی سفید و هلالی شکل به طول ۷ کیلومتر است که هر گردشگری را مبهوت خود می‌کند. همچنین دارای زمین گلف در حد استانداردهای جهانی بوده و با تپه‌های سرسبز آرامشی وصف نشدنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.
  • هتل پیشنهادی: خلیج یالونگ هتل‌های بین المللی متعددی را دارا است که در بین آن‌ها Horizon Resort Spa از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این هتل دارای ساحلی اختصاصی به طول ۹ کیلومتر برای مسافران خود بوده و نزدیک میدان مرکز خلیج یالونگ و باشگاه گلف بین‌المللی خلیج یالونگ قرار دارد.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۵ ستاره پکن

 

جزیره ووژیژو، چین (Wuzhizhou Island, China)

بهترین نقطه چین برای عاشقان غواصی جایی جز، جزیره ووژیژو نیست. این جزیره زیبا و دوست داشتنی در خلیج هایتانگ (Haitang) قرار گرفته و عنوان مالدیو چین را از آن خود کرده است. در جزیره ووژیژو مناظر زیبای طبیعت از دنیای رنگارنگ گیاهان در خشکی گرفته تا دنیای زیر آب هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. گردشگران در این مکان می‌توانند در آب دریا شیرجه زده و یا به کشف دنیای زیر آب بروند. در کنار جاذبه‌های طبیعی این جزیره زیبا دو اثر تاریخی، یعنی معبد ماتسو و صخره گوانری را نیز در خود جای داده که توصیه می‌کنیم هرگز بدون بازدید از آن‌ها این منطقه را ترک نکنید. دسترسی به جزیره ووژیژو از پکن نیاز به رزرو بلیط هواپیما و پیمودن سفری ۵ ساعته و سپس ۱ ساعته با تاکسی دارد.

  • آدرس: سانیا در جزیره هاینان (Sanya on Hainan Island)
  • ویژگی‌ها: سواحل این جزیره برای موج سواری عالی بوده و محوطه آن از صخره‌های وسیع تشکیل شده است. مناطق شمال و غرب جزیره نسبتاً مسطح هستند و سواحل سفید شنی زیبایی دارند. آب در امتداد این سواحل بسیار شفاف بوده و تا عمق ۲۷ متری از زیر آب به وضوح دیده می‌شود. از همین رو غواصی در این مکان لذت بسیار زیادی خواهد داشت.
  • هتل پیشنهادی: Wuzhizhou Island Resort Sanya درست در جزیره قرار گرفته و دارای فضایی آرام و دنج برای استراحت است.

 

منطقه بیدایه، چین (Beidaihe Scenic Area, China)

از دیگر مقاصد ساحلی چین که می‌تواند مورد توجه گردشگران علاقه مند به تفریحات آبی قرار بگیرد، منطقه بیدایه است. این منطقه تحت تاثیر آب و هوای دریایی، تابستانی خنک و زمستانی گرم دارد. از این رو نه تنها در بین توریست‌های خارجی بلکه در بین گردشگران داخلی نیز مقصدی ایده‌آل برای فرار از گرمای تابستان و سرمای زمستان است. به خصوص اگر در سفر به پکن باشید می‌توانید سوار بر قطاری به مقصد بیدایه شده و در حدود ۳ ساعت به یکی از سواحل زیبای منطقه دست یابید. سواحل بیدایه از شن و ماسه طلایی رنگ تشکیل شده و فرصتی عالی برای حمام آفتاب گرفتن را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. چنانچه در بین مقاصد ساحلی چین، بیدایه را انتخاب کردید بهتر است از دیوار بزرگ Laolongtou که در فاصله یک ساعته از آن قرار گرفته نیز دیدن کنید. اینجا جایی است که در آن انتهای شرقی دیوار بزرگ سلسله مینگ به دریای بو می‌رسد. این بخشی از سیستم دفاعی دیوار بزرگ گذرگاه شانهای بوده که کوه‌ها، دریاها، دشت‌ها و شهرها را پوشش می‌دهد.

  • آدرس: در جنوب شهر Qinhuangdao، استان هبی (Hebei Province) و در ۳۰۰ کیلومتری شرق پکن واقع شده است.
  • ویژگی‌ها: منطقه دیدنی بیدایه به طول ۱۳ کیلومتر با دارای محدوده‌های اختصاصی برای شنا و حمام آفتاب است که در امتداد خلیج بوهای قرار گرفته‌اند. این ساحل پوشیده از ماسه‌های زرد ریز است که حدود ۱۰۰ متر تا دریا امتداد دارد.
  • هتل پیشنهادی: Beidaihe Building 36 Haijing Hotel هتلی است که درست در روبرو ساحل بیدایه قرار گرفته و چشم‌اندازی زیبا از آن را برای مهمانان ارائه می‌دهد.

 

بازدید از پکن برای دوست داران هنر

 

ساحل گلانگیو، چین (Gulangyu Beach, China)

مورد بعدی از برترین مقاصد ساحلی چین که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، ساحل گلانگیو در جزیره‌ای با همین نام است. این یک جزیره تفریحی بوده و در کنار مناظر طبیعی دارای ساختمان‌هایی با سبک‌های معماری زیبا و دیدنی نیز است. چنانچه زندگی پر استرسی دارید، ساحل گلانگیو مکانی فوق‌العاده ایده‌ال برای شما خواهد بود. چرا که می‌توانید در کنار آبتنی و استراحت در کنار آب‌های نیلگون دریا بخشی از زمان خود را به بازدید از گشت و گذار و تماشای مکان‌های تاریخی اطراف بگذرانید. نزدیک‌ترین راه‌ دسترسی به ساحل گلانگیو از شهر Xiamen است که تا ساحل ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

  • آدرس: این جزیره توریستی در سواحل جنوب شرقی منطقه سیمینگ (Siming)، استان فوجیان (Fujian Province) در جنوب شرقی چین قرار گرفته است.
  • ویژگی‌ها: این مکان با نام‌های "جزیره پیانو" یا "جزیره موسیقی" در بین مردم محلی و گردشگران نیز شهرت دارد. همچنین سواحل آن در سایه ماسه‌های ظریف جلو ویژه‌ای پیدا کرده و در سایه امواج ملایم سبب محبوبیت دوچندانی در بین گردشگران شده است.
  • هتل پیشنهادی: هتل گولنگ ویلا (Gulang Villa Hotel) نزدیک اسکله قرار گرفته و برای گردشگرانی که قصد سفر خانوادگی به منظور لذت بردن از تفریحات ساحلی و آبی را دارند، بسیار مناسب است. این هتل دارای محیط بسیار خوبی بوده و به ساحل بسیار نزدیک است.

 

تیانیا هایجیائو، چین (Tianya Haijiao, China)

چنانچه به دنبال مکانی دوست داشتنی با مناظر زیبای ساحلی در چین هستید، حتما تیانیا هایجیائو را نیز در لیست الویت‌های خود قرار دهید. این مکان که گویا تکه‌ای جذا شده از بهشت است یکی از رمانتیک‌ترین و زیباترین سواحل چین برای داشتن یک ماه عسل رویایی به شمار می‌آید. این مکان جنوبی‌ترین نقطه چین محسوب می‌شود و علاوه بر گردشگران خارجی در بین زوج‌های عاشق چینی نیز بسیار محبوب است. ناگفته نماند به خاطر محبوبیت بالایی که این مکان دارد، ممکن است در تمام طول سال بسیار شلوغ باشد. میانگین دمای تیانیا هایجیائو در طول سال تقریبا ۲۵ درجه سانتیگراد بوده و برای دسترسی به آن از پکن باید سوار بر هواپیما شده و پروازی در حدود ۵ ساعت و سپس رانندگی ۲۰ دقیقه‌ای را پشت سر گذاشت.

  • آدرس: واقع در سانیا (Sanya)، جزیره هاینان (Hainan Island)
  • ویژگی‌ها: پارکی در امتداد این ساحل قرار گرفته که از سنگ‌های بزرگ تشکیل شده و شکل‌های عجیب و غریبی را ایجاد کرده است. به طوری که داستان‌های افسانه‌ای بسیاری در مورد آن نقل می‌شوند.
  • هتل پیشنهادی: هتلی به نام Narada Resort & Spa Sanya در این محدوده قرار دارد که دارای ساحل خصوصی بوده و مسافران می‌توانند به دور از شلوغی دیگر سواحل در این مکان به آبتنی و حمام افتاب بپردازند.

 

زیباترین کاخ‌های تاریخی در چین

 

جزیره پوتوشان، چین (Putuoshan Island, China)

جزیره پوتوشان نه تنها دارای فرهنگ مذهبی غنی است، بلکه سواحل رمانتیک بسیاری را نیز در خود جای داده و به همین دلیل توانسته در لیست بهترین مقاصد ساحلی چین قرار بگیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره دوست داشتنی می‌توان به تمیزی قابل توجه آن اشاره کرد. قدم زدن در ساحل، لذت بردن از آرامش دریا، شنا، تفریحات آبی هیجان‌انگیز و حمام آفتاب از جمله فعالیت‌های محبوبی است که در این جزیره فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهید داشت. بهترین راه دسترسی به این جزیره سوار شدن با قطار از هانگژو و پیمودن فاصله ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای از آن است. همچنین می‌توانید از شانگهای نیز سوار قطار شده و تنها در عرض ۲ ساعت به آنجا دسترسی پیدا کنید.

  • آدرس: در حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شانگهای، در غرب استان جزیره ژوشان، استان ژجیانگ واقع شده است.
  • ویژگی‌ها: دارای سواحل بسیاری است که از میان آن‌ها ساحل صد پله و ساحل هزار پله دو مورد از سواحل اصلی آن هستند. همچنین کوه پوتو در این جزیره، یکی از چهار کوه مقدس بودیسم است که گردشگران فرصت بازدید از آن را خواهند داشت.
  • هتل‌های پیشنهادی: هتل لندیسون ژوشان (Landison Hotel Zhoushan)، هتلی پنج ستاره در جزیره پوتوشان است که در نزدیکی ساحل هزار قدم و معبد فایو قرار دارد. این هتل یک اتوبوس رایگان برای گشت و گذار مسافران ارائه می‌دهد.

 

مهم‌ترین خیابان‌های خرید پکن

 

منبع

 

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران