زیباترین رودخانه‌های چین برای توریسم

جاذبه‌های گردشگری چین
زیباترین رودخانه‌های چین برای توریسم

چین کشوری فوق‌العاده زیبا است که از موهبت‌های طبیعی چیزی کم ندارد. از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها گرفته تا کوه‌ها و جلگه‌ها همه چیزی در اوج زیبایی خود در این کشور پیدا می‌شود. از ۱۰ رودخانه بزرگ دنیا ۲ مورد از آن‌‌ها رودخانه‌های یانگ تسه و رودخانه زرد را درخودجای داده است. این ۲ رودخانه به همراه ۸ رودخانه دیگر در رده زیباترین رودخانه‌های زیبا و توریستی چین هستند که در اینجا به معرفی برخی می‌پردازیم.

 

Li River

منظره رودخانه لی جواهر منطقه گیلین، از داخل با کوه‌های سنگ آهکی سرسبز تزئین شده و نمایی به شدت رویایی دارد. اگر با قایق‌های بامبو در امتداد این رودخانه سفر کنید حس خواهید کرد که داخل یکی از نقاشی‌های زیبای چینی قرار دارید. شرکت در تور رودخانه لی یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید در گیلین انجام دهید. به جز کروز و قایق‌های بامبو، برای دوستداران فضای باز، پیاده‌روی در کنار رودخانه لی فرصت خوبی برای نزدیک شدن به طبیعت و زندگی محلی است. محبوب‌ترین مسیر از یانگدی به ژینگپینگ است که حدود ۵ ساعت طول می‌کشد.

 

معرفی زیباترین سواحل چین

رودخانه لی

رودخانه Yangtze

نام چینی رودخانه یانگ تسه چانگ جیانگ است که به معنی "رودخانه طولانی" است. این طولانی‌ترین رودخانه در چین و سومین در جهان است که از بین دره‌های کوهستانی با مناظر عالی و پیاده‌روی ناهموار گرفته تا منظره افق شهری از شانگهای عبور کرده و بعد از گذشتن از ۹ استان به سمت دریای شرقی چین می‌رود. از مهم‌ترین شهرهای بر سر راه این رودخانه می‌توان به چونگ کینگ، ییچانگ، ووهان، نانجینگ و شانگهای اشاره کرد. تنگه Tiger Leaping که یانگ تسه در پایین آن قرار دارد عمیق‌تری دره دنیاست که به عنوان یکی از بهترین نقاط کوهنوردی چین شناخته می‌شود. شما می‌توانید با پیمودن مسیر پیاده‌روی به سمت بالای رودخانه بروید و در اقامتگاه‌های ارزانی بمانید. همچنین The Three Gorres نیز به عنوان برخی از زیباترین مناطق دیدنی در رودخانه یانگ تسه شناخته می‌شود.

رودخانه یانگ تسه

Yellow River

این رودخانه به عنوان گهواره تمدن چین شناخته می‌شود. در طی هزاره‌ها، رودخانه مادر چین با آبگرفتگی‌های بزرگ باعث رونق و آبادنی‌ها شده است. در مقایسه با یانگ تسه این رودخانه خشک و کم آب شده اما اماکن و شهرها باستانی آن به قوت خود باقی هستند. جاده ابریشم در لانژو از آن عبور می‌کند. شهرهای تاریخی اینجا شامل کایفنگ، یان‌آن، لویانگ و ژنگژو هستند. رودخانه زرد دومین رودخانه بلند چین در طول ۵.۴۶۴ کیلومتر است که سرچشمه آن از فلات تبت شروع می‌شود و از بیابان‌ها و چمنزارهای یینچوان، ژنگوی، و اردوس عبور می‌کند و در نهایت به دریای بوهای می‌ریزد.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

رودخانه زرد 

Xin'an River

این رودخانه به آب‌های شفافش شهرت دارد که در تمام طول سال شفاف و زلال می‌ماند. این رودخانه به دلیل وجود کوه‌های سرسبز و وزش آب کمی پرخروش بوده و الهام‌بخش خیلی اشعار شاعران چینی بوده است. منشا این رودخانه از شهرستان Xiuning، بخش هوانگشان در استان آنهویی است و بیش از ۳۷۳ کیلومتر طول دارد. از بهترین کارهایی که می‌شود انجام داد پیاده‌روی در حاشیه این رودخانه و لذت بردن از مناظر زیبا و دیدنی اطراف آنست.

رودخانه ژینان

رودخانه Yulong

این یکی از شاخه‌های کوچک و کم عمق رودخانه لی است که بیش از ۳۵ کیلومتر طول دارد. این رود از کوه‌های استان لینگوی تا منطقه توریستی یانگشو ادامه پیدا کرده است. این رودخانه را به خاطر منشا آن "رود لی کوچک" هم می‌نامند. این مکان برای نزدیکی با طبیعت، و بازدید از تپه‌های سبز، آب زلال و روان، مزارع حاصل‌خیز و پل‌های باستانی بسیار مناسب بوده و هر گردشگری در این حوالی باید از آن دیدن کند.

 

۵ مرکزخرید معروف در گوانجو چین

Yulong River

رودخانه مروارید

این رود از استان Guangxi آغاز شده و در منطقه دلتای وسیعی گسترش می‌یابد و از برخی از بزرگ‌ترین شهرهای چین همچون گوانجو، شنژن، ماکائو و هنگ کنگ عبور می‌کند. این منطقه نه تنها برای چین به شدت حیاتی است بلکه از مراکز مهم صنعتی و اقتصادی جهان هم هست. در این ناحیه جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. با تور چین به گوانجو بروید و با گشت و گذار آبی رنگ لعاب منطقه را از زاویه دیگری ببینید.

 

۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند

رودخانه مروارید

رودخانه Tarim

رودخانه تاریم، رودخانه اصلی ژینجیانگ است. این رودخانه زیبا و دیدنی نهایتا به دریاچه‌ای نمکی می‌ریزد که در اغلب مواقع خشک است. تعدادی از شاخه‌ها و شریان‌های فرعی در سراسر این منطقه پخش شده‌اند. این رودخانه زمانی یکی از منابع مهم آب برای جاده ابریشم بود و نقش حیاتی داشت. امروزه هنوز هم این رودخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

رودخانه تاریم

۲۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران