در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری چین
در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

در هر جای دنیا که بحث بر سر خرید باشد، همیشه نامی از چین در جایی از این گفتمان دیده می‌شود. یکی از غول‌های تولید در بخش‌های مختلف که شهرهای بزرگش میزبان میلیون‌ها گردشگر در طول سال است. این گردشگران که اغلب به واسطه جذابیت‌های تاریخی با تور چین به این کشور سفر می‌کنند، شکی نیست بدون خرید از آن خارج نخواهند شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در پستی کلی، مراکز خرید مهم ۴ شهر بزرگ چین را به صورت لیست‌وار به شما معرفی کنیم.

 


۱- هنگ کنگ


هنگ کنگ بیشترین میزان گردشگر را در طول سال به خود می‌بینید. جایی که با توجه به سیستم حکومتی که داشت، به هیچ وجه شبیه به دیگر نقاط چین نیست و کاملا فضایی متفاوت دارد. این شهر با داشتن چندین و چند مرکز خرید فوق‌العاده و بازارهای متعدد، هیچ چیز برای آن‌ها که قصد خرید در آن را داشته باشند کم ندارد. البته باید با یک شناخت کلی برای خرید در هنگ کنگ اقدام کنید و بدانید برای بودجه‌های مختلف و البته خرید اجناس متفاوت دقیقا به کجای شهر بروید.

 

۶ تفاوت مهم هنگ کنگ با شهرهایی همچون پکن و شانگهای در چین

 

 

هنگ کنگ

 


برای خرید به کجا مراجعه کنیم:


Sogo Causeway Bay برای خرید لباس، کیف و کفش و پوشاک و زیرآلات لاکچری و برندهای جهانی
مراکز خرید IFC Mall، The Landmark و Hong Kong Land-Central برای خرید اجناس مختلف از برندهای معتبر جهانی و بخش‌هایی برای خرید اجناس لوکس
Times Square برای خرید جدیدترین اجناس الکترونیک همچون موبایل، لپتاپ و قطعات کامیپوتر و بخش‌هایی برای خرید پوشاک
Chinese Arts and Crafts برای خرید زیروآلات و صنایع دستی

 


۲- شانگهای


صدها سال است که شانگهای به عنوان شهری برای خرید مشهور است. از آن زمان که مردم از نقاط مختلف چین با کشتی به این شهر می‌آمدند، تا الان که مسافران از سراسر جهان با پروازهای مختلف خود را به شانگهای می‌رسانند. حالا این شهر مملو از مراکز خرید بزرگ و پر زرق و برق است و در بسیاری نقاطش بازارهای شلوغ و پرهیاهو دیده می‌شود که در آن‌ها می‌توانید همه چیز، از تجهیزات الکترونیک تا صنایع دستی پیدا کنید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در شانگهای

 

 

شانگهای

 


برای خرید به کجا مراجعه کنیم:


خیابان Huaihai یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید است. در این مکان از فروشگاه‌های لوکس برندهای جهانی، تا مغازه‌های صنایع دستی، همه چیز پیدا خواهید کرد
منطقه تجاری Xujiahui نیز برای خرید تجهیزات الکترونیک، لباس و لوازم شخصی توصیه می‌شود
The New Shanghai Commercial Center از جمله مراکز تجاری نوظهور شانگهای است که برای خرید لاکچری لباس از برندهای گران‌قیمت تدارک دیده شده
و در آخر باید به بازار Yuyuan نیز اشاره کنیم که بهترین جا برای خرید صنایع دستی و سوغات محسوب می‌شود

 


۳- پکن


پکن با ترکیبی از المان‌های تاریخی و سنتی با مدرنیته‌ی قرن بیست و یکمی، یکی از بهترین نقاط چین برای سفر محسوب می‌شود. جایی که می‌توانید از دیوار چین، شهر ممنوعی و چند معبد مهم این شهر دیدن کنید و البته در مراکز خرید پرتعداد و جذابش به خرید مشغول شوید. خرید لباس، پارچه و البته ابریشم، از مهم‌ترین بخش‌های گشتن در بازارها و مراکز خرید پکن محسوب می‌شود.

 

 

 پکن

 


برای خرید به کجا مراجعه کنیم:


خیابان تجاری Wangfujing، یکی از مهم‌ترین نقاط برای خرید انواع اجناس لوکس، برندهای معتبر لباس، پارچه‌های ابریشم زیبا و کیف و کفش چرم است.
خیابان Xiushui از طرفی همه‌ی این مولفه‌ها را دارد با این تفاوت که کمی از آن حد گرانی خارج شده و بیشتر اجناسی در قیمت‌های متعارف در آن به فروش می‌رسد.
خیابان تجاری Qianmen نیز جدا از آن غذاهای خیابانی معروف، منبع خرید پارچه ابریشم و اجناس مرغوب چرم است.
برای خرید اجناس الکترونیک، لباس‌های برند، کیف و کفش و بسیاری چیزهای دیگر نیز بهتر است به سراغ منطقه تجاری Xidan بروید.

 


۴- گوانجو


زمانی گوانجو مهم‌ترین مرکز عمده فروشی در جنوب چین بود اما با تغییرات ساختاری در مسائل تجاری چین، حالا زیر سایه‌ی سه شهر دیگر مهم این کشور قرار گرفته است. با این حال گوانجو هنوز یکی از بهترین نقاط این کشور پهناور برای خرید محسوب می‌شود، با داشتن چندین و چند منطقه تجاری مملو از جمعیت، مراکز خرید با شکوه و فروشگاه‌هایی که از برندهای برتر جهان تا اجناس چینی ارزان‌قیمت را شامل می‌شوند.

 

دیدنی‌های گوانجو که در اولین سفر باید ببینید

 

 

گوانجو

 


برای خرید به کجا مراجعه کنیم:


خیابان پکن در گوانجو یکی از مهم‌ترین نقاط برای خرید اجناس لاکچری از لباس گرفته تا وسایل آنتیک، زیورآلات و حتی صنایع چوبی به شمار می‌رود.
خیابان Shangxiajiu اما از طرفی مخصوص اجناس چینی و تولیدات داخلی این کشور است.
و در آخر اگر بخواهید زیورآلات زیبای چینی تهیه کنید، سری به بازار Hualin Jade بزنید که چیزهایی عالی در آن پیدا خواهید کرد.

۱۹ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران