راهنمای حمل و نقل عمومی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای حمل و نقل عمومی در چین

چین از کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیاست که شبکه حمل و نقل وسیعی را با پروازها، قطارها، بزرگراه‌ها، آبراه‌ها و همچنین حمل و نقل شهر محلی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو را درست کرده است. در سفر با تور چین برای سفر بین دو مقصد قطارهای سریع و هواپیماها به مسافران توصیه می‌شود در حالی که برای گردش در اطراف مقاصد می‌توانند از خدمات حمل و نقل خصوصی استفاده کنند. به علاوه کروز‌ها نه تنها شما را از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌برند بلکه فرصت تماشای مناظر طبیعی زیبایی را هم به شما می‌دهد. برای روشن شدن موضوع راهنمای زیر را مطالعه کنید.

 

 

پروازهای چین؛ سریع و حمل و نقلی راحت

پروازها یا به عبارتی همان هواپیماها بهترین و سریع‌ترین روش برای سفرهای بین‌المللی و یا داخلی در چین است. سفر با هواپیما نه تنها به صرفه‌جویی در زمان تعطیلات‌تان کمک می‌کند بلکه در انرژی‌تان هم صرفه‌جویی می‌کند. در حال حاضر ۱۲ فرودگاه بین‌المللی در چین وجود دارد که مسافران خارجی می‌توانند از طرق آن‌ها وارد شهرهای محبوبی همچون پکن، شانگهای، هنگ کنگ، گوانگجو، چنگدو، و غیره شوند. تا کنون ۱۸ شهر چین موفق به صدور ویزای ۷۲ ساعته رایگان برای توقفی کوتاه شده‌اند. به جز پروازهای بین‌المللی شبکه بسیار گسترده‌ای در داخل مرزهای چین ترتیب داده شده تا مردم بتوانند به راحتی بین مقاصد خود سفرهای راحتی را تجربه کنند. اگر قصد دارید بدون ملحق شدن به تور از این کشور بازدید کنید به خوبی قوانین پرواز را مطالعه کنید، در غیر این صورت از مشاور شرکت توریستی خود اطلاعات لازم را دیافت نمایید.

 

شش نکته مهم برای کسانی که به تنهایی عازم کشور چین هستند

 

 

 transportation

 

 

قطارهای چین ؛ سفرهای سریع

طیف مختلفی از قطارها داخل مرز چین بین شهرها فعالیت می‌کنند. تا جایی که در سال ۲۰۱۴ چین با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر بزرگ‌ترین شبکه ریلی دنیا را داشت که بین ۲۸ استان در بین ۳۴ استان این کشور گسترده شده است. ما برای سفر کردن با قطار، قطارهای سریع G، D و C را توصیه می‌کنیم که سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر در ساعت یا بالاتر سفر می‌کنند. قطارهای سریع با سرعت بالا، ایمن، قابل اعتماد، راحت و دوست‌دار محیط زیست هستند. اکثر شهرهای توریستی از قبیل پکن، شانگهای، ژیان، لویانگ، گیلین، چنگدو، هوانگشان، سوژو، هانگژو، گویانگ، گوانگژو و موارد بیشتر دارای قطارهای سریع هستند.

 

 

قطارهای چین

 

 

 

بزرگراه چین ؛ اتوبوس‌های بین شهری

سفر از طریق بزرگراه و جاده اصلا کار آسانی نیست و به اندازه پرواز و قطار هم سرعت ندارد. اما وقتی لزوم بازدید از مناطق طبیعی همچون تراس‌های برنج یوانگیانگ، سرزمین قرمز دونگچوان و یا کوه اورست به میان بیاید کاری از دست قطارها و هواپیماها بر نمی‌آید و شما باید با عبور از مسیرهای فرعی ماجراجویی‌تان را دنبال کنید. سفر طولانی خواهد بود احتمالا بین مسیر کمی خسته و کلافه شوید اما بی‌شک زیبایی‌های چین ارزشش را دارند. برای استفاده از اتوبوس‌های بین شهری بهتر است از قبل بلیط تهیه کنید. معمولا تجربه ثابت کرده کشف چین با ماشین سواری روزی ۶ تا ۸ ساعت رانندگی جاده‌ای مطلبد. با شرکت China Discovery شما می‌توانید از خدمات مسافرت جده‌ای خصوصی و راهنمای شخصی بهره‌مند شده و همراه خانواده و دوستان از تعطیلات خود لذت ببرید.

 

پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 بزرگراه های چین

 

 

مسیر آبی چین ؛ کروز رودخانه

چین دارای بیش از ۵۸۰۰ رودخانه با مجموع طولی به اندازه ۴۰۰ هزار کیلومتر است. این کشور با مجموع طول تمام رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و کانال‌های آبی و نهرهای قابل حمل و نقل به اندازه ۱۱۰ هزار کیلومتر بیشترین مسیر آبی در کل دنیا را ارائه می‌دهد. از رودخانه‌های مهم دریایی می‌توان به رودخانه یانگ تسه، رودخانه زرد، رودخانه مروارید، رودخانه ژیجیانگ رودخانه هوانگپو و کانال پکن-Hangzhou Grand اشاره کرد. قایقرانی کروز در امتداد رودخانه‌ها نه تنها وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود، بلکه راهی برای به آرامش رسیدن و لذت بردن از طبیعت چین هم شناخته می‌شوند.

 

 

مسیر آبی چین

 

مترو زیرزمینی چین ؛ مترو

با استفاده از مترو می‌توانید با روشی سریع و ارزان در شهر به این طرف و آن طرف بروید بدون آن که محیط زیست را آلوده کنید. در حال حاضر مسافران می‌توانند از مترو در بیش از ۲۵ شهر چین از جمله پکن، شانگهای، ‌ژیان، چنگدو، هنگ کنگ، گوانگژو، سوژو، هانگژو، چونگ‌کینگ، کونمینگ، ووهان، چانگشا، نانجینگ، ژنگژو، هاربین، دالیان، تیانجین،شنیانگ و موارد دیگر استفاده کنند. در میان این شهرها شانگهای با ارائه ۱۴ مسیر ریلی مختلف و مجموع ۵۶۷ کیلومتر راه آهن طولانی‌ترین شبکه ریلی شهری را از آن خودش کرده است. راه آهن متروی پکن با طول ۵۲۷ کیلومتر و ۱۸ مسیر مختلف جایگاه دومین شبکه وسیع شهری چین را از آن خودش کرده است. با استفاده از ایستگاه‌های مترو می‌توانید در نقطه نقطه شهر سفر کرده و حتی تا دم در فرودگاه‌ها نیز بروید.

 

اشتباهاتی که باعث می‌شود در سیل جمعیت گردشگران چینی گیر کنید

 

 

مترو زیرزمینی چین

۲۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران