۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

غذاهای خیابانی قسمت مهمی از فرهنگ هر کشوری است. مخصوصا این موضوع در کشوری مثل چین از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد. بجز غذاهای معروف و خوشمزه چینی، امکان ندارد غذاهای عجیب و جالب در خیابان‌های این کشور توجه مسافر تور چین را به خود جلب نکند. اگر عاشق غذاهای خیابانی هستید و از تجربه طعم غذاهای جدید لذت می‌برید در این مقاله همراه ما باشید تا با غذاهای خیابانی محبوب در چین آشنا شوید.

 

۱- یوتیا (Yoh-Tyaow)

یوتیا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین می‌باشد که خوردن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این غذا از خمیرهای سرخ شده به شکل نوارهای چوبی باریک تهیه می‌شود و بافتی پفکی دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده آن گندم بوده و افراد دوست دارند آن را به همراه فرنی یا شیر میل کنند. یوتیا دارای طعمی شور بوده و برای خرید آن کافی است تا ۱ یوان چین پرداخت کنید. یوتیا از گزینه‌های محبوب چینی‌ها برای خوردن صبحانه است.

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر به چین

۲- نان‌های بخارپز (Wrap)

    یکی دیگر از غذاهای معروف خیابانی چین Wraps نام دارد. این یک غذای رایج خیابانی در چین بوده که با پرداخت ۱ یوان می‌توانید آن را تست کنید. Wraps یا همان نان‌های بخارپز می‌توانند گزینه خوبی برای خوردن یک صبحانه اقتصادی و ارزان باشند. این نان‌ها معمولا با موادی مثل گوشت، سبزیجات یا حبوبات پر می‌شوند. پس حتما حین سفارش به فروشنده بگویید که کدام نوع پر کردن را می‌خواهید.

۳- روجیامور (Roh-Jyaa-Mor)

روجیامور که یک همبرگر چینی است می‌تواند یک وعده غذایی خوشمزه برای گردشگران و علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی محسوب شود. مواد اصلی برای تهیه این غذا آرد، گوشت خوک یا گوشت گوسفندی است. به احتمال زیاد آشپز قبل از سرو این همبرگر چینی از شما در مورد سبک تهیه آن که دوست دارید گوشت خوک باشد یا گوسفند سوال خواهد پرسید. در غیر این صورت خودتان این را به او بگویید. روجیامور تقریبا هزینه‌ای در حدود ۵ یوان چین دارد.

 

معرفی زیباترین سواحل چین

۴- کرپ خیابانی (Jyen-Bing Gwor-Dzuh)

jyen-bing gwor-dzuh نامی است که بر روی کرپ خیابانی در چین گذاشته شده است. این کرپ با سس‌های شور طعم‌دار شده و طرفداران زیادی در این کشور دارد. برای خرید آن باید هزینه‌ای بین ۵ تا ۱۰ یوان پرداخت کنید. این هزینه با توجه به چاشنی‌هایی که دوست دارید به همراه کرپ خود میل کنید تغییر پیدا می‌کند. مواد اصلی برای پخت این غذای خیابانی آرد ماش، آرد گندم، پیاز سبز، تخم مرغ و سس‌های مخصوص می‌باشد. این کرپ در حضور مشتری و در عرض ۲ دقیقه تهیه می‌شود. تماشای مراحل پخت آن نیز برای اکثر مسافران جالب بوده و می‌توانید از آن فیلم بگیرید.

۵- شاوو ـ کاوو (Shaoww-Kaoww)

با انتخاب shaoww-kaoww می‌توانید طعم یک باربیکیو خیابانی را در چین تجربه کنید. این غذای خیابانی چین دارای طعم بسیار خوشایند شور و تند است. علاقه‌مندان به خوردن آن بابت هر سیخ باید هزینه‌ای در حدود ۳ تا ۵ یوان بپردازند. این غذای خیابانی در بین بومیان چین نیز طرفداران زیادی داشته و شما تقریباً در همه شهرهای چین می‌توانید آن را مشاهده کنید. گاهی اوقات کل حاشیه جاده‌ها به غرفه‌های چادری فروش این غذا اختصاص داده می‌شوند.

 

نکات جالبی که در مورد دیوار بزرگ چین نمی‌دانستید

۶- مالاتنگ (Maa-Laa-Taang)

مالاتنگ یک غذای خیابانی گرم مخصوص روزهای سرد زمستانی در چین است. این سوپ که از انواع سبزیجات و ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود دارای مزه‌ای تند و خاص برای ما ایرانیان خواهد بود که امتحان کردنش خالی از لطف نیست. این غذا قیمتی در حدود ۱ تا ۳ یوان دارد.

۷- چودوفو (Choh Doh-Foo)

از جمله معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین چودوفو می‌باشد. این غذا با بوی تند و غلیظی که دارد در بین اکثر گردشگران شناخته می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل بوی زننده‌ای که دارند حاضر به امتحان این غذای خیابانی نمی‌شوند. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما دل را به دریا زده و آن را تست کنید. چرا که مزه آن به اندازه بویی که دارد زننده نیست. قیمت حدودی این غذا ۴ یوان است.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

۸- پای مرغ و اردک (Jee-Jwaa Yaa-Jwaa)

پای مرغ و اردک پخته شده در میان ادویه‌های مخصوص محبوب‌ترین غذا در بین بومیان چین است. این غذا که با نام jee-jwaa yaa-jwaa شهرت دارد یک غذای بسیار سالم و مقوی محسوب شده و طرفداران زیادی در این کشور دارد. این غذا را می‌توانید در خیابان‌ها و حتی رستوران‌های چینی پیدا کنید.

۹- لیانگ پی (Lyang-Pee)

فصل تابستان بهترین موقع برای خوردن لیانگ پی می‌باشد. این غذا در اصل نوعی نودل ترش مزه است که از آرد برنج تهیه شده و به صورت سرد سرو می‌شود. قیمت متوسط آن ۵ تا ۸ یوان می‌باشد. البته زمستان‌ها نیز می‌توانید این غذاهای خیابانی چینی را در سفر خود پیدا کرده و امتحان کنید. با این تفاوت که در این فصل به صورت گرم و با چاشنی‌های تند در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

۱۰- تانگ‌هولو (Taang-Hoo-Loo)

آخرین مورد از محبوب‌ترین و همچنین معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین تانگ‌هولو نام دارد. این غذا دارای مزه‌ای ملس بوده و قیمتی در حدود ۳ تا ۷ یوان دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده آن میوه‌هایی مانند سیب، توت فرنگی، آناناس، انگور، پرتقال یا میوه‌های دیگر می‌باشد. تانگ‌هولو گزینه‌ای ایده‌آل برای خوردن یک میان وعده است.

نکات مربوط به خوردن غذای خیابانی چین

در بالا شما را با معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین آشنا کردیم. این غذاها بسیار لذیذ بوده و طرفداران زیادی بین گردشگران تور چین دارد. اما بهتر است قبل از خوردن آن‌ها به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • اگر معده‌ای حساس دارید بهتر است از خوردن چندین غذا خیابانی به صورت یکجا بپرهیزید.
  • قبل از سفارش به مواد تشکیل دهنده غذاها توجه کنید. اگر به ادویه یا ماده‌ای آلرژی دارید از خوردن آن خودداری کنید.
  • برخی از دکه‌های فروش غذاهای خیابانی سالم و بهداشتی نیستند. بنابراین قبل از سفارش غذا ببینید آیا مالک دارای گواهی بهداشت یا مجوز فروش مواد غذایی خیابانی است یا نه؟

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

۰۹ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران