بهترین غذاهای گیاهی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بهترین غذاهای گیاهی در چین

به جز آن‌ها که گیاه‌خوار هستند و یا آن‌هایی که غذاهای گیاهی را دوست دارند، دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید غذای گیاهی در چین برای خود سفارش دهید. خیلی‌ها با بخش زیادی از غذاهای گوشتی و دریایی مناطقی از چین مشکل دارند و به همین دلیل، انتخاب غذاهای گیاهی، بهترین راه برای آن‌ها خواهد بود.

بر همین اساس، اگر مسافر تور چین هستند، بد نیست با چند مورد از بهترین غذاهای گیاهی در چین آشنا شوید.

 

مشخصه‌ غذاهای گیاهی از مناطق مختلف چین

چین بخش بزرگی از جمعیت کره زمین را در خود میزبانی می‌کند و این جمغیت در مناطق مختلف زندگی می‌کنند که از نظر فرهنگ غذایی در بعضی موارد بسیار متفاوت هستند. ۸ دسته‌بندی مهم در این زمینه وجود دارد که ما مشخصه‌های اصلی غذاهای گیاهی که از آن‌جاها می‌آیند را برای شما ذکر خواهیم کرد. اگر حتی خارج از چین باشید و مثلا غذاهای گیاهی سیشوان را برای خود سفارش دهید، می‌دانید که غذاهای تند را تحویل خواهید گرفت.

  • کانتون: غذاهای بخارپز یا ترکیبی از غذاهای بخارپز و کمی تفت داده شده
  • جینگسو: استفاده از سس‌های بر پایه ماهی در غذاهای گیاهی
  • سیشوان: غذاهای تند با ادویه زیاد
  • فوجیان: معروف به سوپ‌های خوشمزه
  • شاندونگ: معروف به بائوس‌های خوشمزه که در واقع خمیرهایی است که در آن را پر می‌کنند و به صورت بخار پز تهیه دیده می‌شود
  • هونان: معروف به آبگوشت‌ها و سوپ‌های تند
  • ژجیانگ: استفاده از سبزیجات خام و غذاهای کم چرب
  • آنهوی: معروف به غذاهایی‌ها که در آن از سبزیجات خودرو و کوهی استفاه می‌شوند

بهترین غذاهای گیاهی در چین

بائوزی

نان در چین به آن شکلی که ما استفاده می‌کنیم، کم‌تر روی سفره‌ها دیده می‌شود. یکی از روش‌های متداول استفاده از خمیر و نان، پر کردن آن‌ها با مواد مختلف است. بائوزی یکی از این روش‌هاست که در آن خمیر مورد نظر با چیزهای مختلف مثل قارچ، هویچ، سبزی‌های مختلف و ... پر می‌شود. مدل‌های گوشتی این غذا نیز وجود دارد و همچنین اگر بخواهید نسخه گیاهی شیرین‌تر آن را سفارش بدهید، یکی از آن‌ها با لوبیا و سس کنجد پخت می‌شود که بسیار عالی است. در بعضی مناطق چین نیز، بائوزی به شکل دامپلینگ درست می‌شود که آن‌ها را هم پیشنهاد می‌کنیم، حتما امتحان کنید.

 

۷ غذای خوش‌طعم شانگهای

ریشه لوتوس

این غذای خاص، مطمئنا متفاوت‌ترین غذای گیاهی خواهد بود که در سفرهای خود خواهید خورد. ریشه این گیاه به شکل ورقه‌ای پخته می‌شود و سپس همراه با برنج کته و یک نوع شربت خاص غلیظ سرو می‌شود. خیلی اوقات چینی‌ها آن را در کنار غذاهای دیگر می‌خورند، اما گردشگران این غذای شیرین و خوشمزه را که قیمت خیلی پایینی هم دارد، به عنوان شام سفارش می‌دهند.

سبد میوه‌های تازه

شاید این گزینه کمی عجیب به نظر بیاید، اما گیاه‌خواران می‌دانند که یکی از بهترین تجربه‌های غذایی در هر کشوری، رفتن سراغ میوه‌های متفاوت آن کشور است. چین در هر گوشه‌اش میوه‌ای عجیب و باور نکردنی دارد و شما می‌توانید انواع میوه‌ها را با قیمتی بسیار پایین در این کشور خریداری کنید. خیلی از میوه‌های گران‌قیمت در کشورهای مختلف (مثل میوه‌های هیمالیایی همچون گوجی بری) با قیمت خیلی کمی در چین به فروش می‌رسد.

 

۶ رستوران غذاهای حلال در گوانجو

کاری

اگر قبلا به هند سفر کرده باشید، احتمالا کاری را امتحان کرده‌اید و با توجه به مرزهای مشترک چین و هند، انتظار دارید که این غذا در چین نیز به همان شکل سرو شود. اما کاری در چین خیلی متفاوت با آن چیزی است که در هند دیده‌اید. شما می‌توانید این غذا را بدون مرغ و تماما گیاهی سفارش دهید که در کنار برنج سرو می‌شود. جالب این که کاری چینی، به هیچ وجه تند نیست و طعم خیلی خوب و ملایمی دارد.

سیتان (seitan)

خیلی‌ها از سیتان به عنوان گوشت گیاهی یاد می‌کنند. نوعی گلوتن گندم است که در کنار خوشمزه بودن، سرشار از پروتئین بوده و با توجه به کمبود پروتئین در اغلب رژیم‌های گیاهی، می‌تواند بسیار مفید باشد. شاید باورش سخت باشد، اما سیتان از قرن ۶ میلادی در چین پخت می‌شده و خیلی هم در بین گردشگرانی که به چین سفر می‌کنند محبوب است. این غذا با سس‌های مختلف و در کنار دیگر غذاها نیز سرو می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم، حتما آن را به این شکل سفارش دهید.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

۱۳ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران