محبوب‌ترین غذاهای محلی در تور چین

جاذبه‌های گردشگری چین
محبوب‌ترین غذاهای محلی در تور چین

غذاهای چینی به دلیل روش‌های خاص طبخ و همچنین استفاده از ترکیبات و دستورالعمل‌های منحصر به فرد در سراسر جهان شهرت دارند. برخی از افراد غذاهای چینی را بسیار خوشمزه دانسته و برخی دیگر آن‌ها را غیر قابل خوردن می‌دانند. به همین دلیل اغلب گردشگرانی که تور چین را برای سفر خود انتخاب می‌کنند تمایل زیادی به تست کردن طعم آن‌ها دارند. پس اگر شما هم قصد سفر به این سرزمین دیدنی را دارید بهتر است مزه کردن غذاهای محلی چینی را حتما در برنامه خود قرار داده و حتما این تجربه بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. ما نیز در این مقاله همراه شما هستیم تا چند مورد از محبوب‌ترین غذاهای مخصوص چین را معرفی کنیم.

 

چار سیو، باربیکیو گوشت خوک چینی

چار سیو (Char Siu) یک غذای مخصوص و البته پرطرفدار چینی است که از گوشت خوک طعم‌دار شده با مقدار زیادی چاشنی و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این غذا از نظر بسیاری از گردشگران خوشمزه بوده و سرو آن نیز ظاهری چشم‌گیر و اشتهاآور دارد. نکته جالب اینکه در حین خوردن این غذای چینی ترکیبی از تمامی مزه‌ها به خصوص شیرین، شور و ادویه‌های گوناگونی را احساس خواهید کرد. چار سیو را به روش‌های مختلفی سرو می‌کنند که رایج‌ترین آن به همراه برنج و سبزیجات سرخ شده است.

 

بهترین تفریحات و ورزش‌های آبی در چین

چای دان، تخم مرغ به سبک چینی

چای دان (Chaye Dan) که به تخم‌مرغ‌های چای معروف است از دیگر غذاهای محلی چینی است که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می‌شود. سبک پختن این غذا بسیار جالب بوده و همین باعث جذب توریست‌ها به آن می‌گردد. به این صورت که تخم مرغ‌ها درون آبی ترکیب شده از چای سیاه، دارچین، سس سویا، برگ بو و بادیان طبخ شده و به عقیده چینی‌ها بسیار مقوی است. در نهایت نیز تخم مرغ‌های پخته شده در این ترکیبات با رشته فرنگی، برنج و مخلوطی از سبزیجات سرو شده و معمولا به عنوان یک میان وعده طرفدار دارد.

دان چاوفان، نوعی برنج سرخ شده و تخم مرغ

از دیگر غذاهای محلی پرطرفدار چینی، دان چاوفان (Dan Chaofan) نام دارد. این غذا که معمولا در وعده صبحانه خورده می‌شود ترکیبی متفاوت از برنچ با تخم مرغ بوده و به راحتی در هر نقطه از این کشور پیدا می‌شود. نحوه تهیه آن به این صورت است که دانه‌های برنج را با تخم مرغ مخلوط کرده و در تابه سرخ می‌کنند؛ به طوری که حالتی ترد پیدا کرده و در نهایت با افزودنی‌های سبزیجات و ... طعم‌دار شده و خورده می‌شود. هر چند که این غذا باب میل اکثر توریست‌ها در تور چین نیست اما مزه کردن آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

معرفی زیباترین جزایر چین

یون تون تانگ، سوپ مخصوص چینی

چین به عنوان یکی از کشورهای آسیایی انواع مختلفی از سوپ‌ها را در لیست غذایی خود داشته و به عنوان یک گزینه اصلی در سفره اغلب مردم این سرزمین جایگاه ویژه‌ای دارد. چنانچه شما نیز اهل سوپ هستید توصیه می‌کنیم یون تون تانگ (Yun Tun Tang) را حتما در سفر به این کشور امتحان کنید. این سوپ از ترکیب گوشت (گوشت خوک)، مرغ و سبزیجات تهیه شده و یک غذای کامل محسوب می‌شود.

اردک پکنی

 وقتی صحبت از غذاهای چینی می‌شود، غذاهای مخصوص پکن به عنوان پایتخت این کشور بیش از هر جای دیگری نظر توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. یکی از این غذاها اردک پکنی (Beijing Kaoya) نام دارد. به طوری که جز نادر غذاهای چینی به حساب می‌آید که با ذائقه اغلب توریست‌ها همخوانی دارد. اردک پکنی دارای ظاهری وسوسه‌انگیز بوده و به صورت برشته و خوشمزه تهیه می‌شود. در طعم‌دار کردن آن نیز از طعم‌های شیرین، شور و چاشنی‌های تند استفاده می‌شود که در کنار یکدیگر مزه‌ای بسیار خوش‌آیند دارند.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

گونگ بائو جی دینگ، مرغ مخصوص چینی

گونگ بائو جی دینگ (Gong Bao Ji Ding) نوعی مرغ مخصوص چینی است که اگر به دنبال غذاهای محلی این کشور هستید، هرگز نباید فرصت خوردن آن را از دست دهید. این مرغ خوشمزه چینی با فلفل دلمه‌ای، چیلی، سبزیجات و ادویه‌های گوناگون طعم‌دار شده و اغلب در مراسم‌ها و مناسبت‌های مهم به عنوان یک شام خوشمزه و پرطرفدار در بین مردم محلی سرو می‌شود. برای اینکه کاملا احساس سیری به شما دست بدهد توصیه می‌کنیم این غذا را به همراه برنج سفید سفارش دهید.

ماپو توفو، توفوی چینی

مورد بعدی از محبوب‌ترین غذاهای محلی چین که اغلب گردشگران علی‌رغم بو و مزه تند و ناخوش‌آیندی که دارد، علاقه زیادی به تست کردن آن دارند ماپو توفو (Mapo Tofu) است. ماپو توفو با استفاده از ادویه منحصر به فرد سیچوان و دانه‌های فلفل سیچوان طعم‌دار شده و در اغلب خیابان‌های توریستی به فروش می‌رسد. به طوری که می‌توان آن را در لیست غذاهای خیابانی چین نیز قرار داد. توجه داشته باشید که در چین غذاهای بسیاری با توفو تهیه می‌شوند که محبوب‌ترین و به عقیده مردم محلی خوشمزه‌ترین آن Mapo Tofu است.

 

بهترین نقاط دیوار چین برای بازید

چو مین، رشته فرنگی سرخ شده

یکی دیگر از غذاهای محلی چینی که در سفر به این کشور فرصت خوردن آن را خواهید داشت، چو مین (Chow Mein) نام دارد. چو به معنای سرخ شده و مین به معنای رشته فرنگی است که در اصل مستقیما به ماهیت این غذا اشاره می‌کند. این غذا شباهت بسیار زیادی به نودل داشته که نسخه‌های متنوعی از آن را می‌توانید در چین پیدا کنید که چو مین گزینه‌ای سالم و البته خوشمزه‌تر از انواع نودل‌ها در این کشور محسوب می‌شود. چنانچه به دنبال یک شام قیمت مناسب و همچنین خوشمزه در سفر به چین می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم حتما چومین را مزه کنید.

سوپ مار

درست شنیدید! سوپ مار (Snake Soup) یکی از غذاهای محلی چینی است که مردمان این سرزمین علاقه زیادی به خوردن آن دارند. چرا که در این کشور اعتقاد بر این است که خوردن مار می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند و وضعیت سلامتی را به طرز باورنکردنی افزایش دهد. به گفته بسیاری از توریست‌ها سوپ مار مزه چندان متفاوتی با سوپ مرغ ندارد. البته چینی‌ها این غذا را کمی شیرین کرده و با ادویه‌های متفاوتی طعم‌دار می‌کنند.

 

بایدها و نبایدهای سفر با تور چین

مالا خیائو لانگ خیا، خرچنگ تند

غذاهای دریایی جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور چین دارند. به طوری که انواع ماهی‌ها، میگو و همچنین خرچنگ را می‌توان در منو غذاهای دریایی آن پیدا کرد. در این میان یکی از پرطرفدارترین آن‌ها مالا خیائو لانگ خیا (Mala Xiao Long Xia) یا همان خرچنگ تند است. این غذا بسیار خوش طعم بوده و به همراه سس‌های مخصوص تند خورده می‌شود. البته ناگفته نماند که در مزه آن اندکی شیرینی را نیز احساس خواهید کرد. توجه داشته باشید که در اغلب رستوران‌ها این غذا به شکل یک خرچنگ درسته سرو می‌شود که برای خوردن آن می‌توانید از گارسون‌ها کمک بگیرید. پس اگر به دنبال یک تجربه جدید و البته خوشمزه در چین هستید، این غذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

اگر اهل غذاهای تند نبوده و از طرفی دوست دارید تا خوردن خرچنگ را در سفر با تور چین تجربه کنید گینگژنگ داژاخی (Qingzheng Dazhaxie) از دیگر گزینه‌های پیشنهادی ما به شما خواهد بود. این غذا به صورت بخارپز طبخ شده و معمولا در شانگهای رواج بیشتری دارد. نکته مهم دیگر اینکه خرچنگ یک غذای لوکس محسوب شده و امکان پیدا کردن آن در غرفه‌های کنار خیابانی وجود ندارد. بنابراین برای خوردن آن باید به رستوران‌های مدرن و لاکچری شهر بروید.

میگو مخصوص گوانگژو

از دیگر غذاهای دریایی خوشمزه‌ که می‌توان در دسته غذاهای محلی چین قرار داد، میگو مخصوص گوانگژو (Guangzhou Scalded Shrimp) است. جذابیت این غذای لذیذ میگو از چین در سادگی آن نهفته است. به طوری که با سفارش آن متوجه این گفته ما خواهید شد. چرا که شاهد بشقابی از میگوهای سرخ شده و خوشمزه خواهید بود که به شیوه‌ای فوق‌العاده خوشمزه طعم‌دار شده و پخته می‌شوند.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ثبت ملی چین

لپ چئونگ، سوسیس کانتونی

نمی‌توان در مورد غذاهای محلی چین صحبت کرد اما نامی از لپ چئونگ (Lap Cheong) به میان نیاورد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این غذا به سبک کانتونی طبخ شده و در بین مردم منطقه و همچنین توریست‌ها محبوبیت بالایی دارد. این غذا معمولا در سفره اغلب مردم چین به خصوص در جشن سال نو قرار گرفته و به همراه برنج سفید برای شام سرو می‌شود. لپ چئونگ ظاهری شبیه به سوسیس داشته و در هر منطقه‌ای از این کشور به شیوه متفاوتی طبخ می‌شود. البته در تمامی مناطق محتویات اصلی آن شامل گوشت خوک، انواع ادویه‌جات، سس سویا و دانه‌های فلفل است.

دوئو جیائو یو تو، کله ماهی بخارپز چینی

شاید خوردن کله ماهی برای بسیاری از توریست‌ها بسیار جالب و شاید ناخوش‌آیند باشد اما برای مردم محلی چین چنین نبوده و آن‌ها علاقه بسیار زیادی به خوردن آن دارند. به طوری که یکی از غذاهای محلی معروف چینی دوئو جیائو یو تو (Duo Jiao Yu Tou) نام داشته و ماهیت اصلی آن کله ماهی است. به این صورت که کله ماهی در ادویه‌های بسیار تند و تیز متنوعی مزه‌دار شده و سپس پخته می‌شود. طعم ادویه‌های استفاده شده در این غذا به قدری غالب است که امکان ندارد بو و مزه نامطبوع ماهی شما را اذیت کند. بلکه اگر آن را امتحان کنید به احتمال زیاد مورد پسند شما نیز واقع خواهد شد.

 

۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

گی ار جی، مرغ طعم‌دار شده چینی

آخرین غذایی که قصد داریم به عنوان غذای محلی چین معرفی کنیم، گی ار جی (Qi Er Ji) است. این غذا در مقایسه با دیگر گزینه‌های چینی بیشتر با ذائقه مسافران ایرانی هم خوانی داشته و از گوشت مرغ تهیه می‌شود. طرز تهیه آن به این صورت است که مرغ را با برگ‌های نیلوفر آبی پوشانده و به این صورت طعم‌دار می‌کنند. گفته می‌شود که این غذا توسط یک گدا برای اولین بار پخته شده و به همین دلیل در چین با نام "مرغ گدا" نیز شناخته می‌شود. پختن این غذا به چندین ساعت زمان نیاز داشته و از چاشنی‌هایی نظیر انواع سبزیجات و ادویه‌های مخصوص چین برای طعم‌دار کردن بیشتر آن استفاده می‌کنند.

 

منبع

 

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران