خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری چین
خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

خیلی اوقات کسانی که به تور چین فکر می‌کنند، رفتن به روی دیوار بزرگ چین، گشت و گذار در بازارهای شلوغ شانگهای یا بازدید از شهر ممنوعه پکن در ذهنشان تداعی می‌شود. با این حال هستند کسانی که ماجراجویی در کشورهای مختلف را در سر می‌پرورانند و خب، چین دنیایی از ماجراجویی‌ها را پیش پای شما می‌گذارد. یکی از این موارد، بازدید از معابدی است که در جاهای بسیار خطرناک و عجیب ساخته شده‌اند. معابدی که ۶ مورد از خطرناک‌ترینِ آن‌ها را در نوشته‌ی امروزمان به شما معرفی خواهیم کرد.

 

معبد طلایی Tayunshan در کوه تایون

این معبد که با سقفی طلایی ساخته شده، به عنوان خطرناک‌ترین معبد برای توریست‌ها در تمام دنیا شناخته می‌شود که اگر بخواهیم درباره ساخت آن فکر کنیم، بیشتر به یک واقعه فرازمینی شبیه است. این بنای کوچک بر روی صخره‌ای نازک ساخته شده به گونه‌ای که از سه جهت، به پرتگاه ختم می‌شود و همین آن را به یکی از خطرناک‌ترین بناهایی تبدیل می‌کند که گردشگران به دیدنش می‌روند!

خود این بنا کلا ۶ متر بلندی دارد اما صخره‌ای که روی آن قرار گرفته ۱۶۰۰ متر بلندی داشته و وقتی که به معبد رسیدید و خود را به بالای سقف طلایی آن برسانید، انگار به بهشت رفته‌اید! منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را خواهید دید که در هیچ سفری و در هیچ کجای دنیا مثالش را مشاهده نخواهید کرد.

 

معرفی عجیب‌ترین و شهرهای چین

معبد Hunyuan Xuankong‌ در شانجی

Hunyuan Xuankong که ساخت آن به بیش از ۱۵۰۰ سال پیش بر می‌گردد، شاید به اندازه‌ی معبد قبلی خطرناک به نظر نیاید، اما هنوز یکی از خطرناک‌ترین معابد جهان برای بازدید است. این مکان تنها معبد باقی مانده در چین است که آیین‌های بودایی، تائویسم و کنفسیوسیسم را یک جا در بر می‌گیرد.

این مکان در سال‌های متمادی که از ساختش گذشته، زمین‌لرزه‌های متعددی را تجربه کرده و اگر چه چندین بار بازسازی شده، اما در حال حاضر به عنوان یکی از ۱۰ بنای متزلزل جهان به انتخاب مجله تایم شناخته شده است. این بنای شگفت انگیز بر روی پایه‌های چوبی و روی صخره قرار دارد و هر چقدر هم که ترسناک باشد، باز هم ارزش دیده شدن را خواهد داشت.

معبد Zizhu، تبت

در دینگ کینگ کوامدو، معبدی وجود دارد که حتی بسیاری از خود تبتی‌ها نیز از وجودش بی‌خبر هستند. آن‌هایی هم که اسمش را شنیده‌اند، اغلب از مکان معبد Zizhu بی‌خبرند. در میان معابد تبت، Zizhu در بالاترین نقطه قرار گرفته است و البته بزرگ‌ترین نیز در این منطقه به حساب می‌آید.

دلیل وجود این معبد در چنین جایی، ریشه در اتفاقات تاریخی دارد. Zizhu متعلق به آیین بون است که زمانی آیین غالب در تبت محسوب می‌شود و حتی مراکز سیاسی نیز دست آن‌ها بود، اما با ورود بودیسم آن‌ها جایگاهشان را از دست دادند و سپس مجبور شدند برای عبادت، معبدی در جایی صعب العبور بسازند.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

معبد طلایی کوه فانجینگ

یکی از معروف‌ترین معابد خطرناک کشور که به خاطر منظره‌ی شگفت انگیزش، از جمله جاهای پرطرفدار در سفر با تور چین نیز به حساب می‌آید. البته این مکان دو معبد مجزا بر روی دو صخره است که فاصله‌ای کم بینشان واقع شده و در واقع تمثیلی از بودا و میتیریا بودا هستند.

اگر چه خود بنا در جایی بسیار خطرناک واقع شده، اما عبادت کنندگان زیادی هر ساله به این مکان می‌آیند و همچنین به خاطر منظره‌ی زیبا و البته خود معابد، گردشگران بی‌شماری نیز از کوه فانجینگ دیدن می‌کنند.

معبد بخور سوز در شانجی

این معبد کوچک به خاطر صخره‌ای که بر روی آن قرار گرفته و شبیه به بخور سوز است به این اسم شناخته می‌شود. این صخره‌ی ۱۵ متری بنایی در نهایت با یک پل کوچک به صخره‌ای بزرگ‌تر متصل شده که از آن طریق می‌توانید از این معبد کوچک بازدید به عمل آورید.

این معبد در دوره‌ی مینگ بنا شده است و اگر چه از نظر اندازه و همچنین ارتفاعی که قرار گرفته، خیلی نسبت به دیگر رقبایش در لیست به چشم نمی‌آید، اما منظره‌ی زیبایی پیش رو دارد که شما را شیفته‌ی خود می‌کند. همچنین نباید از یاد برد که به خاطر اوضاع صخره‌ای که بنا روی آن قرار گرفته، معبد بخور سوز یکی از خطرناک‌ترین‌ها در چین برای بازدید به شمار می‌رود.

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

معابد شوانگتا، چنگده

این معابد دو هزار ساله بر بالای دو صخره‌ی فوق‌العاده زیبا بنا شده و منظره‌ای بی‌بدیل را می‌سازند. شوانگتا نیز از آن جاهایی بوده که اگر چه بازدید از آن بسیار خطرناک قلمداد می‌شود، اما سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود می‌بیند.

وقتی در تور چین به دیدن این دو صخره می‌روید، متوجه می‌شوید که صخره‌ی شمالی نازک‌تر است، در زمان بازدید هم متوجه خواهید شد که صخره‌ی جنوبی و معبدی که بر روی آن قرار گرفته کمی لرزه دارند و همین به شما خواهد فهماند که چرا معابد شوانگتا جزو خطرناک‌ترین بناها در چین برای بازدید شمرده می‌شوند!

۲۶ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران