۱۰ میوه چینی عجیب

جاذبه‌های گردشگری چین
۱۰ میوه چینی عجیب

چشیدن یکی از میوه‌ های چینی عجیب و جالب، می‌تواند بخشی از ماجراجویی شما در سفر باشد. کشوری پهناور که در کنار غذاهای عجیب و غریب، میوه‌های جالب توجه و متفاوتی در بازارهایش به فروش می‌رسند. میوه‌هایی که از میان آن‌ها، ۱۰ مورد از عجیب‌ترین‌ها که البته بسیار خوشمزه هم هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ریشه نیلوفر آبی Lotus root

نیلوفرهای آبی یکی از زیباترین گیاهان آبی به حساب می‌آید که اتفاقا یک ریشه خوردنی دارند که مردم چین به شدت از آن استقبال می‌کنند. در تور چین به بازارهای مختلف این کشور بروید، فروشگاه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که ریشه نیلوفر آبی را به فروش می‌رسانند. طعم این ریشه، کمی شیرین است و جدا از مصرف به صورت خام، در غذاهای مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع ریشه نیلوفر آبی را به شکل خشک شده و پودر شده نیز به فروش می‌رسانند و همین آن را به یکی از پرفروش ترین‌ها در میان میوه های چینی بدل کرده هر چند از نظر تکنیکی، میوه به حساب نمی‌آید.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در تور چین

میوه های چینی

عکس: gardeningknowhow.com

 

دوریان Durian

برای چینی‌ها، یک دوریان بزرگ با تیغ‌های تیز و بزرگ، محبوب‌ترین میوه‌ی خاصی خواهد بود که می‌توانند از بازا تهیه کنند. مردم چیز دوریان را با لقب "پادشاه میوه‌ها" صدا می‌زنند. زمان برداشت این میوه، تقریبا در تمامی میوه فروشی‌ها و بازارها می‌توانید، دوریان را خریداری کنید که در حال حاضر قیمت هر کدام آن چیزی نزدیک به ۱۰۰ یوان (۱۵ دلار) خواهد بود. دوریان از نظر اندازه شبیه به هندوانه بوده و در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. موقعی هم که می‌خواهید آن را باز کنید، متوجه خواهید شد که اصلا بوی خوبی ندارد، اما از نظر مزه، از نظر چینی‌ها یکی از بهترینِ میوه‌هاست. میوه‌ای بسیار مقوی که در بسیاری از کشورهای گرم‌سیری مثل تایلند نیز به شدت طرفدار دارد.

میوه های چینی

عکس: theculturetrip.com

 

میوه اژدها Dragon Fruit

میوه اژدها یا همان دراگون فروت اما یکی از زیباترین میوه‌های استوایی به حساب می‌آید که به رنگ قرمز خاصش معروف است و آن را نه تنها به شکل خام بلکه در دسرهای مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. میوه‌ای که با اسم عجیبش، یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان میوه های چینی محسوب می‌شود. پوست این میوه را نمی‌توانید با دست بکنید و حتما باید آن را با چاقو نصف کرده و سپس محتوای داخل آن را که گوشتی و کمی سفت است میل نمایید. میوه اژدها بر خلاف دوریان بوی خوبی دارد اما بسیاری  آن را کمی بی‌مزه توصیف می‌کنند. خاطر نشان کنیم که میوه اژدها بسیار مفید بوده و جویدن دانه‌های آن باعث می‌شود تا اومگا ۳ و امگا ۶ آزاد کند که برای بدن بسیار مفید است. همچنین همان طور که گفتیم، دسرها و اسموتی‌های مختلفی با طعم این میوه را می‌توانید سفارش دهید.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

میوه های چینی

عکس : health.com

 

رامبوتان Rambutan

یکی دیگر از میوه‌ های چینی محبوب که ظاهر آن با هر چیزی که تا حالا دیده‌اید متفاوت است. این میوه شبیه به گوله پشمالو است و جالب این که اسم چینی آن به معنای "توپ پشمالو قرمز" است! اندازه این میوه‌ی جالب در حد توپ پینگ پنگ بوده و بزرگ‌‌ترین آن به انداز‌ه‌ی توپ گلف می‌رسد. پوست آن خورده نمی‌شود و باید آن را با دست باز کنید تا در نهایت به گوشت کرم رنگ و توپی برسید که می‌توانید آن را میل نمایید. طعم این میوه را به چیزی شبیه به هلو تشبیه می‌کنند که البته به اندازه آن میوه آبدار نیست. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، پوست این میوه را با دندان‌های خود نکنید، چونهر چقدر هم که بشوریدش، باز هم به خاطر حالتی که دارد، خاک در میانش می‌ماند. رامبوتانز بسیار مفید بوده و دارای فیبر بالا و کالری پایین است.

میوه های چینی

عکس : masterclass.com

 

بِیبری Bayberry

بیبری میوه‌ای بسیار جالب توجه و دارای بافتی خاص و عجیب و رنگ قرمز تند که در بازار به سرعت چشم‌های شما را به خود معطوف می‌کند. همچون رامبوتانز، این میوه نیز ظاهری پشمالو دارد اما بر خلاف آن میوه، رنگ خاص بیبری آن را به شدت لذیذ به نظر می‌آورد. که البته این میوه شدیدا خوشمزه هم هست و بسیار هم برای سلامتی مفید بوده و همین دلیل اصلی محبوبیت بالایش به حساب می‌آید. در فصل بیبری، آن را در خیالان‌های شهر و بازارها به وفور پیدا می‌کنید. اندازه هر کدام از بیبری‌ها به ۲ تا ۳ سانتیمتر می‌رسد. طعم آن ترش و شیرین بوده و بسیاری آن را به انار تشبیه می‌کنند اما بافت بیبری کاملا شبیه به توت فرنگی است. آب بیبری و یا اسموتی این میوه نیز در بازارها به فروش می‌رسد.

میوه های چینی

عکس : clecandleco.com

 

مانگوستین Mangosteen

مانگوستینز هیچ شباهتی به مانگو که بسیاری از ما آن را می‌شناسیم ندارد. مانگوستینز دارای پوسته‌ای کلفت و بنفش رنگ است که بعد از باز کردن آن با گوشت میوه و همچنین دانه‌ی آن مواجه خواهید شد. مانگوستینز یکی از ناشناخته‌ترین میوه‌های چینی در کشورهای مختلف  است چون صادرات آن از چین ممنوع به حساب می‌آید. با این حال، کشت محدودی از مانگوستینز رادر کشورهای گرم‌سیری دیگر مشاهده می‌کنید و در بازارهای بعضی از این کشورها مثل تایلند می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. بسیاری طعم مانگوستینز را به توت فرهنگی همراه با وانیل تشبیه می‌کنند که همین باعث می‌شود، آن را یکی از خوشمزه‌ترین میوه های چینی بنامیم. مانگوستینز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از همین رو، میوه‌ای بسیار ارزشمند به حساب می‌آید که اتفاقا قیمت آن چنانی نیز نداشته و به راحتی می‌توانید در فصلش، آن را در اکثر بازارهای میوه چین خریداری کنید.

 

معرفی ۸ غذای عجیب در چین

میوه های چینی

عکس: food52.com

 

لیچی Lychee

لیچی یا سرخالو از آن دست میوه‌ های چینی است که از چین به کشورهای مختلف صادر شده و عموما از آن در رستوران‌های چینی استفاده می‌کنند. لیچی اگر چه به شکل مربا یا به صورت کنسروی نیز فروخته می‌شود، اما طعم و مزه‌ی تازه‌ی آن با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. رنگ خاص صورتی مانند آن به لیچی ظاهری زیبا داده است، میوه‌ای که پوست آن خیلی کلفت نیست و بعد از این که آن را باز می‌کنید، گوشت میوه که به رنگ سفید است نمایان می‌شود. درخت میوه لیچی به شدت در چین رواج دارد و حتی در پارک‌ها نیز ممکن است میوه‌های آن را روی درخت‌ها در فصل رویشش ببینید. طعم لیچی در عین شیرینی کمی تند هم هست که باعث می‌شود، نه تنها در ظاهر، بلکه در مزه نیز متفاوت از هر میوه‌ی دیگری باشد که تا حالا امتحان کرده‌اید.

میوه های چینی

عکس: popsci.com

 

پوملو Pomelo

اگر در عکس به پوملو نگاه می‌کنید، با خودتون می‌گویید این که همان گریپفروت است! اما پوملو بسیار بزرگ‌تر از گریپ‌فروت بوده تا جایی که شاید تنهایی نتوانید یکی از آن‌ها را میل کنید. البته بزرگی آن به خوشمزگی‌اش خیلی کمکی نمی‌کند. پوست پوملو کلفت است و در عین حال، خیلی‌ها طعمِ گریپ فروت را به پوملو ترجیح می‌دهند. در خود چین نیز خیلی‌ها آب این میوه را گرفته و استفاده می‌کنند.

 

بهترین غذاهای گیاهی در چین

میوه های چینی

عکس : bhg.com

 

گوجی بری Goji Berry

این مورد از میوه های چینی ریشه در بخش‌های شمال غربی چین دارد. وقتی گوجی بری را به صورت تازه میل می‌کنید، خیلی شبیه به گوجه گیلاسی بوده و طعم آن‌ها نیز به شدت نزدیک به هم هستند. اما در بیشتر مواقع این میوه را به صورت تازه پیدا نخواهید کرد، چون خیلی مرسوم است که خشکش می‌کنند و در بسته‌های پلاستیکی کوچک به فروش می‌رسانند. بسته‌های خشک شده گوجی بری را با قیمت حدود ۲ دلار برای هر بسته ۱۰۰ گرمی در سوپرمارکت‌ها می‌توانید خریداری نمایید.

میوه های چینی

عکس : healthycell.com

 

جوجوبا Jojoba

جوجبه از میوه های چینی پرطرفدار در گذشته بوده که شاید در سال‌های اخیر، کمی تحت تاثیر دیگر میوه‌های عجیب و غریب این کشور، از نظرها پنهان مانده است. وقتی به این میوه نگاه می‌کنید، به نظر قدیمی و چروکیده می‌رسد، اما میوه‌ی رسیده جوجوبه باید به این شکل باشد و آن را به صورت کمی خشک شده به فروش می‌رسانند. طعم آن را به سیب شیرین با کمی دارچین تشبیه می‌کنند که هر چقدر خشک‌تر باشد، بیشتر آن طعم تازه‌ی سیب را از دست می‌دهد. از جوجوبه در غذاهای مختلف نیز استفاده شده و حتی آن را همراه با چای نیز دم می‌کنند.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

میوه های چینی

عکس: healthline.com

 

 

۰۱ شهریور ۱۴۰۲

نظرات کاربران