شلوغ‌ترین نقاط چین در کجا و چه زمان‌هایی هستند

جاذبه‌های گردشگری چین
شلوغ‌ترین نقاط چین در کجا و چه زمان‌هایی هستند

تا قبل از سال ۱۹۹۳ که درهای چین به روی گردشگران باز شد و تغییراتی اساسی در سیاست‌های گردشگرپذیری این کشورکومونیستی پدید آمد، شلوغ‌ترین نقطه‌ی چین شهر کواون والد بود. پروژه‌ی خانه سازی عظیمی در هنگ کنگ که در آن زمان حتی به شکل رسمی در مرزهای چین واقع نشده بود. حالا اما همه چیز فرق کرده و تور چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، خیل عظیمی از گردشگران را نیز هر ساله به خود می‌بیند. بد نیست در این بین به جاهایی اشاره کنیم که در مواقعی خاص، به شلوغ‌ترین نقاط این کشور پهناور بدل می‌شوند. جاهایی که به ما خاطرنشان می‌کند، چین نزدیک به ۲ میلیارد نفر جمعیت دارد.

 


۱- پکن در زمان سال نوی چینی


دیگر بر کسی پوشیده نیست که پکن در بهترین روزهایش هم بدترین ترافیک‌های ممکن را در خیابان‌ها تجربه می‌کند و دولت در این شهر نیز سیستم زوج و فرد را راه اندازی کرده است. با این حال هنوز وضعیتی هست که می‌تواند همه چیز را بدتر از این حال کند و آن مربوط به فوریه هر سال و سال نوی چینی است که نه تنها خود چینی‌ها همه در آن شرکت می‌کنند، بلکه گردشگران از سراسر جهان نیز برای دیدنش به پکن و باقی شهرهای چین سفر می‌نمایند. این وضعیت باعث چنان ترافیکی می‌شود که عموم مردم از بیرون آوردن ماشین‌هایشان پرهیز می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که این روز خاص، بزرگ‌ترین گرد همایی مردمی در تمام جهان است.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

 

 

 سال نوی چینی

 


۲- ساختمان Yick Fat در هنگ کنگ


چند سالی می‌شود که شهر کولون والد دیگر وجود ندارد و جای آن پارکی بزرگ ساخته‌اند، اما این بدین معنا نیست که هنگ کنگ جاهایی از این دست ندارد. ساختمان‌های بسیار پر جمعیتی در این منطقه ساخته شده که یکی از آن‌ها Yick Fat است، جایی که عدد رسمی از جمعیت آن منتشر نمی‌شود اما بدون شک چند هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

 

 

ساختمان Yick Fat

 


۳- ساحل دامیشا در شنزن


همه می‌دانیم که خیابان‌های بزرگ و آپارتمان‌ها در چین مملو از جمعیت می‌شوند، اما ایده‌ی این موضوع که ساحل جایی که باید نماد آرامش باشد، یکی از شلوغ‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود نیز خود جای تعجب دارد. کافی است که به عکس‌های ساحل دامیشا در نزدیکی شنزن نگاه بندازید تا متوجه این موضوع شوید. دمای هوا در تابستان‌های شنزن بسیار بالا میرود و به همین خاطر مردم برای خنک شدن به این ساحل کوچک می‌روند و در نتیجه شما با سواحلی مملو از جمعیت مواجع می‌شوید که جای سوزن انداختن در آن‌ها نیز نخواهد بود.

 

 

ساحل دامیشا در شنژن

 


۴- متروی شانگهای در ساعت شلوغی


اگر برای گردش به شانگهای می‌روید، همه به شما پیشنهاد می‌کنند که از سیستم متروی بسیار خوب این شهر استفاده کنید. اما فراموش نکنید که از ساعات شلوغی این سیستم حمل و نقل عمومی دوری کنید.متروی شانگهای با جا به جایی بیش از ۱۰ میلیون نفر در روز، یکی از شلوغ‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شود و تازه این آمار تا سال ۲۰۱۶ است. شلوغ‌ترین حالت ممکن این مترو ساعت ۷ صبح و ۵ غروب خواهد بود که ساعات شروع و پایان کار در این شهر محسوب می‌شود.

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

 

 

 متروی شانگهای

 


۵- پارک ملی جیوژایگو در هفته طلایی


در بیشتر مواقع سال، پارک ملی جیوژایگو با مناظر زیبا و آب‌های کریستالی‌اش، محلی دلربا و زیبا برای گردش در طبیعت چین به حساب می‌آید. تمام این‌ها به غیر از یک هفته خاص در طول پاییز است که قرار بوده بهترین زمان ممکن برای دیدن درختان این مکان است که به رنگ‌های مختلف در می‌آیند. اما در این زمان که به هفته طلایی مشهور شده، آنقدر گردشگر و خود مردم چین به این پارک ملی می‌آیند که آن را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های چین بدل می‌کنند.

 

 

 پارک ملی جیوژایگو

 


۶- بادالینگ، دیوار بزرگ


ساده‌ترین محل برای دسترسی به دیوار بزرگ، بخش بادالینگ است که به همین خاطر به یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های این دیوار طویل تبدیل شده است. این بخش که به وسیله پکن به راحتی قابل دسترسی است باعث شده تا در ساعات شلوغی، گردشگران زیادی به بالای دیوار رفته و شروع به عکاسی و فیلم‌برداری کنند. اگر بخواهید به دیوار رفته و از فضای آن لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم ۷:۳۰ صبح در زمان بازگشایی به این محل رفته و همان ساعات اولیه در خلوتی از این مکان باشکوه بازدید کنید.

 

در شهرهای بزرگ چین برای خرید به کدام مراکز و بازارها مراجعه کنیم؟

 

 

 بادالینگ

۰۱ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران