میدان عقاب نماد جزیره لنکاوی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
میدان عقاب نماد جزیره لنکاوی در مالزی

این روزها تقریبا تمامی شهرهای و مقصدهای گردشگری دارای نمادی معروف هستند. جزیره لنکاوی به عنوان یکی از توریستی‌ترین مکان‌های مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله به معرفی میدان عقاب واقع در این جزیره زیبا بپردازیم. این میدان که یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاها در لنکاوی می‌باشد امروزه به نماد اصلی آن تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید شما نیز روزی بی‌نظیر در تور مالزی و سفر به جزیره لنکاوی بگذرانید بهتر است در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

آشنایی با میدان عقاب در جزیره لنکاوی مالزی

میدان عقاب در ابتدای جزیره لنکاوی قرار گرفته است. این میدان در مرحله اول به دلیل زیبایی و شکوه مجسمه عقابی که در آن قرار گرفته است و در مرحله دوم به دلیل واقع شدن در ورودی این جزیره توانسته است شهرت زیادی پیدا کند. به طوری که به نماد این جزیره زیبا تبدیل شده است. چرا که مسافران در مرحله اول با این میدان باشکوه روبرو خواهند شد.

در میدان عقاب همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد مجسمه‌ای عظیم از یک عقاب در حال پرواز قرار داده شده است. این عقاب دارای ارتفاعی در حدود ۴۰ متر است. از آنجایی که جزیره لنکاوی صرفا با منظره‌های طبیعی و سواحل زیبایش معروف شده است بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی زیادی در آن وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان گفت میدان عقاب یکی از جاذبه‌های گردشگری با قدمت زیاد در لنکاوی محسوب می‌شود.

 

۱۶ تصویر برای سفر به لنکاوی بهشت روی زمین (بخش اول)

میدان عقاب در جزیره لنکاوی

این میدان دارای منظره‌ای بسیار زیبا بوده و به همین دلیل توصیه می‌شود تا حتما در این بازدید به همراه داشتن دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. چرا که قرار است عکس‌های بسیار زیبایی را برای خود به یادگار بگذارید.

 

ویژگی‌های میدان عقاب در جزیره لنکاوی مالزی

میدان عقاب مساحت زیادی را در ورودی جزیره لنکاوی به خود اختصاص داده است. مساحت حدودی آن چیزی در حدود ۸ هکتار می‌باشد. البته کل این منطقه فقط شامل میدان نمی‌باشد. بلکه می‌توانید در آن از حوضچه‌ها با فواره‌های زیبا، مغازه‌های که تنوع برای خرید یادگاری و سوغاتی، کافه‌ها و رستوران‌ها برای نشستن اشاره کرد. همچنین در برخی روزهای خاص سال می‌توان شاهد برگزاری مراسم‌ها و فستیوال‌های مخصوص مالزی یا لنکاوی بود.

به قدری بازدید از میدان عقاب و گذراندن وقت در آن برای گردشگران جذاب و خوش‌آیند است که می‌توانید یک روز کامل را در آن به تفریح و سرگرمی سپری کنید. چرا که در این میدان هر آنچه را که برای سرگرم شدن در یک روز نیاز دارید را پیدا خواهید کرد.

 

شش جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران تور لنکاوی

میدان عقاب در جزیره لنکاوی

بهترین زمان بازدید از میدان عقاب در جزیره لنکاوی مالزی

در هر ساعت از شبانه روز میدان عقاب دارای زیبایی خاصی است. اما در حالت کلی توصیه می‌شود تا برای بازدید از آن ساعات نزدیک به غروب خورشید را انتخاب کنید. زیرا با این کار هم می‌توانید در روشنایی آن را مشاهده کنید و هم در تاریکی زیر نورپردازی‌های زیبایی‌ که صورت گرفته است از آن لذت ببرید. البته اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب این زمان مشاهده همزمان میدان و غروب زیبای خورشید در سواحل لنکاوی است.

علاوه بر بازدید از میدان عقاب می‌توانید به پیاده‌روی در همین محدوده مشغول شوید و از مراکز خرید و رستوران‌های شیک و توریستی که در نزدیکی‌های میدان قرار گرفته است نهایت استفاده را ببرید.

 

برترین و ارزان قیمت‌ترین هتل‌های لنکاوی

میدان عقاب در جزیره لنکاوی

طریقه دستیابی به میدان عقاب در جزیره لنکاوی مالزی

لنکاوی جزیره چندان بزرگی نیست. به همین دلیل گشت و گزار در آن برای گردشگران کار چندان دشواری نخواهد بود. شما می‌توانید با هزینه کم به هر نقطه‌ای از آن که بخواهید دسترسی داشته باشید. در این میان دسترسی به میدان عقاب بسیار ساده‌تر از هر نقطه دیگر بندر می‌باشد. چرا که از لحاظ مکانی در ورودی شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. همچنین به قدری این میدان معروف است که از هر کسی که بپرسید شما را برای رسیدن به آن راهنمایی خواهد کرد. بازدید از میدان عقاب در تمامی ساعات‌های شبانه روز و در تمامی ایام هفته امکان‌پذیر است. همچنین نیازی به تهیه بلیط برای بازدید از آن نیست. در نتیجه فقط کافی است تا تصمیم خود را برای دیدن آن گرفته و مسیر میدان را در پیش بگیرید.

میدان عقاب در جزیره لنکاوی

به عنوان سخن آخر بهتر است بگوییم که در حالت کلی مناسب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه برای دسترسی به بندر لنکاوی مالزی سفر از طریق دریا است. اگر این روش را برای سفر خود انتخاب کردید به محض رسیدن به بندر عقاب عظیم در حال پرواز را خواهید دید.  

۱۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران