بهترین سواحل لنکاوی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین سواحل لنکاوی در مالزی

لنکاوی که از کوالالامپور با هواپیما به راحتی قابل دسترسی است، جزیره‌ای عالی برای گشت و گذار به شمار می‌آید و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. اما در سفر با تور مالزی به این جزیره، کمی دشوار است بتوانید با وجود جاذبه‌های فراوان، برای سفرتان برنامه ریزی کنید. البته مقاله شش جاذبه گردشگری محبوب لنکاوی، در این رابطه به شما کمک خواهد کرد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین سواحل لنکاوی برای علاقمندان به دریا و ساحل گردی بپردازیم.

 

Pantai Cenang 

در ابتدا باید خاطرنشان کنیم که در مالزی، کلمه Pantai به معنی "ساحل است". و طولانی‌ترین و مشهورترین ساحل لنکاوی، این ساحل غربی محسوب می‌شود. شن و ماسه نرم، درختان نارگیل فراوان و چشم اندازهایی به سواحل زیبای Pulau Tepor و Pulau Rebak از فاصله‌ای دور، به زیبایی و شکوه این ساحل افزوده‌اند. بعلاوه ردیفی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف در خیابان پشت ساحل، امکانات موردنیاز گردشگران را به راحتی مهیا می‌کنند. همچنین می‌توانید یک تخت برای آفتاب گرفتن کرایه کنید. در نهایت باید گفت که فراتر از امکانات استراحت، قادر خواهید بود از دیدن زیباترین غروب‌های خورشید در آسیا و نیز شنا در آب‌های گرم و آرام، نهایت لذت را ببرید.

 

برترین اسپاهای لنکاوی در محله‌های مختلف شهر

 

Pantai Tengah

این ساحل که در جنوب Pantai Cenang واقع شده گردشگران کمتری دارد، اما بازدید کنندگان این فرصت را خواهند داشت که در خلوت نسبی آن استراحت کنند. تفریحات آبی متعدد از جمله قایق‌های موزی و جت اسکی در Pantai Tengah انتظار شما را می‌کشند.

Pantai Kok

Pantai Kok که اغلب عنوان بهترین ساحل لنکاوی برای گذراندن تعطیلاتی مجلل را به خود اختصاص می‌دهد، هم زمین پوشیده از شن و ماسه‌های نرم و شگفت‌انگیز و هم مجموعه‌های تفریحی سطح بالا را شامل می‌شود. این منطقه ساحلی در غرب لنکاوی و در نزدیکی تله کابین، دارای طیف گسترده‌ای از کافه و رستوران‌هاست که بهترین مکان برای قرارهای عاشقانه و لذت بردن از تماشای غروب خورشید به شمار می‌آیند.

 

۴ تور ماجراجویانه و متفامت در لنکاوی

Pasir Tengkorak

Pasir Tengkorak که در خط ساحلی شمالی پنهان شده، مکانی خلوت برای لذت بردن همزمان از ساحل و جنگلی است که آنرا احاطه کرده است. آب زلال در اینجا بسیار مناسب شنا بوده و به دلیل تعداد بازدیدکنندگان اندک و دنج بودن، ساحل عملا اختصاصی محسوب می‌شود. اما در عین حال توصیه می‌کنیم که مایحتاج ضروری همراهتان باشد، زیرا اینجا از امکانات چندانی برخوردار نیست.

Black Sand

همانطور که از نام این ساحل پیداست، حجم وسیعی از شن‌های این مکان سیاه هستند. اینجا در چند کیلومتری جنوب غربی ساحل مشهور Tanjung Rhu واقع شده و افسانه‌های متعددی راجع به سیاهی شن‌ها وجود دارد: از داستان‌های عقاب‌های غول پیکر و غرق شدن کشتی گرفته تا شگفتی‌های زمین شناسی و خاکستر به جا مانده از یک شالیزار سوخته، اما کسی حقیقت ماجرا را نمی‌داند. شما می‌توانید با فراغ بال، در امتداد ساحل قدم بزنید و از یک اسکله چوبی سنتی بازدید کنید که در کنار دهکده ماهیگیری در نزدیکی دریا قرار دارد.

 

۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید

Teluk Yu

این ساحل کوچک همراه با شن‌هایی سفید که فقط ۲۰۰ متر امتداد دارد، یک تفرجگاه بی‌نظیر را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان اغلب آنرا بعنوان یکی از بهترین سواحل لنکاوی ارزیابی می‌کنند. در اینجا چندین رستوران و کافه در کنار تفرجگاه واقع شده‌اند و فروشگاه صنایع دستی لنکاوی نیز در فاصله نزدیکی با آن قرار دارد. گفتنی است که آبهای آرام این ساحل، مکانی ایده آل برای شنا فراهم می‌کنند.

Tanjung Rhu

این بهشت شنی، در سواحل شمالی لنکاوی واقع شده و در شمار بهترین سواحل لنکاوی رتبه بندی می‌شود. آبهای کم عمق، سنگ‌های آهکی سربرآورده از آب و طیف وسیعی از موجودات دریایی، تصویری بی‌نظیر خلق کرده‌اند و بعلاوه این مکان را به جایگاهی عالی برای غواصی بدل کرده‌اند. در حوالی این خط ساحلی، می‌توانید چندین استراحتگاه و هتل لوکس بیابید که چشم اندازی شگفت‌انگیز به شرایط بکر و مناظر زیبای آن دارند.

 

اقامتی ارزان در ۶ هاستل معروف لنکاوی

Datai Bay

این خلیج نیز دارای استراحتگاه‌های گرانقیمت بسیار بوده و منطقه‌ای فوق پیشرفته در لنکاوی است. بازدید از ساحل برای عموم آزاد است و دور از دست بودن نسبی منطقه به این معنی است که این ساحل ساکت، بکر و تمیز است. اینجا توسط جنگل و کوهستان احاطه شده است بنابراین ضمن شنا در آبهای گرم و صاف، می‌توانید چشم اندازی عالی از طبیعت بی‌بدیل اطراف داشته باشید.

Pulau Tuba

برای چشیدن طعم واقعی انزوا، پیشنهاد می‌کنیم به  Pulau Tuba بروید که در حدود ۵ کیلومتری جنوب غربی اسکله Kuah واقع شده است. اینجا برخلاف بسیاری از جزایر مشابه اطراف، تنها فضایی قابل سکونت توسط یک دهکده ماهیگیری سنتی است و البته بخش وسیعی از آن با مناطق جنگلی پوشیده شده است. این ساحل بی‌عیب و نقص، شما را به استراحتی بی‌نظیر و تماشای انواع پرندگان گرمسیری نادر دعوت می‌کند.

 

برترین و ارزان قیمت‌ترین هتل‌های لنکاوی

Burau Bay

شاید بتوان گفت که تله کابین، معروف‌ترین جاذبه لنکاوی است و برای رسیدن به آن، چه چیزی بهتر از یک سفر ساحلی آرام؟ خلیج Burau فقط ۱۰ دقیقه پیاده روی با تله کابین فاصله دارد و در حالی که دو لبه ساحل را استراحتگاه‌های ساحلی اشغال کرده‌اند، اما بخش میانی این محدوده برای عموم آزاد است. بعلاوه شما ضمن برخورداری از تفریحات آبی هیجان‌انگیز لنکاوی، می‌توانید در اینجا از پرندگان مهاجر مختلف و درختان باشکوه ساحلی نیز دیدن کنید.

Batu Hampar

این ساحل عمومی، بسیار نزدیک به استراحتگاه ساحلی Century Langkawi واقع شده و با درختان حرا احاطه گشته و یک فضای منحصر به فرد و زیبا به مخاطبان هدیه می‌دهد. بعلاوه می‌توانید ماهی‌های فراوان را در آبهای اینجا بیابید و از اسنورکلینگ در این محدوده لذت ببرید.

 

معرفی ۴ رستوران‌ برتر لنکاوی برای خوردن خوش‌طعم‌ترین غذاهای محلی در سفر

Pebble 

و در نهایت بیایید سری بزنیم به ساحل Pebble که در نزدیکی آبشارهای Temurun پنهان شده و برای رسیدن به آنجا باید مسیری سرسبز را طی کنید تا با یک ساحل دنج و بی‌بدیل شگفت‌زده شوید. هرچند که وجود ماسه‌های درشت، پیاده روی با پاهای برهنه را غیرممکن می‌کنند، اما سایه فراوان و سکوت، آن را به مکانی آرام و بی‌نظیر برای نشستن و استراحت و شنیدن موسیقی امواج بدل می‌نمایند.

۰۶ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران