معرفی جزیره ردانگ، جزیره‌ای آرام در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
معرفی جزیره ردانگ، جزیره‌ای آرام در مالزی

ایرانیان بسیاری به علت زیبایی حیرت آور مالزی، گشت و گذار و قدم زدن در سواحل و تفریح در جزیره‌های اطراف آن با تور مالزی به شهرها و جزایرش سفر می‌کنند. البته که جزیره پنانگ، لنکاوی و سیپادان بیشتر از بقیه به خود گردشگر می‌بیند. اما امروز می‌خواهیم جزیره ردانگ و زیبایی‌های آن را به شما معرفی کنیم که به شن‌های سفید و آب کریستالی‌اش شهرت دارد.

 

 

جزیره ردانگ Redang Island


جزیره زیبای ردانگ در حدود ۴۵ کیلومتری شمال شرقی کوالاترانگانو یا در فاصله ۲۲ کیلومتری Tanjung Merang قرار دارد. مردم بوگیس اندونزیایی اعتقاد دارند که اولین ساکنان این جزیره هستند. بسیاری از فرزندان آنها اکنون در صنعت گردشگری ردنگ فعالیت دارند، در حالی که دیگران از آن سرزمین مهاجرت کرده‌اند. در طول سالها، جزیره ردانگ یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای گردشگران و غواصان است زیرا طبیعت بی نظیر و محیط زیست غنی دریایی دارد.

 

معرفی ۷ آبشار بی‌نظیر و رویایی در مالزی

 

 

Redang Island

 


جزایر پولوو ردانگ Pulau Redang


در سال ۱۹۹۱، ردانگ به عنوان پارک دریایی پولوو ردانگ اعلام شد و تبدیل به یک سایت محافظت شده تحت دولت شد. مجمع الجزایر ردانگ، جزایر پولوو ردانگ، پولوو لیما، پلو پکو بسار، پلولا پکو کیسیل، پولوو کرنگگا کیسیل، پولوو کرنگگا بسار، پلوا اکور توبو، پلوا لین و پلو پینانگ را تشکیل می دهد. پولوو ردانگ در ۷ کیلومتری طول و ۶ کیلومتر پهنا، بزرگترین جزیره است. بالاترین قله بوکیت بسار حدود ۳۵۹ متر بالاتر از سطح دریا است. همچنین فقط جزایر بزرگتر مانند ردانگ، لانگ تنگ و کاپاس امکانات تفریحی برای بازدیدکنندگان دارند.

 

۱۰ مکان زیبا در سواحل مالزی برای برپایی عروسی رویایی

 

 

Pulau Redang

 


جنگل نوردی


چندین مسیر برای کشف جنگل ها در جزیره وجود دارد که گاها در پشت برخی از استراحتگاه‌ و اقامتگاه‌ها قرار گرفته اند. برای رفتن به چنین سفرهایی به منظور کشف و پیاده روی در جنگل، به همراه بردن راهنمای محلی توصیه می شود. در عمق جنگل، گردشگران می توانند ارکیده های نادر و درختان زیبا را ببینند و درک کنند. به عنوان یک جزیره کوچک، تنها حیوانات کوچک مانند پرندگان، موش گوزن، میمون، برخی از خفاش‌ها و جوندگان جنگل دیده می شود، که باز هم ارزش دیدن دارند.
پرندگانی که در اینجا دیده می‌شوند شامل سان برد زیتونی، پرتقال تیره گرد، ترنس، کبوتر، گردن کلاغ و انواع زیادی از آنها هستند.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

 

 

جزیره ردانگ

 


پارک مارین Marine Park


در این پارک گردشگران می‌توانند با کشتی به دریا رفته و ماهیگیری و یا غواصی کنند. در این جزیره غواصی دومین فعالیت محبوب است، آبها شفاف هستند و شما می توانید انواع موجودات دریایی را در آب نگاه کنید. استراحتگاه‌ها در جزیره، تجهیزات اسکوب و کلاس‌های غواصی را برای همه سنین فراهم می‌کنند. همچنین می توانید در اطراف جزیره قایقرانی کنید، والیبال ساحلی بازی کنید، اما جت اسکی و اسکی روی آب ممنوع است تا از آرامش و کیفیت محیط دریایی محافظت شود. ماهیگیری نیز ممنوع است، اما در خارج از مرز دو مایل در اطراف جزیره که با کشتی می‌روید، ماهیگیری مجاز است.

 

معرفی اقامتگاه‌های بسیار لوکس در دل جنگل‌های بارانی مالزی

 

 

جزیره ردانگ

 


واحد تحقیقات دریایی لاک پشت (SEATRU) - مشاهده لاک پشت ها
سه گونه از لاک پشت ها وجود دارد که به ردانگ می آیند: ترتل سبز، زیتون ریدلی و هاوکسیل.
زمان بازدید از لاک پشت های سبز بعد از ماه مارس تا دسامبر (بشتر در ماه اوت و ژانویه تا سپتامبر) و برای زیتون ریدلی و هاوکسیل در ماه مه می‌باشد.
روزها و ساعت‌های بازدید از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر می‌باشد.

 

 

جزیره ردانگ

 


Address: Institute of Oceanography (INOS), Universiti Malaysia Terengganu, 21030 Kuala Terengganu, Malaysia.

 


در جزیره ردانگ چه کنیم؟


در جزیره ردانگ، شما می توانید طلوع خورشید را از ساحل و همچنین ستارگان را در آسمان روشن شب تماشا کنید. در ساحلی با شن‌های سفید گرم و نرم با آرامش در کنار خانواده‌تان دراز بکشید، استراحت کنید و آفتاب بگیرید و یا ماجراجویی کنید. غواصی کنید. عکس بگیرید و خاطرات به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید.

 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران