بازدید از پرینه و میلتوس در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بازدید از پرینه و میلتوس در کوش آداسی

کوش آداسی جزیره‌ی تفریحات شورانگیز ترکیه است که هرساله در فصل‌های بهار و پاییز بی‌شمار مسافر را به خود می‌پذیرد و از آنها در لوکس‌ترین هتل‌ها میزبانی می‌کند. این جزیره بهترین سواحل تفریحی ترکیه را دارد و رخدادهای هیجان‌انگیز برای مسافرانش طراحی کرده است. جزیره‌ای کهن که سابقه‌اش در هستی به هزاران سال می‌رسد. مطابق با یافته‌های باستان‌شناسان و همینطور بناهای به جا مانده از گذشته، انسان‌ها در دوره‌ی باستان در این جزیره اقامت داشته و امپراتوری باشکوهی برپا کرده بودند. در سفرتان با تور ترکیه به این جزیره اگر می‌خواهید جاذبه‌های باستانی‌اش را بشناسید همراه ما باشید تا آنها را خدمتتان معرفی کنیم.


کوش آداسی و جاذبه‌های تاریخی‌اش

باستان‌شناسان مطرح جهان، بارها و بارها کوش آداسی و جاذبه‌های تاریخی‌اش را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند و قدمت زیست بشر در این جزیره را نزدیک به ۵ هزار سال تخمین زده‌اند. این جزیره در طول عمرش بارها در کشاکش‌های سیاسی قرار داشته و هر امپراتوری حاکم در آن منطقه از جهان، این جزیره را متعلق به خودش می‌دانسته است. تا همین چند سال پیش یونان این جزیره را برای خودش می‌دانست و ترکیه زیر بار این ادعا نمی‌رفت. این جزیره در این کشمکش‌ها حوادث زیادی از جنگ‌ها و صلح‌ها به خود دیده و آبدیده شده است. شده است جایی پر رنج که یادگار باشکوه تاریخ است. همچون دفتری که می‌توان آن را ورق زد و در هر صفحه‌اش آموخت و تجربه کرد. یکی از بهترین تفریحاتی که در کوش آداسی می‌توانید انجام بدهید بازدید از جاذبه‌های تاریخی و باستانی آن است. این جاذبه‌ها شما را به گذشته‌های زمین می‌برد و اطلاعات جالبی از زیست بشر به شما ارزانی می‌دارد. پس در سفرتان به این جزیره؛ چه مجردی و چه خانوادگی، بازدید از جاذبه‌های باستانی کوش آداسی را در برنامه‌های خود بگنجانید تا برای خود خاطره‌های فراموش ناشدنی بسازید. اگر می‌خواهید برخی از معروف‌ترین و پرطرفداترینِ این جاذبه‌ها را بشناسید در ادامه‌ی این مطلب ما را دنبال کنید.

کوش آداسی

Priene، ویرانه‌های باشکوه جامانده از تاریخ

۴۰ کیلومتر از مرکز کوش آداسی اگر دور شوید به شهری می‌رسید که آثار به جامانده از آن گواهی می‌دهند، ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده‌اند. شهری به نام پرینه که یک معبد و یک سالن آمفی تئاتر از دوران باشکوهش به جا مانده. شهری که دویست سال قبل از میلاد مسیح یک بار زیر سیل مدفون شده اما دوباره سر برآورده و با طلوع خورشید بر آسمانش شده بود یک شهر باشکوه که در بازی ابر و زمین شکست خورده. در سفرتان به کوش آداسی به شما توصیه می‌کنیم حتما به دیدن این شهر بروید و زیباترین عکس‌های عمرتان را بیندازید. آمفی تئاتر این شهر گنجایش ۶۵۰۰ نفر را داشته است و اگر به آن قدم بگذارید هنوز می‌توانید صدای بازیگرانی که ادیپ شهریار یا آنتیگون اجرا می‌کنند را بشنوید. معبد آرتیمیس نیز که در این جزیره واقع شده است یکی از عجایب هفتگانه‌ی جهان به شمار می‌آید. معبدی که بازرگانان نذورات خود را به آن می‌آورده‌اند و امروزه از آن معبد باشکوه تنها چند ستون باقی مانده است. ستون‌هایی که یاد گذشتگان را در خود ذخیره کرده‌اند. در سفرتان با تور کوش آداسی می‌توانید در ساعات روز به دیدن این شهر بروید و از دیدن آن به هیجان بیایید.

 

کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

Priene 


شهر باستانی میلتوس

میلتوس نیز قدمتی کهن در کوش آداسی دارد و تا همین ششصد، هفتصد سال پیش سکونتگاه بوده است. شهری که حوادث طبیعی نیز هیچگاه نتوانسته است آن را از بین ببرید اما در بازی میان باد و زمان، میان خاک و آسمان و میان سنگ و خورشید مستهلک شده است. شهری که در قرن چهاردهم سلجوقیان در آن زندگی می‌کرده‌اند. بقایای باشکوه این شهر امروزه یک آمفی تئاتر، حمام و موزه است. در سفرتان به کوش آداسی می‌توانید ۲ تا ۳ ساعت خود را به بازدید از این شهر اختصاص بدهید و یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی برای خودتان بسازید.

 

هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی با بهترین تفریحات آبی

میلتوس

در روزهای تابستانی سال شما می‌توانید از سال ۸:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر به دیدن این شهر بروید و در روزهای زمستانی سال از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶. در روزهای تابستانی به هنگام عصر و غروب آفتاب اگر به دیدن این شهر بروید میلتوس در فریبنده‌ترین حالتش قرار دارد. هنگامیکه خورشید از روی آثار به جا مانده از گذشتگان رخ می‌کشد، جلوه‌ای رویایی و جادویی به این شهر بخشیده می‌شود.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران