بازدید از بهترین غارهای کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بازدید از بهترین غارهای کوش آداسی

بازدید از غارها یکی از سرگرمی‌های جذاب در تور کوش آداسی می‌باشد. چرا که این شهر دارای چندین غار جذاب و دیدنی بوده و دیدن آن‌ها می تواند برای گردشگران لذت بخش باشد. اگر علاقه‌مند به بازدید از غارها هستید این فرصت را در سفر به کوش آداسی هرگز از دست ندهید. ما نیز در این مقاله چند مورد از بهترین غارهای کوش‌ آداسی را برای شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

 

غار سیرتلانینی در کوش آداسی

یکی از بهترین غارهای کوش آداسی که بازدید از آن به تمامی توریست‌های این شهر ساحلی توصیه می‌شود غار سیرتلانینی می‌باشد. این غار در منطقه‌ای به نام کاراجاسو در کوش آداسی قرار گرفته است. برای دسترسی به آن باید از تورهای گردشگری کوش آداسی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید اتومبیلی را کرایه کرده و به سمت آن حرکت کنید. اگر تصمیم خود را برای رفتن به سمت این غار گرفته‌اید خود را برای یک پیاده‌روی نیم ساعته باید آماده کنید. علاوه بر آن باید بگوییم که ورودی غار بسیار تنگ است. به همین دلیل رفتن به آن برای افرادی که نمی‌توانند در محیط‌های بسته و تنگ بمانند توصیه نمی‌شود. البته بعد از ۵ دقیقه پیاده‌روی به مکانی فراخ و بزرگ خواهید رسید.

غار سیرتلانینی حدود ۳۴۸ متر طول داشته و از جمله طولانی‌ترین غارهای کوش آداسی محسوب می‌شود. عمیق‌ترین بخش این غار ۳۲ متر می‌باشد. برخلاف اکثر غارها درون این مکان هیچ رودخانه و جریان آبی را مشاهده نخواهید کرد. همین نیز باعث شده تا تبادل هوا درون آن به راحتی انجام نشود. دمای غار همیشه خیلی خنک‌تر از دمای محیط بیرونی است. به طوری که می‌توان شاهد اختلاف دمایی در حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد در آن بود. علاوه بر آن هیچ آثاری از رطوبت و هوای شرجی را نمی‌توانید درون غار سیرتلانینی احساس کنید. رفتن به این غار بهترین فرصت برای مشاهده سنگ‌های بسیار زیبا و قندیل‌های سوزنی شکل بسیار جالب می‌باشد.

 

بایدهای گردش و تفریح در تور کوش آداسی

غار کاراجا در کوش آداسی

یکی دیگر از بهترین غارهای کوش آداسی غار کاراجا نام دارد. این غار جذاب در یکی از منطقه‌های کوش آداسی به نام توگوت واقع شده است. تورغوت در فاصله ۹ کیلومتری این شهر توریست قرار دارد. غار کاراجا نیز بدون آب روان بوده و بازدیدکنندگان باید برای گردش درون آن پیاده‌روی کنند. البته عدم وجود رودخانه به معنای نبودن قطرات آب درون آن نیست. بلکه شما شاهد ذرات آبی خواهید بود که از سقف می‌چکند و همین علت اصلی پدیدار شدن سنگ‌ها و قندیل‌های بسیار زیبا است. علاوه بر آن این قطرات چندین حوضچه کوچکی را درون غار کاراجا ایجاد کرده‌اند. فضای درون آن در مقایسه با غار سیرتلانینی بیشتر بوده و هرچه به انتهای آن نزدیکتر شوید میزان رطوبت نیز بیشتر می‌شود.

غار اصحاب کهف در کوش آداسی

کوه‌های افسوس یکی از معروف‌ترین غارهای کوش آداسی می‌باشد. علت شهرت این غار به دلیل سرگذشت اصحاب کهف است. چرا که غار درون این کوه‌ها همان غاری است که اصحاب کهف حدود ۲۰۰ سال درون آن به خواب رفتند. به همین دلیل امروزه آن را با نام غار اصحاب کهف می‌شناسند. پس اگر بازدید از چنین غاری برای شما جذاب است هرگز رفتن به سمت آن را در تور کوش آداسی از دست ندهید. در حال حاضر غار اصحاب کهف واقع در کوه‌های افسوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمرده شده و از لحاظ مذهبی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی با بهترین تفریحات آبی

غار زئوس در کوش آداسی

غار زئوس کوش آداسی مهم‌ترین و معروف‌ترین غاری است که می‌توان نام آن را در لیست بهترین‌ها قرار داد. این غار در منطقه‌ای به نام آیدین در شهر کوش آداسی واقع شده است. این مکان با غارهای قبلی تفاوت‌های بسیاری داشته و یک غار نمایشگاهی به حساب می‌آید. جهت وارد شدن با آن باید از ورودی به طول ۲۰ متر که کمی لغزنده و شیب‌دار است عبور کنید. البته در ورودی آن با گیاهان و درختان پوشیده شده و به آسانی قابل رویت نیست. بعد از عبور از راهرو ورودی حوضچه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در نتیجه ریخته شدن آب‌های زیرزمینی به درون آن ایجاد شده است. این حوضچه مملو از آب‌های معدنی امروزه به مکانی برای شنا و تفریح توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.

طول غار زئوس در حدود ۳۴۷ متر بوده و عرض آن به طور تقریبی بین ۱۰ تا ۱۳ متر است. از دیگر جنبه‌هایی که باعث شده تا جذابیت این غار بیشتر شود بافت تشکیل شده از مواد معدنی نظیر استالاکتیت و استالاگمیت می‌باشد. اگر فقط قصد بازدید از یک غار در تور کوش آداسی را دارید پیشنهاد ما به شما غار زئوس است. چرا که بدون شک یکی از زیباترین و بهترین‌های کوش آداسی می‌باشد.

۰۹ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران