بهترین چشم‌اندازهای کوش آداسی برای عکاسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بهترین چشم‌اندازهای کوش آداسی برای عکاسی

تور کوش آداسی، سفر به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه را ممکن می‌کند. شهری که از طرفی، مناظر دریایی و از طرفی دیگر، جاذبه‌های باستانی مختلفی را در نزدیکی خود می‌بیند که هر کدامشان، چشم‌اندازی عالی را برای عکاسی برایتان به وجود می‌آورد. تنوع لوکشین‌های جذاب برای عکاسی باعث شد تا مطلبی در این مورد برای شما تدارک ببینیم و در آن‌، بهترین چشم‌اندازها و لوکیشن‌های کوش آداسی به این منظور را لیست کنیم.

 

مناطق مختلف افسوس در نزدیکی کوش آداسی (Ephesus)

در بخش های غربی کشور ترکیه و در نزدیکی شهر ساحلی کوش آداسی، یکی از تاریخی ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است که به نام افسوس (Ephesus) شناخته شده است. افسوس در کوش آداسی یکی از مهمترین و بزرگترین مراکز تجاری مدیترانه ای در جهان محسوب می شود و به عنوان یکی از بهترین مکان های باستانی قدیم در آسیای صغیر شناخته می شود. شهر باستانی افسوس در کوش آداسی از جمله جاذبه‌های حیرت انگیزی است که در سفر به این شهر حتما باید ببینید. با ما باشید تا این اثر باستانی را به شما معرفی کنیم.

 

تفریح در بهترین سواحل کوش آداسی

اگر بخواهیم تاریخ افسوس در کوش آداسی را مرور کنیم باید به سراغ کارانیان و لیدیان برویم که می توان آن ها را اولین ساکنان منطقه افسوس نامید. کارشناسان به طور کلی می‌گویند که در ابتدا این بنا به عنوان یک دژ و قلعه ساخته شده بوده که احتمالا حکم حفاظت داشته است. افسوس کاملا رو به دریا بنا شده است. از قرن یازدهم قبل از میلاد، شهر افسوس به یک منطقه هلنی تبدیل شد زیرا یونانی های لونیان در آن زمان به این منطقه آمدند و در آن سکونت کردند. این شهر که به دریا راه داشت و همین موضوع موقعیت آن را بسیار خوب می کرد، در زمان گذشته مرکز بازرگانی و رفت و آمد تاجران کشورهای مختلف شده بود.

سواحل و مناطق جنگلی پارک ملی دیلک (Dilek National Park)

پارک ملی شبه جزیره دیلک که در میان مردم خون گرم کوش آداسی با نام پارک میلی یا ملی (Milli Park) نیز شناخته می‌شود، درست در ۳۲ کیلو متری شهر کوش آداسی در شهرکی یا بهتر است بگوییم در روستایی به نام گوزل چاملی (Guzelcamli) جای گرفته است. پارک ملی شبه جزیره دیلک داری مساحتی برابر با ۲۸ هکتار است و طبیعتی فوق العاده زیبا و دلنشین دارد.

گردشگرانی که به تور کوش آداسی سفر می‌کنند، این پارک را در اولویت لیست گشت‌های خود قرار می‌دهند. از نظر توریست‌ها و حتی خود مردم کوش آداسی، پارک ملی شبه جزیره دیلک زیباترین و بکرترین ساحل‌ها را در تمامی کوش آداسی به خود اختصاص داده است؛ بدون شک این پارک یکی از مکان‌هایی است که در کوش آداسی باید از آن دیدن کنید. باید گفت که پارک ملی شبه جزیره دیلک قطعه از بهشت روی زمین است و اگر قصد آرامش رفتن دارید، این مکان آرامشی عمیق و باور نکردنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پارک ملی شبه جزیره دیلک به خاطر محیط زیست بسیار تمیز و پاکیزه، چشم اندازهای خارق العاده و سواحل کریستالی و نیلگون خود مکان فوق العاده‌ای برای گذراندن وقت با خانواده و پیکنیک است.

 

بهترین هتل‌های کوش آداسی از نظر بوکینگ

جزیره کبوتر کوش آداسی (Pigeon island)

دلیل آنکه به شما توصیه می کنیم از جزیره کبوتر در کوش آداسی دیدن کنید، به پرندگانی باز می گردد که در طی مسیر مهاجرت خود در این جزیره توقف می کنند. اگر بتوانید برنامه سفر خود را به نحوی تنظیم کنید که در فصل مهاجرت پرندگان در این جزیره حضور داشته باشید می توانید صحنه هایی بسیار زیبا و چشم نواز را مشاهده کنید. در این جزیره انواع و اقسام پرنده ها با رنگ ها و شکل های متفاوت، صحنه ای بسیار دیدنی و تماشایی را به وجود می آورند.

البته تنها حضور پرنده ها نیست که باعث شده این جزیره در نظر بسیاری از گردشگران زیبا و چشم نواز به نظر آید. حتی زمانی که هیچ پرنده ای در آن وجود ندارد، جزیره کبوتر با آن ساحل آرام و زیبایش می تواند مسافرت به تور ترکیه را به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای شما در طول دوران عمرتان تبدیل شود. دیدن غروب آفتاب در این جزیره نیز می تواند یکی از وقایع به تکرار نشدنی زندگی تان تبدیل شود. حتی تصور آنکه در ساحل ایستاده اید و در حال تماشای صحنه پنهان شدن خورشید هستید، برای اغلب ما بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است. این صحنه را با رفتن به جزیره کبوتر کوش آداسی می توانید با چشمان خود مشاهده کنید.

دریاچه بافا کوش آداسی (Bafa Lake)

دریاچه بافا یکی از دریاچه‌های خاص در ترکیه است که با چشم‌انداز شگفت انگیزی که دارد، به تازگی به یک مسیر پرطرفدار در ترکیه بدل شده است.

این مکان از جاهای شناخته شده برای عکاسی به حساب می‌آید و مناظر زیبایی برای این کار در اختیارتان می‌گذارد.

 

چطور از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

جزیره ساموس در نزدیکی کوش آداسی (Samos)

جزیره ساموس (Samos) یکی از زیباترین جزایر یونان در شرق دریای اژه است که جنگل و جاذبه های زیادی برای بازدید دارد. این جزیره فقط ۱ کیلومتر تا ترکیه فاصله دارد و از جزایر محبوب بسیاری از گردشگران است. ساموس همچنین محل تولد فیثاغورث یکی از معروف ترین ریاضی دانان یونان باستان است. این جزیره، جزیره ای نسبتا بزرگ است و مردم آن از راه درآمد گردشگری و کشاورزی که بیشتر بر روی پرورش زیتون و میوه تاکید دارد امرار معاش می کنند.

بیشتر گردشگرانی که این جزیره را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند به شهر پیتاگوریون، پایتخت باستانی جزیره و یا به دهکده کوکاری، از خوش منظره ترین دهکده ها در ۱۰ کیلومتر شهر واسی در شمال جزیره، می روند.  این دو تفریحگاه، محل مناسبی برای موج سواری هستند و سواحل زیبایی دارند.

موزه قطار کوش آداسی (Train Museum)

در سفر به ترکیه دیدنی های متنوع استان ازمیر را از دست ندهید. اگر به دنبال موزه‌ای متفاوت و منحصر به فرد می‌گردید، موزه کاملیک لوکوموتیو ازمیر انتخاب مناسبی خواهد بود. موزه کاملیک لوکوموتیو یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ترکیه محسوب می‌شود. این موزه، یک موزه راه آهن با فضای باز است که در روستای چملیک ناحیه Selçuk ازمیر قرار دارد.

موزه کاملیک لوکوموتیو بزرگ‌ ترین موزه راه آهن ترکیه است و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های لوکوموتیو اروپا را در اختیار دارد. عملیات ساخت موزه کاملیک لوکوموتیو در سال ۱۹۹۱ آغاز شد و در سال ۱۹۹۷ پایان یافت. قطعات راه آهنی که در سال ۱۸۶۶ ساخته شده‌اند در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

 

سفر روزانه از کوش آداسی به فتحیه

معبد آرتمیس کوش آداسی (The Temple of Artemis)

معبد آرتمیس کوش آداسی از جمله عجایب هفتگانه جهان و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی به شمار می‌آید. در واقع این معبد به عنوان اولین معبدی که مصالح مرمر در ساخت آن به کار رفته است نیز شناخته شده است.

به دلیل قدمت تاریخی و باستانی معبد، گردشگران بسیاری آن را در اولویت فهرست گردشگری خود در بازدید از شهر ساحلی و توریستی کوش آداسی قرار می‌دهند. در ادامه به شرح ویژگی‌های این معبد مجلل باستانی به طور خلاصه می‌پردازیم.

شیرینجه در نزدیکی کوش آداسی (Sirince)

شیرینجه به معنی زیبا زمانی روستایی تاریخی در یونان با مذهب ارتودوکس بود. این شهر با فاصله ۷ مایلی از شهر افسوس (Secuk  امروزی) و ۲۰ مایلی کوشی آداسی قرار داشت. آن ها شیرینچه را CirKinche  به معنی زشت می نامیدند.

این نام بدین دلیل انتخاب شده بود که مردم از شهر بیزار شوند و بیگانگان بدون این که آسیبی به  آن برسانند روستای شیرینچه  را ترک کنند. برخی می گویند اگر در روی زمین تکه ای باشد که نمادی از بهشت باشد به جرعت می توان گفت آن زمین شیرینچه نام دارد.

 

جذاب‌ترین تفریحات آبی در کوش آداسی

معبد آپولو در نزدیکی کوش آداسی (Temple of Apollo)

جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی از گذشته‌های دور در این منطقه باقی مانده است که سبب شده است دیدیم علاوه‌براین که یک شهر توریستی و تفریحی باشد، به عنوان یک شهر باستانی و تاریخی نیز به حساب بیاید.

معبد آپولو در شهر دیدیم و در کشور ترکیه واقع شده است. از دیدیم به عنوان بهشت گم شده ترکیه نیز یاد می‌شود. این شهر تاریخی کهن دارد و همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. دیدیم آثار تاریخی و بناهای قدمتی دیگری نیز دارد اما بدون شک می‌توان گفت معبد آپولو یک سر و گردن از باقی بناها بالاتر است. معبد آپولو دیدیم در اقامتگاه اژه‌ای شعر دیدیم واقع شده است.

سواحل کوش آداسی

این شهر یکی از زیباترین شهرهایی است که در کرانه غربی ترکیه و نزدیک به دریای اژه قرار گرفته است. کوش آداسی به دلیل داشتن سواحل متعدد و زیبا به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری تور ترکیه تبدیل شده است و سالانه میلیون‌ها گردش به این شهر ساحلی سفر می‌کنند.

سواحل کوش آداسی بخشی از مکان‌های دیدنی و توریستی شهر بزرگ کوش آداسی در ترکیه است. این مجموعه سواحل در ۴۰ کیلومتر خط ساحلی شهر کوش آداسی در استان آیدین و در جوار دریای اژه قرار گرفته است. کلمه کوش آداسی در زبان ترکی استانبولی به معنای پرنده بوده و دلیل این نام‌گذاری شباهت این شهر به پرنده است. هر چه از زیبایی‌های خاص این شهر بگوییم کم است، این مجموعه سواحل هرکدام نام مخصوص به خود را دارند و همچنین از نظر رنگ ماسه‌های ساحل، فضای سبز منطقه و خدمات رفاهی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به کوش‌آداسی

منبع ۱

منبع ۲

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران