شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی

اکثر گردشگران کوش آداسی را با سواحل بسیار زیبا و آب‌های زلال و نیلگون آن می‌شناسند. اما باید بگوییم که سفر به این شهر ساحلی ترکیه فقط محدود به تفریحات آبی نیست. بلکه گردشگران تور کوش آداسی می‌توانند جاذبه‌های گردشگری تاریخی و متنوعی را برای بازدید خود در این سفر پیدا کنند و از تک تک لحظات خود در طول سفر لذت ببرند. در همین راستا در این مقاله به گردآوری مطالبی در حوزه آشنایی با شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی پرداخته شده است.

 

معرفی شهر باستانی میلتوس

شهر باستانی میلتوس یکی از دیدنی‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی محسوب می‌شود. این مکان در فاصله ۶۲ کیلومتری این شهر ساحلی قرار گرفته است. گردشگران با انتخاب این مکان بی‌نظیر برای گشت و گزار تجربه بازدید از شهری باستانی متعلق به زمان هلنیستی را کسب خواهند کرد. این مکان جایی مشابه شهر باستانی پرینه است. با این تفاوت که در شهر باستانی میلتوس اثری از گل و خاک نیست و سبک معماری متفاوتی دارد.

 

 زندگی شبانه کوش آداسی و سرگرمی‌هایی برای گردشگران 

شهر باستانی میلتوس

 

در حین بازدید از شهر باستانی میلتوس با تئاتر بزرگی روبرو خواهید شد. این تئاتر گنجایشی در حدود ۱۵۰۰۰ صندلی را دارا می‌باشد. توریست‌ها می‌توانند عکس‌های متفاوت و جذاب زیادی را در این تئاتر ثبت کنند. گفته می‌شود که تئاتر شهر میلتوس از دوران حکومت یونانیان باقی مانده است. بعدها به مرور زمان نیز توسط رومیان باستان مرمت شده است.

 

تاریخچه شهر باستانی میلتوس

شهر باستانی میلتوس قدمتی بسیار قدیمی دارد. طبق گفته باستان شناسان این مکان محل استقرار و زندگی مردم در دوران قبل از قرن چهاردهم بوده است. این دوران مربوط به زمان حاکمیت سلجوقیان می‌باشد. علاوه بر این موارد گفته می‌شود که بازی‌های المپیک برای اولین بار در این شهر باستانی به وجود آمدند. از همین موضوع می‌توان متوجه شد که زمانی شهر میلتوس مکانی لوکس و مدرن بوده است. همچنین شواهدی نیز وجود دارند که نشان می‌دهند این شهر باستانی مکانی برای تجارت در منطقه آناتولی است.

 

شهر باستانی میلتوس

 

در طول تاریخ ساکنان شهر باستانی میلتوس از فرهنگی غنی برخوردار بودند. حتی می‌توان گفت که در ایام قدیمی مکانی پیشرفته از لحاظ علم، فلسفه، معماری و .... محسوب میشده است. ناگفته نماند که در اهمیت بسیار این شهر در ایام قدیم موقعیت جغرافیایی آن نیز بی‌تاثیر نبوده است. بعدها به مرور زمان و اتفاق‌ها و تغییراتی که در شرایط جغرافیایی رخ داد از اهمیت آن کم شد. گردشگران و علاقه‌مندان به چنین مکان‌ها و شهرهای باستانی می‌توانند لذت زیادی از بازدید شهر میلتوس ببرند.

 

جاذبه‌های گردشگری شهر باستانی میلتوس

از آنجایی که شهر باستانی میلتوس دارای پیشینه تاریخی قدیمی می‌باشد بازدید کنندگان می‌توانند جاذبه‌های گردشگری متنوع و گوناگون بسیاری در آن پیدا کنند. از جمله این موارد می‌توان به بازمانده‌هایی از قلعه بیزانسی، معبد آپولو، کاروان سرای باقیمانده از دوران سلجوقی، حمام فائوستینا و موزه شهر اشاره کرد. تمامی این جاذبه‌های تاریخی با حساسیت زیادی محافظت می‌شوند. به غیر از این موارد می‌توانید از دیگر مکان‌ها دیدن کنید. این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

  • آمفی تئاتر
  • نماد بازی‌های المپیک
  • سه پایه آتش
  • مسجد ایلیاس

 

  ۶ تفریح ماجراجویانه در سفر به کوش آداسی 

 شهر باستانی میلتوس

 

بازدید از شهر باستانی میلتوس

شهر باستانی میلتوس در فاصله ۶۲ کیلومتری از بخش جنوبی شهر ساحلی کوش آداسی قرار گرفته است. همچنین فاصله این شهر دیدنی و قدیمی از دیدیما حدود ۲۳ کیلومتر و از شهر باستانی پرینه حدود ۱۷ کیلومتر می‌باشد. گردشگران می‌توانند توسط تاکسی و یا کرایه اتومبیل از این مکان جذاب و تاریخی دیدن کنند. آدرس دقیق این مکان به صورت زیر است:

 

 ۷ خوراکی خوشمزه برای خیابانگردی در کوش آداسی 

شهر باستانی میلتوس

 

22 km (14 miles) past Priene outside Kusadasi Turkey, Kusadasi

گردشگران علاقه‌مند به این مکان برای بازدید از آن باید بلیط ورودیه تهیه کنند. این بلیط قیمتی در حدود ۱۰ لیر ترکیه دارد. البته ناگفته نماند که کودکان زیر ۱۱ سال احتیاجی به تهیه بلیط ندارند. ساعات بازدید از ان نیز در فصل‌های بهار و تابستان از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰ و در فصل‌های پاییز و زمستان از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ می‌باشد. مدت زمانی که توصیه می‌شود توریست‌ها برای بازدید از شهر باستانی میلتوس اختصاص دهند حدود ۲ تا ۳ ساعت است.

 

شهر باستانی میلتوس

 

به عنوان نکته آخر توصیه می‌کنیم اگر در سفر خود با تور کوش آداسی به بازدید از این شهر تاریخی رفتید دیدن آکووی (در فاصله ۴.۵ کیلومتری از شهر باستانی میلتوس)، یینی حصار و دیده ما (در فاصله ۱۴ کیلومتری از شهر باستانی میلتوس) را که در همین نزدیکی‌ها هستند را از دست ندهید.

۱۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران