کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین بندرهای کشتی کروز دریای مدیترانه در ترکیه است. این شهر بندری همه ویژگی‌های طبیعی و امکانات رفاهی را برای جذب گردشگران در خود جای داده است. از سواحل مناسب آفتاب گرفتن تا مراکز خرید و هتل‌های متنوع.

اما کوش آداسی فقط یک قلمرو خلوت برای تفریح‌های ساحلی نیست. در نزدیکی این مکان، عظمت مکان‌های باستانی مانند پرین و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک از جاذبه های گردشگری هستند که در تور کوش آداسی نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کنید. درست به همین دلیل است که از کوش آداسی به عنوان سرزمین جادویی سازه‌های شکوهمند باستانی یاد می‌شود. در ادامه این مطلب، ماجراهای خود را با لیست ما از بهترین کارها در کوش آداسی برنامه ریزی کنید.

 

منطقه بندری، میزبان شهر قدیم کوش آداسی

بسیاری از جاذبه های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندری قرار گرفته‌اند. این منطقه که به Harbor Area معروف است، کاروانسرای که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد را در خود جای داده است. علاوه بر این، در قسمت جنوب غربی این منطقه می‌توانید خانه‌های عجیبی را ببینید که به شیوه معماری قرن نوزدهمی ساخته شده‌اند.

 

۸ اقامتگاه برتر کوش آداسی برای گذراندن یک سفر خانوادگی

Pigeon Island

 

یکی از جذاب‌ترین نقاطی که می‌توانید در این منطقه بندی تماشا کنید، دروازه جنوبی شهر قدیمی کوشی آداسی است که هنوز هم زنده و سرافراز به شما سلام می‌کند. برای خرید سوغاتی‌های مخصوص کوش آداسی هم می‌توانید روی منطقه بندری و بندرگاه کوش آداسی حساب باز کنید.

 

 جزیره کبوتر، پیگون آیلند یا گورسین آدا (Pigeon Island)

در نزدیکی بندر کوش آداسی، مسیری خواهید دید که تقریبا ۳۵۰ متر طول دارد. با گذر از این مسیر پا به جزیره کبوتر کوش آداسی خواهید گذاشت و این یعنی آغاز یک ماجراجویی جذاب و به یاد ماندنی. در جزیره کبوتر، می‌توانید از بقایای یک قلعه بیزانسی که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی می‌رسد، دیدار کنید. این قلعه، بعدها به پاتوقی برای دزدهای دریایی منطقه تبدیل شد اما امروز یکی از برترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی است.

 

Pigeon Island

 

علاوه بر این قلعه بیزانسی، می‌توانید دیوارهای عجیب و غریبی به نام The rampart walls را ببینید که می‌توان گفت در سراسر جزیره پراکنده شده‌اند. قدمت این دیوارها به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد. این بندر، یک مکان مناسب برای عکاسی و البته پیاده روی ساحلی است. یک کافه زیبا هم در ساحل جزیره ، که تا حدودی در جزیره پیچیده می شوند ، بعداً متعلق به اوایل قرن ۱۹ است. جزیره Pigeon یک مکان مورد علاقه برای پیاده روی ساحلی است و یک کافه زیبا نیز در ساحل جزیره پیگون خواهید دید که برای یک استراحت عصرگاهی و تماشای غروب خورشید در آن توقف کنید.

 

ویرانه‌های شهر باستانی هلنیستیک پرین (Hellenistic city of Priene)

ویرانه های شهر هلنیستیک پرین، در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی و در میان یک منطقه کوهستانی با شکوه و جذاب جای گرفته است. شهر باستانی پرین، در واقع یک بندر باستانی ارزشمند است که قدمت آن به حدود سیصد سال پیش از میلاد باز می‌گردد. این بندر کوش آداسی در آن دوران به یکی از بندرگاه‌های اصلی تبدیل شده بود که تجارت منطقه در آن انجام می‌شد.

 

 سفری یک روزه از کوش آداسی به دنیای زیبای پاموکاله 

Hellenistic city

 

با این حال تا حوالی قرن دوم میلادی، با خشک شدن رودخانه مایندر، این شهر هم به گل نشست و بندر سقوط کرد. معبد آتنا هم یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد در حوالی کوش آداسی است که یک طراحی کلاسیک یونانی دارد. یک سالن تئاتر با شش هزار و پانصد صندلی هم در این معبد خواهید دید که نشان دهنده شکوه و عظمت دوران باستان است.

 

دیدیما، مرکز مذهبی هلنیستی (Didyma, Hellenistic religious center)

حتما نام معبد آپولو را زیاد شنیده‌اید. اگر از کوش آداسی حدود ۷۷ کیلومتر به سمت جنوب شهر حرکت کنید، می‌توانید یک بنای باشکوه و عظیم به نام دیدیما را ببینید که به عنوان مرکز مذهبی هلنیستی در تاریخ ثبت شده است. معبد آپولو نیز درست در میان همین سازه قرار گرفته است. با سر زدن به این جاذبه باستانی می‌توانید ستون‌های بلند و باشکوه به جای مانده از معبد آپولو را هم ببینید. آپولو، یکی از بهترین نمونه‌های معابد کلاسیک یونانی است که تا به امروز نشانه‌هایی از آن به جای مانده است.

 

 ۵ مرکزخرید معروف کوش آداسی؛ جزیره‌ی تفریحات ناب

معبد آپولو

 

بندرگاه میلتوس (Miletus harbor)

بندرگاه میلتوس، مانند شهر باستانی پرین از قدمت زیادی برخوردار است. با این حال این بندر، پس از دوره اوج خود با یک دوره سکون مواجه شد اما دوباره همزمان با پادشاهی سلجوقیان در قرن چهاردم به شکوفایی رسید. به همین دلیل هم در این بندرگاه می‌توانید آثار باستانی و ویرانه‌هایی را ببینید که به دوره‌های مختلف باستان‌شناسی باز می‌گردند.

در این بندر هم ویرانه‌هایی از یک آمفی تئاتر که جایگاهی با ظرفیت پانزده هزار نفر به جای مانده است که عظمت دوره یونانیان را به شما نشان خواهد داد، البته این سازه، بعدها توسط رومیان به طور کامل بازسازی شد. این بندر یک فضای بی نظیر برای ثبت عکس‌های متفاوت است. درست در ضلع شمالی این آمفی تئاتر، دیوارهایی از قلعه بیزانسی (Byzantine fortress walls) قرار دارد که در قسمت شرقی بقایای به جای مانده از معبد آپولو (Temple of Apollo) هستند.

 

 فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی مهیج در کوش آداسی

Miletus harbor

 

نکته عجیب درباره این سازه‌های به جای مانده این است که حمام‌های فاستینا (Baths of Faustina) به طرز شگفت انگیزی سالم مانده‌اند. برای تماشای این حمام‌ها، باید به ضلع جنوبی معبد بروید. هم‌چنین کاروانسرایی سلجوقی (Seljuk Caravanserai) و یک موزه بسیار جذاب خواهید دید که در بندرگاه میلتوس و در فاصله حدود ۶۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد.

 

۱۲ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران