سفر به شهر سنتی سیقناقی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفر به شهر سنتی سیقناقی گرجستان

گرجستان یکی از پرترددترین کشورهای نزدیک به ایران است که در تمامی روزهای سال مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند و از آنها میزبانی می‌کند. کشوری با مردمان مهمان‌نواز، سنت‌های بومی جذاب، شهرهای گردشگری، جاذبه‌های توریستی و امکانات رفاهی عالی. در سفرتان با تور گرجستان اگر قصد دارید به جز تفلیس و باتومی که شهرهای گردشگری و مشهور این کشور هستند از دیگر شهرها دیدن کنید همراه ما باشید تا با هم سری به شهر سنتی سیقناقی در این کشور بزنیم و این شهر دنج و دیدنی را خدمتتان معرفی کنیم.


Sighnaghi شهری سنتی با مردمانی مهمان‌نواز

در ۸۰ کیلومتری شرق تفلیس پایتخت گرجستان، شهری وجود دارد که کم‌جمعیت‌ترین شهر گرجستان است. شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت. شهری سنتی که مردمانش از طریق کشاورزی و دامداری روزگار می‌گذرانند و همه‌ی اجزای آن رنگ و بوی قدیمی دارد. شهری که می‌شود یک تا چند روز در آن ماند و خوشگذرانی کرد. شهری گرم و صمیمی که بیشتر به مانند یک روستا می‌ماند. از آن روستاهایی که امکانات مناسبی برای اقامت و خوشگذرانی دارند و می‌شود زیر سقف آسمان پرستاره‌اش امن و آرام خوابید. از آن روستاها که می‌شود هم مجردی و هم خانوادگی به آن سفر کرد و از بودن در آن لذت برد. شهری که در ارتفاع ۷۹۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و همین باعث می‌شود چشم‌اندازهای زیبایی مقابل دیدگان شما قرار دهد. شهری که زیبایی‌هایی از کوه‌های قفقاز به همراه دره‌ی آلازانی را پیش روی بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد و در حافظه‌ی تصویری گردشگرانش با زیبایی‌ها ماندگار می‌شود.

 

 سفری ارزان به گرجستان نوروز 99

Sighnaghi

 

شهری که کوچه پس کوچه‌های آن همگی سنگ فرش شده‌اند تا بهترین امکانات برای قدم‌زدن‌ها و پیاده‌روی‌ها را در اختیار بازدیدکنندگان‌شان قرار بدهند. شهری که بهترین نماها برای عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهد و سبب می‌شود زیباترین تصاویر را برای صفحات اجتماعی‌تان ثبت کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سیقناقی یکی از ارزان‌ترین شهرهای گرجستان است که می‌توانید در آن اقامت و خوشگذرانی کنید. در این شهر هتل‌ها و خانه‌هایی وجود دارند که می‌توانید نسبتا کم هزینه در آنها اقامت کنید و همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارند که می‌توانید کم هزینه خورد و خوراک‌تان را تامین کنید.

 

 پنیرهای گرجی بهترین سوغات تور گرجستان در جشنواره پنیر قفقاز 

 


بهترین فصلی که می‌توانید به سیقناقی سفر کنید

در تمامی فصل‌های سال می‌توانید به این شهر تشریف ببرید و خوش بگذارنید اما از آنجا که این شهر پر از درخت است، جدای از بهار و فصل شکوفه‌ها، پاییز یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌شود به آن مراجعه کرد. در پاییز هرکدام از درختان این شهر یک رنگ به خود می‌گیرند و سیقناقی می‌شود شهر هزار رنگ گرجستان. بنابراین اگر پاییز به گرجستان می‌روید حتما بازدید از این شهر را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید.

 

  به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید 

Sighnaghi


اقامت در سیقناقی

این شهر در خود خانه‌های زیادی دارد که مهمان پذیر هستند. خانه‌هایی بومی، سنتی و ساده که خوابیدن در آنها می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. تعداد زیادی از کسانیکه به صورت کوله‌گردی به گرجستان سفر می‌کنند، در بازدید از این شهر ترجیح می‌دهند در این خانه‌ها اقامت کنند اما جدای از این خانه‌ها، این شهر در خود چندین مهمان‌سرا و هتل نیز دارد. یکی از لوکس‌ترین هتل‌های سیقناقی هتل کابادونی است. هتلی که در موقعیت مناسبی در شهر قرار گرفته است و چشم‌انداز زیبایی از پنجره‌هایش به کوه‌های قفقاز ارائه می‌دهد. هتلی که برای مهمانانش بهترین صبحانه‌ها را تدارک می‌بیند و برای آنها تورهای شهرگردی فراهم می‌کند. هتل Old House نیز از دیگر هتل‌های مشهور این شهر است که هر روزه مسافران زیادی را پذیرش می‌کند. بنابراین در سفرتان به این شهر نگران محل اقامت‌تان نباشید.

 

 Sighnaghi


رستوران‌های سیقناقی

این شهر در خود رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد که بهترین غذاهای سنتی گرجستانی را به شما ارائه می‌کنند. رستوران‌هایی که هم برای گیاهخواران غذاهای مخصوص دارند و هم برای گوشتخواران. رستوران‌ها و کافه‌هایی که غالبا دور میدان مرکزی این شهر جمع شده‌اند. بنابراین در تمامی ساعات روز می‌توانید به آنها مراجعه کنید و غذاهای باب میل‌تان را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

Sighnaghi


جاذبه‌های دیدنی سیقناقی

این شهر در خود جاذبه‌های مشهور و دیدنی کم ندارد که در یک مطلب مجزا آنها را کامل خدمتتان معرفی خواهیم کرد. جاذبه‌هایی از جمله کلیسای سنت جورج و سنت استفان، صومعه بودبه، موزه قوم شناسی و باستان شناسی و دیوار قدیمی شهر.

 

Sighnaghi


دسترسی به سیقناقی از تفلیس

راه‌های زیادی برای رسیدن به سیقناقی از تفلیس وجود دارد. از جمله آنکه می‌توانید سوار قطار شوید و در حدود دو ساعت بعد خودتان را در ایستگاه راه آهن این شهر ببینید، تاکسی بگیرید و یا به ایستگاه متروی سامگوری بروید و از آنجا سوار ون‌هایی بشوید که به سیقناقی می‌روند.

 

  خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرجستان 

Sighnaghi

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 02 آذر 1399)

نظرات کاربران