بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار زیبا و ساحلی ترکیه می‌باشد. این شهر ساحلی در تمامی روزهای سال و به خصوص تابستان میزبان گردشگران زیادی است. همچنین تور کوش آداسی در بین مسافران ایرانی نیز به یکی از پرطرفدارترین تورها تبدیل شده است. اگر شما نیز تصمیم به سفر به این شهر ساحلی دارید می‌توانید در این مطلب بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی را مطالعه کنید و از جزئیات سفر خود که در انتظار شما است مطلع شوید.

 

مدیریت پول در طول سفر به کوش آداسی

توصیه می‌کنیم که در ایران دلار تهیه کنید و در کوش آداسی آن را تبدیل به لیر ترکیه کنید. امروزه وضعیت اقتصادی ترکیه مقداری نابسامان شده است. به همین دلیل نرخ ارز در آن جا سیر صعودی دارد. توصیه می‌کنیم اگر تصمیم گرفته‌اید که تعداد روزهای بیشتری در این شهر زیبا اقامت کنید از همان روز اول تمامی پول‌های خود را تبدیل به لیر نکنید.

 

 چرا باید به کوش آداسی سفر کرد؟ 

 سفر به کوش آداسی

 

لوازم ضروری برای سفر به کوش آداسی

سفر با تور کوش آداسی یک سفر ساحلی با تفریحات آبی محسوب می‌شود. پس چمدان خود را باید بر این اساس بچینید. ضروری است تا وسایلی مثل لباس شنا، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و .... را فراموش نکنید.

 

 سفر به کوش آداسی

 

سفر کوش آداسی خود را برنامه‌ریزی کنید

تصور نکنید که شما فقط به یک شهر ساحلی رفته‌اید. کوش آداسی علاوه بر اینکه امکان شنا و تفریحات آبی و ساحلی را به شما می‌دهد مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. پس این یک سفر معمولی برای شما نخواهد بود. سفر کوش آداسی خود را برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از حداکثر زمان اقامت خود در این بهشت زیبا استفاده کنید. ترک کردن این شهر بدون رفتن به شهر باستانی افسوس، روستای شیرینجه، پاموکاله و نشنال پارک و ... باعث پشیمانی شما خواهد بود.

 

 کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

 سفر به کوش آداسی

 

انتخاب وسیله نقلیه مناسب

کوش آداسی شهر ساحلی کوچک با خیابان‌های خلوتی در ترکیه است. به همین دلیل برای اینکه گشتی در شهر بزنید و خود را از محلی به محل دیگر برسانید توصیه می‌کنیم تا از ون‌های مخصوص ترکیه (دولموش) استفاده کنید. زیرا شما در ترافیک گیر نخواهید کرد و به سرعت تاکسی به جای دلخواهتان خواهید رسید. همچنین دیگر نیازی نخواهید داشت تا مبلغ زیادی بابت تاکسی بپردازید.

 

سفر به کوش آداسی 

 

مراقب امنیت خود و پول‌هایتان باشید

هر چه که باشد شما به یک کشور غریب می‌روید که پر از توریست‌ است. پس اجباری است تا نکات امنیتی را رعایت کنید. مخصوصا در جاهای شلوغ مراقب پول و پاسپورت‌هایتان باشید. می‌توانید کیف کوچکی را از گردن خود آویزان کنید و تمامی پولها و مدارکتان را درون آن بگذارید. قبل از سفر حتما خود را بیمه کنید. امیدواریم که هرگز به این بیمه احتیاج نداشته باشید ولی در هر صورت رعایت یک سری تدابیر بهتر است.

 

 برای سفر کوش آداسی مناسب‌تر است یا آنتالیا 

 سفر به کوش آداسی

 

در مواقع بیکاری به مراکز خرید کوش آداسی بروید

کوش آداسی مراکز خرید بسیار زیبا و بزرگی دارد. شما می‌توانید در ساعاتی که برنامه خاصی ندارید از زمان خود با رفتن به مراکز خرید استفاده کنید. نگران ساعت نباشید. چرا که مراکز خرید کوش آداسی از صبح زود تا نیمه‌های شب باز هستند.

 

 سفر به کوش آداسی

 

برای شنا در کوش آداسی بهتر است به سواحل مرکزی نروید

اگر دوست دارید علاوه بر شنا و حمام آفتاب از آب تمیز و آرامش منطقه نیز لذت ببرید پس بهتر است این توصیه ما را جدی بگیرید. برای شنا در کوش آداسی بهتر است به سواحل مرکزی نروید زیرا این مکان‌ها همیشه شلوغ هستند. این کار می‌تواند بیشتر باعث اعصاب خوردی شما شود.

 

 معرفی برترین سواحل کوش‌آداسی برای یک روز تفریح لذت‌بخش 

 سفر به کوش آداسی

 

آب معدنی بخرید

بومیان کوش آداسی آب شیر را می‌نوشند. اما بهتر است شما این کار را نکنید و برای خود آب معدنی بخرید. زیرا شما به آب شیر این منطقه عادت ندارید. همچنین در یک کشور غریب هستید پس احتیاط کنید تا یک دلدرد ساده مانع خوش‌گذرانی شما نشود.

 

سفر به کوش آداسی 

 

یک وعده شام مفصل در رستوران‌های کوش آداسی را تجربه کنید

افراد ترک شام را وعده اصلی غذایی می‌دانند. به همین دلیل ناهار خیلی کم و ساده‌ای میل می‌کنند. ولی شام‌هایشان مفصل‌تر و خوشمزه‌تر است. به همین دلیل حتما یک شب را برای رفتن به یک رستوران خوب اختصاص دهید.

 

  مشهورترین رستوران‌های کوش آداسی با خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی 

 سفر به کوش آداسی

 

انتخاب زمان مناسب برای سفر به کوش آداسی

از آنجایی که تور کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین تورها در بین گردشگران است و شهر ساحلی محسوب می‌شود لذا تابستان‌های بسیار شلوغی دارد. همچنین قیمت‌ها نیز در این فصل افزایش می‌یابند. اما اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که علاقه‌ زیادی به شنا و تفریحات آبی ندارید در روزهای دیگر سال که هوا معتدل و خنک‌تر است و همچنین قیمت‌ها کاهش یافته می‌توانید برنامه سفر خود را بچینید.

 

 سفر به کوش آداسی

 

کوش آداسی فرودگاه ندارد

برای اینکه سفری به این شهر ساحلی داشته باشید باید با هواپیما به ازمیر بروید. سپس از آنجا با هواپیما یا اتومبیل خودتان را به کوش آداسی برسانید. زیرا کوش آداسی شهر بسیار کوچکی است و فرودگاه ندارد.

۲۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران