۵ پیشنهاد الهام بخش برای ماه عسل در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۵ پیشنهاد الهام بخش برای ماه عسل در گرجستان

اگر مقصد شما گرجستان است، آخرین ماه تابستان زمان بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی ماه عسل است. آیا می‌خواهید زندگی جدید و پیوند عاشقانه خود را در شرایطی فراموش نشدنی و خلاقانه آغاز کنید؟ یا شاید دوست دارید در ابتدای زندگی به دور دنیا و هفت دریا سفر کنید اما امکان آن را ندارید؟ در این صورت تور گرجستان ، بهترین گزینه برای شماست چراکه در این سرزمین پهناور می‌توانید نمای خلاصه شده‌ای از بسیاری کشورهای دنیا را تجربه کنید.

علاوه بر این به هر گوشه گرجستان زیبا که نگاه کنید، نشانه‌هایی از عشق و زندگی را خواهید دید؛ از گروه‌های کوچک و بزرگ رقص و موسیقی خیابانی، تا کافه‌های دنج که محل مناسبی برای قرارهای عاشقانه هستند، تا طبیعت بکر و دست‌نخورده که آرامش عشق را برای شما تداعی خواهد کرد.

 

  • پیشنهادهایی برای عاشقان دو آتشه

اگر از عاشقان دو آتشه‌ای هستید که دوست دارید هیجان‌های جدیدی را در آغاز زندگی خود تجربه کنید، کافی است تصمیم بگیرید که دوست دارید این تجربه هیجان انگیز را در آسمان، روی زمین، روی آب و یا حتی زیر زمین داشته باشید؟ در گرجستان برای شما گزینه‌های فراوانی است که به راحتی می‌توانید تفریح مورد علاقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید با عشق زندگی‌تان در آسمان پرواز کنید، می‌توانید به کازبگی گرجستان بروید و پاراگلایدر سواری یا چتر بازی کنید. اگر می‌خواهید روی زمین یک خاطره هیجان‌انگیز برای خود بسازید، می‌توانید به شهر گوداوری (Gudauri) که در شمال شرقی گرجستان واقع شده سری بزنید و با ماشین‌های ویژه و استاندارد آفرود کنید. اگر عاشق تفریح‌های آبی و ساحلی هستید، تور باتومی را انتخاب کنید تا فرصت کافی برای قایق سواری، غواصی و رفتینگ داشته باشید و در آخر هم خودتان را به یک شام عاشقانه در نزدیکی مجسمه عشق علی و نینو دعوت کنید.

 

 ۱۰ تفریح رایگان و هیجان‌انگیزی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید 

 

گرجستان

 

 

  • پیشنهادهایی برای عاشقان رمانتیک

می‌توانید تور تفلیس را انتخاب کنید و بعد بدون آنکه برنامه خاصی داشته باشید، روزتان را با قدم زدن در این شهر آغاز کنید، بدون نگاه کردن به نقشه و راهنما، مسیر خود را به دل‌تان بسپارید، گم شوید و امیدوار باشید که در غروب زیبا خودتان را در یکی از محله‌های قدیمی تفلیس زیبا پیدا کنید.

برای غرق شدن در دنیای ستارگان و ساختن یک شب رمانتیک هم می‌توانید به رصدخانه اختر فیزیکی آبستونانی در جنوب غربی گرجستان بروید و در ارتفاع هزار و هفتصد متری از سطح دریا، در دنیای ستاره‌ها کاوش کنید، کهکشان راه شیری را ببینید و با پیدا کردن صورت فلکی‌ها برای عشق زندگی‌تان داستان‌های رمانتیک تعریف کنید.

 

 ۱۰ تفریح توریستی که باید در باتومی انجام دهید 

 

گرجستان

 

 

هم‌چنین می‌توانید با تور باتومی سفر کنید تا شانس این را داشته باشید که در ساحل زیبای این شهر بنشینید و به تماشای غروب آفتاب در دریای سیاه مشغول شوید، یک شام دریایی نوش جان کنید و کمی هم کشتی‌سواری کنید.

 

 

  • پیشنهادهایی برای عاشقان دوستدار طبیعت

اگر از آن دسته زوج‌هایی هستید که از تجربه زندگی ساده روستایی و کوهستانی لذت می‌برند، حتما سری به روستاهای کازبگی و اقامت‌گاه‌های آن منطقه بزنید. می‌توانید تنها یکی دو روز از سفر خود را در این طبیعت بکر سپری کنید و یا کل سفرتان را به ریلکس کردن عاشقانه در این محل بگذرانید.

کازبگی، شهری کوهستانی است که بر فراز سومین قله بلند گرجستان ساخته شده است. مردم این شهر کوچک از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند. دشت‌ها و کوهستان‌های زیبای کازبگی یک مکان کاملا مناسب برای یک ماه عسل آرام در طبیعت هستند.

 

 ۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده در گرجستان برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

کازبگی

 

 

علاوه بر این، حتما برنامه بازدید یکی از پارک‌های ملی گرجستان را هم در برنامه خود جای دهید. مثلا می‌توانید از جنگل‌های آمازونی گرجستان و حیات وحش آن در پارک جنگلی کلخیتی بازدید کنید. یا با یکی از تورهای محلی به پارک ملی توشتی بروید و از گونه‌های ناشناخته گیاهی و جانوری جهان بازدید کنید.

 

 

  • پیشنهادهای برای عاشقان دوستدار غذا و شکم‌گردی

اگر زوجی هستید که از غذا خوردن و تجربه طعم‌های جدید لذت می‌برید، راه را درست آمده‌اید. پیشنهاد من به شما این است که برنامه سفر خود را از شرق کشور گرجستان به سمت غرب آن ادامه دهید و مطمئن شوید که هیچ‌کدام از غذاهای محلی گرجی منطقه‌های مختلف این سرزمین را از دست نداده‌اید.

در گروه پیش‌غذاها حتما ایسپاناخی (Ispanakhi) گرجی‌ها را امتحان کنید. این پیش غذا، نوعی سالاد گرجستانی است که شباهت زیادی به بورانی ایرانی‌ها دارد و از اسفناج و ماست پخته شده و طعم‌دار شده با سیر و گشنیز تهیه می‌شود. مورد دیگر، خاچاپوری (Khachapuri) است که یکی از محبوب‌ترین نان‌های سنتی پنیری کشور گرجستان است و تقریبا در همه جای کشور می‌توانید آن را پیدا کنید.

 

 ۱۰ رستوران محلی تفلیس که بهترین غذاهای گرجستانی را در جذاب‌ترین مکان‌ها سرو می‌کنند 

 

گرجستان

 

 

بادریجانی نیگواتیز (Badrijani Nigvzit) هم یک وعده سبک تهیه شده از بادمجان سرخ شده، گردو، گشنیز، رب انار و روغن زیتون است که نتیجه آن شبیه به رول‌های خوشمزه وسوسه‌انگیزی است که نمی‌توانید به آن نه بگویید. اگر از نوش جان کردن غذاهای سرد لذت می‌برید، پی خالی (Pkhali) بخورید. یک غذا که از کوفته‌های خمیر طعم‌دار شده با سبزیجات معطر، گردو و ادویه‌های سنتی تهیه می‌شود که با سبزیجات آب پز شده محلی پر می‌شود.

علاوه بر این فراموش نکنید که در سرزمین‌های غربی گرجستان حتما مزه پنیر دلپذیر در سس شیر و نعناع (gebzhalia) ، سس آب پز با پنیر (elarji) ، انواع مختلف سبزی مخلوط شده با سس گردو (pkhali) ، لازانیای گرجی با پنیر را امتحان کنید. اگر وقت دارید هم می‌توانید در یکی از کارگاه‌های یک روزه آشپزی گرجی ثبت‌نام کنید و از این یادگیری در کنار عشق زندگی خود لذت ببرید.

 

 

گرجستان

 

 

  • پیشنهادهایی برای عاشقان دوستدار آرامش

ماه عسل می‌تواند یک فرصت خوب برای استراحت کردن و ریلکس شدن پس از مقدمات ازدواج و مهمانی‌های خانوادگی باشد. اگر به قصد استراحت به گرجستان سفر کرده‌اید، حتما یک شب از سفر خود را در یکی از استراحت‌گاه‌های دریاچه کاختی سپری کنید.تصمیم هوشمندانه دیگر این است که برای استراحت به یکی از هتل‌های اسپا یا حتی مهمان‌خانه‌های بورجومی بروید. مرکز اسپا و سلامتی آنه سِمونین (Anne Semonin)  یکی از بهترین مراکز درمانی و ریلکسی گرجستان است که در تفلیس واقع شده است.

 

 حمام‌های تاریخی تفلیس ؛ شهر آب‌های گرم گرجستان

 

گرجستان

 

 

روش درمانی پارسیان از سر تا نوک پا، روش درمانی تجربه سنگ گرم، اسکراب با شن سیاه و مراسم ماساژ اقیانوس، شیوه درمانی رفع کمر درد، روش‌های درمانی و زیبایی پوست خانم‌ها و آقایان تنها برخی از خدمات این مرکز مجهز هستند که می‌توانند یک ماه عسل به یاد ماندنی برای‌تان بسازند.

 

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران