۵ نقطه عالی برای گمپلینگ در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۵ نقطه عالی برای گمپلینگ در گرجستان

در کشوری که مملو از دره‌های زیبا و سرسبز، چشم‌اندازهای دیدنی و نقاط جذاب طبیعی دیگر است، حتما گمپلینگ و کمپینگ باید یکی از فعالیت‌های پرطرفدار باشد. بیشتر مراکز گمپلینگ معروف گرجستان در مناطق کوهستانی واقع نزدیک راچا و مناطق مرتفع آدجارا قرار گرفته‌اند. همچنین چند مکان خوب در نزدیکی تفلیس یا باتومی هم برای گمپلینگ پیدا می‌شود تا یک شب از سفر خود را در این مکان‌های استثنایی باشید. در ادامه بیایید در کنار هم، مروری داشته باشیم بر بهترین نقاط تور گرجستان برای کمپلیگ:

 

Glamping Tago

این مجموعه در حال حاضر یکی از بهترین مراکز کمپلینگ در گرجستان است که در مناطق مرتفع باتومی قرار گرفته و مشرف به مناظر کوهستانی بوده و با داشتن چادرهای زیبا و امکانات عالی، گزینه‌ای فوق‌العاده در این زمینه به حساب می‌آید. مهمانان این مرکز، در چادرهایی به شکل نیلوفر آبی برعکس اقامت خواهند داشت که دارای تخت خواب شیک، فرش، مبل، سیستم گرمایشی و ... بوده و به طور کلی جایی با امکانات پایه اما با کیفیت عالی برای اقامت به حساب می‌آید.

خوبی‌های زیادی در مورد Glamping Tago وجود دارد که اولی، نزدیکی به سواحل گرجستان است و شما در تور باتومی، به راحتی می‌توانید با ماشین به آن‌جا رفته و یک روز را در طبیعت کوهستانی کشور سر کنید. داشتن تنها ۷ چادر که در هر کدام از آن‌ها گنجایش تا ۳ بزرگسال را دارند، فضای این محل را آرام نگه می‌دارد و در نهایت این راهم مد نظر داشتهباشید که Glamping Tago تنها برای فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در دسترس بوده و زمستان نمی‌توانید به آن‌جا بروید. سرو غذا، اینترنت رایگان بی‌سیم و همچنین امکان خرید خوراکی از دیگر امکانات این محل به حساب می‌آید.

 

پارک ملی ماچاخلا، طبیعت کوهستانی باتومی

یک کلبه چوبی بسیار خوب برای این مکان در نظر گرفته شده که شامل سه حمام مجزا و چند سرویس بهداشتی می‌شود و روشویی است که به صورت مرتب شستشو و تمیز می‌شوند. برای غذا، صبحانه و نهار در صورت درخواست، برای شما سرو خواهد شد و اگر شام هم بخواهید، بسته‌های غذای آماده در اختیارتان گذاشته می‌شود. غذاها در این مکان گیاهی بوده و به همراه لبنیات ارائه می‌شود و خبری از گوشت در آن‌ها نیست اما به لطف سرآشپزهای خوبی که در آن‌جا هستند، این غذاها بسیار خوشمزه پخت می‌شوند.

مکان: دهکده تاگو  |  بهترین زمان برای اقامت: بهار، تابستان و پاییز |  قیمت: از 75 لاری

 

Jewelberry Glamping

یکی از اولین مراکز گلمپینگ در گرجستان که از آن مراکز اینستاگرامی بسیار معروف نیز به حساب می‌آید، Jewelberry Glamping بوده که با فاصله‌ی بسیار کوتاهی از شمال تفلیس قرار گرفته و مکانی بسیار خوب برای یک سفر یکی دو روزه از پایتخت به حساب می‌آید. این مجموعه از ۱۱ چادر گنبدی شکل تشکیل شده که هر کدام گنجایش تا ۴ نفر را دارند و همگی دارای یک ایوان چوبی فوق‌العاده در جلوی خود هستند. این چادرها به دو دسته استاندارد و پریمیوم تقسیم می‌شوند که ۳ چادر پریمیوم دارای امکانات بیشتری هستند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.

 

خاص‌ترین اقامتگاه‌ در دل طبیعت گرجستان

مجموعه Jewelberry ۹ کیلومتر از شهر تاریخی متسخیتا دور بوده و در دره‌ای فوق‌العاده زیبا بین رودخانه‌های آراگوی و کسانی قرار گرفته است و با ماشین، تنها ۳۰ دقیقه مسیر را باید طی کنید تا به آن‌جا برسید. مهم‌ترین چیز که درباره این مجموعه باید بدانید این است که با یک مرکز گلمپینگ با امکانات کامل مواجه هستید که کاملا شبیه به هتلی در دل طبیعت است که به جای اتاق، چادرهایی زیبا را در اختیار شما می‌گذارد.

سرویس بهداشتی و حمام به صورت اتاقک‌های چوبی شیک در اختیارتان گذاشته می‌شود، تمامی وعده‌های غذایی در مکانی رستوران شکل و با کیفیت خیلی خوب سرو شده، امکاناتی عالی در چادرها وجود دارد و همه چیز برای رفاه مسافران مهیاست. برنامه‌های تفریحی خیلی خوبی از جمله تورها طبیعت گردی، دوچرخه سواری، قایق سواری و ... برپا شده و حضور در همان محل گلمپینگ نیز با منظره‌ی فوق‌العاده دره و غروب خورشید، بسیار لذت بخش خواهد بود. تمامی این‌ها باعث شده تا Jewelberry Glamping جزو محبوب‌ترین جاها در گرجستان برای گلمپینگ باشد.

 

زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت بکر گرجستان

مکان: شاگولی  |  بهترین زمان برای اقامت: جون تا سپتامبر  |  قیمت: از 285 لاری

 

Ajara Glamping

یکی دیگر از جاهای استثنایی برای گمپلینگ در گرجستان، مجموعه Ajara Glamping‌است که در جایی بسیار زیبا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و منظره‌ای استثنایی را برایتان به همراه خواهد داشت. در این محل نیز با مجموعه‌ای از چادرهای مدرن گنبدی شکل مواجه هستید که رو به دره‌ای استثنایی واقع شده و محل آن را می‌توان بین باتومی و خولو در نظر گرفت که بدون شک از زیباترین نقاط گرجستان به حساب می‌آید.

اقامت در Ajara Glamping بودن در مرکز یک جنگل زیبا با چشم‌اندازی جذاب است. این مکان از آن جاهایی است که در هر فصل جذابی خاص خود را دارد. بهار و پاییز آن هر کدام به شکلی شگفت انگیز زیباست، تابستان‌ها آب و هوا عالی عالی بوده و همه چا سرسبز است و زمستان‌های برفی‌اش نیز زیبایی منحصر به فردی داشته که باعث می‌شود، برای آن‌ها که به طبیعت برفی علاقه‌مند هستند، این زمان را برای سفر پیشنهاد دهیم.

چادرها با فاصله‌ی نسبتا خوبی از هم قرار گرفته‌اند و امکانات نسبتا خوبی درشان لحاظ شده است. دو چادر بزرگ گران نیز در Ajara Glamping وجود دارد که دارای فضای بزرگ‌تر، امکاناتی خاص از جمله پروژکشن برای پخش فیلم، آَپزهانه‌ای کوچک و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. برای دیگر واحدها یک کلبه برای چند حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد و غذا نیز در آشپزخانه‌ی محل درست می‌شود. این مکان از نظر موقعیت جغرافیی در کوکوتائوری در فاصله‌ی ۶۰ دقیقه‌ای از مرکز باتومی قرار گرفته و دسترسی به آن‌جا نیز ساده خواهد بود.

 

۱۰ پارک زیبا و معروف گرجستان

مکان: کوکوتائوری  |  بهترین زمان برای اقامت: تمام طول سال  |  قیمت: از 120 لاری

 

Wine Space

بر خلاف دیگر جاهایی که به شما معرفی کردیم، این مجموعه درست در قلب استان راچا و در آمبرولائوری قرار دارد. رفتن به آن‌جا نیز نسبت به جاهایی مثل سوانتی یا کازبگی کمی ساخت‌تر است اما با وجود دریاچه‌های زیبا، مسیرهای پیاده روی فوق‌العاده، جاذبه‌های تاریخی متعدد و خیلی چیزهای دیگر، رفتن به این منطقه واقعا ارزشش را دارد و اقامت در Wine Space نیز این سفر را بهتر و بهتر می‌کند.

این مجموعه امکان اقامت در چادرهای گنمبدی شکل و همچنین کابین‌ها چوبی را در اختیار شما قرار داد ه و شما می‌توانید هر کدام که خواستید را انتخاب کنید. همه‌ی این واحدهای اقامتی رو به دره رودخانه ریونی قرار دارند و به هر حال هر روز صبح با تماشای منظره‌ای شگفت‌انگیز از خواب بیدار خواهید شد. چادرها که تجربه‌ای اصیل‌تر از گلمپینگ را در اختیارتان خواهند گذاشت، دارای محیطی مدرن و طراحی زیبایی بوده و همه‌ی آن‌ها دارای یک ایوان چوبی اختصاصی هستند.

Wine Space امتیازات بسیار خوبی از مسافران خود گرفته که اغلب به خاطر مکان فوق‌العاده زیبایی است که در آن‌جا قرار دارد، امکانات خیلی خوب و همچنین میزبانی عالی‌شان است. تنها نکته‌ای که کار اقامت در آن‌جا را سخت می‌کند، همین مشکل بودن مسیر راه است و این که اگر قرار باشد در Wine Space اقامت داشته باشید، باید کل زمان خود را به این محل و جاذبه‌های اطرافش اختصاص دهید و خبری از رفتن به شهرهای گردشگری نیست. اما همان طور که گفتیم، این منطقه مملو از جاذبه‌های گردشگری بوده و برای دوستداران طبیعت گردی در گرجستان، مکانی معرکه محسوب می‌شود.

مکان: آمبرولائوری |  بهترین زمان برای اقامت: اواسط بهار تا اواسط پاییز  |  قیمت: از 120 لاری

 

Glamping Georgia

یکی دیگر از انتخاب‌های بسیار خوب در استان راچا Glamping Georgia به حساب می‌آید که در کریخی خارج از آمبرولائوری قرار داشته و نزدیک به رودخانه کریخولا واقع شده است. این مجموعه نیز از چادرهای گنبدی شکل تشکیل شده که تعدادشان نسبتا زیاد است و بعضی گنجایش دو نفر و بعضی دیگر که کمی بزرگ‌تر هستند، گنجایش تا ۴ نفر را دارند.

از نظر زیبایی منظره، این مکان به اندازه‌ی گزینه‌ی قبلی جذاب نیست اما تمام جاذبه‌های گردشگری که پیش‌تر از آن‌ها سخت گفتیم، در این مجموعه نیز کاملا در دسترس شما خواهند بود و از طرفی نزدیکی به رودخانه و منظره‌ی آن‌جا نیز واقعا زیباست. نکته دیگر این که واحدهای این مجموعه، همگی دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند و اگر بخواهید، پروژکشن برای تماشای فیلم نیز در اختیارتان گذاشته می‌شود. همچنین گشت‌های گروهی، امکان بازدید از خیلی جاهای مختلف و حتی قایق سواری در رودخانه نیز برایتان مهیا خواهد بود.

 

راهنمای کامل بازدید از واردزیا در گرجستان

 Glamping Georgia در مکانی جنگلی واقع شده و چند فضای جمعی مثل رستوران نیز دارد که با دیگر مهمانان هتل می‌توانید به گفتگو بپردازید. این مجموعه از آن جاهایی است که در روزهای سرد زمستان نیز می‌توانید به راحتی در آن‌جا اقامت داشته باشید و از مناظر برفی دیدنی‌اش لذت ببرید. مسیر رفت و آمد به آن‌جا نیز نسبت به گزینه‌ی قبلی ساده‌تر بوده و حدودا ده دقیقه دورتر از آمبرولائوری به آن‌جا خواهید رسید. از نظر امکانات رفاهی نیز، اکثر چادرها خود دارای سرویس بهداشتی اختصاصی هستند، غذا، نوشیدنی و چیزهایی از این دست نیز در آن‌جا به خوبی مهیا شده و از هیچ نظر چیزی کم نخواهید داشت. با این حال بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا، بهار است که درختان شکوفه‌های سفید رنگ زده و همه چیز به شکلی باور نکردنی زیبا می‌شود.

مکان: کریخی |  بهترین زمان برای اقامت: بهار و پاییز  |  قیمت: از 120 لاری

۰۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران