زیباترین نقاط گرجستان برای عکاسی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
زیباترین نقاط گرجستان برای عکاسی

غیر از عکاسان حرفه‌ای، این روزها که شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس بیشتر در دسترس هستند، حتی مسافران معمولی نیز خیلی به دنبال مکان‌های خاص برای گرفتن بهترین عکس‌ها در طول سفرهایشان می‌گردند. در تور گرجستان نیز، با توجه به زیبایی خیره کننده این کشور، مکان‌های زیادی هستند که شما می‌توانید بهترین عکس‌ها را در آن‌جاها به ثبت برسانید و ما در نوشته‌ی امروزمان، سعی کرده‌ایم به تفکیک مناطق مختلف لیست‌وار آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

فراموش نکنید که هر چقدر هم که ما وارد جزییات شویم، باز گوشه‌های کم‌نظیری در این کشور می‌ماند که از قلم می‌افتند، پس اگر در سفرهایتان به گرجستان جایی زیبا برای عکاسی سراغ دارید، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

عکاسی در تفلیس

احتمالا قبل از اولین سفرتان با تور تفلیس، یک جستجوی تصویری در مورد این شهر می‌کنید تا ببینید چه چیزی در این سفر انتظار شما را می‌کشد. با این حال وقتی وارد پایتخت گرجستان می‌شوید، می‌بینید که جزییات بسیار جذاب این شهر، فرصت‌های عکاسی بیشماری پیش پای شما می‌گذارد.

بدون شک عکاسی از "پل صلح" یکی از جذاب‌ترین عکاسی‌ها در تفلیس در سفر خواهد بود، پلی با طراحی بسیار زیبا که در زوایای مختلف می‌تواند در قاب شما بگنجد و در ساعات مختلف روز -مخصوصا هنگام غروب آفتاب- تصویری زیبا از تفلیس را برایتان به ثبت برساند. همچنین شما می‌توانید در بخشی که حمام‌های سولفور تفلیس واقع شده‌اند، تصاویری متفاوت ثبا کرده و از قلعه ناریکالا نیز، شهر را زیر پای خود ببینید و همچنین فرصت عکاسی از یک بنای تاریخی را داشته باشید. اما باز هم فراموش نکنید که از کوچه‌ها و بازارها، ابنیه تاریخی و جزییات تفلیس عکاسی کنید تا عکس‌هایی خاص و زیبا را در آلبوم خاطرات خود داشته بشاید.

 

تفلیس یا باتومی کدام برای سفر بهتر است؟

 قلعه آنانوری

در مسیر کازبگی، ما به سراغ قلعه‌ای زیبا به نام آنانوری رفتیم که از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم در گرجستان به حساب می‌آید. این مکان تاریخی در پشت خود یک برکه‌ی زیبا، کوه‌های سرسبز و طبیعتی دیدنی دارد که باعث می‌شود همه چیز برا یگرفتن عکس‌هایی زیبا آماده باشد. شما می‌توانید هم به داخل قلعه رفته و از آن‌جا عکس بگیرید و هم از این که از منایی بازتر به عکاسی از این بنا و پس زمینه‌ی زیبایش بپردازید.

 

راهنمای سفر به گرجستان در دسامبر

کازبگی

کازبگی را باید بهشت عکاسان به حساب آورد. کوه‌هایی که در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارند، بناهای تاریخی متعدد و همچنین دهکده‌هایی که از دیرباز در این کوهستان زیبا بنا شده‌اند. یکی از اولین جاهایی که در کازبگی باید در آن به عکاسی مشغول شوید، دره جوتا است. این دره‌ی زیبا یکی از بهترین مناطق طبیعی در گرجستان است که می‌توانید آن را در قاب دوربین خود ثبت کنید.

بعد از آن، بدون هیچ شکی باید به سراغ کلیسای ترینیتی گرگتی بروید که عکس‌ها آن از معروف‌ترین‌ چیزهایی است که از گرجستان به خارج از کشور مخابره می‌شود. کلیسای بالای یک کوه که همچون نمادی ارزشمند برای این کشور می‌درخشد. سپس می‌توانید باقی طول سفر خود به این منطقه را در کوه‌ها و دهکده‌ها به عکاسی مشغول شوید.

اوشگولی

اوشگولی یکی دیگر از مناطق طبیعی جذاب در گرجستان است که با وجود چندین بنای تاریخی و دهکده‌های باستانی، اهمیت ویژه‌ای از نظر گردشگری برای کشور دارد. دو منطقه مهم در این محل وجود دارد که برای عکاسی باید به سراغ آن‌ها بروید. یکی خود اوشگولی است که در آن یک کلیسای قدیمی و همچنین یک برج را خواهید دید که پس زمینه‌ای شگفت‌انگیز دارند و در همان نزدیکی از دهکده نیز بازدید کنید.

سپس باید به سراغ مستیا بروید که یکی از جذاب‌ترین و در عین حال از مقاصد معروف در گرجستان به حساب می‌آید.

 

آشنایی با واحد پول گرجستان در سفر

کوتایسی

اگر به کوتایسی در گرجستان می‌روید، باز هم می‌توانیم این نوید را به عکاسان بدهیم که قاب‌هایی جذاب می‌توانید در این محل به ثبت برسانید. این شهر مملو از ابنیه تاریخی جذاب و بخش‌های خاص و متفاوت است که باعث می‌شود عکاسی در آن لذت بخش باشد.

شما ساختمان‌های زیادی پیدا خواهید کرد که با معماری خاص خود نمایی زیبا به عکس‌هایتان می‌دهند و از میان این بناها جاهایی مثل کلیسای جامع باگراتی را بیشتر از جاهای دیگر به شما پیشنهاد می‌کنیم. به هیچ وجه غروب و طلوع آفتاب در کوتایسی را از دست ندهید که به خاطر شکل جنگلی شهر در کنار رودخانه و موقعیت جغرافیایی آن، یکی از بهترین زمان‌ها برای عکاسی به حساب می‌آیند.

۱۴ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران