زیباترین نقاط طبیعی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
زیباترین نقاط طبیعی گرجستان

گرجستان یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های قفقاز است که با وجود وسعت کمش اما تنوع چشم‌اندازهای طبیعی فراوانی دارد. در بخش غربی گرجستان مناظر زیبایی از جنگل‌های آبگیر، جنگل‌های بارانی و باتلاق‌ها تا برف‌های دائمی و یخچال‌ها وجود دارد. جنگل‌ها حدود ۴۰ درصد از قلمرو کشور را تشکیل می‌دهند و تنها ۱۰ درصد از این سرزمین در منطقه آلپ واقع شده است. ما در این پست زیباترین نقاط طبیعی گرجستان را معرفی می‌کنیم.

 

دره آلازانی

دره آلازانی واقع در منطقه کاختی در ارتفاع ۲۰۰ تا ۴۷۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و توسط رودخانه آلازانی به وجود آمده است. کوه‌های اطراف این دره تا ۱۶۰ کیلومتر آن را محاصره کرده و مناظری به غایت زیبا را به وجود آورده‌اند که هر چشمی را به خودش خیره می‌کند. از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از چشم‌انداز این منطقه دیدن کنید سفر به شهر سیقناقی‌ست که ۷۹۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. در اینجا شما می‌توانید منظره‌ای زیبا از دره‌ها و کوه‌های قفقاز بزرگ را شاهد باشید.

 

  به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید

 

 دره آلازانی

 

 

آدرس: Sighnaghi, Kakheti, Georgia

 

 

دیوید گارجا

دیوید گارجا مجموعه صومعه‌ای در منطقه کاختی است. این صومعه ارتدکس که نیمی از آن در صخره‌ی بزرگی واقع شده در نزدیکی مرز آذربایجان قرار دارد. در واقع این صومعه شگفت‌انگیز در قرن ۶ام میلادی توسط یکی از ۱۳ پدر آشوری که برای گسترش مسیحیت به گرجستان آمده بودند بنا شده است. مناطق اطراف این مجموعه با توجه به دره‌های باریک و کوه‌های بلند بسیار جذاب و دیدنی است.

 

۵ کلیسای دیدنی و تاریخی تفلیس

 

 دیوید گارجا

 

 

آدرس: David Gareji Monastery, Rustavi-Jandara 12th km., Kakheti, Georgia

 

 

دریاچه‌های آبودلائوری

دریاچه‌های آبودلائوری در حقیقت دریاچه‌های سه‌گانه‌ای هستند که در کنار یکدیگر و در نزدیکی شهر روشکا در خوسورتی واقع شده‌اند. برای دیدن این دریاچه‌های سبز، آبی و سفید که در ارتفاع ۲,۸۱۲ متری از سطح دریا واقع شده‌اند لازم است یک روز راهپیمایی کنید. اگر دوست دارید وقت بیشتری را در طبیعت بگذرانید و از زیبایی‌های منطقه لذت ببرید می‌توانید در اطراف دریاچه سبز چادر برپا کنید.

 

جذاب‌ترین دریاچه‌های طبیعی گرجستان برای طبیعت‌گردان

 

 دیوید گارجا

 

 

آدرس: Colorful Lakes of Abudelauri, Mtskheta-Mtianeti, Georgia

 

 

کلیسای تثلیث گرگتی

استپانتزمیندا به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای که از کوه کازبگی و کلیسای تثلیث گرگتی ارائه می‌دهد بین گردشگران زیادی محبوبیت دارد. این کلیسا که در ارتفاع ۲۱۷۰ متری بالاتر از دریا و در زیر کوه واقع شده یکی از پوستری‌ترین جاذبه‌های دیدنی گرجستان است که عکس‌های آن را می‌توان همه جا دید.

 

 

 دیوید گارجا

 

 

آدرس: Kazbegi, Oni, Mtskheta-Mtianeti, Georgia

تلفن: +995598978998

 

 

دریاچه صخره سیاه

دریاچه صخره سیاه از جاذبه‌های زیبا و طبیعی گرجستان است که گردشگران از آن بی‌خبر هستند. برای رسیدن به این دریاچه باید در منطقه حفاظت شده لاگودخی دو روز پیاده‌روی کنید اما در نهایت چشم‌اندازهایی که مقابل چشمان‌تان جان می‌گیرند به شدت زیبا و نفسگیر هستند به طوری که کاملا خستگی از تن‌تان به در می‌شود.

 

طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

 

 دریاچه صخره سیاه

 

 

آدرس: Lagodekhi Protected Areas, Georgia

 

 

واردزیا

واردزیا از غارشهرهای برجسته و شناخته شده دنیاست که در قرن ۱۲ام به دستور ملکه تامار به منظور حفاظت از مرزها و امنیت داخلی کشور برپا شد. این مجموعه کامل از بخش‌های متنوعی شامل حدودا ۶۰۰ آپارتمان، کلیسا، برج و اتاق خواب در ۱۳ طبقه تشکیل شده است. این شهر تاریخی اکنون متروکه بوده و تنها توسط کاهنان محافظت می‌شود.

 

 

 واردزیا

 

 

آدرس: Vardzia, Javakheti, Georgia

 

 

دره مارتویلی

دره یا راه باریکه مارتویلی از مناطق طبیعی و جذاب است که در سفربا تور گرجستان حتما باید از آن دیدن کنید. این دره که در منطقه سمگرلو واقع شده میزبان رودخانه زمردین آباشا و مسیرهای پیاده‌روی زیبا و کوچک است. به جز پیاده‌روی شما می‌توانید در رودخانه قایق‌سواری کرده و به دیدن آبشارها بروید.

 

 راهنمای سفری یک روزه به طبیعت زیبا و بکر بورجومی در گرجستان 

 

دره مارتویلی 

 

 

آدرس: Martvili Canyon, Samegrelo, Georgia

 

 

مستیا

مستیا شهر مرکزی سوانتی است که در فاصله ۱۲۸ کیلومتری زوگدیدی واقع شده است. از لحاظ تاریخی این منطقه همیشه جزو قلمرو زمو (سوانتی بالایی) محسوب می‌شد. مستیا شهری کوچک اما مهم در تاریخ و فرهنگ کشور است که نقش مهمی را برای تاریخ گرجستان بازی کرده است. در واقع مستیا به دلیل میزبانی از نقاط میراث جهانی یونسکو، برج‌های دفاع قرون وسطایی، کلیساها و مناطق کوهستانی زیبا باید در فهرست نقاط دیدنی شما در گرجستان قرار گیرد.

 

سفر به منطقه تاریخی سوانتی گرجستان

 

 مستیا

 

 

آدرس: Mestia, Zemo Svaneti, Georgia

 

 

دریاچه‌های توباوارچخیلی

همانند دریاچه صخره سیاه، این منطقه هم به دلیل دسترسی سخت و سه روز پیاده‌روی و نیاز به فیزیک بدنی آماده در بین گردشگران شناخته شده و محبوب نیست. این دریاچه‌ها در منطقه سمگرلو واقع شده‌اند و نام آن‌ها نیز از زبان مگرلیانی به معنی دریاچه‌های نقره‌ای آمده است.

 

 

 دریاچه‌های توباوارچخیلی

 

 

آدرس: Tobavarchkhili Lakes, Samegrelo-Zemo Svaneti, Georgia

 

 

دارتلو

دارتلو روستایی کوچک در توشتی در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا است که میزبان برج‌های قرون وسطایی بوده و در بیشتر سال هم خالی از سکنه است. در واقع به دلیل شرایط آب و هوایی و برف‌های سنگین این منطقه در ماه‌های سرد خارج از دسترس بوده و فقط تابستان‌ها باز است.

 

برنامه گشت و گذار تابستانه در گرجستان

 

 دارتلو

 

 

آدرس: Dartlo, Tusheti, Georgia

۲۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران