زیباترین نقاط گرجستان برای بازدید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
زیباترین نقاط گرجستان برای بازدید

گرجستان کشوری آسیایی اروپایی است که کارهای فوق‌العاده جذابی برای انجام دادن به گردشگران ارائه می‌دهد. در واقع تور گرجستان همه چیزهایی که یک مسافر به دنبال آن است از قیمت‌های مقرون به صرفه، فرهنگ میهمان‌نوازی، گزینه‌های حمل و نقل عالی و ارزان، کوه‌های حماسی باورنکردنی، استراحتگاه‌های ساحلی، زندگی شهری پر جنب و جوش، غذا و نوشیدنی خوشمزه را ارائه می‌دهد. مقاصد زیادی در گرجستان وجود دارد که می‌توانید برای سفری به یادماندنی انتخاب کنید، بنابراین این لیست به شما کمک می‌کند تا ذهن‌تان را معطوف به برخی از زیباترین نقاط این کشور کنید.

 

اوشگولی

اوشگولی مجموعه کوچکی از روستاها در ارتفاعات منطقه کوهستانی قفقاز، سوانتی است که به عنوان یکی از باور نکردنی‌ترین مکان‌ها برای بازدید نه تنها در گرجستان بلکه در تمام اروپا است. ده‌ها برج مراقبت باستانی از ورودی این مکان سورئال ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، که توسط کوه‌های ناهموار و باشکوه احاطه شده، محافظت می‌کنند. شما می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز یک شب را در اینجا با یک خانواده سوانی سپری کنید، جایی که احتمالا با یک شام خوشمزه و نوشیدنی فراوان در حالی که آتشی در کنارتان روشن است، پذیرایی می‌شوید. اگر می‌توانید، اوشگولی، این روستای کوهستانی گرجی را در تور گرجستان بازدید کنید. توجه داشته باشید که فقط از طریق ماشین‌های ۴×۴ در جاده‌ای خاکی از مستیا یا از طریق پیاده‌روی چهار روزه تحت تورهای هدایت شده گردشی می‌توانید به اوشگولی در گرجستان دسترسی داشته باشید، اما مطمئن باشید که ارزش سفر را دارد.

 

معرفی پربازدیدترین نقاط گرجستان

تفلیس

هیچ شکی نیست که تفلیس بهترین شهر برای بازدید در گرجستان و احتمالا اولین توقفگاه در سفر به گرجستان است. تقریبا هر توریستی که با تور گرجستان سفر می‌کند، برای مدتی در تفلیس می‌ماند و این شهر را بازدید می‌کند، اگرچه با وجود محبوبیت بسیار زیاد در بین جمعیت مسافران، هنوز آنطور که لیاقتش را دارد مورد بازدید قرار نمی‌گیرد. همچنین تفلیس شامل یک شهر قدیمی جذاب هم می‌شود که در کنار صخره‌ای چشمگیر واقع شده و مناظر فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. تفلیس گزینه‌های غذاخوری درجه یک با قیمت مقرون به صرفه، زندگی شبانه پر جنب و جوش، اقامتگاه‌های با کیفیت فراوان و هزاران مکان تاریخی عالی را ارائه می‌دهد. حتی یک تله‌کابین وجود دارد که شما را بر فراز رودخانه کورا می‌برد تا مناظر خیره‌کننده تفلیس قدیم را در مسیرتان به سمت قلعه ناریکالا تفلیس ببینید.

موقعیت استراتژیک تفلیس همچنین آن را به پایگاهی عالی برای سفرهای یک روزه برای کاوش در کوهستان، صحرا، و مناطق تولید نوشیدنی گرجستانی نزدیک می‌کند. در واقع، بسیاری از گردشگران تور گرجستان تصمیم می‌گیرند برای کل اقامت خود هتلی در تفلیس رزرو کنند و در عوض هر روز یک سفر یا تور یک روزه متفاوت داشته باشند.

باتومی

اگر می‌خواهید به تعریفی ذهنی از باتومی برسید سنگاپور را به اندازه یک دهم کوچک کنید و به سواحل سنگ‌ریزه‌ای دریای سیاه بروید. به علاوه باتومی معماری مدرن باورنکردنی ارائه می‌دهد، دونالد ترامپ حتی یک بار قبل از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور برنامه‌هایی برای ساخت یک آسمان خراش در اینجا داشت. این شهر همچنین دارای یک باغ گیاه شناسی عظیم و باشکوه و یک دسته سواحل با سنگریزه سیاه است که در فصل تابستان میزبان سیل جمعیت ساحل دوستان می‌شود. در این فصل، بازدیدکنندگان روسی، گرجی و بین‌المللی به شهر می‌آیند تا از امکانات ساحلی استفاده کنند بنابراین سواحل آن در روز شلوغ هستند و کلوپ‌های شبانه آن در طول شب جنب و جوش زیادی دارند.

 

جذاب‌ترین موزه‌های گرجستان را بشناسیم

مستیا

مستیا شهر اصلی در منطقه سوانتی کوه‌های قفقاز است. اگرچه سفر به آن به سختی رفتن به اوشگولی نیست، اما دسترسی به آن آسان هم نیست مگر اینکه بتوانید یکی از معدود پروازهای تفلیس به مستیا را رزرو کنید. با همه این اوصاف، این منطقه کوهستانی خیره‌کننده اما منزوی ارزش بازدید و کاوش را دارد به خصوص اگر اهل کوهنوردی یا پیاده‌روی هستید. در آنجا فرهنگ منحصر به فردی را خواهید دید که توانسته مهاجمان از مغول‌ها گرفته تا ایرانی‌ها و عثمانی‌ها را دفع کند. با توجه به اینکه دولت گرجستان به شدت گردشگری را به سوانتی تبلیغ می‌کند، انتظار می‌رود شهر کوچک مستیا به سرعت به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور گرجستان مطرح شود، به ویژه به عنوان پایگاهی برای کوهنوردانی که به دنبال کشف زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده هستند.

کازبگی

شاید شناخته‌شده‌ترین نماد گرجستان، کلیسای تثلیث گرگتی باشد که در منطقه کازبگی و روی تپه‌ای بلند درست زیر کوه کازبگی قرار گرفته است. شما می‌توانید به عنوان بخشی از سفر یک روزه از تفلیس به کازبگی از طریق تورهای هدایت شده با کیفیتی به اینجا دسترسی داشته باشید. از طرف دیگر، می‌توانید مسیر را از تفلیس در امتداد بزرگراه نظامی برانید و شب را در شهر استپانسمیندا بمانید و صبح زود بیدار شوید تا پیش از ازدحام جمعیت آفتاب صبحگاهی را که در کلیسای ترینیتی می‌درخشد، تماشا کنید. بی‌تردید در طول مسیر گرسنه خواهید شد بنابراین در راه بازگشت حتما در استپانسمیندا توقف کنید تا یک خاچاپوری گرجی خوشمزه نوش جان کنید.

 

معروف‌ترین پارک‌های بازی و آبی گرجستان

کوتایسی

کوتایسی با وجود اینکه از نظر فنی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای گرجستان محسوب می‌شود، در مقایسه با تفلیس بسیار کوچک است. با این حال، بسیار جذاب بوده و به اندازه کافی کار برای انجام در آن وجود دارد. این شهر با صومعه‌ها، کلیساها و رستوران‌هایی که ارائه می‌دهد جایی عالی برای یک یا دو شب بازدید است. به علاوه، کوتایسی پایگاه عالی برای سفرهای یک روزه به شگفتی‌های اطراف مانند مارتویلی دره است. همچنین این شهر از طریق پروازهای مختلف به اروپا و مقاصد داخلی متصل بوده و یکی از مقاصد واقعا راحت گرجستان از لحاظ دسترسی محسوب می‌شود.

دریاچه ریستا

گنجاندن این یکی به عنوان فهرستی از مکان‌های دیدنی در گرجستان، کمی بحث‌برانگیز خواهد بود. دلیلش هم این است که دریاچه ریتسا در آبخازیا واقع شده، منطقه‌ای که یک کشور مستقل خودخوانده است و مرزهای آن عمدتا توسط روسیه کنترل می‌شود. اما جامعه بین‌المللی آبخازیا را بخشی از گرجستان می‌داند. سفر به آبخازیا برای همه مناسب نیست و به طور بالقوه حتی خطرناک است. اما، اگر سیاست را کنار بگذاریم، مسافران بی باک به خلوتگاه شوروی سابق در دریاچه ریتسا (خود استالین قبلاً در اینجا خانه داشت) با دسترسی به طبیعت باورنکردنی که در کنار ساختمان‌های رها شده وجود دارد غافلگیر شده و تجربه کاملا متفاوتی را در سفرشان کسب خواهند کرد که گردشگران دیگر حتی از آن خبر هم ندارند.

 

مهمترین سوغاتی‌های گرجستان

آنانوری

در حدود ۷۰ کیلومتری شمال تفلیس، مجموعه قلعه باورنکردنی آنانوری قرار دارد که مقصد ماجراجویانه‌ای برای بسیاری از گردشگران تور گرجستان محسوب می‌شود. این بنای قرن هفدهمی از حملات متعدد در طول قرن‌ها جان سالم به در برده است و در تضاد خیره کننده‌ای با رودخانه آراگوی که مشرف به آن است قرار گرفته است. می‌توانید از چندین کلیسای مختلف در مجموعه کوچک دیدن کنید یا از یکی از برج‌های دیده‌بانی بالا بروید تا منظره‌ای منحصر به فرد از محیط اطراف داشته باشید. آنانوری را می‌توان به راحتی به عنوان یک سفر یک روزه از تفلیس کاوش کرد که اغلب با بازدید از کازبگی ترکیب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که چندین مورد از بهترین مکان‌های گرجستان را در یک روز بررسی کنید. در سفر به این نقطه جذاب حتما با خودتان دوربین همراه داشته باشید تا از مناظر دیدنی بالای برج‌ها عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

شهر غار باستانی اوپلیستسیخه

تنها یک ساعت دورتر از تفلیس و چند کیلومتر خارج از گوری، یکی دیگر از نقاط دیدنی گرجستان یعنی غارهای باورنکردنی اوپلیستیسخه (که گاهی اوقات Uflistsikhe نوشته می‌شود) را خواهید دید. یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های گرجستان، شهر غار اوپلیستسیخه، پایتخت پادشاهی باستانی کارتلی بود و این واقعیت که بعدها به مکانی برای زندگی صلح آمیز مسیحیان و مشرکان با هم، تبدیل شد واقعا جذاب است. اگر به بخش غربی گرجستان سفر می کنید، اوپلیستسیخه جذابیت خوبی برای برخی از سفرهای جاده‌ای ایجاد می‌کند یا با ترکیب اوپلیستسیخه و توقف در گوری برای بازدید از قلعه و زادگاه جوزف استالین، یک سفر یک روزه تاریخی گرجستان را از تفلیس انجام دهید.

 

باغ گیاه شناسی ملی گرجستان در تفلیس

توشتی

اگر فکر می‌کردید رسیدن به اوشگولی سخت است، فقط باید درباره پارک ملی توشتی بشنوید تا هرچه در مورد اوشگولی در ذهن داشتید تغییر کند. این منطقه کوهستانی فوق‌العاده دورافتاده در اکثر اوقات سال بسته است، برف غیرقابل عبور همیشه خدا باعث بسته شدن راه‌ها می‌شود و تنها تعداد انگشت شماری از مرزبانان در آن تردد می‌کنند. اما در تابستان، دامداران گرجی گوسفندان خود را می‌آورند و برای تابستان در توشتی ساکن می‌شوند. منطقه توشتی به سرعت در حال تغییر بوده و کم کم توجه جامعه گردشگری بین‌المللی را به خود جلب می‌کند منتظر باشید و ببینید که چگونه در آینده نزدیک به یکی از نقاط محبوب مورد بازدید در این کشور تبدیل می‌شود.

کاختی

کاختی یکی از زیباترین مکان‌ها برای بازدید در گرجستان است که با تاکستان‌های فراوانی پر شده است. محبوب‌ترین راه برای گشت و گذار در بسیاری از نوشیدنی سازی‌های کاختی، بخشی از یک سفر یک روزه سازمان یافته با تور تفلیس است. با این همه اگر زمان کافی دارید، می‌توانید با صرف چند شب در روستاها و شهرهای متعدد در این منطقه بزرگ کاوش کرده و در مناظر باشکوه منطقه غوطه ور شوید و از مجموعه صومعه دیوید گارجا قرن ششمی، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در گرجستان دیدن کنید.

 

اقامتی متفاوت در ۸ کلبه جذاب در گرجستان

۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران