بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

تور گرجستان به دلیل نزدیک بودن این کشور به ایران در بین توریست‌های ایرانی طرفداران بسیار زیادی دارد. البته وجود مسافت کم تنها دلیل سفر ایرانی‌ها به آن نبوده بلکه وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع و گوناگون در سفر مسافران به آن بی‌تاثیر نیست. گرجستان از جمله کشورهای قدیمی است که از پیشینه تاریخی کهنه‌ای برخوردار است. از جمله بناهای تاریخی و قدیمی جذابی که در این سفر می‌توان از آن‌ها دیدن کرد قلعه‌های گرجی هستند. این قلعه‌ها که سالیان سال از خاک این کشور در برابر ورود دشمنان محافظت کرده‌اند امروزه به یکی از گزینه‌های جذاب گردشگری تبدیل شده‌اند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین قله‌های گرجستان آشنا کنیم.

 

قلعه ناریکالا

اولین قلعه‌ای که جا دارد از آن به عنوان یکی از زیباترین قلعه‌های گرجستان یاد کنیم قلعه ناریکالا در تفلیس است. این قلعه متعلق به قرن چهارم بوده و لقب قلب و روح تفلیس را به خود گرفته است. این مکان به غیر از گرجستان توانسته در سطح جهانی نیز به شهرت بالایی برسد. علاوه بر سبک معماری منحصر به فرد و قدمت بالای این بنا موقعیت مکانی آن نیز بر زیبایی این قلعه افزوده است. چرا که قلعه ناریکالا بر فراز تپه‌های سنگی در کنار رودخانه کورا در شهر تفلیس قرار گرفته است. برای دستیابی به آن علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس و تورهای گردشگری می‌توانید از تراموای هوایی تفلیس نیز استفاده کنید.

به دلیل قدمت زیاد قلعه ناریکالا بسیاری از بخش‌های آن به مرور زمان ویران شده‌ است. به همین دلیل بارها مورد بازسازی واقع شده و شکل کنونی آن نتیجه چندین بار مرمت و بازسازی است. همین بازسازی‌ها باعث شده که قدمت سنگ‌ها و برخی بخش‌های آن با بخش‌های دیگر قلعه متفاوت باشد. اگر به شهر تفلیس گرجستان سفر کردید هرگز فرصت بازدید از این قلعه باشکوه را از دست ندهید. در جوار این قلعه جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز قرار گرفته‌اند که رفتن به سمت آن این فرصت را فراهم خواهد کرد تا از آن‌ها نیز دیدن کنید. از جمله این موارد می‌توان به حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی تفلیس واقع است.

 

۸ حقیقت خواندنی در مورد گرجستان

قلعه آنانوری

یکی دیگر از زیباترین قلعه‌های گرجستان قلعه آنانوری نام دارد. این قلعه در کنار رود آراگوی قرار گرفته و به دلیل قدمت زیاد و سبک معماری خیره‌کننده‌ای که دارد موفق شده نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجاند. به محض ورود به درون قلعه با دو کلیسای قرار گرفته درون آن روبرو خواهید شد. این دو کلیسا در قرن ۱۷ ساخته شده و نقاشی‌های بسیار زیبایی بر روی دیوارهای آن‌ها نصب شده است که قطعا شما را جذب خود خواهند کرد. این قلعه دارای برج‌های بلندی است که یکی از سرگرمی‌ها در حین بازدید بالا رفتن از آن‌ها و تماشای نمای شهر تفلیس در یک نگاه است. این قلعه در فاصله ۶۶ کیلومتری از شهر تفلیس قرار گرفته است و برای رفتن به آن حدود نیم ساعت باید رانندگی کنید. اگر به بازدید از این قلعه زیبا کردید حتما سری به رستوران‌های اطراف آن زده و از خوردن غذاهای محلی و لذیذ گرجی لذت ببرید.

قلعه خرتویسی

قلعه خرتویسی به دلیل قدمت بسیار زیادی که دارد موفق شده در بین توریست‌های داخلی و خارجی محبوبیت زیادی پیدا کند. به طوری که طبق گفته باستان‌شناسان این قلعه قدیمی‌ترین قلعه‌ای است که در کشور گرجستان ساخته شده است. قلعه خرتویسی به دلیل قدمت زیادی که دارد شاهد حوادث و جنگ‌های بسیاری بوده است. حتی گفته می‌شود چندین سال نیز ترک‌ها آن را تصرف کرده و به اشغال آن‌ها در آمده بود. بنای قدیمی آن سبب شده تا قلعه ساختار محکم خود را از دست بدهد و برخی از بخش‌های آن نیز دچار ریزش شده اما درهای آن به روی عموم باز است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

 

معرفی دسرهای خوشمزه گرجستانی

قلعه گرمی

آخرین مورد از زیباترین قلعه‌های گرجستان که قصد معرفی در این مقاله را داریم قلعه گرمی است. این قلعه در قرن ۱۶ میلادی و در شهری به نام گرمی در ایالت کاختی گرجستان بنا شده است. این مکان با شهر تفلیس فاصله‌ای در حدود ۱۷۵ کیلومتر دارد و در یک سفر نیم روزه می‌توانید از آن دیدن کنید. قلعه گرمی از مجموعه چندین معبد ایجاد شده است. البته این معابد به مرور زمان و بعد از ساخته شدن خود قلعه بنا شده‌اند. اگر به قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم رفتن به گرمی و بازدید از این قلعه زیبا را در برنامه‌های گردشگری خود در تور گرجستان قرار دهید.

۰۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران