۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه برای گردشگران است. این شهر بندری میزبان کشتی‌های کروز برای گشت و گذار افرادی است که با تور کوش آداسی به این شهر و جزایر اطراف سفر می‌کنند. برای سفر یک گردشگر خارجی همه چیز در مورد آفتاب، دریا و تعطیلات سرگرم کننده است. اما در طی چند دهه گذشته، به دلیل خرید ارزان و سرگرمی‌های پر جنب و جوش، این شهر بیشتر شناخته شده است. همچنین در کوش آداسی می‌توانید از اماکن باستانی نیز دیدن کنید.

 

 

۱- جزیره کبوتر (Pigeon Island)


از کوش آداسی حدود ۳۵۰ متر آنورتر که برویم، جایی که بقایای قلعه بیزانتی سیزدهم هجری (که بعدها به دزدان دریایی تبدیل شد) بر روی صخره نمایان می‌شود. دیوارهای شیب داری که تقریبا در اطراف جزیره قرار گرفته‌اند، به قدمت قرن نوزدهم‌اند. جزیره کبوتر مکامی زیبا و جالب توجه برای پیاده روی ساحلی است. همچنین یک کافه دوست داشتنی نیز در این جزیره وجود دارد که در حین خستگی می‌توانید از یک نوشیدنی خنک و دلچسب و یا یک فنجان قهوه ترکی در کنار ساحل لذت ببرید و به هنگام غروب خورشید از منظره پیش روی عاشقانه و تحسین برانگیز لذت ببرید.

 

پارک آبی آدالند کوش آداسی بهترین انتخاب برای یک تفریح خانوادگی در گرمای تابستان

 

 

Pigeon Island

 


۲- منطقه بندری (Harbor Area)


جاذبه‌های گردشگری بسیاری از کوش آداسی را در ناحیه بندر می‌توان یافت. کاروانسراهای این منظقه توسط Ökiz Mehmet Pasa در سال ۱۶۱۸ میلادی ساخته شده و نمای ساختمان آن در ۱۹۶۰ میلادی بازسازی شده است و از سال ۱۹۶۷ به عنوان باشگاه Caravanserail Hotel مورد استفاده قرار گرفته است. در جنوب غربی، شما هنوز هم می‌توانید نمونه‌های خوبی از خانه های نیمه چوبی قرن نوزدهم در سبک معمول سنتی منطقه را نیز ببینید. دروازه جنوبی دیواره شهر قدیمی هنوز هم در این منطقه باقی مانده است که می‌توان از آن بازدید کرد. منطقه بازار نیز پر از سوغاتی‌های ترکی است که از جلوی اسکله بندر شروع می شود و می‌توانید با گشت و گذار در این منطقه یادگاری کوچکی برای خانواده تهیه و با خود به کشورتان ببرید.

 

۶ تفریح رایگان که می‌توانید در کوش آداسی انجام بدهید

 

 

Harbor Area

 


۳- ساحل خانم‌ها (Ladies Beach)


نام اصلی ساحل Ladies Beach در ترکی Kadinlar Denizi است. این ساحل در دو کیلومتری از شهر، محبوب‌‌ترین خط ساحلی شن و ماسه‌ای در منطقه است که در اطراف کوش آداسی قرار دارد. ورزش‌های آبی بسیاری وجود دارد تا فعالیت‌های شاد و لذت بخشی داشته باشید. شما می‌توانید با اجاره کردن صندلی‌های کنار ساحل و چتر استفاده کرده و از آفتاب درخشان لذت ببرید. بی‌تردید، در تابستان به خاطر وجود خانواده‌های محلی و گردشگران خارجی بسیار شلوغ خواهد بود. روزهای هفته، کمی خلوت‌تر است، اما در ماه جولای و اوت، هیچ شن و ماسه خالی را انتظار نخواهید داشت.

 

کوش آداسی؛ جزیره‌ی پرندگان، بهشت مسافران

 

 

Ladies Beach

 


۴- شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula)


شبه جزیره دیلک، مناظری از کوه پر زرق و برق دار و منظره ساحلی ناهموار، یک منطقه پارک ملی است که نیاز به برنامه ریزی یک سفر عالی یک روزه از کوش آداسی که حدود ۲۶ کیلومتر فاصله دارد را خواهید داشت. در این سواحل امکان شنا کردن و آفتاب گرفتن وجود دارد. ساحل Aydinlik Beach و Karasu Köyü گزینه بسیار مناسبی است. غار زئوس (Zeus Magarasi) یک جاذبه توریستی محبوب است و همچنین فرصت پیاده روی فوق‌العاده‌ای نیز در شبکه مسیرهای جنگلی پارک در انتظار شماست.

 

پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی

 

 

Dilek Peninsula

 


۵- جاذبه تاریخی Miletus


میلتس یکی دیگر از شهرهای بندرگاه عظیم هلنیست (Hellenistic) است که در حدود ۶۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. این بنا از دوران سلجوقی قرن چهاردهم وجود دارد. در واقع این خرابه‌ها بیشتر ترکیبی از دوره‌های زمانی مختلف هستند. در سفرتان به کوش آداسی دیدن این مکان را از دست ندهید، تئاتر وسیعی است با ۱۵،۰۰۰ کرسی و صندلی جهت نشستن و دید عالی از سطوح بالا که ساخت آن در زمان خود تحسین برانگیز است. به نظر می‌آید توسط یونانی‌ها ساخته شده باشد و توسط رومی‌ها بازسازی شده است. در بالای تئاتر، برخی از دیوارهای قلعه، از دوران بیزانتی هستند. حمام‌ها متعلق به Faustina به خوبی حفظ شده است.

 

 

Miletus

 


کارهایی که در کوش آداسی می‌توانید با کودکانتان انجام دهید.

اگر بچه‌ها در تابستان می‌خواهند ماجراجویی بیشتری از دریا و آب داشته باشند، یک پارک آبی در نزدیکی کوش آداسی برای خنک شدن و ایجاد آدرنالین وجود دارد. آدرنال آکوپارک در هفت کیلومتری شمال کوش آداسی مرکزی است که دارا امکانات رفاهی و مجموعه ای از تفریحات مناسب برای نوجوانان است.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران