آشنایی با موزه زنجیره‌ای مادام توسو استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با موزه زنجیره‌ای مادام توسو استانبول

استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان است که باید به آن سفر کرد. شهری که دو قاره‌ی دنیا را در خود جای داده است و به تنگه‌ی بسفرش شناخته می‌شود. شهری که بهترین غذاها و رستوران‌های منطقه را در خود دارد و با هتل‌های منحصر به فرد و خاص از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری با خیابان‌های دلباز و دلنواز که بهترین و گرمترین قهوه‌ها را به مهمانانش ارزانی می‌دارند. در سفرتان با تور استانبول به این شهر که بناهای تاریخی درجه یک در خود کم ندارد اگر به دنبال گشت و گذار در یک موزه‌ی جذاب هستید همراه ما باشید تا موزه مادام توسوی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 


مادام توسو و موزه‌های جهانی‌اش


مادام توسو یک مجسمه‌ساز مشهور فرانسوی است که در سال ۱۷۶۱ میلادی در شهر پاریس فرانسه متولد شده است. هنرمندی که توانایی ویژه‌ای در ساختن مجسمه‌های مومی از شخصیت‌های معروف جهان داشته است. هنرمندی که در سرتاسر جهان آثارش را به نمایش گذاشته است و در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شده است. از جمله‌ی این سختی‌ها می‌توان به غرق شدن کشتی حامل مجسمه‎‌هایش در دریا و نیز به آتش کشیده شدن نمایشگاهش توسط شورشیان اشاره کرد. او اما هیچگاه در سرتاسر زندگی‌اش از پای ننشست و تا روز آخر زیستنش در سال ۱۸۵۰ میلادی به کارش ادامه داد و نمایشگاه‌هایش را برپا نمود. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان موزه‌هایی با نام مادام توسو دایر شده‌اند که از آثار او و موزه‌ی اصلی آثار او که در شهر لندن است الگو گرفته‌اند. موزه‌هایی که در آنها مجسمه‌هایی مومی از شخصیت‌های معاصر مشهور حضور دارند و بازدیدکنندگان زیادی را به خودشان می‌کشانند. موزه‌هایی معروف در لاس وگاس، واشنگتن، آمستردام، دهلی، برلین و استانبول. اگر به دنبال آشنایی با شعبه‌ی استانبول مادام توسو هستید همراه ما باشید تا این موزه را بیشتر خدمت شما معرفی کنیم.

 

موزه تاریخی و بسیار زیبای Kariye استانبول

 

 

مادام توسو

 


موزه مادام توسو در استانبول


در سال ۲۰۱۶ در محله‌ی بی‌اوغلو و خیابان استقلال استانبول موزه‌ای افتتاح شد که امروزه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین موزه‌های این شهر به حساب می‌آید. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید مجسمه‌های شخصیت‌های مشهور جهان را از نزدیک ببینید. مجسمه‌هایی به غایت دقیق و زیبا که جزئیات فراوانی دارند و شما را شگفت‌زده می‌کنند. مجسمه‌هایی از آتاتورک، اردوغان، مسی، رافائل نادال، دیوید بکهام، آلبرت انیشتن، مونالیزا، لئوناردو داوینچی، برد پیت، آنجلینا جولی، استیو جابز، موتزارت و خیلی دیگر از شخصیت‌های مشهور دیگر. نکته‌ی جالب در این مجسمه‌ها اما حضور مجسمه‌ی مولانا جلال‌الدین بلخی شاعر پارسی سرای است. مجسمه‌ای که باتوجه به حالت و وضعیت جسمانی بیست و دومین نوه‌ی او به نام فاروق چلپی ساخته شده است. چرا که از مولانا هیچ نقاشی و یا تصویری موجود نیست. به طور کلی در این موزه مجسمه‌ی بیش از ۶۰ شخصیت معروف جهان وجود دارد که با رفتن به آن می‌توانید عکس‌های جالبی با این مجسمه‌ها و شخصیت‌ها بیندازید.

 

توپکاپی استانبول؛ بزرگترین موزه اشیای پیامبر اسلام در جهان

 

 

موزه مادام توسو در استانبول

 


انواع بلیت در موزه مادام توسو


به طور کلی برای ورود به این موزه ۳ گونه بلیت به شرح زیر می‌توانید تهیه کنید:
۱- بلیت سطح اول: با این بیلت که قیمت آن در حدود ۵۰ لیر است افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند یک بار به موزه ورود پیدا کنند.
۲- بلیت سطح دوم: با در اختیار داشتن این بلیت که قیمتش در حدود ۷۵ لیر است دو بار می‌توانید به موزه ورود کنید و همچنین جدای از موزه می‌توانید از آکواریوم سی‌لایف نیز که در کنار موزه قرار دارد بازدید کنید.
۳- بلیت سطح سوم: این بلیت VIP است که با در اختیار داشتن آن می‌توانید از امکانات ویژه‌ی موزه استفاده کنید و نیز بدون صف وارد آن شوید. این بلیت را تنها به صورت اینترنتی می‌توانید خریداری کنید و قیمت آن در حدود ۱۰۰ لیر است.

 

قدیمی‌ترین موزه‌ها در کدام شهرهای ترکیه است؟

 

 

موزه مادام توسو در استانبول

 


نکات ویژه درباره موزه مادام توسو استانبول


۱- بازدید از این موزه یک عکس یادگاری، کتاب راهنما، یک مجسمه‌ی مومی کوچک و یک تندیس برای شما به عنوان هدیه به همراه دارد که از مسئولین این موزه دریافت می‌کنید.
۲- ورود افراد زیر ۳ سال در این موزه رایگان است و برای افراد ۳ تا ۱۳ سال نیز می‌توانید بلیت تخفیف‌دار بگیرید.
۳- درهای این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی بازدیدکنندگانش باز است اما از ساعت ۷ شب به بعد پذیرش انجام نمی‌دهد. 

۱۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران