خیابان استقلال استانبول کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خیابان استقلال استانبول کجاست؟

خیابان استقلال استانبول یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر به حساب آمده و تقریبا تمامی توریست‌هایی که به این شهر سفر می‌کنند، حداقل یک بار وارد این خیابان یک و نیم کیلومتری رنگارنگ و شلوغ می‌شوند. خیابانی مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف که اتفاقا چند جاذبه‌ی گردشگری را نیز در خود دارد. در ادامه بیایید بیشتر در مورد این خیابان و ویژگی‌هایش با هم صحبت کنیم.

 

خیابان استقلال استانبول در کجاست؟

این خیابان در میدان تقسیم و در محله‌ی بی‌اغلو قرار گرفته است. منطقه بی‌اغلو یکی از توریستی‌ترین نقاط شهر استانبول به حساب آمده و بسیاری از هتل‌های معروف در اطراف میدان تکسیم و در نزدیکی خیابان استقلال قرار گرفته‌اند. در اطراف این خیابان چند مورد از جاذبه‌های مهم شهر از جمله برج گالاتا واقع شده که بازدید از آن‌جا نیز از واجبات تور استانبول به حساب می‌آید.

عکس : theculturetrip.com

 

تاریخچه خیابان استقلال استانبول

تاریخچه این خیابان به حدود ۱۵۰ سال پیش بر می‌گردد، زمانی که به مرور محله در حال تغییر بود و اولین ساختمان‌ها در آن‌جا ساخته شدند. در واقع درست زمانی که کاخ دلمه باغچه شروع به ساخته شدن شد، رونق این منطقه نیز آغاز گشت و در نهایت به شکل گیری خیابان استقلال و محله‌های اطرافش شد. در همان سال‌های اولیه، ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها شروع به داد و ستد در این نقطه از استانبول کردند و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی این خیابان که از آن دوران بر جا مانده‌اند، به همین خاطر شمایلی اروپایی دارند. در ابتدا این مسیر را با نام "خیابان بزرگ" صدا می‌زدند و سپس نام آن به "خیابان پرا" تغییر پیدا کرده که ریشه در زبان فرانسه داشت اما بعد از فروپاشی سلطنت عثمانی و شکل گیری جمهوری ترکیه، نام آن را به استقلال تغییر دادند. حالا این خیایبان یکی از معروفترین جاهای دیدنی استانبول است.

 

بهترین فست‌فودها و پیتزا در استانبول

عکس: asperahotel.com

 

جاذبه‌های خیابان استقلال استانبول را بیشتر بشناسید

آن‌قدر جمعیت گردشگرانی که به خیابان استقلال می‌روند، زیاد است که آن‌جا را در زمره شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان قرار داده است. مهم‌ نیست در چه ساعتی از روز به این خیابان بروید، آن‌جا را همیشه شلوغ می‌بینید. در طول روز اغلب افراد برای خرید به خیابان استقلال می‌روند و شب‌ها نیز بازار رستوران‌ها و کافه‌ها و کلاب‌های مختلف این خیابان داغ است. در ادامه به معرفی بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های خیابان استقلال می‌پردازیم:

  • کلیساهای خیابان استقلال

دو تا از کلیساهای معروف و تاریخی استانبول در خیابان استقلال قرار گرفته‌اند. یکی کلیسای آیا تریادا است که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده و کلیسای ارتدکس یونانی به حساب می‌آید و دیگری کلیسای کاتولیک آتوان است که ساخت آن به سال ۱۹۱۲ میلادی بر می‌گردد و سبک معماری نئوگوتیکش، منظره‌ای چشم‌گیر به این محل داده. هر دوی این بناها از دیدنی‌های مهم خیابان استقلال به حساب می‌آیند.

عکس: the500hiddensecrets.com

 

  • خرید در خیابان استقلال

یکی از اولین دلایل رفتن به خیابان استقلال استانبول و از جاذبه‌های مهم آن‌جا، خرید کردن از میان فروشگاه‌های متعددی‌ست که در این خیابان حضور دارند. بسیاری از برندهای مطرح دنیا و برندهای مهم ترک در این خیابان هستند که خیابان استقلال را به یک مرکز خرید بزرگ و جذاب بدل کرده است. البته در این میان، چند آنتیک فروشی و فروشگاه‌های صفحه موسیقی و کتاب هم هستند که در نوع خود جالب بوده و حس و حالی متفاوت در این محل پدید آورده‌اند.

 

شهرهای نزدیک استانبول | ۸ شهر توریستی و محبوب

عکس: instagram.com

 

  • بازدید از موزه مادام توسو

یکی از جاذبه‌های تفریحی و مهم خیابان استقلال، موزه مادام توسو استانبول بوده که در واقع یک موزه زنجیره‌ای در جهان است و در آن‌جا، مجسمه‌هایی واقع‌گرایانه از شخصیت‌های معروف جهان به شکل مومی کارگذاری شده است. در شعبه مادام توسو استانبول جدا از شخصیت‌های معروف اروپایی و آمریکایی همچون دیوید بکهام، بیانسه و ...، مجسمه‌هایی از بازیگران، خوانندگان و شخصیت‌های سیاسی ترک نیز وجود دارد.

عکس: istanbulclues.com

 

  • موزه پرا

موزه پرا دقیقا در خود خیابان استقلال استانبول قرار نگرفته و چند قدیم از مسیر اصلی دور است و در ترلاباشی قرار دارد. با این حال، به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های فرهنگی-هنری استانبول، حتما باید سری به این محل بزنید. این موزه در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و دارای سه طبقه با سالن‌های مختلف است که شامل کلاس‌های آموزشی و سالن‌های نمایشگاه نیز می‌شود. در آن‌جا آثار نقاشی متعدد از هنرمندان مطرح جهان و همچنین آثار هنری در زمینه کاشی و سرامیک به نمایش در آمده است.

 

بهترین طبیعت در حوالی استانبول

عکس: istanbultourstudio.com

 

  • حمام گالاتاسرای

 حمام‌های ترکی یکی از جاذبه‌های ترکیه به حساب می‌آیند، اما در استانبول چند حمام تاریخی وجود دارد که امکان رفتن به آن‌جا و تجربه یک حمام سنتی را خواهید داشت. از جمله این مکان‌ها، حمام گالاتاسرای در خیابان استقلال واقع شده و ساخت آن به سال ۱۴۱۹ میلادی بر می‌گردد.حمام گالاتاسترای هنوز هم فعال بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه ورودی که البته اصلا هم ارزان نیست، تجربه حمام ترکی در یک بنای تاریخی را داشته باشند.

عکس: tripadvisor.co.uk

 

  • پاساژ چیچک

پاساژ چیچک یکی از مکان‌های خاص در خیابان استقلال است که در کنار زیبایی منحصر به فرد خود، داستان جالبی نیز پشت خود دارد. مکانی که در گذشته یک بار طی آتش سوزی بزرگی کاملا از بین رفته بود و در هنگام انقلاب روسیه، جایی برای گل فروشی زنان روسی شده بود که برای گذران زندگی، مجبور به این کار در این پاساژ شدند. اصلا نام پاساژ چیچک که به معنای پاساژ گل است، از همین ماجرا نشات گرفته است.

عکس: pinterest.es

 

  • تفریحات شبانه در خیابان استقلال استانبول

در کوچه‌های خیابان استقلال، تعداد بی‌شماری کلاب‌های مختلف وجود دارد که به محض تاریک شدن هوا، شروع به فعالیت می‌کنند و صدای موسیقی‌شان از هر نقطه‌ای به گوش می‌رسد. اگر در همان حوالی اقامت داشته باشید، اصلا نیاز نیست برای تجربه تفریحات شبانه استانبول، به جای دیگری در شهر بروید، در همین خیابان استقلال، آن‌قدر کلاب خوب پیدا خواهید کرد که مجبور نباشید از آن‌جا دور شوید.

  • کوچه فرانسوی

کوچه فرانسوی نیز جایی بسیار محبوب در خیابان استقلال به حساب می‌آید که در تور استانبول، پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به آن‌جا نیز بزنید. این مکان در واقع مکانی متروکه به نام کوچه الجزایر بوده که به این شکل بازسازی شده و حالا جایی شلوغ پر از کافه‌ها و رستوران‌هاست که گردشگران در آن‌جا به گردش و عکاسی می‌پردازند.

 

۱۰ استیک‌هاوس‌ معروف در استانبول

عکس : irablock.com

 

رستوران‌های محبوب خیابان استقلال استانبول

در کنار تمام جاذبه‌هایی که از آن‌ها اسم بردیم، رستوران‌های متعددی که در خیابان استقلال وجود دارند نیز، خود یکی از جذابیت‌های این بخش از شهر به حساب می‌آیند. البته، اغلب رستوران‌ها و کافه‌های خیابان استقلال به خاطر ماهیت توریستی بودن این منطقه، کمی گران‌تر از جاهای دیگر هستند و اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید و می‌خواهید هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید، بهتر است در جاهای کم‌تر توریستی به صرف غذا بپردازید. اما فارغ از مسائل مالی، بیایید با هم مروری داشته باشیم بر بهترین رستوران های استانبول در خیابان استقلال:

  • رستوران 360 استانبول

رستوران 360 استانبول (360 Istanbul Restaurant) در بالاترین طبقه یک ساختمان آجری قرار گرفته و به خاطر دیوارهای شیشه‌ای و منظره‌ای پانورامایی که برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد، معروف است. اما این مکان از نظر کیفیت غذا و خدمات نیز در زمره بهترین رستوران‌های استانبول بوده و مجموعه‌اتی از غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و اروپایی را در منو خود دارد. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ نیمه شب فعال است.

عکس : finestclubs.com

 

  • رستوران اوتانتیک

اگر به دنبال یک رستوران عالی برای خوردن غذاهای ترکی خوشمزه در خیابان استقلال استانبول هستید، پیشنهاد ما به شما، رستوران اوتانتیک (Otantik) است. تمامی منو این رستوران به انواع کباب‌ها و غذاهای اصیل ترکی اختصاص داشته و البته سرو آن نیز در ظروف مسی و به شکلی زیبا انجام می‌شود. بخشی از میزهای رستوران در فضای باز خیابان قرار دارد تا بتوانید هنگام صرف غذا از حال و هوای خیابان نیز لذت ببرید. این رتوران از صبح برای صبحانه تا نیمه شب برای سرو شام فعال است.

  • رستوران فیجین

این رستوران خاص به خاطر غذاهای محلی "چرکس" معروف است که ریشه در مناطق قفقاز دارد. البته در منو رستوران فیجین (Ficcin)  چدین نوع غذای ترکی معروف را نیز پیدا خواهید کرد که با قیمت مناسب و کیفیتی عالی سرو می‌شوند. رستوران فیجین از جمله مکان‌های بسیار عالی برای صرف شام در محیط روباز در خیابان استقلال به حساب می‌آید که به سرو انواع نوشیدنی نیز می‌پردازد.‌

 

پارک های آبی استانبول

عکس: opentable.co.uk

 

  • رستوران پاتاتوس

این رستوران به خاطر پخت بهترین "کومپیر" که یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است به شهرت رسیده و نه تنها جزو بهترین رستوران‌های خیابان استقلال استانبول، بلکه از بهترین‌ها برای صرف این غذا در کل شهر است. البته تمام غذایی که در این محل سرو می‌شود به کومپیر ختم نشده و ساندویچ‌های متنوعی در آن‌جا سرو می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع دونر اشاره کرد اما ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم از رستوران پاتاتوس (Patatos)،  کومپیرهای معروفشان را سفارش دهید.

  • رستوران پاروله

این مکان از جمله رستوران‌های شیک و بسیار خوب در خیابان استقلال است که فاصله‌ی چندانی تا برج گالاتا ندارد. بر خلاف فضای شلوغ رستوران‌های دیگر، این مکان دارای فضایی مجلل و آرام است و غذای با کیفیتی را با قیمت نه چندان بالا ارائه می‌کند. همچنین، اگر اهل غذاهای گیاهی هستید، این مکان را به خاطر منو آن که چندین مورد غذای گیاهی خوشمزه درش وجود دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عکس: dir.gen.tr

 

  • رستوران آدا استقلال

و در آخر، اشاره‌ای داشته باشیم به دیگر رستوران شیک و معروف خیابان استقلال استانبول یعنی آدا استقلال (Ada Istiklal) که فضایی بسیار زیبا دارد و بخشی از آن را کتابخانه‌ای بزرگ اشغال کرده که امکان برداشتن آن‌ها و مطالعه‌شان را هم دارید. منو این رستوران متنوع است و شامل غذاهای ترکی، غذاهای بین‌المللی، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و دسرهای مختلف می‌شود.

 

در استانبول کجا نخودپلو بخوریم

عکس: tripadvisor.co.nz

 

۰۱ شهریور ۱۴۰۲

نظرات کاربران