جمعه سیاه در استانبول: خرید در بزرگ‌ترین روز تخفیف سال

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جمعه سیاه در استانبول: خرید در بزرگ‌ترین روز تخفیف سال

جمعه سیاه یا black friday یکی از جشن‌های خرید آمرکایی بود که به سرعت به دیگر کشورها انتقال پیدا کرد و حالا تقریبا می‌توان گفت که بسیاری مراکز خرید، فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین و مغازه‌های کوچک با ارائه تخفیف‌های بسیار عالی آن را جشن می‌گیرند. تور استانبول با توجه به داشتن تعداد زیادی مراکز خرید بسیار عالی، فروشگاه‌های متنوع و برندهایی جهانی که همه در این شهر فعالیت دارند، یکی از بهترین مقاصد اطراف ایران برای حضور در این جشن خرید بزرگ به حساب می‌آید.
اگر چه گفته می‌شود ترکیه خیلی جمعه سیاه را جدی نمی‌گیرد، اما در عمل استانبول در این روز پر می‌شود از بنرهای مربوط به بلک فرایدی و تخفیف‌هایی که سر در همه‌ی فروشگاه‌ها می‌خورد. پس به نکاتی که در پست پیش رو می‌گوییم گوش کنید و به جاهایی که معرفی خواهیم کرد حتما سر بزنید تا بتوانید از تخفیف‌های این روز بهره ببرید.

 

مراکز خرید

بخش زیادی از تخفیف‌ها را می‌توانید در دو مرکز خرید مهم استانبول پیدا کنید. زورلو سنتر و ایستینیه پارک هر ساله تخفیف‌های بسیار زیادی ارائه می‌کنند و امسال نیز از همین حالا تبلیغات خود را برای برای جمعه سیاه سال ۲۰۱۹ آغاز کرده‌اند. در این مراکز می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید پیدا کنید، از انواع لوازم الکترونیک تا وسایل شخصی و البته تعداد بسیار زیادی فروشگاه لباس.

 

بلک فرایدی


اما این بدین معنی نیست که تخفیف‌های مربوط به دیگر مراکز خرید را نادیده بگیرید. مراکز خرید زیادی در استانبول هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به Akmerkez، مرکز خرید استانبول ، Kanyon، مرکز خرید فروم استانبول و Metrocity اشاره کرد.
سال پیش مرکز خرید Galleria نیز تبلیغات زیاد و تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه کرده بود و با توجه به این که تمام برنامه‌های غربی در این مرکز خرید برگزار می‌شود، باید انتظار داشت تا بلک فرایدی امسال نیز تخفیف‌های خوبی ارائه شود، پس سر زدن به این مرکز خرید را نیز در لیست کارهای خود در جمعه سیاه قرار دهید.

 

۶ اوت لت معروف و ارزان استانبول

بلک فرایدی


ترندیول

یکی از مهم‌ترین سایت‌های خرید آنلاینی که به ارائه تخفیف‌های مختلف در طول سال می‌پردازد، سایت ترندیول است که در ترکیه بسیار محبوب بوده و در واقع کارش جمع آوری تخفیف‌های مختلف از سایت‌های متنوع فروش آنلاین در ترکیه است. این سایت در روز بلک فرایدی نیز تخفیف‌های بسیار زیادی از ۲۰ تا ۸۰ درصد برایتان به نمایش خواهد در آورد، تنها باید برنامه ریزی کنید که زمان رسیدن کالا، با مدت زمانی که در ترکیه اقامت دارید جور در بیاید.

 

۶ اپلیکیشن کاربردی و رایگان برای گشت‌وگذاری مفرح در استانبول

بلک فرایدی

 


Hepsiburada

یکی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین بسیار معروف در ترکیه که بلک فرایدی می‌توانید انتظار خرید با قیمت‌های باورنکردنی را در آن داشته باشید. البته بیشتر در این سایت می‌توانید دنبال لوازم الکترونیک و چیزهای اینچنینی باشید که در جمعه سیاه تخفیف‌های خوبی خواهد خورد. از جمله مزیت‌های خرید از hepsiburada این است که بالای ۵۰ لیر خرید شما از سایت، ارسال رایگان خواهد شد.

 

جمعه سیاه


سر زدن به فروشگاه‌های سطح شهر استانبول

بسیاری از فروشگاه‌های استانبول در روز بلک فرایدی اقدام به فروش‌های ویژه و همچنین ارائه انواع تخفیف‌ها می‌کنند. به طور کلی تبلیغات قبل از این روز خیلی رسم نیست و فروشگاه‌ها نیز به صورت آنی تخفیف‌ها را در نظر می‌گیرند، پس از سر صبح کفش‌های راحتی بپوشید و به فروشگاه‌های نزدیک به میدان تکسیم و مراکز خرید رجوع کرده و از بهترین قیمت‌ها بهره ببرید.

 

خرید از برندهای محبوب لباس ترک در استانبول

جمعه سیاه


رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها در جمعه سیاه

متاسفانه در این زمینه نباید انتظار زیادی داشته باشید، مگر این که در مسیر خود به تخفیف بر بخورید چون هیچ تبلیغاتی برای تخفیف در رستوران‌ها نشده، اما برای بعضی هتل‌ها اندک تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌اند.

  • نکته: سعی کنید در این روز که تب خرید بالا است از دست‌فروش‌ها خرید نکنید، چون بسیاری از آن‌ها با استفاده از جو به وجود آمده اجناس تقلبی را به فروش می‌رسانند.
  • نکته: همانطور که گفتیم، اگر می‌خواهید جنس خوبی گیرتان بیاید باید اول وقت به مراکز خرید مراجعه کنید، پس با توجه به مراکز خریدی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، جایی که می‌خواهید بهآن مراجعه کنید را از قبل نشان کنید.
  • نکته: اگر به دنبال گشت‌های اطراف استانبول هستید، می‌توانید از تخفیف‌های ارائه شده برای تورهای گردشگری هم استفاده کنید، این تخفیف‌ها تا مرز ۴۰ درصد ارائه می‌شوند.

 

۲۹ آبان ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 22 آبان 1398)

نظرات کاربران