خرید در استانبول در سال ۲۰۲۲، بخش اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید در استانبول در سال ۲۰۲۲، بخش اول

استانبول به اندازه هزاران سال تاریخ چند ملیتی دارد که این میراث چند فرهنگی از دوران بیزانس و عثمانی حتی هنگام خرید در تور استانبول نیز بازتاب خود را نشان می‌دهد. قدمت بیشتر مکان‌های خرید استانبول به قرن‌ها قبل باز می‌گردد. در حالی که بیشتر خیابان‌های خرید استانبول در قرن نوزدهم شکل گرفته‌اند، بازارهای تاریخی مربوط به دوران قبل نیز وجود دارد. در این پست به بازارهای تاریخی و خیابان‌های خرید در استانبول می‌پردازیم.

 

بهترین مکان‌ها و خیابان‌های خرید در استانبول ۲۰۲۲

بیشتر گردشگرانی که از استانبول دیدن می‌کنند در سلطان احمد و تقسیم خرید می‌کنند. البته سلطان احمد استانبول به خاطر بازارهای تاریخی و تقسیم به خاطر خیابان‌های خریدش معروف است. اما به غیر از این دو منطقه در استانبول، مکان‌های خوبی برای خرید وجود دارد. در این مقاله که به عنوان راهنمای خرید استانبول طراحی کردیم، به ویژه بر روی خیابان استقلال، یکی از بهترین خیابان‌های خرید استانبول تمرکز کرده‌ایم. اگرچه ممکن است در نگاه اول کمی طولانی و پیچیده به نظر برسد، اما جواهرات پنهان شهر را کشف خواهید کرد.

 

تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

۱- خیابان استقلال (بی‌اوغلو)

کنسولگری‌ها، بانک‌ها و هتل‌هایی که در این منطقه افتتاح شدند، بی‌اوغلو در استانبول را در کانون توجه قرار دادند و ثروتمندترین غیرمسلمانان شهر برای ایجاد ساختمان‌های شیک در این محله با یکدیگر رقابت کردند. اگرچه ممکن است هنگام خرید ویترین مغازه‌های رنگارنگ از توجه ما به زیبایی معماری ساختمان‌های خیابان استقلال کم کند، اما این ساختمان‌ها هنوز ما را به یاد زندگی نوستالژیک در بی اوغلو می‌اندازند. به همین ترتیب، در نیمه دوم قرن نوزدهم، گذرگاه‌هایی در خیابان استقلال نیز ساخته شد و پس از اینکه سلطان عبدالمجید به عنوان اقامتگاه خود به کاخ دولما باغچه استانبول نقل مکان کرد، پویایی بی‌اوغلو شروع به پیشی گرفتن از شهر قدیمی کرد.

پاساژ اطلس

پاساژ اطلس توسط آگوپ کوچ اوغلو در سال ۱۸۷۰ ساخته شد. او از چهره‌های برجسته جامعه ارامنه استانبول بوده و حتی دوست شخصی سلطان هم بود. این ساختمان با سقف‌های بلند، نقاشی‌های دیواری و برگ‌های طلایی به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های عصر خود شناخته می‌شود. این ساختمان به عنوان دفتر مرکزی PTT (اداره پست) مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه سینما اطلس (تئاتر فیلم)، فروشگاه‌های لباس و مغازه‌های سوغاتی را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید لباس‌ها، کیف‌ها و عینک‌های آفتابی قدیمی را پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش اول

پاساژ حلب

پاساژ حلب توسط تاجری به نام Haciar Hacar در سال ۱۸۸۴ ساخته شد. این ساختمانی به سبک "التقاطی" است که مجموعه‌ای از عناصر مختلف معماری را در کنار هم قرار داده و در عین حال دارای نقش برجسته‌های باشکوهی است. اگر به اندازه کافی دقت کنید، یک مدال در قسمت جلوی ساختمان خواهید دید. دیوارهای یک قلعه در وسط این مدال نشان دهنده قلعه حلب (حلب) است. همانطور که می‌توانید تصور کنید، آقای هاچار اهل حلب بود و نمادی از کشور خود را بر روی این ساختمان درج کرده بود. در زیربنای پاساژ مغازه‌های مختلفی مانند مغازه‌های نقره، زیور آلات، کتاب، رنگ روغن، قاب و پوستر وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید در رستوران منحصیر در همان طبقه استراحت کنید و از یک وعده غذایی خوب لذت ببرید. علاوه بر این، طبقه پایین پاساژ حلب امروزه به عنوان سینمای بی اوغلو عمل می‌کند.

پاساژ هازوپولو

پاساژ هازوپولو توسط یک تاجر یونانی‌الاصل به نام Kiryaki Hazzopulo در سال ۱۸۷۱ ساخته شد که با حیاط جلویی خود در وسط ساختمان جلب توجه می‌کند. پاساژ هازوپولو مکانی با فضایی پر جنب و جوش است که می‌توانید در هر زمانی از روز مردم را در حال صرف نوشیدنی و گپ زدن ببینید. بازرگانان بسیار موفق جامعه غیرمسلمان در امپراتوری عثمانی در این گذرگاه تجارت داشتند. پدر آرا گولر یکی از چهره‌های سرشناس، عکاس مشهور جهان، در این پاساژ نیز یک داروخانه داشت. همچنین در گذشته تمام سفارشات کلاه برای برگزاری مراسم عقد در کلیساهای بی‌اوغلو به فروشگاه "Sapkaci Katia" سفارش داده می‌شد که امروزه این فروشگاه کلاه‌های نوستالژیکی به فروش می‌رساند. در این پاساژ ۴۰ فروشگاه وجود دارد که می‌توانید عطر، کیف، زیور آلات، کتابفروشی و بسیاری موارد دیگر را پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی پاساژ این است که خیابان استقلال را به خیابان مشروطیت متصل می‌کند.

 

پربازدیدترین نقاط استانبول

پاساژ آزناوور

این گذرگاه توسط خانواده آزناوور در سال ۱۸۹۳ ساخته شد و نشان دهنده سبک معماری ایتالیایی است. داستان نویسان مشهور اواخر دوره عثمانی زمان زیادی را در این پاساژ می‌گذرانند که بهترین کافه‌ها و رستوران‌های زمان خود را در خود جای داده است. پاساژ آزناوور یک ساختمان ۹ طبقه است که در آن می‌توانید مغازه‌های زیور آلات، کلاه، اسباب بازی و کیف فروشی پیدا کنید. علاوه بر این، امکانات خوبی برای گذراندن وقت مانند کافه و سالن بیلیارد در این پاساژ وجود دارد. پاساژ آزناوور درست روبروی دبیرستان گالاتاسارای واقع شده است.

پاساژ آوروپا

پاساژ آوروپا جایی است که حتی اکثر افرادی که چندین بار به خیابان استقلال رفته‌اند، آن را نمی‌شناسند. از آنجایی که ورودی پاساژ به جای خیابان اصلی از طریق بازار ماهی در بی‌اوغلو است، فقط افرادی که از قبل مکان را می‌شناسند از آن بازدید می‌کنند. این گذرگاه به سبک رنسانس توسط یک معمار اتریشی به نام دومنیکو پولگر ساخته شده و ساختمان آن ۵۶ متر ارتفاع دارد و ۲۲ مغازه را در خود جای داده است. در حالی که در پاساژ هستید، می‌توانید از مجسمه‌های شگفت‌انگیز در ورودی مغازه‌ها لذت ببرید. علاوه بر این، این پاساژ بازار ماهی بی‌اوغلو را به خیابان مشروطییت متصل می‌کند.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

پاساژ چیچک

وقتی حرف از پاساژهای بی‌اغلو به میان می‌آید بی‌شک چیچک همیشه اولین گزینه است. با این حال، چیچک مکانی پر از رستوران‌های غذای دریایی و کافه‌های مختلف است و اگر قصد خرید در بی‌اوغلو را دارید، ممکن است بخواهید در فضای نوستالژیک چیچک استراحت کنید.

بازار ماهی بی‌اغلو

از طرف دیگر بازار ماهی بی‌اوغلو در کنار پاساژ قرار دارد و ویژگی‌های نوستالژیک محله را به خوبی نشان می‌دهد. زمانی که در بازار ماهی هستید، حتما از Uc Yildiz Sekerleme  (فروشگاه شیرینی‌های ترکی) دیدن کنید. مطمئنا در اینجا خود را در فضای بسیار نوستالژیک فیلم‌های ترکی خواهید دید.

 

با گالاتاپورت استانبول آشنا شوید

Beyoglu Is Merkezi

مرکز تجاری بی‌اغلو یکی دیگر از نقاط خرید در این منطقه است که وقتی در آن قدم می‌زنید احساس می‌کنید بزرگ‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسید. در واقع مرکز تجاری بی‌اغلو هزارتویی با ۲۰۰ فروشگاه است که همه چیزی می‌فروشند. بنابراین، شما می‌توانید انواع چیزها را در اینجا پیدا کنید، خواه لباس، لوازم جانبی، کیف یا کفش باشد.

ترکوز چیکمازی

ترکوز چیکمازی در سمت راست مسیر تونل قرار دارد و همیشه شبیه بازار محلی است. شما می‌توانید هر چیزی را که نیاز دارید در این مغازه‌های خیابانی در فضای باز پیدا کنید، خواه لباس، شلوار جین و هر چیز دیگری باشد. در غرفه‌های این مغازه‌ها نیز می‌توانید تی‌شرت‌ها و لباس‌های بسیار ارزانی پیدا کنید. نام واقعی ترکوز چیکمازی پاساژ D’andria است که در سال ۱۸۸۲ ساخته شد اما اسم امروزی آن از خیابانی که در آن واقع شده گرفته شده است. از طرف دیگر، برخی به آن "گذرگاه ترکوس" نیز می‌گویند.

 

مهمترین صحنه‌های هنری در استانبول: بخش اول

۲- گالاتا

گالاتا تعدادی از بهترین خیابان‌های خرید استانبول را دارد و برج گالاتا استانبول در محل تلاقی خیابان‌های خرید در محله گالاتا قرار گرفته است.

خیابان گالیپ دده

خیابان گالیپ دده از میدان تونل، جایی که خیابان استقلال به پایان می‌رسد، شروع می‌شود و شما را به برج گالاتا می‌رساند. در این خیابان می‌توانید مغازه‌های مختلف آلات موسیقی پیدا کنید. این مغازه‌ها در اطراف خانه گالاتا مولوی واقع شده‌اند و در بین بسیاری از نوازندگان حرفه‌ای و آماتور محبوب هستند. به لطف تاثیر گردشگری در سال‌های اخیر، برخی از فروشگاه‌های سوغاتی نیز در خیابان ظاهر شده‌اند. این مغازه‌ها هدایای رنگارنگ می‌فروشند و جایگزین‌های باکیفیت‌تری در مقایسه با سوغاتی‌های کلاسیک گردشگری که ممکن است در شهر قدیمی ببینید، ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید در تور استانبول سوغاتی بخرید، این خیابان جایی است که باید به آن بروید.

 

۷ سالن بولینگ برتر استانبول را بشناسید

خیابان سردار اکرام

خیابان سردار اکرم از برج گالاتا تا جهانگیر امتداد دارد و مغازه‌هایی را در خود جای داده است که محصولاتی با طراحی خاص به فروش می‌رسانند. این فروشگاه‌ها کالاهایی را ارائه می‌دهند که در زندگی روزمره به صورت خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و قطعا توجه علاقمندان به خرید را به خود جلب خواهند کرد. علاوه بر این، برخی از بهترین کافه‌های استانبول نیز در این خیابان یافت می‌شوند.

خیابان بویوک هندک

سنت آوردن مغازه‌هایی که همان نوع محصولات را در یک نقطه می‌فروشند، از دوران عثمانی آغاز شد و هنوز در ترکیه امروزی زنده نگه داشته می‌شود. بنابراین در محله‌های تاریخی استانبول می‌توانید با مکان‌هایی مانند هیرداواتچیلار کارسیسی (بازار سخت افزار) یا مفروساتچیلار کارسیسی (بازار مبلمان) برخورد کنید و خیابان بویوک هندک مملو از مغازه‌هایی است که محصولات روشنایی را به همین روش می‌فروشند.

 

دانستنی‌هایی درباره شهر استانبول

۳- چوکورچوما

چوکورچوما یکی از خاص‌ترین قسمت‌های بی‌اغلو است و موزه معصومیت که توسط اورهان پاموک، رمان‌نویس برنده جایزه نوبل، به عنوان همراه رمان او «موزه معصومیت» ایجاد شده در اینجا واقع شده است. در واقع، این محله به خاطر مغازه‌های عتیقه‌فروشی‌اش معروف است و دیدن عتیقه‌فروشی‌های ردیف‌شده در خیابان چوکورچوما و خرید کردن در آن‌ها، بسیار سرگرم‌کننده است. چوکورچوما و جهانگیر دو تا از بهترین محله‌ها برای قدم زدن در استانبول هستند. علاوه بر این، می‌توانید روز خود را در خیابان Cezayir که مملو از کافه‌هایی با موسیقی زنده است، به پایان برسانید.

۴- کاراکوی

کاراکوی محله‌ای جهانی است که در دوران بیزانس و عثمانی به عنوان یک بندر شهری عمل می‌کرد. کاراکوی (و گالاتا) قبلا محلی بود که در آن کالاهای با ارزش جاده ابریشم توسط مستعمرات تجاری ایتالیا جمع آوری و به اروپا صادر می‌شد. این محله بندری همیشه در هر دوره از تاریخ استانبول فعال بوده و در دوران عثمانی قرن نوزدهم به طور کامل شکوفا شد. در آن زمان، کاراکوی به مکانی تبدیل شد که همه تجار داخلی و خارجی شهر در آن سرمایه گذاری می‌کردند. بنابراین می‌توانید در کاراکوی با ساختمان‌های زیبایی مانند مینروا هان نیز برخورد کنید. در کاراکوی امروزی، مغازه‌هایی که محصولات خود را در فضای باز می‌فروشند، محبوب‌ترین مغازه‌ها هستند. چند مغازه با کیفیت خوب با گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. یکی از این مغازه‌ها، Atlas Outdoor است که لباس‌های زمستانی جذابی می‌فروشد. علاوه بر این، می‌توانید از هیرداواتسیلار کارسیسی دیدن کنید که انواع تجهیزات را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، خیابان کمرالتی از مسیر کاراکوی به سمت کاباتاش، نقطه‌ای است که می‌توانید مغازه‌های تجهیزات غواصی را پیدا کنید که یکی پس از دیگری ردیف شده‌اند.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

۵- نیشانتاشی

به غیر از مغازه‌های لوکس، می‌توانید بوتیک‌های ویژه‌ای در نیشانتاشی استانبول بیابید. از محبوب‌ترین خیابان‌های نیشانتاشی می‌توان به خیابان عبدی ایپکچی و خیابان تشویکیه اشاره کرد. همچنین اگر به دنبال لباس شب هستید، می‌توانید از بوتیک‌های خیابان‌های پشت نیشانتاشی دیدن کرده و لباس شیک مورد نیاز خود را پیدا کنید. به علاوه خیابان عبدی ایپکچی که از ماچا تا نیشانتاشی امتداد دارد دارای بیش از ۵۰ مغازه لوکس است و واقعا شبیه یک مرکز خرید در فضای باز است.

۶- امینونو

امینونو قلب شهر قدیمی استانبول است و خودروهایی که از سمت آسیایی استانبول و تکسیم می‌آیند از امینونو عبور می‌کنند. مردم محلی برای خرید در استانبول به امینونو می‌روند. مکان‌های خریدی که تا کنون به آن‌ها اشاره کردیم در استانبول مدرن قرار داشتند. امینونو در استانبول و چند عنوان بعدی از جمله سیرکچی و سلطان احمد مناطق خرید در شهر قدیمی استانبول را پوشش خواهند داد.

 

بهترین هتل‌های منطقه فاتح استانبول

بازار ادویه

پارچه‌ها و ادویه‌های ابریشمی از هند برای سال‌ها از طریق کاروان‌ها به مصر برده می‌شد و با کشتی به استانبول فرستاده می‌شد. سپس، این محصولات تجاری ارزشمند از طریق ونیزی‌ها و جنوایان به اروپا صادر می‌شد و برخی از این محصولات تجاری مهم در بازار ادویه به عموم فروخته می‌شد. بازار ادویه در کنار مسجد جدید، در قلب امینونو قرار دارد و هنوز هم مرکز جذب بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در تور استانبول است و به دلیل محبوبیت زیاد آن، نمی‌توانید آخر هفته‌ها حتی در بازار قدم بزنید.

خیابان اوزونچارسی

خیابان اوزونچارسی همیشه یکی از مناطق خرید در شهر قدیمی استانبول از دوران عثمانی بوده است و این خیابانی است که از ساحل امینونو تا بازار بزرگ استانبول امتداد دارد. در این خیابان می‌توانید مراکز تجاری، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی را بیابید. اگر دوست دارید حس نوستالژیک شهر قدیمی را تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم از این خیابان دیدن کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید بسیاری از اقلام خرید را با قیمت‌های ارزان‌تر نسبت به سایر مناطق خرید استانبول خریداری کنید.

 

کاخ آینالی کاواک استانبول را بشناسیم

بازار محمودپاشا

بازاری که از دروازه محمودپاشا در بازار بزرگ شروع می‌شود و شما را به کوچه پس کوچه‌های امینونو می‌برد، جاده‌ای شیب دار و بسیار جذاب است. این اولین جایی است که وقتی مردم می‌خواهند برای مراسم نامزدی و عروسی خرید کنند، به آن می‌روند. بازار محمودپاشا مکانی منحصربه‌فرد است که می‌توانید لباس‌های بچه‌گانه و پیراهن بزرگسالان را با قیمت‌های بسیار ارزان خریداری کنید. اگرچه محمودپاشا یکی از ارزان‌ترین خیابان‌های خرید استانبول است، اما ممکن است لازم باشد در مورد کیفیت کالاهایی که می‌خرید دقت کنید.

۰۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران