خرید در استانبول در سال ۲۰۲۲، بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید در استانبول در سال ۲۰۲۲، بخش دوم

همانطور که در قسمت اول این مطلب اشاره کردیم تور استانبول پر از فرصت‌های گوناگون و فوق‌العاده‌ای است که حتی به درستی نمی‌توان آن را یک جا برشمرد یکی از مهم‌ترین آن‌ها قطعا خرید کردن است. توریست‌ها و مخصوصا توریست‌های ایرانی یکی از کارهای اساسی که در سفر به استانبول انجام می‌دهند خرید لباس و کیف و کفش است. استانبول شهری بزرگ است که حتی شهروندان آن خیلی از مناطق را نمی‌شناسند و یا هرگز نرفته‌اند بنابراین اصلا عجیب نیست که صدها بازار و پاساژ باشد که هرگز در مقاله‌های ما یادی از آن‌ها نشود با اینهمه برای اینکه خریدی معتبر داشته باشید باید برجسته‌ترین و اصلی‌ترین نقاط تجاری شهر را بشناسید. در ادامه قسمت اول به معرفی و بررسی نقاط اصلی خرید در استانبول می‌پردازیم.

 

۷- سیرکچی

محله سیرکچی که از دوره عثمانی منطقه خرید بوده بهشتی برای خرید ارزان در استانبول است، که یک تجربه تاریخی را نیز به شما هدیه می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید یک گردش تریبی داشته باشید و در مسیرهایی که از دهه‌ها قبل مردم برای خرید در آن قدم می‌زدند بروید سیرکچی انتخابی عالی است. به علاوه در بین مراکز خرید آنچنانی و گران یافتن جاهایی که قیمت‌های ارزان و مقرون به صرفه‌ای دارند موهبت بزرگی است.

دوگوبانک

دوگوبانک که در قلب سیرکچی واقع شده همیشه مکانی محبوب برای افرادی بوده که می‌خواهند تلفن‌های همراه ارزان قیمت و دستگاه‌های تکنولوژیکی بخرند. شما می‌توانید محصولات خوبی را در این مکان خریداری کنید. همچنین می‌توانید گوشی‌های قدیمی خود را مبادله کنید و گوشی‌های جدید بخرید. بنابراین، Dogubank جایگزین خوبی برای خرید فناوری در استانبول است. مخصوصا این که اگر به دنبال تجهیزات هستید و یا در حین سفر دچار خسارت شدید می‌توانید با مراجعه به اینجا با قیمت‌های مناسبی قطعات مورد نیازتان را تهیه کنید.

پاساژ خیام

همانطور که همه ما می‌دانیم، محصولات عکاسی واقعا گران هستند. امروزه محصولات غول‌های بزرگ مانند سونی، کانن و نیکون با قیمت‌های بسیار بالایی در فروشگاه‌های تکنولوژس فروخته می‌شوند و پاساژ خیام اولین جایی است که برای گزینه‌های ارزان‌تر دوربین و لنز دوربین در استانبول شناخته می‌شود. بسیاری از فروشگاه‌های محصولات عکاسی یکی پس از دیگری در این پاساژ ردیف شده‌اند و از این رو می‌توانید قیمت محصولاتی را که می‌خواهید در این پاساژ خریداری کنید، بررسی و مقایسه کنید. مخصوصا این که چون یک سری فروشگاه‌های مشابه در کنار هم فعالیت می‌کنند قیمت‌ها بین‌شان رقابتی است.

 

بهترین چیزهایی میتوانید در استانبول بخرید

۸- سلطان احمد

منطقه سلطان احمد یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول است. اگرچه قیمت‌ها در برخی از خیابان‌های توریستی سلطان احمد گران است، اما راه‌هایی نیز برای خرید ارزان وجود دارد. شما می‌توانید بسیاری از چیزهایی که توریستی ترکی که دوست دارید بخرید را در اینجا بیابید. اما اگر به دنبال خریدی عالی هستید و خریدهای لوکس در برنامه زندگی شما جای دارد شک نکنید که به جایی عالی رفته‌اید که با پاساژها و مراکز خرید جذاب و لوکس پر شده و فرصت‌های بی‌پایانی از خرید و گشت و گذار در اختیار شما قرار می‌دهند.

بازار آراستا

ساختن بازار در کنار مسجد جدید در دوران عثمانی رسم بود. از این رو، منابع برای فعال نگه داشتن مسجد از طریق اجاره‌های جمع آوری شده از این مغازه‌ها تامین می‌شد. به همین ترتیب، بازار ادویه در کنار مسجد جدید در امینونو ساخته شد. به همین دلیل این دو ساختمان در یک سال ساخته شدند و بازار آراستا در کنار مسجد آبی استانبول به همین منظور در قرن هفدهم ساخته شد. به عنوان بازاری که امروزه در مجاورت موزه موزاییک کاخ بزرگ قرار دارد، توجه بازدیدکنندگان به خصوص توریست‌های خارجی را به خود جلب می‌کند. اگر بخواهید چیزی بخرید که شما را به یاد استانبول بیاندازد مطمئنا سوغاتی‌هایی که در این بازار فروخته می‌شود توجه شما را به خود جلب می‌کند. اما به یاد داشته باشید خرید برخی از اجناس در چنین بازارهایی نیاز به دقت دارد تا سرتان کلاه نرود، چیزهایی مثل ظروف فلزی مسی، برنجی، یا جواهراتی مثل نقره و امثال این‌ها.

خیابان نوروسمانیه

خیابان نوروسمانیه سلطان احمد را به بازار بزرگ متصل می‌کند که به خصوص در ماه‌های بهار مملو از گردشگران است. در این خیابان بلوک‌های اداری، مراکز تجاری و کافی شاپ‌های مختلفی وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید فروشگاه‌های فرش و جواهرات لوکس را در خیابان نوروسمانیه بیابید. به گردش بروید و بین فروشگاه‌ها سرگردان شوید و وقتی احساس گرسنگی کردید به یکی از کافی‌شاپ‌ها بروید و چیزی سفارش دهید. چای با باقلوا و یا قهوه ترک از محبوب‌ترین‌ها هستند.

 

مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول مجموعه‌ای از مغازه‌های مجزای متعددی است که در طی صدها سال گرد هم آمده‌اند. این بازار از ۶۷ خیابان و بیش از ۳ هزار مغازه تشکیل شده است. بنابراین، اگر اولین بار است که از بازار بزرگ دیدن می‌کنید پس بدانید که گم شدن، اجتناب ناپذیر است، اما هول نشوید زیرا گم شدن در یک چنین بازاری اصلا ناراحت کننده نیست چراکه این بازار جایی است که خرید در آن بسیار سرگرم کننده است و گذر زمان کاملا از یاد می‌رود. طبیعتا ورودی و خروجی بازار زیاد است، دروازه نوروسمانیه (دروازه شماره ۱) و دروازه بیازیت (دروازه شماره ۷) دو تا از محبوب‌ترین ورودی‌های بازار بزرگ هستند. خیابانی که بین این دو دروازه قرار دارد، خیابان کلپاکچیلارباسی نام دارد که از آن به عنوان خیابان اصلی بازار بزرگ یاد می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای راهیابی به بازار، جهت این خیابان را به خاطر بسپارید.

۹- بالات

محله بالات و فنر اخیرا تبدیل به محله‌های بسیار محبوب استانبول شده‌اند بهترین قسمت بازدید از این محله‌ها این است که می‌توانید از رستوران‌ها، کافه‌ها، فرهنگ محلی و خرید در همان منطقه لذت ببرید. بعد از اینکه روز خود را با یک صبحانه خوب در کافه‌ای در نزدیکی پاتریارسالاری ارتدوکس یونانی فنر شروع کردید، می‌توانید در خیابان وودینا که فنر و بالات را به هم متصل می‌کند قدم بزنید و از فروشگاه‌های شگفت انگیز در این منطقه دیدن کنید. وارد خیابان‌های بالات که می‌شوید چند مغازه را می‌بینید که در دو طرف جاده حراج برگزار می‌کنند. در این مغازه‌ها می‌توانید اجناس عتیقه را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کنید. بنابراین اگرمقابل مغازه و فروشگاهی جمعیت مردم را دیدید اصلا تعجب نکنید زیرا احتمالا آن‌ها در شرکت کنندگان در یک حراجی جذاب هستند.

۱۰- کادیکوی

جذاب‌ترین چیز در مورد محله کادیکوی برای بازدیدکنندگان خارجی، فضای بازار ماهی است. سفرنامه‌نویسان خارجی که از استانبول دیدن می‌کنند، بازدید از بازار ماهی را توصیه می‌کنند، زیرا این بازار نشان‌دهنده فرهنگ محله استانبول و سبک خرید سنتی است. در واقع، اسکله کادیکوی و بازار ماهی بازتاب صدها سال تاریخ است و برخی از جزئیات جالب که ممکن است در طرف اروپایی به دلیل شلوغی و سبک پر هرج و مرج متوجه نشوید، در بازار ماهی کادیکوی با وضوح بیشتری قابل مشاهده هستند.

خیابان تلال زاده

مرکز خرید هورهور آنتیک و چوکورچوما اولین مکان‌هایی هستند که به مغازه‌های عتیقه فروشی در بخش اروپایی استانبول می‌رسند و خیابان تلال زاده که بین کادیکوی و مودا قرار دارد، یکی از بهترین خیابان‌های خرید است که می‌توانید محصولات آنتیک را در سمت آسیایی استانبول پیدا کنید. اگر به اجناس عتیقه علاقه مند هستید، مطمئنا مغازه‌هایی که در دو طرف خیابان ردیف شده‌اند، چیزهای جالبی را به شما عرضه می‌کنند.

 

آشنایی با مراکز خرید منطقه بشیکتاش

خیابان چیلک (سه شنبه بازار قدیم)

خیابان چیلک قبلا میزبان «سه‌شنبه‌ بازار قدیمی» در کادیکوی بود، اما امروزه فقط شامل مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف است و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های خرید در کادیکوی محسوب می‌شود. خیابان چیچک درست روبه‌روی آلتیول (بنای یادبود گاو نر) است که روزهای هفته با مردم جمع می‌شود، و در ورودی خیابانی که از همیشه آنجا بوده، کلاه‌فروشی را خواهید دید. در این خیابان، می‌توانید لباس‌های مد روز را در بوتیک‌فروشی‌ها پیدا کنید که روی هم ردیف شده‌اند. علاوه بر این، می‌توانید محصولات آرایشی و فروشگاه‌های کفش را نیز پیدا کنید. اگر به این فکر می‌کنید که مردم محلی استانبول از کجا خرید می‌کنند، می‌توانید پاسخ سوال خود را در اینجا بیابید. خیابان چیلک به ویژه برای خرید لباس ارزان در استانبول ایده آل است.

خیابان بهاریه

خیابان بهاریه یکی از بهترین مکان‌ها برای قدم زدن در کادیکوی است. این خیابان از بنای تاریخی گاو نر معروف کادیکوی تا مودا کشیده شده و یک تراموا نوستالژیک مانند خیابان استقلال از خیابان عبور می‌کند. و برخی دیگر از عناصر نوستالژیک در خیابان مانند سوریا اپرا وجود دارد. Opera Onur Carsisi (بازار اپرا اونور) یکی از پاساژهایی است که در خیابان بهاریه لباس ارزان می‌فروشد. اگر به یک لباس خواب یا لباس ورزشی روزانه نیاز دارید، می‌توانید محصولات شیک مشابه مانند مارک‌های گران قیمت را پیدا کنید.

 

مرکز خرید متروسیتی در استانبول

خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول تا چند سال پیش یکی از بهترین خیابان‌های خرید استانبول بود. با این حال، تحول شهری در این منطقه باعث شد برخی از مغازه‌ها تعطیل شوند. خیابان بغداد اگرچه جذابیت قدیمی خود را از دست داده اما همچنان بهترین مکان برای خرید در سمت آسیایی استانبول است. همانطور که خیابان استقلال در بخش اروپایی محبوب است، خیابان بگدات یک مکان خرید محبوب در سمت آسیایی استانبول است. هچنین این خیابان با ۷ کیلومتر طول، و با فروشگاه‌های برندهای لوکس به طولانی‌ترین خیابان خرید استانبول تبدیل شده است. خیابان بغداد از بستانچی شروع می‌شود و تا مرکز کادیکوی ادامه می‌یابد. به خصوص مناطق Saskinbakkal، کادبستان، گزتپه، و Selamicesme فروشگاه‌ها، کافه‌ها و پارک‌های خوبی دارند. در امتداد خیابان بغداد می‌توانید مغازه‌های زیادی را پیدا کنید که برای خرید برندهای لوکس در استانبول طراحی شده‌اند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران