راهنمای خرید در بازار بزرگ استانبول (بخش ۲)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای خرید در بازار بزرگ استانبول (بخش ۲)

همانطور که در قسمت اول این مقاله اشاره کردیم بازار بزرگ استانبول یکی از الزامات تور ترکیه است که بر هر گردشگری که با تور استانبول سفر می‌کند بازدید از آن واجب است. مخصوصا برای مسافران بار اولی گردش در این بازار توصیه شده است. این بازار از این جهت که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده تاریخی دنیا است مورد توجه صنعت توریستی در کل دنیا قرار دارد. در ادامه قسمت قبل در اینجا شما را با بهترین چیزهایی که می‌توانید بخرید و نکاتی برای استراحت راهنمایی خواهیم کرد.

 

خرید جواهرات در بازار بزرگ استانبول

اگر از سمت دروازه بایزید وارد شوید لازم نیست خیلی داخل بروید زیرا همانجا راسته طلا فروشان را پیدا خواهید کرد و با وجود این که اغلب آن‌ها شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما اگر خوب نگاه کنید برخی از آن‌ها با بقیه فرق دارند. یکی از فروشگاه‌های قابل توجه فروشگاه Topkapı avzavar است که طیف گسترده‌ای از جواهرات رنگارنگ را ارائه می‌دهد. سنجاق ماری که در ویترین مغازه به نمایش درآمده ماکت یک قطعه از مجموعه مادلین آلبرایت است. شما می‌توانید این مغازه را آدرس Kalpakçılar Caddesi No.10 پیدا کنید.

جواهرات Timuçin دارای دو شعبه در استانبول است. یکی در بازار بزرگ و دیگری در محله نیشانتاشی استانبول قرار داد. برش‌های نادر الماس  جواهرات طراحان برجسته و ساعت‌های قابل جمع آوری برای کلکسیونرها این مکان را به بهشت واقعی گنج‌های یاب تبدیل کرده است. شما می‌توانید این فروشگاه را در Kalpakçılar Caddesi No.24-26  پیدا کنید.

 

خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

عتیقه جات در بازار بزرگ استانبول

خیابان Bedç Bedesten جایی است که بیشتر فروشگاه‌های عتیقه فروشی در آن واقع شده‌اند. بسیاری از فروشندگان پراکنده در استانبول تنها اقلامی را که به نظر عتیقه است به فروش می‌رسانند، بنابراین یافتن مکانی معتبر که اقلام عتیقه واقعی را به فروش می‌رساند بسیار مهم است. مثلا عتیه فروشی Şalabi Antiques یکی ازاین مکان‌هاست که از سال ۱۸۸۰ در بازار بزرگ به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. مجموعه فروشگاه شامل جواهرات قدیمی، اشیا شخصی مانند آینه و ساعت‌های شنی و اقلام عثمانی برای چیدمان میز است. این فروشگاه را در آدرس Sandal Bedesten Sokak No.6 پیدا کنید.

در فروشگاه Epoque شما می‌توانید مجسمه‌های شمایل نگاری، انگشترهای عتیقه ترکی با سنگ‌های زمرد و ساعت‌های جیبی قدیمی را پیدا کنید. از لوازم خانگی گرفته تا ظروف نقره، ساعت تا ظروف قدیمی چینی، این عتیقه فروشی پر از گنجینه‌های کاوش کردنی است. این مغازه را در Sandal Bedesten Sokak No.38 پیدا کنید.

مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به قایقرانی از انبوه انتخاب‌های Minyatür’s Nautical Instruments، از نقشه‌های تاریخی، کره زمین و قطب نما، گرفته تا تجهیزات غواصی که فقط برای اهداف تزئینی می‌توانند استفاده کنند، قدردانی خواهند کرد. آدرس این فروشگاه İç Bedesten No.241 است.

 

تجربه‌ی گشت‌وگذاری خاص در بازار بزرگ استانبول

فرش و گلیم در بازار بزرگ استانبول

درست در قلب Zincirli Han فروشگاه Şişko Osman واقع شده که در حال حاضر توسط نسل چهارم خانواده اداره می‌شود. این یکی از ارزشمندترین مکان‌ها در بازار بزرگ است که با داشتن چنین سابقه تاریخی ارزش بازدید را دارد. اینجا انتخاب گسترده‌ای از فرش‌ها و گلیم‌ها را از سراسر کشور ارائه می‌دهد. عثمان شنل شخص اول و نام اصلی پشت این شرکت است، که با شناختی حرفه‌ای از تجارت بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آدرس فروشگاه Acı Çeşme Sokak ، Zincirli Han No.15 است.

Ethnicon مخفف "قومی" و "معاصر" جایی است که فرش و گلیم دستباف منحصر به فرد ساخته شده با طیف وسیعی از رنگ‌ها را ارائه می‌دهد. بیشتر طراحی‌ها با توجه ویژه به جزئیاتی مانند منگوله، از گلیم‌های موجود الگوبرداری شده‌اند. Dhoku، فروشگاه فرش و گلیم دیگری از مالک Ethnicon، متخصص در طراحی‌های مدرن در یک رگه مشابه نیز فعالیت می‌کند. شما می‌توانید این فروشگاه را در آدرس Takkeciler Sokak No.58-60 پیدا کنید.

همچنین Şengör مغازه‌ای فرش فروشی است که زمان در آن متوقف شده. قطعات نادری از ابتدای جمهوری ترکیه و عکس‌های خانوادگی که بر روی دیوارها نمایش داده شده، بازدیدکنندگان را به گذشته می‌برد. این فروشگاه بی‌نظیر را در Takkeciler Caddesi No.65 پیدا کنید.

طی سال‌ها، رجب کارادومان مجموعه‌ای واقعی از فرش‌ها و گلیم‌های جذاب و بی‌نظیر را از گوشه گوشه بالکان، آناتولی، ایران، قفقاز و آسیای میانه جمع آوری کرده و در این فروشگاه به نمایش درآورده است او که در حرفه خود استاد است یکی از معتبرترین فرش فروشی‌های گرند بازار محسوب می‌شود. آدرس این فروشگاه در Takkeciler Sokak No.54

خرید منسوجات در بازار بزرگ استانبول

روپوش، گل ماهی (حوله‌های ترکی که در حمام استفاده می‌شود) و دیگر اقلام سنتی را می‌توان در کنار دروازه Oruculer در Eğin Tekstil یافت. این فروشگاه با توجه به رویکرد کلاسیک و طیف گسترده‌ای از نقاط مورد علاقه مردم محلی است که از سال ۱۸۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. این فروشگاه منسوجاتی برای برخی از محصولات اخیر هالیوود، از جمله هابیت، تروی، آخرین سامورایی و دزدان دریایی کارائیب را تهیه کرده است. آدرس این فروشگاه Yağlıkçılar Caddesi No.1 است.

برای تهیه محصولات کاملا طبیعی، از جمله حوله، پتو از جنوب شرقی آناتولی، حوله حمام و شال به عبدولا بروید. همچنین در اینجا صابون‌های خالص روغن زیتون و دستمال اسکراب نیز پیدا خواهید کرد. برای خرید از این فروشگاه به آدرس Alibaba Türbe Sokak No.15 بروید.

Sivaslı Istanbul Yazmacısı دارای مجموعه‌ای دوست داشتنی از روسری، جوراب ساق بلند، دستکش و سایر اقلام محلی است که عمدتا دست‌ساز و دارای نقوش ترکی است. آدرس این فروشگاه Yağlıkcılar Sokak No.57 است.

 

هتل‌های اطراف بازار بزرگ استانبول

کجا استراحت کنید، بخورید و بنوشید

گفته می‌شود رستوران‌های بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین‌ها در این شهر هستند زیرا آن‌ها از دهه‌ها قبل به این کار مشغول بوده‌اند و طول عمر آن‌ها از کیفیت آن حکایت دارد. در اینجا به معرفی بهترین‌ها می‌پردازیم.

واقع در چند قدمی بازار رستورانی قرار دارد که در غذاهای خانگی ترکی تخصص دارد. انتخاب غذاهای سرد و گرم خوشمزه روزانه در این غذاخوری معمولی متغیر است. این رستورانی‌ست که تمرکز بیشتر بر روی طعم‌ها دارد تا تزئینات و زیبایی افراطی غذا. آدرس آن‌ها Vezirhan Caddesi No. 70, Çemberlitaş است.

هاووزلو (Havuzlu)که از رستوران‌های مورد علاقه بازرگانان داخل بازار بزرگ محسوب می‌شود، از سال ۱۹۶۰ غذاهای خانگی، گزینه‌های وسیع گیاه‌خواری و گوشت و کباب کبابی ارائه داده است. آدرس این رستوران Gani Çelebi Sokak No. 3 است.

بعد از گشت و گذار و خوردن ناهار با یک فنجان قهوه ترک در Şark Kahvesi، که قهوه خانه‌ای سنتی است، انرژی بیشتری بگیرید. آدرس این قهوه خانه Yağlıkçılar Caddesi No.134, Grand Bazaar است.

۲۴ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران