معرفی مرکز خرید فروم استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی مرکز خرید فروم استانبول

در میان مراکز خرید معروفی که در استانبول واقع شده، فروم استانبول کمی متفاوت‌تر از باقی این مکان‌ها است. این مرکز خرید بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپاست که بیش از ۵ هزار کارمند دارد و حدود ۲۸۰ فروشگاه آن شامل بخش زیادی از برندهای معروف بین‌المللی می‌شود . خرید تنها بخشی از جذابیت این مکان به حساب می‌آید و بخش‌های تفریحی آن آنقدر متنوع هستند که فروم استانبول را به یک جای خانوادگی عالی بدل می‌کند که دیدنش در سفر با تور استانبول خالی از لطف نیست.


کوتاه در مورد مرکز خرید فروم استانبول


همانطور که گفتیم، ۲۸۰ فروشگاه در این مکان واقع شده که در مساحتی به اندازه ۱۷۵ هزار متر مربع ساخته شده است. وسعت این سازه در طبقات مختلف به بعضی فروشگاه‌ها اجازه داده تا فضای بسیار زیادی را برای ارائه خدمات در اختیار بگیرند. مثلا فروم استانبول دارای بزرگ‌ترین سوپرمارکت استانبول است و از طرفی شعبه آیکیا در این مکان حدود ۳۰ هزار متر فضا را اشغال کرده است.
فروم استانوبل در کنار برندهای مطرح همچون زارا، M&S و ...، برندهای مطرح ورزشی را نیز میزبانی کرده و از طرفی با داشتن بزرگ‌ترین و اولین آکواریوم استانبول، پارک بازی، سینمایی با ۱۰ پرده، موزه یخ و بسیاری بخش‌های تفریحی دیگر، خود شبیه یک مرکز تفریحی بزرگ است.

 

معرفی سینماهای روباز استانبول

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


فروشگاه‌ها


نمی‌توان یک به یک به بررسی تمام ۲۸۰ فروشگاه این مرکز خرید پرداخت اما به صورت کلی اول باید گفت که تمامی این مغازه‌ها به دسته‌بندی‌های جواهرات و لوازم همراه، کیف و کفش و پوشاک، پوشاک و اسباب بازی بچه، لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایش و ... تقسیم می‌شوند. تنوع محصولات در فروم استانبول عالی است و از طرفی برندهای معتبری همچون آدیداس، نایک، سواچ، تفال، شیائومی، بوش، اله، مانگو و خیلی‌های دیگر در آن حضور دارند.

 

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


آکواریوم


بزرگ‌ترین ویژگی خاص فروم استانبول که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، Turkuazoo است که بزرگ‌ترین و اولین آکواریوم استانبول به حساب می‌آید و با ۸ هزار متر مربع وسعت و وجود بیش از ۱۰ هزار آبزی، تجربه‌ای جذاب و متفاوت برای هر کسی که به آن پا می‌گذارد، می‌سازد. آکواریوم Turkuazoo دارای تونل آبی، تانک‌های آبی متفاوت، آبزی‌هایی از مناطق مختلف، ماهیان بزرگ و کوچک، چند نوع لاکپشت و آکاواریوم‌هایی با نمای ۲۷۰ درجه است. برای سنین پایین برنامه‌های جالبی در این آکواریوم در نظر گرفته شده که متفاسفانه به زبان ترکی است و خیلی به کار گردشگران نمی‌آید.

 

معرفی استانبول مال ؛ مهمترین مرکزخرید شهر همیشه زنده

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


موزه یخ


موزه یخ یکی دیگر از بخش‌های تفریحی جذاب فروم استانبول است که قبل از ورود به آن به شما پالتوهای گرم داده می‌شود، زیرا تمام این سالن از یخ ساخته شده و به وسیله همین یخ‌ها، اجسام جالبی همچون قایق‌های اسکاندیناوی، شخصیت‌های جالب و چندین چیز دیگر ساخته شده که اگر چه خیلی بزرگ و شاید در حد پارک‌های یخی معروف دنیا نباشد، اما بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

۵ مرکز خریدی که باید در استانبول ببینید

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


امکانات مختلف برای بچه‌ها


برای بچه‌ها چند امکان مختلف وجود دارد. اول اینکه آن‌ها پارک بازی مخصوص به خود را دارند که چند مربی نیز آن‌ها را همراهی خواهد کرد. از طرفی سیستم پرستاری از بچه در مهد اختصاصی مجموعه، به شما این امکان را می‌دهد تا چند ساعتی از بچه‌ها دور باشید و بدون نگرانی از خستگی آن‌ها، به خرید مشغول شوید. اتاق خانوادگی و همچنین سالن سینمای مخصوص بچه‌ها نیز از دیگر امکانات فروم استانبول است.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری استانبول که باید همراه کودکانتان ببینید

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


سینما


مجموعه سینمایی مرکز خرید فروم استانبول را شرکت پخش بسیار معروف Cinemaximum در اختیار دارد. این مجموعه سینمایی شامل ۱۰ سالن با پرده‌های مختلف از جمله پرده‌های سه بعدی، آیمکس و همچنین سالن‌های VIP است که در آن‌ها نوشیدنی و غذا سرو می‌شود.

 

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


رستوران‌ها


مجموعا ۴۹ رستوران و کافه در فروم استانبول واقع شده که بیشتر آن‌ها رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای همچون استارباکز، برگر کینگ، مک دونالد و KFC هستند. با این حال چند کافه‌ی عالی و با کیفیت به همراه رستوران‌های خوب نیز در این مجموعه قرار گرفته‌اند که می‌توانید در آن‌ها غذایی بسیار خوب میل کنید. یکی دو مورد رستوران با فضایی کودکانه نیز در این محل ساخته شده که مختص خانواده‌ها با فرزندان کم سن و سال است.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

 

مرکز خرید فروم استانبول

 


سرویس‌ها


در خلال نوشته از بعضی از سرویس‌های این مرکز خرید همچون اتاق خانوادگی، پرستاری از کودک و ... گفتیم. در ادامه شایان ذکر است که تاکسی‌های مخصوص مرکز خرید، دستگاه‌های خود پرداز، اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان و دستبند مخصوص کودکان که از گم شدنشان جلوگیری می‌کند، از دیگر سرویس‌های ارائه شده در فروم استانبول است.

۱۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران